Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
hvz74
Kort karma: 2
Likede indlæg: 50

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hvz74 » 17. dec 2015, 00:25

Persnikedy skrev:Jeg syndes edenligt at der er et par stykker på min FB som er upassende idag.

Der en en på Føtex facebook side som har skrevet et ret racistisk indlæg, det kan findes derinde https://www.facebook.com/foetexdk/
TLDR: hun mener at Føtex laver special behandling for muslimerne som køber 100 ruller med toilet papir også er danskerne jo nød til at stå i kø.

Det er så mere eller mindre gået viralt med hendes billede og det hele. Også selvfølgelig et #

Det minder mig afskygeligt meget om voksen mobning. Det er jo tydeligt at kvindemennesket er udenfor pædagogisk rækkevidte men at dele hendes profil, hendes billede og nederstående er upassende IMO. At folk siger hende imod, bevars, men alle de delinger som kan findes på rundt på FB og inde på føtex side er bare for meget

Der er flere på mit newsfeed som skriver: "Okay, nu har vi lavet lidt sjov med hende, nu skal vi lade hende være i fred", så den stemning er ved at sprede sig så småt.

Men mon ikke Hanne (hvis der altså er tale om en virkelig person) har lært det gamle ordsprog "hvis du ikke vil have det stående på et kæmpe skilt på motorvejen, så lad være med at skrive det på et socialt medie"?!
1
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 153
Likede indlæg: 1761

Indlægaf Badesandalen » 17. dec 2015, 08:59

Jeg er ret upassende lige nu vedrørende kommentarerne til 'Medgang & Modgang' for to dage siden:
http://heltnormalt.dk/medgangmodgang/2015/12/15

Jeg sidder og godter mig lidt over at nogen endelig har sagt noget til ham der Michael Alberg (også selvom han er bedøvende ligeglad), og mere end nogensinde ville jeg ønske at jeg havde en profil på FB så jeg kunne flyvesparke den der like-knap. Det er både ved M&M og 'Mig & Danielle' han kommenterer, og minimum halvdelen af hans kommentarer er "Kvindelogik." - også når det overhovedet ikke passer på tegneserien eller beskederne.

Jeg er simpelthen så plat, jeg ved det godt. Undskyld. :D
0
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 622
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 12141

Indlægaf icelady » 17. dec 2015, 11:00

1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1349
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 11754

Indlægaf kidkomb » 17. dec 2015, 11:40

I told you so.

Og må jeg i den forbindelse have lov at citere artiklen:

Hvorfor er mange kommentarer fra unge drenge?
Man kan kun kommentere billeder og opdateringer på Hanne Pedersens profil, hvis man er venner med hende. Men mange af kommentarerne på hendes billeder er skrevet af unge drenge. Flere af dem er unge fyre med mellemøstlige navne.

Præcis dét der var min pointe.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1775

Indlægaf hotlips » 17. dec 2015, 11:49

Min kusine har fødselsdag,hun bliver 15 ,der er kommet blomster mens hun ikke var hjemme så nu har hendes mor smidt dem og kortet på Facebook,godt nok uåbnet,men så man tydeligt kan se det er en ret klodset håndskrift og hun kommer med kommentarer om at det da tydeligvis er skrevet af et stort barn hun tror må være en dreng,det gør hendes venner også.

I hendes iver efter at flashe på Facebook har hun vist lige glemt min skrift bærer præg af min arm har været brækket 3 steder på en gang.

Er det upassende at håbe hun bliver virkelig virkelig flov når hun opdager de er fra mig?
15
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 17. dec 2015, 11:51

hotlips skrev:Min kusine har fødselsdag,hun bliver 15 ,der er kommet blomster mens hun ikke var hjemme så nu har hendes mor smidt dem og kortet på Facebook,godt nok uåbnet,men så man tydeligt kan se det er en ret klodset håndskrift og hun kommer med kommentarer om at det da tydeligvis er skrevet af et stort barn hun tror må være en dreng,det gør hendes venner også.

I hendes iver efter at flashe på Facebook har hun vist lige glemt min skrift bærer præg af min arm har været brækket 3 steder på en gang.

Er det upassende at håbe hun bliver virkelig virkelig flov når hun opdager de er fra mig?

