Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2588

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 12:36

Thestral skrev:
Fillie skrev:
Thestral skrev:Jeg får det mod smerter og havde kun de alm. bivirkninger i de første 14 dage. Derefter aftog de og nu mærker jeg ikke noget til dem

Tak for svar! Mener du hovedpine, svimmelhed og søvnighed?
Ja, især den der træthed hvor man næsten ikke kan hænge sammen, men det gik over.

Gud, det skal da nok gå fantastisk i spænd med min morfin. :lol:
0
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 12:39

Thestral skrev:
Fillie skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg fik også Lyrica nogle år. Jeg led af mareridt stort set hver nat og var derfor helt udkørt. De forsvandt efter jeg begyndte at tage Lyrica, og jeg erindrer ingen nævneværdige bivirkninger.

Do it, do it, do it! :P

Ej, hvor fedt! Og I have done it - for et kvarter siden! Sidder og venter på hvad som helst. Jeg synes jo, jeg kan mærke alt muligt, men det er nok mest af alt, fordi jeg er stjerne nervøs. :genert:
Rolig :lol: det skal nok gå. Min neurolog forklarede mig så sent som igår at jo længere ned på listen vi kommer jo mindre chance er der for at det overhovedet er medicinen der har årsagen til det der står er sket. Medicinen er testet i America og derovre bliver man sagsøgt hvis der sker noget imens man er på et præperat, der så ikke er nævnt på listen. Chancen for noget ud over kasse to og tre er mikroskopisk

Jeg ved det jo godt, men det er sødt af dig lige at skrive det, så jeg kan bevare jordforbindelsen. Det ER bare uhyggeligt, at nogle patienter oplever hjertesvigt, og derfor har jeg kredset længe om lige netop det her præparat.

Men nu er der gået fem kvarter, og jeg kan ikke mærke det store, så mon ikke vi kan konstatere, at jeg overlevede det første forsøg? :banan:
0
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 390
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3862

Indlægaf Delfin » 18. dec 2015, 13:13

Fillie skrev:
Ej, hvor fedt! Og I have done it - for et kvarter siden! Sidder og venter på hvad som helst. Jeg synes jo, jeg kan mærke alt muligt, men det er nok mest af alt, fordi jeg er stjerne nervøs. :genert:

Se det er lige præcis årsagen til, at man ikke skal læse alt for grundigt om de bivirkninger, inden man starter. Man kan risikere at fremkalde bivirkninger bare ved forventningen om, at de kommer. Lidt det modsatte af placebo.

Jeg har ikke lige fået dem, men med de typer medicin har de allerfleste lidt bivirkninger i den lette ende de første uger, og så klinger det lige så stille af. Skulle der dukke bivirkninger op, som holder ud over de første uger, og som du ikke kan leve med, seponerer I dem jo bare igen. Værre er det sådan set ikke.

Jeg håber, de hjælper dig. :kram:
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 18. dec 2015, 13:16

Jeg får 3 forskellige præparater, hvor hjertesvigt/død er nævnt som meget sjælden bivirkning, og jeg lever da endnu - tror jeg :lol:
1
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 13:18

Delfin skrev:
Fillie skrev:

Se det er lige præcis årsagen til, at man ikke skal læse alt for grundigt om de bivirkninger, inden man starter. Man kan risikere at fremkalde bivirkninger bare ved forventningen om, at de kommer. Lidt det modsatte af placebo.

Jeg har ikke lige fået dem, men med de typer medicin har de allerfleste lidt bivirkninger i den lette ende de første uger, og så klinger det lige så stille af. Skulle der dukke bivirkninger op, som holder ud over de første uger, og som du ikke kan leve med, seponerer I dem jo bare igen. Værre er det sådan set ikke.

Jeg håber, de hjælper dig. :kram:

Jamen, det er så sandt, som det er sagt! "Desværre" har det været lidt af en hobby for mig at støve mig igennem forskellige typer medicins virkningersmekanismer; jeg synes, det er et rigtig spændende emne, men det bider mig jo bagi, når jeg selv skal forsøge mig med et nyt præparat, hvilket jeg relativt ofte skal, fordi jeg er sådan en, der fejler alt muligt. Jeg skal nok finde på noget andet at gøre mig klogere på. :lol:
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 13:21

Delfin skrev:Jeg får 3 forskellige præparater, hvor hjertesvigt/død er nævnt som meget sjælden bivirkning, og jeg lever da endnu - tror jeg :lol:

... Eller også er vi i en eller anden parallel dimension. :-D

For resten er noget af det mest skræmmende, man kan støde på, listen over ordinationsfejl på Promedicin, hvor hospitalet ved en fejl f.eks. har fyldt patienten med alt for store doser, og hvor patienten døde. :8:
0
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 18. dec 2015, 13:31

