Aktivitetsure

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
pige1987
Kort karma: 7
Likede indlæg: 171

Aktivitetsure

Indlægaf pige1987 » 18. dec 2015, 13:17

Har du et aktivitets ur? Hvis ja får du det brugt? Hvilket har du? Kan det udregne hvad hele dit kalorie forbrug inkl træning og skridt er om dagen? Virker tallene realistiske?

Jeg kigger pt. på et Vivosmart HR eller Fitbit HR

Del jeres erfaringer. :wave2:
2
Jacobsen81
Kort karma: 16
Likede indlæg: 342

Re: Aktivitetsure

Indlægaf Jacobsen81 » 26. dec 2015, 19:23

Jeg har et polar loop ur og bruger det næsten hver dag. Og ja, tallene er realistiske. Det er en god motivator til at gå en ekstra tur de dage jeg har været stillesiddende.
3
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1249
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 11942

Indlægaf 2SHY » 26. dec 2015, 20:29

Jeg har et UP24 fra Jawbone men holdt op med at bruge det efter et halvt år. Det begyndte at registrere aktivitet selvom det lå stille på en hylde, den registrerede aktivitet under kørsel, registrerede max 500 skridt i løbet af en hel steptime og andet i den stil. Da den så holdt op med at forbinde til mobilen så opgav jeg. Godt jeg fik det billigt sidste år. Så gør det ikke helt så meget som hvis jeg havde givet fuld pris

Edit: Det sad også tit i vejen under træning. Kettlebells der hamrer mod armbånd forudser jeg er en rigtig skidt kombination
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
rosena
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Indlægaf rosena » 29. jan 2018, 20:56

Tror nok det er et vivosmart HR jeg har. Har haft det siden august og det er meget motiverende for at få bevæget mig mere. Havde egentlig ikke rigtig brug for pulsmåler mv. men de havde ikke den billigere model hjemme.

Jeg var meget spændt på hvor længe det ville "virke" på mig. Det blev købt for at give en ekstra motivation for noget bevægelse og så skal der nogen gange noget nyt og spændende til :D Men jeg har det på hele tiden og det får mig ofte ud på en ekstra gåtur efter arbejde. Og en ekstra tur efter print på kontoret er nu ikke længere surt :lol: Synes det har givet syn for sagen ift. hvor lidt bevægelse man kan slippe af sted med på en dag.

Ved såmænd ikke om kalorieforbrug passer. Synes måske det virker lidt lavt, men man taster alder, vægt og højde ind i app'en og så er det måske efter noget statistik. Nemt at synkronisere med Garmin app hvor man så kan se statistik osv.

Meget tilfreds med konceptet :)
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 394
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 5727

Indlægaf Studsgaard » 29. jan 2018, 21:11

Jeg har købet et polar a360.
Jeg er rigtig glad for det. Det virker ret præcis, når jeg har prøvet med både en app på mobilen til at måle længde på en gå tur og skridt/længde uret sagde var de ret ens.
Det holder også godt strøm, det skal kun lades ca en gang om ugen.
0
LaMariposa
Kort karma: 175
Likede indlæg: 2954

Indlægaf LaMariposa » 30. jan 2018, 05:52

Jeg har et Fitbit Charge2 og er rigtig glad for det. Det tracker skridt og man kan indstille til forskellige typer træning også. Det er min erfaring, at det er rimelig præcist, selvom det måler pulsen i håndleddet og ikke har pulsbælte. Det taler også sammen med f.eks. MyFitnessPal, hvis du vil tælle kalorier. Derudover synes jeg faktisk, at det er meget pænt, selvom det selvfølgelig ikke er lige så pænt og feminint som et "rigtigt" ur. Alt efter dit aktivitetsniveau kan det holde strøm omkring en uges tid.
0
:lun:

Be brave...
limitededition
Kort karma: 32
Likede indlæg: 190

Indlægaf limitededition » 30. jan 2018, 07:18

Jeg havde et Garmin Vivosmart hr+ i et par mdr. Det virkede fint :)
Nu har jeg et Garmin fenix 5s sapphire som jeg er utrolig glad for (men som er meget dyrere og kan meget mere end det man kalder et aktivitetsur)
0
Nyuddannet kontorassistent søger job inden for offentlig administration på Sjælland eller Fyn pr. 1 september.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2641