Er det upassende at håbe, at hun falder og slår sig hårdt?
Det er da utilgiveligt overfor en 15-årig pige eller er det bare mig?
16
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1110
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10470

Indlægaf Fru Sunshine » 17. dec 2015, 11:52

Det er fandme upassende, at jeg skal forberede et lille oplæg om, hvorfor musik er det bedste fag i folkeskolen, og hvordan jeg kan bidrage med at gøre musik til en del af hverdagen, og så er jeg bare fuldstændig tom i hovedet.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 7836

Indlægaf ShuruQ » 17. dec 2015, 11:55

kidkomb skrev:

I told you so.

Og må jeg i den forbindelse have lov at citere artiklen:

Hvorfor er mange kommentarer fra unge drenge?
Man kan kun kommentere billeder og opdateringer på Hanne Pedersens profil, hvis man er venner med hende. Men mange af kommentarerne på hendes billeder er skrevet af unge drenge. Flere af dem er unge fyre med mellemøstlige navne.

Præcis dét der var min pointe.

Opslag som det der blev skrevet af den givet fiktive Hanne Pedersen. Der er mange af dem, i samme kategori. Som udgangspunkt skal man altid tage det med et gran salt, når noget lyder for debilt til at være ment i ramme alvor.

Men jeg skal være den første til at indrømme at jeg sagtens kan komme i tvivl, fordi der er mange der skriver ting på de sociale medier, der lyder så dumt, det burde være en and, men er skrevet i ramme alvor. Det er ikke altid fake, blot fordi det lyder sådan.

Derudover, så synes jeg at nok er nok. Nu har Hanne vist fået sine 15 minutters berømmelse :-D.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 7836

Indlægaf ShuruQ » 17. dec 2015, 12:02

hotlips skrev:Min kusine har fødselsdag,hun bliver 15 ,der er kommet blomster mens hun ikke var hjemme så nu har hendes mor smidt dem og kortet på Facebook,godt nok uåbnet,men så man tydeligt kan se det er en ret klodset håndskrift og hun kommer med kommentarer om at det da tydeligvis er skrevet af et stort barn hun tror må være en dreng,det gør hendes venner også.

:nerve: :nerve: :nerve: .

Der er så mange upassende aspekter i det der at jeg slet ikke ved hvor jeg skal starte:

1: Det er blomster til hendes datter. De skal IKKE på hendes Facebook mens datteren er ude af huset. Det kan de komme når datteren er kommet hjem, har set blomsterne og sagt ok for at hendes mor må dele.

2: Lad os nu sige det var fra en ung mand der måske havde taget sig mod til at sende blomster, så ville det nærmest være mobning af ham. Stakkels ham når han første gang skulle møde svigermor :tie:.

Og! Og! Og! Og1!

Kunne finde mange flere ting. Men tænker bare "hvad fanden bilder hun sig ind". Jeg vil gerne være fluen på væggen når hun opdager de er fra dig og måske skulle stå face/face, ville elske at høre forklaringen.
10
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 173
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 4683

Indlægaf Hunkat » 17. dec 2015, 12:13

Shit hvor ville jeg blive ked af det og skuffet hvis min mor postede et billede af en gave til mig, måske uåbnet men med kommentar om hvor blød den er og om mon ikke det er tøj. :sur:
7
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
hotlips

Indlægaf hotlips » 17. dec 2015, 12:23

kidkomb skrev:

Er det upassende at håbe, at hun falder og slår sig hårdt?
Det er da utilgiveligt overfor en 15-årig pige eller er det bare mig?

Det er ihvertfald ikke pænt gjort det kan vi hurtigt blive enige om,det har bestemt ikke været min hensigt at gøre hende flov og jeg ville gerne nive moren hårdt for at risikere at gøre hende utilpas fordi jeg nu har valgt at sende hende blomster.

Og havde det været en ung fyr...det havde da været rædsomt atrisikere han følte sig hængt ud bare for at gøre noget der på ingen måde kan
genere andre.

Men min egen forfængelighed har det generelt ikke fedt med at jeg skriver som jeg gør,jeg kunne godt leve med at min kusine lagde min skrift ud fordi hun bare ville vise hun er blevet glad for at få blomster,men at se den smidt hos hendes mor for at drille og se folk trampe i at man skriver som et barn...det synes jeg ikke er ret fedt.
9
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1317

Indlægaf Kattefjæs » 17. dec 2015, 12:40

Var lige på posthuset for at hente en pakke. Det er et af de mange som engang var et velfungerende, stort og travlt posthus, men som nu er en lillebitte grim postbutik i et supermarked hvor der ikke er plads til meget mere end fire kunder ad gangen. Det er juletid, så der er selvfølgelig rigtig mange som skal hente pakker.... Der stod vel en 30 mennesker eller sådan noget da jeg kom, så supermarkedets gæster kunne nærmest ikke komme ind ad døren.

