Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2545

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 14. dec 2015, 11:19

Daine skrev:
Mi55y skrev:Jeg er sygemeldt fra arbejde i dag pga. hovedpine, kvalme og mavekneb. På trods af at jeg har registreret mig som syg i vores interne system, så bliver jeg kimet ned af kolleger på min arbejdstelefon. Og nu har jeg lige fået en besked om, at en kollega altså gerne vil være sikker på, om jeg kommer i morgen, for jeg skal hjælpe med noget, som skal af sted i morgen.

Det er sgu ikke nemt at forsøge at blive rask så...

Du har ikke mulighed for at slukke telefonen? Evt sende en SMS til din leder, om at du altså er syg og nu slukker telefonen i en forsøg på at blive rask og at kollegaer må vente til du er på arbejde igen med at få hjælp.

Min leder er bortrejst på den anden side af jorden, så det hjælper nok ikke så meget... Men jo, kunne sagtens sætte telefonen på lydløs eller slukke den. Dem der ringer kan sagtens være uinformerede om, at jeg er syg, da det langt fra er alle, der logger på det interne system. Var mest irriteret over den besked om, at skulle give besked nu, om jeg kommer i morgen... Synes det er ret flabet at bede om.
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8507

Indlægaf 2SHY » 14. dec 2015, 11:25

Daine skrev:
2SHY skrev:Jeg synes det er vildt upassende at min seneste arbejdsgiver forsøger at luske sig ud af at give mig løn for 2 ugers arbejde ved at påstå det var virksomhedspraktik. Ej vel? Så jeg har svaret med en lettere sarkastisk mail om hvorvidt jeg skal kontakte jobcentret for at høre om de ligger inde med papirerne på den aftale nu jeg ikke selv gør

Du er sgu da uheldig med dine arbejdsgivere! Har du fået den løn fra oktober, som en anden skyldte dig?
Jeg håber for dig, du snart finder en godt fast sted at arbejde, det har du ærligt fortjent :kram:

Delvist ja. Jeg har fået for den ene dag de skyldte mig for da jeg var vikar for den ene fys.

Men så påstår de så nu at jeg efterfølgende var i praktik i 14 dage dvs den periode hvor jeg var vikar for en opsagt fys. Det har så aldrig været på tale og havde det været det, så havde jeg sagt nej fordi jeg på en arbejdsmarkedsydelse ikke har råd til at ligge og køre 2x89 km 5 dage om ugen uden at få noget ind for det.
Jeg tror i øvrigt heller ikke man overgivet kan komme i virksomhedspraktik efter man har arbejdet ordinært det samme sted. Det ville jo ikke give mening.

Ah men jeg er så træt af det der pis men glad for ar jeg har det på papir fordi det ikke så bliver noget med at man ikke kan bevise hvad der er blevet sagt.

Men nu tror jeg at jeg vil sætte mig til tasterne og sende en lille mail til jobcentret for at høre om de skulle ligge inde med papirer om at jeg har sagt ja til at være i virksomhedspraktik. Om ikke andet så for at have min røv dækket ind og ellers må jeg have fat i fagforeningen (der i øvrigt kender klinikejeren temmelig godt og ikke for noget positivt)

Suuuuuuk... Hvorfor skal det være så skide svært at få et job og når man så endelig får noget, så bliver man taget i røven? :nej:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Dragonfly
Kort karma: 3
Geografisk sted: Bøhlandet
Likede indlæg: 23

Indlægaf Dragonfly » 14. dec 2015, 11:30

vUlpeS skrev:
icelady skrev:Kan I huske plukflis-damen? Hun har en mand. :pompom:

dav. du har skrevt og smit min kone ud af faceboook grubben og det er ikk i orden. hun har ike gjort noget galt og jeg vil osse støte hende i at skrive hvem mannen er men det kan hun ik fordi du har smit henne ud. du ska lade henne kome ind i grubben igen ellers går vi til politi imorn og anmeller dig.

Suk....

I dette tilfælde må man sige, at ordsproget "Krage søger mage" vist er meget rammende....

Edit: Jeg orker næsten ikke at svare. :genert:

Jeg forestiller mig lidt, at politianmeldelsen kommer til at foregå omtrent således:
https://youtu.be/A1XV1c9EUFo
Altså... Du ved... Ingen grund til at være nervøs, hvis det trykker dig, at de måske "anmæler dig til krinalpolitet". Tror jeg.

