Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 992

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anne Droid » 1. dec 2015, 17:51

Jeg har også haft upassende håndværkere.

I den afdeling hvor jeg bor, har vi alle fået skiftet vinduer og døre. Mit blev færdigt i september. Håndværkerne sagde at der ville komme fugemand og ordne fugerne udvendigt og i mit køkken ugen efter, og at der ville komme en murer og ordne det sokkel der var gået i stykker.
Fugemanden kom og fugede udvendigt. Han brugte lang tid på det, men han kom ikke ind for at lave det i køkkenet.

For et par uger siden ringede det på om aftenen. Det var en håndværker der skulle kigge på det der skulle laves. Det passede mig ret dårligt, da jeg sad og arbejdede, men det udvendige måtte han godt kigge på.
To dage senere var der en seddel i min postkasse om at der ville komme håndværker dagen efter, så der skulle jeg være hjemme. "Heldigvis" var jeg influenzaramt, så jeg var hjemme. Der kom ingen håndværker. Det var torsdag.
Mandag kom der 2 nye håndværkere. De vidste ikke helt hvad der skulle laves, men ind ville de. Jeg lagde stadig med influenza, så det kom de ikke. Jeg bad dem om at varsle inden de kom igen, for der havde ikke været nogen fordi den dag de havde varslet sidst. Jeg spurgte dem ad hvornår min sokkel ville blive ordnet. Den vidste de ikke noget om.
Onsdag var der en ubehjælpsom håndskrevet seddel om at jeg skulle aflevere min nøgle til dem torsdag hvor de ville være i området.
Torsdag ringede jeg til kontoret ved håndværkerfirmaet, for jeg hverken kunne eller ville aflevere min nøgle og at der desuden ville være nogen hjemme over middag fredag. Det mente kontordamen ikke kunne lade sig gøre, men hun ville kontakte håndværkerne.
Jeg blev så ringet op af en eller anden. Da jeg fortalte at der ikke var dukket håndværker op en varslet dag, kunne det godt lade sig gøre at håndværkerne kom til et aftalt tidspunkt.

Fredag havde jeg så taget tidligt fri. Håndværkerne skulle kom 12.30. Jeg var hjemme 12.28 og der holdt de og var klar.
De gik ud i mit køkken, kiggede på vinduet og så meget undrende ud. Der var ikke en eneste sprække der kunne fuges.
Jeg spurgte så endnu engang ind til min sokkel. Den vidste de heller ikke noget om.

Min sokkel er endnu ikke lavet. Det værste ved det, er at der er åbent ind under min terrassedør.
1
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3890

Indlægaf Delfin » 1. dec 2015, 17:53

Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:Jeg sidder og ser et program med et ægtepar, som begge er dværge. De er i Kina for at hente et adoptivbarn, og ser sig selvfølgelig om, nu da de er i landet. Hvor end de går i det offentlige rum, har de en hale af mennesker efter sig, der glor og stikker mobilkameraer op i næsen på dem. Et billede er ikke engang nok, nej da de følger dem da hele vejen gennem en gade. Mage til ubehøvlet opførsel.

Det kan man nu også opleve som alm. kornfed dansk turist :lol:

Det kommer ikke bag på mig :lol:

Dengang jeg var pædagog i bhv, var vi på tur ved Langelinje. Hele flokken er linet op med madpakkerne på en række bænke, og ud af en bus træder en flok japanere med store kameraer på maven. De er ikke særligt interesseret i Den lille havfrue, men madpakkerne - De bliver grundigt inspiceret, mens de vandrer kvidrende hen langs rækken og peger på de voldsomt interessante leverpostejmadder, og Nikon er i heftig aktion :lol:
4
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 785

Indlægaf Bimmerdyret » 1. dec 2015, 18:12

Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:Jeg sidder og ser et program med et ægtepar, som begge er dværge. De er i Kina for at hente et adoptivbarn, og ser sig selvfølgelig om, nu da de er i landet. Hvor end de går i det offentlige rum, har de en hale af mennesker efter sig, der glor og stikker mobilkameraer op i næsen på dem. Et billede er ikke engang nok, nej da de følger dem da hele vejen gennem en gade. Mage til ubehøvlet opførsel.

