Mad og drikke efter træning

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Lathyrus
Indlæg: 981
Tilmeldt: 3. jan 2016, 20:00
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1444

Mad og drikke efter træning

Indlægaf Lathyrus » 8. nov 2018, 20:16

Hvad spiser og drikker I efter træning?

Når jeg har trænet har min krop brug for noget at spise og drikke umiddelbart efter og det duer ikke bare med vand. Der skal noget energi til.

Men jeg har jo ikke lyst til at putte 600 kalorier i hovedet, når jeg gerne vil tabe mig, så hvad vil I foreslå?

Lige nu drikker jeg typisk et glas skummetmælk og spiser en lille håndfuld tørret frugt og/eller mandler. Det fungerer ok for mig, men måske noget andet vil være bedre eller sundere?
Jeg træner i eller tæt på mit hjem (løb, cykling, zumba i den lokale hal, videoer med hjemmetræning) så jeg har adgang til køleskab og køkkenskuffer fyldt med div fødevarer.
0
LaMariposa
Indlæg: 2774
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 354
Likede indlæg: 5897

Re: Mad og drikke efter træning

Indlægaf LaMariposa » 9. nov 2018, 05:30

Jeg er glad for proteinbarer (der er omkring 250 kcal i sådan en) efter træning. Ellers kunne du måske spise skyr eller yoghurt med friske bær?
2
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
Lathyrus
Indlæg: 981
Tilmeldt: 3. jan 2016, 20:00
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1444

Re: Mad og drikke efter træning

Indlægaf Lathyrus » 9. nov 2018, 06:00

LaMariposa skrev:Jeg er glad for proteinbarer (der er omkring 250 kcal i sådan en) efter træning. Ellers kunne du måske spise skyr eller yoghurt med friske bær?



En dag hvor jeg ikke havde fået madpakke med til frokost, købte jeg en Nupo Mealbar og tænkte det var en kalorielet løsning i stedet for at købe sandwich feks. Men jeg fik vildt meget luft i maven af den. Voldsomt ubehageligt. Jeg har samme problem med Läkerol pastiller. Bare 2-3 stk og så går min mave amok. Jeg tænker det er de kunstige sødestoffer jeg reagerer på. Så jeg ved ikke hvordan proteinbarer vil være for mig mht det?
Men det vil være dejlig nemt at snuppe sådan en :)

Skyr kan jeg godt lide hvis der er frugt på :gogo:
0
Brugeravatar
Ellin
Indlæg: 939
Tilmeldt: 2. apr 2017, 20:30
Kort karma: 179
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 3073

Re: Mad og drikke efter træning

Indlægaf Ellin » 9. nov 2018, 06:05

Barebells proteinbarer er ret gode. Slet ikke sammenligneligt med den mærkelige smag i Nupo. :)
3
Ud Mod hele verden
afsted ligemeget hvorhen
fri og let om hjertet
aldrig mere tilbage igen
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2175
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 378
Likede indlæg: 3462

Re: Mad og drikke efter træning

Indlægaf Ally » 9. nov 2018, 06:26

Efter træning spiser jeg også ofte proteinbarer og særligt Barebells' smager rigtig godt. Bodylabs seneste proteinbarer er også rigtig gode.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 799
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 163
Likede indlæg: 2951

Re: Mad og drikke efter træning

Indlægaf Velvet-Goldmine » 9. nov 2018, 06:32

Dit skummetmælk er en rigtig god løsning! https://aktivtraening.dk/sund-mad/kost-og-traening/drik-maelk-efter-styrketraening

I stedet for de tørrede frugter der har meget højt sukkerindhold, ville jeg tage en frisk banan, så er der både lidt sukker men også både fibre og nogle flere næringsstoffer.
3
pige1987
Indlæg: 542
Tilmeldt: 18. dec 2015, 13:14
Kort karma: 15
Likede indlæg: 254

Re: Mad og drikke efter træning

Indlægaf pige1987 » 9. nov 2018, 10:53

Proteinbar eller glas mælk/kakao og en banan.
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 799
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 163
Likede indlæg: 2951

Re: Mad og drikke efter træning

Indlægaf Velvet-Goldmine » 9. nov 2018, 13:24

Problemet med proteinbarer er, at man får virkeligt meget sukker og fedt i meget lidt 'mad', fordelen er at man kan have dem i tasken.
Hvis man på nogen måde har mulighed for alternativet med (kakao)mælk og evt. en banan er det langt sundere i kalorieregnskabet og ernæringsmæssigt.
1
pige1987
Indlæg: 542
Tilmeldt: 18. dec 2015, 13:14
Kort karma: 15
Likede indlæg: 254

Re: Mad og drikke efter træning

Indlægaf pige1987 » 9. nov 2018, 14:27

Velvet-Goldmine skrev:Problemet med proteinbarer er, at man får virkeligt meget sukker og fedt i meget lidt 'mad', fordelen er at man kan have dem i tasken.
Hvis man på nogen måde har mulighed for alternativet med (kakao)mælk og evt. en banan er det langt sundere i kalorieregnskabet og ernæringsmæssigt.


Der findes nu efterhånden nogle helt ok ernæringsmæssige barer på omkring 200 kalorier.