Den er lovligt undskyldt, i min optik ser det ud til manden er ordblind.
0
I'm the new normal :devil2:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 718
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6861

Indlægaf Daine » 14. dec 2015, 11:31

Mi55y skrev:
Daine skrev:
Mi55y skrev:Jeg er sygemeldt fra arbejde i dag pga. hovedpine, kvalme og mavekneb. På trods af at jeg har registreret mig som syg i vores interne system, så bliver jeg kimet ned af kolleger på min arbejdstelefon. Og nu har jeg lige fået en besked om, at en kollega altså gerne vil være sikker på, om jeg kommer i morgen, for jeg skal hjælpe med noget, som skal af sted i morgen.

Det er sgu ikke nemt at forsøge at blive rask så...

Du har ikke mulighed for at slukke telefonen? Evt sende en SMS til din leder, om at du altså er syg og nu slukker telefonen i en forsøg på at blive rask og at kollegaer må vente til du er på arbejde igen med at få hjælp.

Min leder er bortrejst på den anden side af jorden, så det hjælper nok ikke så meget... Men jo, kunne sagtens sætte telefonen på lydløs eller slukke den. Dem der ringer kan sagtens være uinformerede om, at jeg er syg, da det langt fra er alle, der logger på det interne system. Var mest irriteret over den besked om, at skulle give besked nu, om jeg kommer i morgen... Synes det er ret flabet at bede om.

SÅ enig! Damn, jeg kunne godt ha vredet noget surt ud mellem sidebenene hvis det havde været mig, selvom jeg går all in for at man taler pænt til hinanden som kollegaer.
Jeg ville nu nok, hvis jeg var dig, sætte telefonen på lydløs, smide den i en skuffe og så koncentrere mig om at blive rask. Og så ellers henvise til den interne besked, hvis nogen skulle undre sig når du kommer på arbejde igen. Det kan ikke være dit problem, at de ikke tjekker intraen.

Og så rigtig god bedring :kram:
5
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 14. dec 2015, 13:26

Hvorfor føler nogen folk, at det er i orden at henvende sig på nettet på en ubehøvlet facon til én, man ikke kender? Det er altså upassende :sur:

Fra http://www.bt.dk/film-og-tv/luksusfaelden-morten-saadan-gaar-det-i-dag:
"Selv om ‘Luksusfælden’ har hjulpet Morten til at få øjnene op og få styr på sin økonomi, så ville han ikke tilmelde sig programmet, hvis han kunne gøre det om.

»Jeg fortryder, at jeg deltog i programmet. Jeg ville ikke deltage, hvis jeg kunne ændre det, fortæller Morten, der allerede var nødt til at lukke sin Facebook-profil, før programmet blev sendt. «– Jeg fik simpelthen så mange beskeder fra folk, jeg ikke kendte, der kaldte mig uansvarlig og svinede mig til. Fremmede mennesker, der tror, at de kender mig, bare fordi de har set mig på tv. Det viser altså ikke et virkeligt billede."
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2600

Indlægaf Fillie » 14. dec 2015, 13:37

Garfield skrev:Hvorfor føler nogen folk, at det er i orden at henvende sig på nettet på en ubehøvlet facon til én, man ikke kender? Det er altså upassende :sur:

Fra http://www.bt.dk/film-og-tv/luksusfaelden-morten-saadan-gaar-det-i-dag:
"Selv om ‘Luksusfælden’ har hjulpet Morten til at få øjnene op og få styr på sin økonomi, så ville han ikke tilmelde sig programmet, hvis han kunne gøre det om.

»Jeg fortryder, at jeg deltog i programmet. Jeg ville ikke deltage, hvis jeg kunne ændre det, fortæller Morten, der allerede var nødt til at lukke sin Facebook-profil, før programmet blev sendt. «– Jeg fik simpelthen så mange beskeder fra folk, jeg ikke kendte, der kaldte mig uansvarlig og svinede mig til. Fremmede mennesker, der tror, at de kender mig, bare fordi de har set mig på tv. Det viser altså ikke et virkeligt billede."

Det er ganske enkelt modbydeligt. Jeg har forsøgt at forstå den mekanisme, der gør sig gældende, når folk opfører sig sådan, og jeg er nået til den konklusion, at det slet og ret er gemen mobbeadfærd; jeg kan ikke finde anden forklaring. Når jeg læser om svinsk adfærd, som folk tror, de kan slippe af sted med i det skjulte, håber jeg altid, at offeret vælger at offentliggøre beskederne...
2
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 14. dec 2015, 13:42

Synes det er ret bemærkelsesværdigt, at plukflisdamen og hendes mand laver præcis samme stavefejl.
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9685

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2015, 13:47

Det er sindssvagt upassende, at det fine, gule sygesikringsbevis jeg fik for en måned siden er pist væk! Til gengæld har jeg det udløbne kort pænt liggende i min pung.
Og jeg er allerede gået i fullblown panik, fordi jeg husker det som om jeg bukkede det udløbne kort sammen og puttede det nye i min pung, da jeg fik det. Og hvis det er sandt, så var det altså det helt nye jeg bukkede og smed ud.
Det kan simpelthen ikke passe. Jeg er SÅ omhyggelig med sådan noget.

