Vigga vs morgentrafikanterne

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1047

Re: Vigga vs morgentrafikanterne

Indlægaf Guldfisk » 17. dec 2015, 14:48

Men det med at tage hensyn eller være egoist - er det virkeligt manglende hensyn at ringe på sin ringeklokke og så overhale?
Ville verden være dejlig og rummelig, hvis Vigga hver morgen havde hundrede cyklister liggende efter sig i adstadigt tempo hele vejen fra hjem til skole?
Selvfølgelig skal man ikke køre Vigga ned, råbe ad hende eller skubbe hende - men at overhale nogen er altså ikke egoisme og manglende hensyn, heller ikke selvom det er et barn.
5
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 17. dec 2015, 15:02

Vigga bliver nervøs, når hun hører en ringeklokke, fordi hendes mor fortæller, hvor farlige og hensynsløse andre cyklister er.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1145
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9626

Indlægaf kidkomb » 17. dec 2015, 15:15

Man KUNNE også vælge, at vente med at cykle til Vigga er blevet større og har øvet sig nok hjemme på vejen/i skolegården/på landet og så GÅ til skole *uuuuhh*
Cykler kan også trækkes, så man kan trække dem de stykker af vejen, som er for farlige feks.
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5032

Indlægaf Fyrst Eberhard » 17. dec 2015, 22:00

Viggas mors måde at fiske efter sympati på "de sociale", er ret irriterende. Men for mig er den intet i forhold til hendes absurde forhold til punktummer, som gør det noget nært umuligt for mig, at mønstre en oprigtig interesse i hendes problem. Det er jo Ritt Bjerregaard'ske pauser, der virker som en ækel slags skriftlig åndenød.

Ikke fordi det ikke er i orden at synke lidt mundvand i ny og næ. Men, da ikke på skrift.
3
Peace!
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 141
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1409

Indlægaf vUlpeS » 18. dec 2015, 00:12

Fyrst Eberhard skrev:Viggas mors måde at fiske efter sympati på "de sociale", er ret irriterende. Men for mig er den intet i forhold til hendes absurde forhold til punktummer, som gør det noget nært umuligt for mig, at mønstre en oprigtig interesse i hendes problem. Det er jo Ritt Bjerregaard'ske pauser, der virker som en ækel slags skriftlig åndenød.

Ikke fordi det ikke er i orden at synke lidt mundvand i ny og næ. Men, da ikke på skrift.

Jeg tror, det er fordi, hun er grådkvalt.
5
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3829

Indlægaf Delfin » 18. dec 2015, 08:20

Nå nu har jeg set selve opslaget.
Det selvfølgelig kun et øjebliksbillede, men hvis det viser trafikmængden korrekt, trækker jeg mine ord i mig igen. Hvis der generelt ikke er flere cyklister end det der, bør man godt kunne cykle med en 6årig. Når jeg tænker københavnske cykelstier i myldretiden er det bare et helt andet billede jeg ser.
Barnet har ikke vintertøj på, er billedet mon overhovedet taget i myldretiden? Øh og så skulle hun jo nok lære barnet at cykle længere til højre. Der er ikke meget plads til at overhale, uden at komme tæt på barnet.

Hvad laver mor forresten med mobilen på cyklen? Måske skulle man koste lidt foran egen cykel først, for der er ved gud ikke noget mere irriterende end cyklister med næsen i telefonen - det er også ulovligt.

12342618_10153128005106493_6031097951097056896_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 18. dec 2015, 08:34

Jeg så også opslaget på Facebook. En af kommentarerne er fra en mand som mener at dem, som bruger klokken, selv beder om at få et par på hovedet.

Okay..............
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5032

Indlægaf Fyrst Eberhard » 18. dec 2015, 08:43

Kattefjæs skrev:Jeg så også opslaget på Facebook. En af kommentarerne er fra en mand som mener at dem, som bruger klokken, selv beder om at få et par på hovedet.

Okay..............

Ha! Stakkel.
0
Peace!
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 18. dec 2015, 08:56

Fyrst Eberhard skrev:
Kattefjæs skrev:Jeg så også opslaget på Facebook. En af kommentarerne er fra en mand som mener at dem, som bruger klokken, selv beder om at få et par på hovedet.

Okay..............

Ha! Stakkel.

Jeg troede at klokken var der (lovpligtig tilmed) fordi man skal bruge den......... Jeg har åbenbart gjort det forkert altid. Fra nu af bruger jeg kun klokken hvis jeg bevidst gerne vil fremstå aggressiv og ønsker at få tæsk.

I alle andre situationer vil jeg så overgå til at.... Øh.... Råbe folk an? For det er måske bedre? :stoned:
0
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 18. dec 2015, 09:13

I øvrigt synes jeg ikke nødvendigvis at der er noget galt med at lære en seksårig at cykle. Hun kan sagtens være klar til det, børn er jo forskellige.