Dengang jeg var pædagog i bhv, var vi på tur ved Langelinje. Hele flokken er linet op med madpakkerne på en række bænke, og ud af en bus træder en flok japanere med store kameraer på maven. De er ikke særligt interesseret i Den lille havfrue, men madpakkerne - De bliver grundigt inspiceret, mens de vandrer kvidrende hen langs rækken og peger på de voldsomt interessante leverpostejmadder, og Nikon er i heftig aktion :lol:

Vi var som de lyshårede "særlinge" i Østen og besøgte et majet fint tempel..det syntes japanerne så ikke lige var lige så interessant som os (disclaimer: nationalitet grundet store Nikons).
Så spiste vi is, og der satte sig nogle fnisende japanere med kamera lidt i nærheden af os og...sneeeeeeeeg sig slet skjult hen imod os med zoomlinsen fremme.
VIPS..så snupped min mand SIT kamera og begyndte at tage fotos af dem :D
5
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3890

Indlægaf Delfin » 1. dec 2015, 18:17

Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:

Vi var som de lyshårede "særlinge" i Østen og besøgte et majet fint tempel..det syntes japanerne så ikke lige var lige så interessant som os (disclaimer: nationalitet grundet store Nikons).
Så spiste vi is, og der satte sig nogle fnisende japanere med kamera lidt i nærheden af os og...sneeeeeeeeg sig slet skjult hen imod os med zoomlinsen fremme.
VIPS..så snupped min mand SIT kamera og begyndte at tage fotos af dem :D

Haha så kan de lære det.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 1. dec 2015, 19:11

Jeg synes det er mega upassende, at mine elinstallationer lugter brændt og min udlejer ikke har fulgt ordentligt op på det. Jeg er pisse bange for, at der skal gå ild i skidtet.
1
x
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 628

Indlægaf Sevii » 3. dec 2015, 13:13

Stod og skulle finde en sang på min mobil inden jeg skulle gå en lang tur. Jeg kigger så op, faktisk i et ret godt humør, og så får jeg øje på en mand der stirrer på mig og derefter siger ret flabet og arrogant, "ja, bliv hellere en del af virkeligheden i stedet for at leve dit liv i din mobil". Man kan se han rigtigt synes han er smart og griner også af sin kommentar.
Så røg mit smil, fordi det var da upassende (og uforventet) når han slet ikke kender mig, så jeg svarer igen uden at tænke mig om: "hvem vil da det hvis du er en del af virkeligheden". Han råbte et eller andet af mig, men afsluttede samtalen ved at gå videre og sige: "nu skruer jeg altså op for musikken".
Der blev jeg måske også lidt upassende, men sikke dog en idiot. :genert:
13
:banan: :banan:
computermus
Kort karma: 44
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 914

Indlægaf computermus » 3. dec 2015, 13:25

Jeg synes at det er upassende at mange folk ikke kan finde ud af at man ifølge reglerne ikke må tage et billede af sin stemmeseddel og efterfølgende ligge det ud på de sociale medier.
Blandt andet Nikita Klæstrup der udtaler " Alle gør det" . Nej lille ven ALLE gør det ikke. Kun dem, der ifølge mine beregninger, ikke har særlig meget omløb i hovedet.
12
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10290

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. dec 2015, 13:31

Sevii skrev:Stod og skulle finde en sang på min mobil inden jeg skulle gå en lang tur. Jeg kigger så op, faktisk i et ret godt humør, og så får jeg øje på en mand der stirrer på mig og derefter siger ret flabet og arrogant, "ja, bliv hellere en del af virkeligheden i stedet for at leve dit liv i din mobil". Man kan se han rigtigt synes han er smart og griner også af sin kommentar.
Så røg mit smil, fordi det var da upassende (og uforventet) når han slet ikke kender mig, så jeg svarer igen uden at tænke mig om: "hvem vil da det hvis du er en del af virkeligheden". Han råbte et eller andet af mig, men afsluttede samtalen ved at gå videre og sige: "nu skruer jeg altså op for musikken".