Argh, jeg bliver idiot. Og vi skal ud at rejse om 4 uger og der går som regel aaaltid noget galt, når jeg skal bestille noget fra kommunen.
Lige nu bestilte jeg feks det blå sygesikring og da jeg nåede til sidste side stod der at jeg ikke skulle gøre mere og alt ville gå automatisk herfra. Så jeg trykker "Afslut" og så går siden i hvidt og siger noget med error.... Er det så bestilt eller er det ikke?? *grrrr* Everytime!
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3330

Indlægaf Hunkat » 14. dec 2015, 18:07

Jeg synes min arbejdsplads er voldsomt upassende. Jeg elsker min arbejdsplads ellers og selvfølgelig synes jeg det er relevant at jeg bliver involveret i beslutninger omkring mit elevforløb men de sidste par dage har simpelthen ikke været i orden. Jeg har følt mig som et barn som kigger på mens forældrene skændes og så bliver afkrævet et svar på hvem jeg bedst kan lide.

Det er simpelthen så ubehageligt og den HR medarbejder jeg fik mig en god snak med var meget forarget på mine vegne og ville bestemt tage det op at det altså ikke er sådan man løser konflikter omkring medarbejderne. Lortedag.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 267
Likede indlæg: 5083

Indlægaf Fyrst Eberhard » 14. dec 2015, 22:37

Mmmm, de har det lige lidt ekstra lækkert ovre på hele Danmarks TV2..... Mums!

https://m.facebook.com/anne.sophia.herm ... 4585853104
0
Peace!
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 16. dec 2015, 06:27

Jeg er muligvis upassende nu, men det må jeg så leve med. :-D

De sidste mange morgener, er jeg vågnet tidligt og har stået på min altan med min kaffe og røget en ½ smøg. En smøg der ryger pænt i askebægeret når jeg er færdig med den. Jeg smider den ikke ud over altanen som jeg kan se på græsplænen, at andre gør.

Nå, men mens jeg står der og nyder min kaffe og min smøg, ser jeg en af naboerne gå over vejen. Hun bliver hentet af en kollega og kørt på arbejdet.
Hun ryger og hver morgen smider hun sit skod på fortovet. Nu har jeg så taget et fint nyt lommeaskebæger, sat en lille rød sløjfe på og et jule-manillamærke, hvorpå jeg har skrevet "Til dig fra nisserne". Den ryger ned i hendes postkasse og så håber jeg hun fatter budskabet. :santa2:
17
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 16. dec 2015, 09:37

Allmost_Famous skrev:Der er et vildt fucked up forældrepar i sønnikes klasse. De brokker sig altid over alt, men er sjældent interesseret i selv at give en hånd med. Her til aften har vi holdt arrangement for klassen, og moren blev så snotfornærmet over at hendes barn/børn ikke vandt nok i et gavespil, at hun demonstrativt pakkede familiens ting sammen, og forlad arrangementet uden at sige et ord til nogen.

Jeg har i den forbindelse været upassende igen i den ældstes klasse, da jeg har meldt afbud til et julehyggearrangement for forældre i går eftermiddags. Det ville åbenbart være rart for vores barn, hvis hun så os indgå i socialt sammenhæng med hendes klassekammeraters forældre. :ticks: Åhr, ti dog stille kvindemenneske fra festudvalget! :tie:
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10296

Indlægaf icelady » 16. dec 2015, 10:29

Fru Sunshine skrev:Synes det er ret bemærkelsesværdigt, at plukflisdamen og hendes mand laver præcis samme stavefejl.

Det pudsige er, at Plukflis-manden kun har en ven på FB...og det er konen. :D
Derudover er hans profil fra starten af november.
9
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 16. dec 2015, 10:31

icelady skrev:
Fru Sunshine skrev:Synes det er ret bemærkelsesværdigt, at plukflisdamen og hendes mand laver præcis samme stavefejl.

Det pudsige er, at Plukflis-manden kun har en ven på FB...og det er konen. :D
Derudover er hans profil fra starten af november.

Hvem snakker vi om :genert:?
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10296

Indlægaf icelady » 16. dec 2015, 10:36

ShuruQ skrev:
Hvem snakker vi om :genert:?

Denne dame: http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=13&hilit=plukflis&start=810

Senere fik jeg PB fra hendes mand...: http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=13&hilit=plukflis&start=945

Indlæggene ligger på de sider i linksene :)
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"