Det er det faktum at hun tydeligvis bliver utryg når folk gør noget helt normalt og forventeligt, fx at ringe med klokken når de vil overhale og ikke kan komme til det, eller er nødt til at overhale tæt på vej uden cykelsti fordi de insisterer på at køre to og to. Det er kun den overhalende part som er i reel fare i den situation, og det er altså Viggas mors skyld.

Hvis helt almindelig cykeltrafik ikke kan passere de to uden at barnet såvel som moren bliver så utrygge ved situationen, så er det måske alligevel lige tidligt nok for barnet. Ser man igennem den meget selvretfærdige tone i opslaget, så beskriver hun jo ikke noget decideret ulovligt - altså ud over end hendes egne handlinger. Det er ulovligt at cykle to og to når man er til gene for andre trafikanter.

Jeg bed også mærke i at hun er ekstremt selvretfærdig og kold i kommentarsporet omkring at hun ikke kører med hjelm. Ikke at det har noget med det oprindelige opslag at gøre, men så kunne hun jo lade være med at svare på det. At hun er så selvretfærdig omkring det, styrker bare min formodning om at der er lige lidt meget frederiksbergforælder gemt i hende.
1
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 141
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1409

Indlægaf vUlpeS » 18. dec 2015, 10:55

Delfin skrev:Nå nu har jeg set selve opslaget.
Det selvfølgelig kun et øjebliksbillede, men hvis det viser trafikmængden korrekt, trækker jeg mine ord i mig igen. Hvis der generelt ikke er flere cyklister end det der, bør man godt kunne cykle med en 6årig. Når jeg tænker københavnske cykelstier i myldretiden er det bare et helt andet billede jeg ser.
Barnet har ikke vintertøj på, er billedet mon overhovedet taget i myldretiden? Øh og så skulle hun jo nok lære barnet at cykle længere til højre. Der er ikke meget plads til at overhale, uden at komme tæt på barnet.

Hvad laver mor forresten med mobilen på cyklen? Måske skulle man koste lidt foran egen cykel først, for der er ved gud ikke noget mere irriterende end cyklister med næsen i telefonen - det er også ulovligt.

12342618_10153128005106493_6031097951097056896_n.jpg

Jeg tror at der kommer flere cyklister lige rundt om hjørnet (lur mig om de ikke ligger på lur, ligesom de har for vane at gøre, neoprenslangerne!), og at det er et mere eller mindre iscenesat foto, men man ved selvfølgelig aldrig...

Og ja, hvad laver mor egentlig med mobilen? Fotograferer aggressivt, mon ikke? :D
2
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 18. dec 2015, 16:55

Jeg tænker lidt... hvor skal barnet ELLERS lære at cykle? Og hvornår?
Midt på dagen? Der arbejder mor og far sandsynligvis. Andre tidspunkter? De er vel fanget i ulvetime-dagligdagen som alle andre?
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 18. dec 2015, 17:10

Sophies-mor skrev:Jeg tænker lidt... hvor skal barnet ELLERS lære at cykle? Og hvornår?
Midt på dagen? Der arbejder mor og far sandsynligvis. Andre tidspunkter? De er vel fanget i ulvetime-dagligdagen som alle andre?

Det skal det weekenderne og om eftermiddagen indtil det er blevet sikkert nok på cykel til at cykle på cykelstier med mange andre, hvor man skal kunne håndtere at der bliver ringet med klokken og overhalet.

Cykelstier i myldretiden er steder, hvor det må forventes at man ikke er alene, så hvis man ikke kan håndtere de andre, der kører forbi og ringer, så må man vente med at cykle der indtil man kan.

Og så må man så acceptere at skulle transportere sit barn til skole på anden vis indtil da.
7
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3829

Indlægaf Delfin » 18. dec 2015, 17:17

Sophies-mor skrev:Jeg tænker lidt... hvor skal barnet ELLERS lære at cykle? Og hvornår?

Åh mon ikke de finder ½ time hist og pist eftermiddag, fridag, weekender som vi andre har gjort.

Det nytter ikke at bruge en overfyldt cykelsti som læretid og sted. På vej til skole skal du ikke bilde mig ind, at der bliver brugt ret meget tid på at holde stille og lære at læse trafikken og vejens forløb, som jo også hører med til at lære det ordentligt.
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1971

Indlægaf Lurende Peber » 18. dec 2015, 21:22

Gad vide om det faktum, at brugeren MorTilVigga fra DD, har oprettet en tråd om at lease en bil, er forbundet med denne tråds hovedpersoner? :gruble:
Brugeren er fra Maj2014, så ikke lige tilfældigvis oprettet.
*Endnu en brain-fart fra mit sinds dunkle kroge*

Rettet: Original ses nedenfor. Træt, åbenbart
Senest rettet af Lurende Peber 18. dec 2015, 22:03, rettet i alt 1 gang.
1
Registreret Gammel Gris :genert:

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"