Vigga vs morgentrafikanterne

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 31
Likede indlæg: 351

Re: Vigga vs morgentrafikanterne

Indlægaf Daflo » 18. dec 2015, 21:50

Lurende Peber skrev:Gad vide om det faktum, at brugeren MorTilVigga fra DD, har oprettet en tråd om at lease en bil? :gruble:
Brugeren er fra Maj2014, så ikke lige tilfældigvis oprettet.
*Endnu en brain-fart fra mit sinds dunkle kroge*

Det var også min første tanke :D
0
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 152
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1566

Indlægaf vUlpeS » 18. dec 2015, 23:51

Sophies-mor skrev:Jeg tænker lidt... hvor skal barnet ELLERS lære at cykle? Og hvornår?
Midt på dagen? Der arbejder mor og far sandsynligvis. Andre tidspunkter? De er vel fanget i ulvetime-dagligdagen som alle andre?

Man finder (lige før aftensmaden) en lukket skolegård, en lukket villavej, en lukket lagerhal, et eller andet, der er lukket (NB! ikke Netto o.lign., for det kategoriserer som indbrud) og så øver man sig lidt dér. Sidenhen opgraderer man til stier, der ikke er svært trafikkerede, f.eks. rekreative områder, parkstier osv. Og når jernhesten så har kastet støttehjulene af sig, så holder man vejret indtil cykelprøven er vel overstået.

Hvis der ikke er tid til det på noget tidspunkt af døgnet, så ville min onde tvillingebror foreslå at man finder sig et andet gebet, og dropper sine ambitioner om at være forælder på deltid. Noget indenfor Mærsk, siger han.
3
Profesionales sin iguales, modestia aparte.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 68
Likede indlæg: 818

Indlægaf Bimmerdyret » 19. dec 2015, 00:21

Vigga er ikke klar til at cykle alene i trafikken, og hvis hendes mor havde nogen som helt fornuft i hovedet og gider indse at alle Viggas usikkerhedstegn er tegn på netop at hun ikke er klar - så ligger problemet ikke hos de andre cyklister men problemet og det endelige ansvar hos hendes mor!
6
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1229
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10475

Indlægaf kidkomb » 19. dec 2015, 03:45

Præcis. Hvis man ikke har tid til, at lære sin 6-årige datter at cykle.....
Jeg bliver helt trist. Ingen børn bør have forældre med så lidt tid tilovers. Øv en barndom så.
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Vaginetta
Kort karma: 4
Likede indlæg: 171

Indlægaf Vaginetta » 19. dec 2015, 12:15

Pinligt.
0
LaScrooge
Kort karma: 327
Likede indlæg: 2679

Indlægaf LaScrooge » 23. dec 2015, 10:08

vUlpeS skrev:
kidkomb skrev:Jeg er mere eller mindre sikker på, at den stygge, slemme cyklist som moderen harcelererer over, er en agressiv bonghat.
Men det retfærdiggør ikke, at denne mor synes det er forsvarligt at lade Vigga være til fare for sig selv og andre. Hver dag. I myldretiden.

Vi kan gisne om racercyklistens identitet i et væk. Jeg kan foreløbig garantere, at det ikke er mig, da jeg A ikke ejer en cykel, og B har et alibi nogle og 5.000 km fra gerningsstedet. Jeg ER dog rimelig bong til hverdag.

Det kommer til udtryk, at det er den samme person hver evig eneste dag. Det i sig selv finder jeg meget tankevækkende, især fordi scenen er sat i kbh, hvor ingen er hinandens fætter. Gad vide hvilket indlæg, vi får at se fra ham? Morgensurt, utvivlsomt, hahaha!

Racercyklisten kunne have været mig, hvis ikke tidsangivelsen havde været 7.45 og jeg altid kun ringer én gang. Morgenen inden opslaget dukkede op i mit feed overhalede jeg netop et barn på cykel der slingrede helt vildt, og, som jeg altid gør og som kotume er, gav jeg lyd på klokken for at gøre opmærksom på, at jeg havde i sinde at overhale bagfra. Hjertet sad oppe i halsen mens jeg trillede udenom med begge hænder i et fast greb om håndbremserne, fordi jeg ikke kan stole på barnets balance eller forudsige dets bevægelser. 100 procent herrenederen i et trafikalt miljø der i forvejen er farligt.
2

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"