En banan er hurtig 100 kalorier og et glas mælk/kakao mellem 100-200 kalorier.
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 799
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 163
Likede indlæg: 2951

Re: Mad og drikke efter træning

Indlægaf Velvet-Goldmine » 9. nov 2018, 14:35

pige1987 skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Problemet med proteinbarer er, at man får virkeligt meget sukker og fedt i meget lidt 'mad', fordelen er at man kan have dem i tasken.
Hvis man på nogen måde har mulighed for alternativet med (kakao)mælk og evt. en banan er det langt sundere i kalorieregnskabet og ernæringsmæssigt.


Der findes nu efterhånden nogle helt ok ernæringsmæssige barer på omkring 200 kalorier.

En banan er hurtig 100 kalorier og et glas mælk/kakao mellem 100-200 kalorier.


Du får stadig meget mere mad, mæthed og næringsstoffer i skummetmælken og bananen end du gør ved en 50 g. bar.
Der er vitterligt ingen god årsag til at spise barer, ud over at de er lette at have med.
0
Brugeravatar
Lathyrus
Indlæg: 981
Tilmeldt: 3. jan 2016, 20:00
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1444

Re: Mad og drikke efter træning

Indlægaf Lathyrus » 9. nov 2018, 15:32

Tak for jeres forslag - fedt med noget inspiration :gogo:

Jeg er glad for at min skummetmælk faktisk er godt efter træning, for det har jeg altid lyst til bagefter og jeg fornemmer at min krop har det godt med det.

Så må jeg prøve nogle forskellige madvarer også og se hvad der virker for mig. Min fordel er jo at jeg altid ender min træning hjemme eller kommer hjem i løbet af 5 min hvis jeg har været i hallen. Så jeg er ikke bundet af at maden skal med i en taske.
2
Brugeravatar
Lemonella
Indlæg: 6272
Tilmeldt: 5. sep 2015, 06:04
Kort karma: 548
Likede indlæg: 9162

Re: Mad og drikke efter træning

Indlægaf Lemonella » 9. nov 2018, 15:45

Kæresten drikker en Cocio one efter sin træning. Lidt dyrt, men det skulle efter sigende være rigtig godt.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 189
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 4
Likede indlæg: 148

Re: Mad og drikke efter træning

Indlægaf Lover-Moses » 11. nov 2018, 13:37

Velvet-Goldmine skrev:Problemet med proteinbarer er, at man får virkeligt meget sukker og fedt i meget lidt 'mad', fordelen er at man kan have dem i tasken.
Hvis man på nogen måde har mulighed for alternativet med (kakao)mælk og evt. en banan er det langt sundere i kalorieregnskabet og ernæringsmæssigt.


Jeg vil nu ikke kalde 8.5g fedt og 1.8g sukker per 100g for meget. Fordelen ved en proteinbar er at der netop er meget protein i dem, hvilket er godt for muskler og evt. vægttab.
1
D.itsen
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 295
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3369

Re: Mad og drikke efter træning

Indlægaf D.itsen » 11. nov 2018, 14:05

Velvet-Goldmine skrev:
pige1987 skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Problemet med proteinbarer er, at man får virkeligt meget sukker og fedt i meget lidt 'mad', fordelen er at man kan have dem i tasken.
Hvis man på nogen måde har mulighed for alternativet med (kakao)mælk og evt. en banan er det langt sundere i kalorieregnskabet og ernæringsmæssigt.


Der findes nu efterhånden nogle helt ok ernæringsmæssige barer på omkring 200 kalorier.

En banan er hurtig 100 kalorier og et glas mælk/kakao mellem 100-200 kalorier.


Du får stadig meget mere mad, mæthed og næringsstoffer i skummetmælken og bananen end du gør ved en 50 g. bar.
Der er vitterligt ingen god årsag til at spise barer, ud over at de er lette at have med.

Jeg er mæt væsentligt længere på noget med meget protein end på temmelig meget kulhydrat. Så for mig er en proteinbar et bedre valg, hvis der det skal snakkes mæthed. Jeg ser ikke lige mig selv tømme en dåse tun i omklædningsrummet.....
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 1421
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 139
Likede indlæg: 2404

Re: Mad og drikke efter træning

Indlægaf Stitch » 11. nov 2018, 14:53

Lathyrus skrev:Hvad spiser og drikker I efter træning?

Når jeg har trænet har min krop brug for noget at spise og drikke umiddelbart efter og det duer ikke bare med vand. Der skal noget energi til.

Men jeg har jo ikke lyst til at putte 600 kalorier i hovedet, når jeg gerne vil tabe mig, så hvad vil I foreslå?

Lige nu drikker jeg typisk et glas skummetmælk og spiser en lille håndfuld tørret frugt og/eller mandler. Det fungerer ok for mig, men måske noget andet vil være bedre eller sundere?
Jeg træner i eller tæt på mit hjem (løb, cykling, zumba i den lokale hal, videoer med hjemmetræning) så jeg har adgang til køleskab og køkkenskuffer fyldt med div fødevarer.


Jeg veklser lidt mellem:
en lille kakaomælk
1 banan
1 kogt æg + lidt ost
1 knækbrød med hytteost
1 halv avokado
skyr eller en lille drikke yoghurt
lidt havregrød
riskiks med et eller andet på

Jeg spiser næsten ikke inden træning (træner tidlig morgen), men skal have noget hurtigt efter.
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"