Bedste købe-vaniljeis?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8491

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf 2SHY » 17. dec 2015, 20:33

avdotja skrev:
2SHY skrev:
Daine skrev:
Jeg foretrækker normalt også en is med smag (jordbær, lakrids eller banan), men sammen med kage tror jeg det bliver lidt for forvirrende hvis den ikke er 'ren'.

Det tror jeg du har ret i. Hvis du har mod på det kan du jo lave det selv? Det er super nemt og lige den her opskrift kræver ikke man rører i det for at undgå iskrystaller :)

1/2 liter fløde piskes til flødeskum med kornene fra en vaniliestang og røres sammen med en dåse kondenseret mælk. Ind i fryseren og vent til den er frosset :gogo: Den er meget rig i smagen og rigtig god :)

Det lyder let, det vil jeg prøve ved lejlighed :)

Det er super nemt og kan varieres i en uendelighed med nødder, bær, lakrids, chokolade, revet marcipan (det gør den lidt grynet men smager fantastisk), karamel eller hvad man nu er til :)

Jeg mangler plads i fryseren til at forsøge at lave en med karamel og kandiserede pekannødder :love: Men ingredienserne er skam i huset :slem:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Indlægaf Sjg » 17. dec 2015, 20:54

Daine skrev:
2SHY skrev:
Daine skrev:
Jeg foretrækker normalt også en is med smag (jordbær, lakrids eller banan), men sammen med kage tror jeg det bliver lidt for forvirrende hvis den ikke er 'ren'.

Det tror jeg du har ret i. Hvis du har mod på det kan du jo lave det selv? Det er super nemt og lige den her opskrift kræver ikke man rører i det for at undgå iskrystaller :)

1/2 liter fløde piskes til flødeskum med kornene fra en vaniliestang og røres sammen med en dåse kondenseret mælk. Ind i fryseren og vent til den er frosset :gogo: Den er meget rig i smagen og rigtig god :)

Det lyder da åndssvagt nemt! Jeg har aldrig forsøgt mig med is, fordi den hjemmelavede jeg har fået rundt omkring, plejer at være fyldt med iskrystaller. Eller meget 'tør' i det, så den ikke rigtig vil smelte i munden. Så har tænkt, at det er en videnskab jeg ikke behøvede at sætte mig ind i :lol2:

Men hvor køber man kondenseret mælk? :genert: Er det sådan noget dåsenoget?

Ja, det er det. :gogo:
Senest rettet af Sjg 18. dec 2015, 14:25, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 17. dec 2015, 21:01

Hansens. Det er sådan en, man ikke spiser kæmpe portioner af, så den rækker faktisk længere, end man skulle tro. Måske fordi den er ret sød og/eller fordi den smager rigtig meget af vanilje. Jeg er vild med den :love:
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8491

Indlægaf 2SHY » 17. dec 2015, 21:02

Daine skrev:
2SHY skrev:
Daine skrev:

Det lyder da åndssvagt nemt! Jeg har aldrig forsøgt mig med is, fordi den hjemmelavede jeg har fået rundt omkring, plejer at være fyldt med iskrystaller. Eller meget 'tør' i det, så den ikke rigtig vil smelte i munden. Så har tænkt, at det er en videnskab jeg ikke behøvede at sætte mig ind i :lol2:

Men hvor køber man kondenseret mælk? :genert: Er det sådan noget dåsenoget?

Hov jeg missede den her :genert: Men ja det er virkelig super nemt. Hvis bare man ikke pisker fløden til smør så kan man ikke gøre noget forkert :) Og det er rigtig dejligt at man ikke skal have en ismaskine eller ud og røre i isen hver halve time for at undgå iskrystaller.

Rema plejer gerne at have kondenseret mælk til omkring 15 kr sådan godt og vel :) De forvandles i øvrigt til rigtig lækker karamel hvis man koger en dåse i et par timer eller noget i den stil (men man kan dog også købe dem færdigkogte nu) :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 17. dec 2015, 22:07

Jeg råber med i Hansens is koret :savl:
1
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Æske » 17. dec 2015, 22:22

Jeg vil gerne slå et slag for Vebbestrups vaniljeis!
3
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 17. dec 2015, 23:00

2SHY skrev:Det er super nemt og kan varieres i en uendelighed med nødder, bær, lakrids, chokolade, revet marcipan (det gør den lidt grynet men smager fantastisk), karamel eller hvad man nu er til :)

Jeg mangler plads i fryseren til at forsøge at lave en med karamel og kandiserede pekannødder :love: Men ingredienserne er skam i huset :slem:

:ivrig:
1/2 fløde pisket til flødeskum, 1 dåse kondenseret mælk, 1 pakke grofthakket Oreos.
Nøj! :savl:
0
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 18. dec 2015, 06:51

Pussikat82 skrev:Hansens. Det er sådan en, man ikke spiser kæmpe portioner af, så den rækker faktisk længere, end man skulle tro. Måske fordi den er ret sød og/eller fordi den smager rigtig meget af vanilje. Jeg er vild med den :love:

Jeg kan snildt køre sådan en bøtte :D

og enig i øvrigt. Hansens er den bedste.
0
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 18. dec 2015, 10:36

Tobywan skrev:
Pussikat82 skrev:Hansens. Det er sådan en, man ikke spiser kæmpe portioner af, så den rækker faktisk længere, end man skulle tro. Måske fordi den er ret sød og/eller fordi den smager rigtig meget af vanilje. Jeg er vild med den :love:

Jeg kan snildt køre sådan en bøtte :D

og enig i øvrigt. Hansens er den bedste.

Imponerende :-D
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
computermus
Kort karma: 44
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 908

Indlægaf computermus » 18. dec 2015, 11:20

Æske skrev:Jeg vil gerne slå et slag for Vebbestrups vaniljeis!

Den er jeg med på. Den er bare så god. :worship:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9225

Indlægaf Fru Sunshine » 18. dec 2015, 18:21

Hansens er smådyr, fordi den er så god.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6858

Indlægaf Daine » 18. dec 2015, 19:33

Det ender med, at jeg selv laver en is og derudover køber både Hansens og en Vebbestrup, så er jeg da helgarderet! :lol:
3
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9225

Indlægaf Fru Sunshine » 18. dec 2015, 20:10

Vebbestrups is er også lækker.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Æske » 18. dec 2015, 20:39

Daine skrev:Det ender med, at jeg selv laver en is og derudover køber både Hansens og en Vebbestrup, så er jeg da helgarderet! :lol:

Man må aldrig gå ned på is :cool:
0
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6858

Indlægaf Daine » 18. dec 2015, 20:43

Æske skrev:
Daine skrev:Det ender med, at jeg selv laver en is og derudover køber både Hansens og en Vebbestrup, så er jeg da helgarderet! :lol:

Man må aldrig gå ned på is :cool:

Så sandt som det er sagt! :D
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."

Tilbage til "Mad og drikke"