Hvordan og hvornår åbner I gaver?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4299

Re: Hvordan og hvornår åbner I gaver?

Indlægaf Rapfisk » 18. dec 2015, 13:20

Jeg må hellere lige uddybe: Det handler slet ikke om mere eller mindre vigtige relationer - jeg har fx praktiseret det med at vente med min bedste veninde, som foretrak det. Det, jeg mener, er, at det fratager gaven den tilknytning til relationen, når giveren ikke er med til oppakningen. Jeg synes, det er så fint, når man pakker op sammen, at man kan tale om gaverne og tanken bag. Det gør man selvfølgelig også, når man ringer og siger tak, eller næste gang, man ses, men det mangler den umiddelbarhed.

Det har altså ikke noget med den menneskelige relation at gøre, men med gavens forbindelse til den relation. Jeg er med på, at andre kan have det anderledes, og det bliver hverken relation eller gave dårligere af.
2
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 18. dec 2015, 13:27

Tak for forklaring.
Jeg har det slet ikke på samme måde.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10280

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. dec 2015, 13:53

Fru Sunshine skrev:Det gør jeg ikke, for det er ikke det, der står.
Der står faktisk
"Jeg er helt klart på det andet hold, der siger, at relationen mellem gavegiver og -modtager er vigtigst, og at gaver derfor bliver pakket op, mens giveren er til stede, om det så er før eller efter jul."
Her står faktisk at relationen må være mindre vigtig, hvis man ikke åbner gaver i hinandens selskab.
Men det må være op til Rapfisk selv at forklare.

Ja, vigtigere i gavegivningssituationen end spændingen ved først at åbne juleaften :)
Når man skal vælge mellem de to.
Det er ikke det samme som at mene, at familier, der gør som jer, er mere overfladiske.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5774

Indlægaf Animi » 18. dec 2015, 15:00

Jeg giver kun julegaver til familien, og der åbner vi dem juleaften, uanset om personerne er der eller ej.
Vi åbner gaver en ad gange, så alle kan se hvad alle får. Selv med små børn, går det fint og de kan sagtens vente til det bliver deres tur. Faktisk synes min niece at det er mindst lige så spændende at se hvad vi andre får - nogen gangen er hun endda så spændt på vores vegne, at hun hjælper med at pakke ud :lol2:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 18. dec 2015, 16:04

Her åbnes efter dessert og pakkespil.
Børnene får vist en enkelt om eftermiddagen (omend jeg synes, det er en uskik. Det er altså kun knapt 14 år siden, jeg var på deres alder, og vi fik IKKE noget om aftenen, og vi kunne da fint vente? Nå, det er også bare en kæphest om noget familie, jeg synes burde opdrage deres børn lidt mere..).

Alle gaver gemmes til juleaften. Og der åbnes én ad gangen, og alle kigger. Også de jule hvor vi har været 20 mennesker.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Fest og bryllup"