Nå, men jeg ventede i 45 min. Og de 45 min. kunne være halveret hvis bare halvdelen af kunderne havde husket at medbringe ID eller bare vidste sådan noooogenlunde hvad de rent faktisk skulle.

En mand bad om at få opremset fem forskellige forsendelsesmetoder med fem forskellige priser for at sende sin pakke til Tyskland inden jul, og for hver gang han fik opremset en ny metode, så havde han selvfølgelig glemt prisen på den foregående, så han skulle liiiige have det opremset igen. Og da han så endelig havde fået alle mulighederne fortalt, skulle han jo liiiiiige stå og overveje lidt.... og tænke over det.... Om det nu også var det smaaaaaarteste? Tjaaaa.... Joooo meeeeeeeennnnnnnn...... Nå, men så havde han forresten hverken taget penge eller dankort med, så han måtte alligevel gå med uforrettet sag. Efter at have holdt køen hen i ti minutter.

:tie:

Post Danmark har altså en rimelig fin hjemmeside hvor man kan slå alle forsendelsesmetoderne op og sidde i ro og mag og sammenligne dem indtil man har fundet ud af hvad man synes er bedst. Tænk at bruge ti minutter ved én ud af de to åbne kasser på dét mens der stod en konstant voksende kø bagved ham. Ej men det er så uforskammet...

Så var der en anden som heller ikke havde kontanter og hvis kort de ikke kunne tage, så han spurgte om vej til en hæveautomat, men han kendte ikke vejnavnene i området, så det tog flere minutter for personalet at forklare ham hvor han skulle gå hen.... Indtil de til sidst gav op og tegnede ham et kort. Arrrmen! :lol:

Halvdelen af dem, som skulle hente pakker, havde ikke ordentligt ID med og brugte så tid på at skælde personalet ud fordi de ikke bare kunne udlevere værdiforsendelser uden.

En dame, som stod ved siden af mig, stod og brokkede sig højlydt over hvordan "den her postbutik bare slet ikke fungerer!!!" selvom den faktisk fungerede ret fint - man kunne se at de havde styr på systemerne bag disken, men de kan jo ikke gøre ret meget ved at der er rigtig mange kunder på én gang og at kunderne ikke aner hvad de laver.

Og for at gøre det endnu bedre, så stod der en eller anden klovn i samtlige 45 minutter og brølede seriøst dårlige vittigheder ud over forsamlingen som en slags underholdningsservice til de ventende. Det havde været meget fint hvis han rent faktisk var sjov, men han var simpelthen så tåkrummende træls at høre på. Man kunne se hvordan folks ansigter bare blev mere og mere desperate efter at komme ud i takt med at han udfoldede sig.

Fremover vil jeg bede venner og veninder om, såfremt de meget gerne vil sende mig julegaver, at få dem afsted i starten af november....
3
Brugeravatar
hotlips

Indlægaf hotlips » 17. dec 2015, 12:50

ShuruQ skrev:

:nerve: :nerve: :nerve: .

Der er så mange upassende aspekter i det der at jeg slet ikke ved hvor jeg skal starte:

1: Det er blomster til hendes datter. De skal IKKE på hendes Facebook mens datteren er ude af huset. Det kan de komme når datteren er kommet hjem, har set blomsterne og sagt ok for at hendes mor må dele.

2: Lad os nu sige det var fra en ung mand der måske havde taget sig mod til at sende blomster, så ville det nærmest være mobning af ham. Stakkels ham når han første gang skulle møde svigermor :tie:.

Og! Og! Og! Og1!

Kunne finde mange flere ting. Men tænker bare "hvad fanden bilder hun sig ind". Jeg vil gerne være fluen på væggen når hun opdager de er fra dig og måske skulle stå face/face, ville elske at høre forklaringen.

Jeg har ikke anden kontakt med moren end at vi er venner derinde så jeg kommer ikke til at se hende.jeg overvejede at skrive noget spidst men det gør jeg ikke,så får hun chancen for at forsvare sig og det synes jeg ikke hun skal ha.
Vi var nære veninder engang og jeg passede i vidt omfang min kusine og hendes yngre bror men da jeg selv formastede mig til at få barn syntes hun det var så for meget at hun cuttede mig.