Indlægaf Mani » 30. jan 2018, 18:47

Jeg har haft FitBit HR. Det fungerede superfint til jeg begyndte at løbetræne. Der havde det ikke helt funktioner nok, så nu har jeg et TomTom
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 127
Likede indlæg: 855

Indlægaf Artem » 30. jan 2018, 18:58

Har en Garmin Vivoactive 3 som er den nyeste model fra Garmin, som jeg synes de har fået gjort rimelig smart, og hvor pulsmåleren nu er helt flad med bagsiden af uret.
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 48
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1056

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 30. jan 2018, 19:21

Jeg har et FitBit Charge2 og er rigtig glad for det. Selve armbåndet har ikke været mega god kvalitet, men selve apparatet fungerer rigtig fint. Den tilhørende app er også nem at bruge og strømmen holder ret godt.

Den eneste anke jeg har med det er at hvis du dyrker en sport der ikke er traditionel kan den ikke rigtig logge den ordentligt. Hvis jeg f.eks. Rider en tur og slå GPS’en til, så kan jeg logge det som en ud af 6-8 aktiviteter, ikke som ridning.
Når jeg bare er aktiv ved ridning kan den godt logge som ridning.

Den har også et ret godt udvalg af mad hvis du vil tracke kalorier. Om den har virket mere motiverende ved jeg ikke. Jeg synes bare det er sjovt at holde øje med :genert:
0
Chichu
Kort karma: 15
Likede indlæg: 593

Indlægaf Chichu » 30. jan 2018, 19:57

Har også et Fitbit charge 2 og er super glad for det!
0
LaMariposa
Kort karma: 175
Likede indlæg: 2954

Indlægaf LaMariposa » 31. jan 2018, 05:10

rosena skrev:Tror nok det er et vivosmart HR jeg har. Har haft det siden august og det er meget motiverende for at få bevæget mig mere. Havde egentlig ikke rigtig brug for pulsmåler mv. men de havde ikke den billigere model hjemme.

Jeg var meget spændt på hvor længe det ville "virke" på mig. Det blev købt for at give en ekstra motivation for noget bevægelse og så skal der nogen gange noget nyt og spændende til :D Men jeg har det på hele tiden og det får mig ofte ud på en ekstra gåtur efter arbejde. Og en ekstra tur efter print på kontoret er nu ikke længere surt :lol: Synes det har givet syn for sagen ift. hvor lidt bevægelse man kan slippe af sted med på en dag.

Ved såmænd ikke om kalorieforbrug passer. Synes måske det virker lidt lavt, men man taster alder, vægt og højde ind i app'en og så er det måske efter noget statistik. Nemt at synkronisere med Garmin app hvor man så kan se statistik osv.

Men måler det ikke puls også? Så tror jeg, at den udregner dit kalorieforbrug ud fra din puls også? :)
0
:lun:

Be brave...
rosena
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Indlægaf rosena » 31. jan 2018, 21:46

LaMariposa skrev:
rosena skrev:Tror nok det er et vivosmart HR jeg har. Har haft det siden august og det er meget motiverende for at få bevæget mig mere. Havde egentlig ikke rigtig brug for pulsmåler mv. men de havde ikke den billigere model hjemme.

Men måler det ikke puls også? Så tror jeg, at den udregner dit kalorieforbrug ud fra din puls også? :)

Ja, det gør det, men en eller anden form for standard må det bruge for når jeg vågner om morgenen har jeg brugt et eller andet antal kalorier, selvom det har ligget på natbordet hele natten. Kan være det giver højere forbrug hvis jeg har høj puls under løb fx.
Noget andet er at det også skulle kunne måle søvn....det tror man sover når bare man ligger helt stille. Kunne i hvert fald ikke genkende at jeg skulle sove så længe som det viste.
0

Tilbage til "Helbred"