Pleje af fødder

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
SAGA
Kort karma: 10
Likede indlæg: 212

Pleje af fødder

Indlægaf SAGA » 9. nov 2018, 21:50

Hvordan plejer i jeres fødder og med hvilke produkter?
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 722
Likede indlæg: 6865
Kontakt:

Re: Pleje af fødder

Indlægaf Annione » 9. nov 2018, 22:20

En skrubbe handske og en fodcreme fra O’keeffes.
1
In_your_eyes
Kort karma: 98
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 940

Indlægaf In_your_eyes » 10. nov 2018, 03:43

Matas fod og hæle kur og en køkkensvamp.
3
:pompom:
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 406
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 4454

Indlægaf Pjeps » 10. nov 2018, 09:26

Vand og sæbe, pimpsten og schools el fodfil og tilsidst et godt lag Raunsborg fodcreme, bomuldsstrømper på til creme er absorberet. .
1
:ninja:
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 294
Likede indlæg: 3336

Indlægaf Mani » 10. nov 2018, 09:31

En scrub handske i badet og så Matas fod kur. I perioder også et tykt lag om aftenen og så en bomuldsstrømpe på. Jeg døjer ikke med hård hud, men tør hud.
1
'We must bring our own light to the darkness'
1234
Kort karma: 76
Likede indlæg: 2035

Indlægaf 1234 » 10. nov 2018, 09:38

Jeg bruger kun Matas hæl og fodkur. Jeg har aldrig brugt diverse midler til at fjerne hud. Jeg fik til sidst overbevist min mor om at bruge den regelmæssigt og fra hun havde revner i hælen har hun nu nærmest pæne fødder uden pimpsten og den slags.
1
Jadajada
Kort karma: 22
Likede indlæg: 428

Indlægaf Jadajada » 10. nov 2018, 11:03

Min kæreste prakkede mig sådan et par plasticposer fra Matas på mens vi var på sejlferie i sommer. Sådan nogle poser med noget urtehalløj.

Vi morede os højlydt da vi kom tilbage til båden og læste brugsanvisningen. Der var ikke grænser for hvad det kunne gøre godt for ens fødder. Den sidste sætning var dog noget i retning af: “Resultatet varierer fra person til person”, altså en disclaimer på størrelse med Kina.

Så sad vi der en time i høj solskin med minimalt sommertøj og poser og strømper på fødderne.
Da vi gik i bad skete intet og jeg følte virkelig at min skepsis var fuldt berettiget.

I løbet af en ugestid var al den hårde hud på vores hæle, resultatet af udpræget sandalgang, pist-borte. Faktisk holder behandlingen stadig.

Sådan en tur tror jeg jeg skal have igen til sommer.
2
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 549
Likede indlæg: 9180

Indlægaf Lemonella » 10. nov 2018, 18:46

Jeg gør ikke rigtigt noget. Jo, jeg går på bare fødder så tit det kan lade sig gøre, i hvert fald indendørs.
Kan jeg komme en tur til vandet, hvor der er en sandstrand, så er det også af med sko og strømper. Sådan en spadseretur i sandet, gør underværker for den smule hårde hud jeg har på mine fødder. En smule creme en gang imellem og så sover jeg med sokker på i vinter halvåret.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 261
Likede indlæg: 4810

Indlægaf hotlips » 10. nov 2018, 19:21

Ikke noget, jeg kan ikke nå og jeg har de værste fødder i miles omkreds tror jeg.

Men dengang jeg kunne nå tog jeg fodbad mindst en gang om ugen og i perioder hver dag, man er rigtig meget på benene når man passer et dyrehold og når man arbejder på plejehjem, så jeg har tit haft fødder der brændte og kløede hvis der var travlt så det var umuligt at finde ro.
Jeg brugte som regel bare hvad jeg havde af sæbe til badet og så forskellige former for badesalt, så fik de en tur med neglefilen, fodfilen og negleklipperen, jeg har haft forskellige sæt med elektriske file men jeg er for kilden og det går ikke.