Så vores forhold er i forvejen baseret på ren høflighed og hun vil sikkert ikke synes det er så sjovt mere når hun opdager det er mig og at jeg har kunnet læse med.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1110
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10470

Indlægaf Fru Sunshine » 17. dec 2015, 13:06

Kattefjæs skrev:Var lige på posthuset for at hente en pakke. Det er et af de mange som engang var et velfungerende, stort og travlt posthus, men som nu er en lillebitte grim postbutik i et supermarked hvor der ikke er plads til meget mere end fire kunder ad gangen. Det er juletid, så der er selvfølgelig rigtig mange som skal hente pakker.... Der stod vel en 30 mennesker eller sådan noget da jeg kom, så supermarkedets gæster kunne nærmest ikke komme ind ad døren.

Nå, men jeg ventede i 45 min. Og de 45 min. kunne være halveret hvis bare halvdelen af kunderne havde husket at medbringe ID eller bare vidste sådan noooogenlunde hvad de rent faktisk skulle.

En mand bad om at få opremset fem forskellige forsendelsesmetoder med fem forskellige priser for at sende sin pakke til Tyskland inden jul, og for hver gang han fik opremset en ny metode, så havde han selvfølgelig glemt prisen på den foregående, så han skulle liiiige have det opremset igen. Og da han så endelig havde fået alle mulighederne fortalt, skulle han jo liiiiiige stå og overveje lidt.... og tænke over det.... Om det nu også var det smaaaaaarteste? Tjaaaa.... Joooo meeeeeeeennnnnnnn...... Nå, men så havde han forresten hverken taget penge eller dankort med, så han måtte alligevel gå med uforrettet sag. Efter at have holdt køen hen i ti minutter.

:tie:

Post Danmark har altså en rimelig fin hjemmeside hvor man kan slå alle forsendelsesmetoderne op og sidde i ro og mag og sammenligne dem indtil man har fundet ud af hvad man synes er bedst. Tænk at bruge ti minutter ved én ud af de to åbne kasser på dét mens der stod en konstant voksende kø bagved ham. Ej men det er så uforskammet...

Så var der en anden som heller ikke havde kontanter og hvis kort de ikke kunne tage, så han spurgte om vej til en hæveautomat, men han kendte ikke vejnavnene i området, så det tog flere minutter for personalet at forklare ham hvor han skulle gå hen.... Indtil de til sidst gav op og tegnede ham et kort. Arrrmen! :lol:

Halvdelen af dem, som skulle hente pakker, havde ikke ordentligt ID med og brugte så tid på at skælde personalet ud fordi de ikke bare kunne udlevere værdiforsendelser uden.

En dame, som stod ved siden af mig, stod og brokkede sig højlydt over hvordan "den her postbutik bare slet ikke fungerer!!!" selvom den faktisk fungerede ret fint - man kunne se at de havde styr på systemerne bag disken, men de kan jo ikke gøre ret meget ved at der er rigtig mange kunder på én gang og at kunderne ikke aner hvad de laver.

Og for at gøre det endnu bedre, så stod der en eller anden klovn i samtlige 45 minutter og brølede seriøst dårlige vittigheder ud over forsamlingen som en slags underholdningsservice til de ventende. Det havde været meget fint hvis han rent faktisk var sjov, men han var simpelthen så tåkrummende træls at høre på. Man kunne se hvordan folks ansigter bare blev mere og mere desperate efter at komme ud i takt med at han udfoldede sig.

Fremover vil jeg bede venner og veninder om, såfremt de meget gerne vil sende mig julegaver, at få dem afsted i starten af november....

Det kunne være vores postbutik, du beskriver.

Jeg har præsteret at være den upassende, da der var enormt mange mennesker, der ventede før mig.
Jeg kunne ikke forstå, hvorfor de gloede så sært, indtil det gik op for mig, at jeg ikke stod og nynnede i mit hovede, som jeg altid gør som tidsfordriv, men at lyden faktisk kom ud. Hvor længe jeg har stået og sunget "Glade jul" skal jeg lade være usagt.
14
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 17. dec 2015, 13:24

Jeg har mødt mennesker, der i ramme alvor gør som ham manden med priserne på pakker til Tyskland. Med vilje.
For "Jeg har sgu krav på den service. Det er jo det de får deres penge for!"

Haha, det er jo helt sort. Jeg håber virkelig ikke, at jeg bliver sådan en gammel sur prut.
6

Tilbage til "Generelt"