Var lige på posthuset for at hente en pakke. Det er et af de mange som engang var et velfungerende, stort og travlt posthus, men som nu er en lillebitte grim postbutik i et supermarked hvor der ikke er plads til meget mere end fire kunder ad gangen. Det er juletid, så der er selvfølgelig rigtig mange som skal hente pakker.... Der stod vel en 30 mennesker eller sådan noget da jeg kom, så supermarkedets gæster kunne nærmest ikke komme ind ad døren.
Nå, men jeg ventede i 45 min. Og de 45 min. kunne være halveret hvis bare
halvdelen af kunderne havde husket at medbringe ID eller bare vidste sådan noooogenlunde hvad de rent faktisk skulle.
En mand bad om at få opremset fem forskellige forsendelsesmetoder med fem forskellige priser for at sende sin pakke til Tyskland inden jul, og for hver gang han fik opremset en ny metode, så havde han selvfølgelig glemt prisen på den foregående, så han skulle liiiige have det opremset igen. Og da han så endelig havde fået alle mulighederne fortalt, skulle han jo liiiiiige stå og overveje lidt.... og tænke over det.... Om det nu også var det smaaaaaarteste? Tjaaaa.... Joooo meeeeeeeennnnnnnn...... Nå, men så havde han forresten hverken taget penge eller dankort med, så han måtte alligevel gå med uforrettet sag. Efter at have holdt køen hen i ti minutter.
Post Danmark har altså en rimelig fin hjemmeside hvor man kan slå alle forsendelsesmetoderne op og sidde i ro og mag og sammenligne dem indtil man har fundet ud af hvad man synes er bedst. Tænk at bruge ti minutter ved én ud af de to åbne kasser på dét mens der stod en konstant voksende kø bagved ham. Ej men det er så uforskammet...
Så var der en anden som heller ikke havde kontanter og hvis kort de ikke kunne tage, så han spurgte om vej til en hæveautomat, men han kendte ikke vejnavnene i området, så det tog flere minutter for personalet at forklare ham hvor han skulle gå hen.... Indtil de til sidst gav op og tegnede ham et kort. Arrrmen!
Halvdelen af dem, som skulle hente pakker, havde ikke ordentligt ID med og brugte så tid på at skælde personalet ud fordi de ikke bare kunne udlevere værdiforsendelser uden.
En dame, som stod ved siden af mig, stod og brokkede sig højlydt over hvordan "den her postbutik bare slet ikke fungerer!!!" selvom den faktisk fungerede ret fint - man kunne se at de havde styr på systemerne bag disken, men de kan jo ikke gøre ret meget ved at der er rigtig mange kunder på én gang og at kunderne ikke aner hvad de laver.
Og for at gøre det endnu bedre, så stod der en eller anden klovn i samtlige 45 minutter og brølede seriøst dårlige vittigheder ud over forsamlingen som en slags underholdningsservice til de ventende. Det havde været meget fint hvis han rent faktisk var sjov, men han var simpelthen så tåkrummende træls at høre på. Man kunne se hvordan folks ansigter bare blev mere og mere desperate efter at komme ud i takt med at han udfoldede sig.
Fremover vil jeg bede venner og veninder om, såfremt de meget gerne vil sende mig julegaver, at få dem afsted i starten af november....