Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2610

Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 10:01

Jeg har siddet og skævet til en pakke medicin siden i går eftermiddags, for jeg tør ærlig talt ikke at springe ud i det af frygt for de mildest talt horrible bivirkninger, jeg kan læse om på indlægssedlen. Omvendt vil jeg jo også gerne have det bedre!

Jeg har fået ordineret Lyrica mod angst af min psykiater, og jeg får i forvejen rigtig meget medicin, så det er jo ikke til at sige noget om, hvordan al den kemi vil interagere i min krop. Men hvis jeg ikke giver Lyricaen en chance nu, støder jeg højest sandsynligt på den igen inden længe i behandlingen af min fibromyalgi, så det er jo endnu et incitament til bare at få det overstået nu og se, om jeg kan tåle det.

Har nogle af jer erfaring med Lyrica?
0
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Thestral » 18. dec 2015, 10:07

Jeg får det mod smerter og havde kun de alm. bivirkninger i de første 14 dage. Derefter aftog de og nu mærker jeg ikke noget til dem
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 10:23

Thestral skrev:Jeg får det mod smerter og havde kun de alm. bivirkninger i de første 14 dage. Derefter aftog de og nu mærker jeg ikke noget til dem

Tak for svar! Mener du hovedpine, svimmelhed og søvnighed?
0
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 18. dec 2015, 10:30

Jeg får dem mod angst. Har prøvet meget andet tidligere der aldrig har hjulpet.

Lyrica derimod, jeg har aldrig haft det bedre. For et års tid siden blev jeg trappet ned i dem, hvilket gjorde mig rigtig skidt tilpas og for nogle måneder siden fik jeg ikke taget dem noget tid, der gik det ned af bakke.

Helt, helt i starten, havde jeg lidt kvalme, men ikke noget nævneværdigt. Jeg er rigtig glad for at få dem, specielt efter jeg fandt ud af jeg lynhurtigt får det dårligt igen når jeg ikke får dem og er kommet til erkendelsen af at jeg i hvert fald ikke skal seponeres i dem i lang tid. Måske om nogle år vil jeg forsøge at komme ud af dem, men de er med til at øge min livskvalitet betydeligt så jeg er virkelig glad for dem :).
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 10:33

ShuruQ skrev:Jeg får dem mod angst. Har prøvet meget andet tidligere der aldrig har hjulpet.

Lyrica derimod, jeg har aldrig haft det bedre. For et års tid siden blev jeg trappet ned i dem, hvilket gjorde mig rigtig skidt tilpas og for nogle måneder siden fik jeg ikke taget dem noget tid, der gik det ned af bakke.

Helt, helt i starten, havde jeg lidt kvalme, men ikke noget nævneværdigt. Jeg er rigtig glad for at få dem, specielt efter jeg fandt ud af jeg lynhurtigt får det dårligt igen når jeg ikke får dem og er kommet til erkendelsen af at jeg i hvert fald ikke skal seponeres i dem i lang tid. Måske om nogle år vil jeg forsøge at komme ud af dem, men de er med til at øge min livskvalitet betydeligt så jeg er virkelig glad for dem :).

Det lyder jo lovende. Var kvalme virkelig den eneste bivirkning?
0
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 10:36

Ej, jeg er virkelig en kylling: Jeg sidder og bæver ved tanken om alle de frygtelige ting, der helt sikkert vil overgå mig, hvis jeg spiser en af de små kapsler. Og jeg er ellers ikke sart, hvad angår at forsøge mig med ny medicin, men jeg synes godt nok, at den bivirkningsprofil er GRUM! :8:
0
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 18. dec 2015, 11:20

Fillie skrev:
ShuruQ skrev:Jeg får dem mod angst. Har prøvet meget andet tidligere der aldrig har hjulpet.

Det lyder jo lovende. Var kvalme virkelig den eneste bivirkning?