Da jeg arbejdede til sidst mens min ryg var helt elendig gik det hårdt ud over fødderne og jeg har haft så ondt i sålerne at jeg havde lyst til at tude, det er ellers ikke noget jeg render og gør det så meget i, så der forsøgte jeg mig med urter og med stort held, jeg brugte kamille og pebermynte, men det bedste var klart burre der blev smidt i baljen med kogende vand og efterhånden som det kølede af fik det en smule tyk konsistens, det burde være vildt klamt men det var helt vildt godt, det føltes nærmest som om det trykkede lidt mere på, det var fantastisk, jeg overvejede faktisk en overgang at købe sådan noget tykninsmiddel man bruger til folk der fejlsynker til når jeg ikke har noget burre.. Men jeg kom i kørestol og så var det lissom slut med at få trætte fødder.

Men jeg behøver jeg sådan set ikke at kunne nå for at tage fodbad, så det skulle jeg måske begynde på igen, det er virkelig fælt, vi går så meget på bare tæer ude i sommerhalvåret at mine fødder tager farve fra jorden, vi har sådan noget ler der virkelig farver meget stærkt.. Men det gør jeg ser ud som om jeg har beskidte fødder til langt ud på efteråret, det sidder i den der ekstra hårde hud man også får af meget tid uden sko og jeg kan ikke slibe det af selv.
1
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 701
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4715

Indlægaf Vira » 10. nov 2018, 19:25

Jeg bruger en rigtig god fodfil fra Matas, og så enten deres fod og hælkur, men ofte noget andet da jeg synes den er meget lidt drøj. Det kan være fedtcreme, kopattesalve eller noget andet der er meget fedt. Og så bruger jeg Balsan engang imellem, det er det absolut bedste produkt synes jeg. Det er bare halvdyrt og kan ikke købes i Danmark, men har lige købt nye forsyninger fra Tyskland
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Jedi
Kort karma: 14
Likede indlæg: 590

Indlægaf Jedi » 11. nov 2018, 00:44

En skrubbehandske i badet og bodylotion på bagefter. Jeg har mere tørre fødder end hård hud, og for at forebygge bruger jeg Matas hælstick eller Cosborg hælcreme + en fed creme når jeg husker det inden sengetid, gerne med sokker på, top-sexet. Hvis mine fødder er smadret efter f.eks. en ferie, så går jeg til en fodterapeut. Neglelak det meste af tiden.
1
Brugeravatar
Lalana
Kort karma: 58
Likede indlæg: 862

Indlægaf Lalana » 11. nov 2018, 18:27

Jeg sværger også til O'keeffes fodcreme, synes den er fantastisk. Virker endnu bedre hvis jeg lige tager strømper på en time eller to bagefter, men gør det sjældent da jeg oftest tager det på ved sengetid og ikke gider sove med sokker
1
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 701
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4715

Indlægaf Vira » 11. nov 2018, 18:44

^Hvor køber i O'keeffes ? Og er det en speciel variant :D
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 549
Likede indlæg: 9180

Indlægaf Lemonella » 11. nov 2018, 19:01

Lalana skrev:Jeg sværger også til O'keeffes fodcreme, synes den er fantastisk. Virker endnu bedre hvis jeg lige tager strømper på en time eller to bagefter, men gør det sjældent da jeg oftest tager det på ved sengetid og ikke gider sove med sokker

Det er ellers sundt at sove med et par lette sokker på. Jeg kan i hvert fald varmt anbefale det. :)
https://www.dagens.dk/sundhed/derfor-sk ... -om-natten
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lalana
Kort karma: 58
Likede indlæg: 862

Indlægaf Lalana » 11. nov 2018, 19:05

Lemonella skrev:
Det er ellers sundt at sove med et par lette sokker på. Jeg kan i hvert fald varmt anbefale det. :)
https://www.dagens.dk/sundhed/derfor-sk ... -om-natten

Haha åh jamen jeg er sådan et meget mærkeligt menneske på det punkt, jeg kan generelt bedst lide at være barfodet, og mine fødder skal helst ligge UDENFOR dynen, de bryder sig bare ikke om at blive for varme. Hvis jeg har frosset meget inden jeg går iseng, og har taget strømper på for at få varmen så vågner jeg altid midt om natten og føler mine fødder er alt for varme :lol2: De lever vist desværre deres eget (varme) liv
2

Tilbage til "Skønhed"