Hvor dejligt at læse om et snappy comeback, der ikke først dukkede op dagen efter :blomst:
13
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 3. dec 2015, 13:32

Jeg kan godt tage mig selv i at blive Dykkersild 7 år - når en af mine kolleger fra min afd. aldrig, aldrig, aldrig tager noget lækkert med men er der som den første og kører ind i munden når vi andre giver noget. Jeg bliver sådan lidt børnhaveagtig og får lyst til at råbe: du må ikke få noget røv-guitar.
I dag nøjedes jeg med at sige - 1 til hver til alle har fået, i en lidt skarp tone.
8
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 992

Indlægaf Anne Droid » 3. dec 2015, 17:38

Jeg var muligvis den der var en anden der mente var upassende.

Der var et par elever der var lidt længe om at komme op i klassen og lige de to her, de er ofte lidt langsomme.
Jeg gik ned i skolegården og kiggede efter dem. De kom gående i meget langsomt tempo, så jeg råbte: LØB!

Vores skole bliver brugt som valgsted og i samme øjeblik var en pæn dame på vej over skolegården. Hun reagerede hurtigere end mine elever. Men hun løb ikke :-D det gjorde de.
Undskyld dame.
6
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2280

Indlægaf Zombie » 3. dec 2015, 17:40

At spytte på en hund, der gør af én.

En af de få gange, jeg råber og bander upassende i det offentlige rum
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 3. dec 2015, 18:24

Det er upassende at der ved en buffet hvor der i hvert fald er opstillet 4 dispensere med håndsprit at så mange så alligevel bare graver til uden at spritte af.
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 358
Likede indlæg: 2718

Indlægaf Urtekussen » 3. dec 2015, 20:41

Upassende at man i forbindelse med flytning og dermed ændring af abonnement (samme udbyder - nyt produkt) har aftalt med kundeservice at man bare skulle sende gammelt teknik retur med serviceteknikeren.

I dag har vi fået en regning på 1000,- for ikke returneret udstyr.

Jeg er gal!
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 628

Indlægaf Sevii » 3. dec 2015, 21:20

DetSorteCirkus skrev:
Sevii skrev:Stod og skulle finde en sang på min mobil inden jeg skulle gå en lang tur. Jeg kigger så op, faktisk i et ret godt humør, og så får jeg øje på en mand der stirrer på mig og derefter siger ret flabet og arrogant, "ja, bliv hellere en del af virkeligheden i stedet for at leve dit liv i din mobil". Man kan se han rigtigt synes han er smart og griner også af sin kommentar.

Hvor dejligt at læse om et snappy comeback, der ikke først dukkede op dagen efter :blomst:

Jeg er egentlig lidt overrasket over min egen reaktion. Normalt bliver jeg bare stille, fordi man bliver jo overrasket, når folk er åndssvage, da man ikke regner med det. Måske var det fordi jeg var i sådan et godt humør på det tidspunkt, men hvor havde jeg det godt med mig selv efter, hehe. :fløjt:
6
:banan: :banan:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9730

Indlægaf kidkomb » 3. dec 2015, 22:05

Jeg har en fritidsinteresse, som jeg går til om torsdagen og der er en på mit hold, som gør mig så sønderrivende arrig hver gang, at jeg har lyst til at tude.
Hun shysser på folk h.e.l.e tiden. Men først, når hun har snakket færdig. Den er sikker hver gang "bla bla bla hahah, bla bla. SSSHHHHH!!"
Jeg får helt sindsyg spat!
Og hun blev sur idag, fordi jeg spurgte læreren om hun ville hjælpe med at rette en fejl vi blev ved at lave "på en vildt demotiverende måde"
Hun gør mig både rasende og ked af det. Hun er så pissesur og så er jeg den demotiverende :(
3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Generelt"