Bivirkninger såvel som virkninger er jo individuelle, men jeg oplevede kun kvalme og svimmelhed og de to ting hænger jo ofte sammen :).
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 11:22

^ Cool! Det kan jeg jo sagtens leve med. :gogo:

... Jeg har dog stadig ikke forsøgt mig. :genert:
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 18. dec 2015, 11:24

Jeg skal dog lige nævne, Lyricaen gjorde en kæmpe del af arbejdet selv men det gik fra ca 90% bedre til 99% bedre da jeg begyndte at få Venlafaxine sammen med Lyrica. Al den tid jeg kan huske tilbage har mine vintre været et helvede med massive angstanfald dagligt, i år er vi godt i gang med vinteren og der har Alhamdulillah ikke været nogle nævneværdige angstanfald :).
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 18. dec 2015, 11:28

Fillie skrev:^ Cool! Det kan jeg jo sagtens leve med. :gogo:

... Jeg har dog stadig ikke forsøgt mig. :genert:

Du skal jo have det godt med det. Men de har hjulpet mig meget.

Der gik dog nogle måneder før de virkede optimalt og fandt først ud af deres egentlige effekt da jeg forsøgte ag stoppe.
1
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 11:29

ShuruQ skrev:Jeg skal dog lige nævne, Lyricaen gjorde en kæmpe del af arbejdet selv men det gik fra ca 90% bedre til 99% bedre da jeg begyndte at få Venlafaxine sammen med Lyrica. Al den tid jeg kan huske tilbage har mine vintre været et helvede med massive angstanfald dagligt, i år er vi goft i gang med vinteren og der har 7, 9, 13 ikke været nogle nævneværdige angstanfald :).

Det er da fantastisk! Jeg får allerede Strattera, som på visse punkter har samme virkningsmekanisme som Venlafaxine. :)

Okay, nu prøver jeg sgu! Så må vi se, om jeg eksploderer, bliver grøn, gror et ekstra ben eller andet vanvittigt. :lol:
2
"All you need is love."

- The Beatles
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Smiling_Goat » 18. dec 2015, 11:42

Jeg fik også Lyrica nogle år. Jeg led af mareridt stort set hver nat og var derfor helt udkørt. De forsvandt efter jeg begyndte at tage Lyrica, og jeg erindrer ingen nævneværdige bivirkninger.

Do it, do it, do it! :P
2
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 11:46

Smiling_Goat skrev:Jeg fik også Lyrica nogle år. Jeg led af mareridt stort set hver nat og var derfor helt udkørt. De forsvandt efter jeg begyndte at tage Lyrica, og jeg erindrer ingen nævneværdige bivirkninger.

Ej, hvor fedt! Og I have done it - for et kvarter siden! Sidder og venter på hvad som helst. Jeg synes jo, jeg kan mærke alt muligt, men det er nok mest af alt, fordi jeg er stjerne nervøs. :genert:
2
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 18. dec 2015, 12:30

Fillie skrev:
Thestral skrev:Jeg får det mod smerter og havde kun de alm. bivirkninger i de første 14 dage. Derefter aftog de og nu mærker jeg ikke noget til dem

Tak for svar! Mener du hovedpine, svimmelhed og søvnighed?
Ja, især den der træthed hvor man næsten ikke kan hænge sammen, men det gik over.
1
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 18. dec 2015, 12:33

Fillie skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg fik også Lyrica nogle år. Jeg led af mareridt stort set hver nat og var derfor helt udkørt. De forsvandt efter jeg begyndte at tage Lyrica, og jeg erindrer ingen nævneværdige bivirkninger.

Ej, hvor fedt! Og I have done it - for et kvarter siden! Sidder og venter på hvad som helst. Jeg synes jo, jeg kan mærke alt muligt, men det er nok mest af alt, fordi jeg er stjerne nervøs. :genert:
Rolig :lol: det skal nok gå. Min neurolog forklarede mig så sent som igår at jo længere ned på listen vi kommer jo mindre chance er der for at det overhovedet er medicinen der har årsagen til det der står er sket. Medicinen er testet i America og derovre bliver man sagsøgt hvis der sker noget imens man er på et præperat, der så ikke er nævnt på listen. Chancen for noget ud over kasse to og tre er mikroskopisk
2
Jeg har nået den alder,

Tilbage til "Helbred"