Fillie skrev:
Delfin skrev:Jeg får 3 forskellige præparater, hvor hjertesvigt/død er nævnt som meget sjælden bivirkning, og jeg lever da endnu - tror jeg :lol:

... Eller også er vi i en eller anden parallel dimension. :-D

For resten er noget af det mest skræmmende, man kan støde på, listen over ordinationsfejl på Promedicin, hvor hospitalet ved en fejl f.eks. har fyldt patienten med alt for store doser, og hvor patienten døde. :8:

Man ved jo aldrig :lol:

Den slags skal man nok heller ikke læse, hvis man har det som dig. :nerve:
Men altså vi ved det jo godt, og det er en god ting lige at holde sig lidt orienteret om, hvad det er, man propper i hovedet, for læger er selvfølgelig ikke ufejlbarlige. Men alt med måde du ved.
1
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 14:29

^ Det er nok ikke lige den rette godnatlæsning i øjeblikket, nej! :lol:
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 18. dec 2015, 16:34

Jeg har en perifær bekendt som fik det, og havde stor gavn af det!
I starten fik han dog muskelsmerter i benene.
Jeg skriver det ikke for at skræmme dig, mere for hvis det skulle ske, så hold ud, det går væk igen. :)
2
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 17:41

Whoosh skrev:Jeg har en perifær bekendt som fik det, og havde stor gavn af det!
I starten fik han dog muskelsmerter i benene.
Jeg skriver det ikke for at skræmme dig, mere for hvis det skulle ske, så hold ud, det går væk igen. :)

Det lyder ret fredsommeligt. Jeg er glad for, at der indtil videre ikke har været historier om død og ødelæggelse. :-D

Jeg føler mig rimelig påvirket af den lille pille; det føles faktisk lidt som at være en smule fuld men på en træt og virkelighedsfjern måde. Desuden har jeg en masse uro i brystet, men sådan får jeg det altid, når jeg starter på ny medicin. Ellers mærker jeg ikke noget. Jeg er spændt på, om det udvikler sig, når jeg skal have en pille mere i aften. :ninja:
0
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 19. dec 2015, 10:12

Det minder mig om, det med at læse bivirkningessedlen inden man går i gang med nyt medicin. Min onkel skulle starte på noget nyt medicin, vi sad en aften og kiggede på sedlen, jeg siger dig det var som at læse Stephen King, hvis jeg siger der var listet i hvert 200 almindelige bivirkninger op og lige så mange mindre almindelige og sjældnere så har jeg ingenlunde overdrevet, det var helt bims :lol:.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 20. dec 2015, 10:30

En lille update: Det går over al forventning! Jeg stiger i dosis hver dag og er nu på 100 mg fordelt på fire x 25 mg (morgen, middag, til aftensmaden og inden sengetid), og indtil videre tror jeg faktisk slet ikke, jeg har nogen bivirkninger. I morgen skal jeg en af gangene forsøge mig med en 50 mg dosis, og tirsdag er det så meningen, at jeg skal nå 150 mg, som er målet i første omgang.

Jeg synes generelt, min krop begynder at være mere afslappet, og jeg har ikke oplevet tankemylder, men det kan jo være placeboeffekt. Men alt i alt ser det ud til, jeg kan tåle medicinen, så jeg er meget spændt på, hvordan det spænder af på længere sigt. Det ville jo være helt igennem fantastisk, hvis jeg har fundet et præparat, som både kan modvirke mine smerter og min angst; det er næsten for godt til at være sandt! :lun:
8
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 20. dec 2015, 21:03

Det lyder jo rigtig godt :gogo:
1
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 21. dec 2015, 00:52

Jeg får Lyrica p.n. mod uro. Og det er i mine øjne nærmest et vidundermiddel. Det virker mod angst, uro, tankemylder, søvnløshed og smerter.

I små doser (75-150 mg) giver det mig ro i hovedet, i større doser virker det sløvende og gør, at jeg får en dybere søvn.

Små doser har for mig overhovedet ikke givet bivirkninger - ved større doser kan jeg godt opleve lidt "nedtur" dagen efter.

Jeg fik dem i en periode fast i en lav dosis, mens jeg forsøgte at forblive på arbejdsmarkedet, i håb om, at de kunne lindre mine kognitive udfordringer - men i den sammenhæng følte jeg, de virkede sløvende, som om de "byggede sig op".
1
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 21. dec 2015, 09:47

Tak for dit indlæg, kære Tante! Jeg var ikke klar over, at man også kan bruge Lyrica "akut"; jeg er rigtig glad for at høre, at du har så god effekt. Jeg har for første gang i dag fået en dosis på 50 mg, og det går fint uden bivirkninger, så jeg håber virkelig, det fortsætter sådan. :)
2
"All you need is love."

- The Beatles

Tilbage til "Helbred"