Slår ud af øjenskygge

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3460

Slår ud af øjenskygge

Indlægaf HappyPaww » 20. dec 2015, 15:38

Mit ene øjenlåg (underligt nok) reagerer voldsomt med rødme, hævelse, kløen og afskalning - og det er tilsyneladende øjenskygge jeg er allergisk for. I et par år har jeg brugt fx Nilens Jord, men det sidste halve års tid har jeg også reageret på det, og nu bruger jeg kun øjenskygge til festlige lejligheder - men den er stensikker, at jeg slår ud allerede efter et par timer :(

Jeg er selvfølgelig interesseret i at finde en øjenskygge, jeg muligvis kan tåle - men vil jo ikke bruge en masse penge på, at købe produkter som jeg så slår ud af.

Er der nogen der kender mærker/forhandlere hvor man kan få prøver tilsendt på makeup hvor det ikke koster en bondegård? Og ellers kan i måske anbefale gode allergi enlige produkter? Troede jo Nilens Jord var godt - men åbenbart ikke :( Har hørt det samme med meget mineralmakeup :gruble:
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 24
Likede indlæg: 322

Re: Slår ud af øjenskygge

Indlægaf twinkle » 30. mar 2016, 16:35

Bruger du primer under, og i så fald hvilken? Har hørt fra flere, at Urban Decays primeren har givet allergisk reaktion.
0
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 30. mar 2016, 16:38

Men ellers ville jeg forsøge mig med sådan nogen som fx clinique. De er selvfølgelig i den dyre ende, men bl.a. Magasin har regelmæssigt -20% på skønhed.
0
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 30. mar 2016, 16:46

Og bare lige for at spamme lidt mere, så lader det til at en del af dem der reagerer på øjenskygge er overfølsomme over for talc, og det kan jeg se er i nilens jord øjenskygger (det pisser mig VIRKELIG af, at en firma der brander sig selv på at være iiiih og åååh så naturligt ikke har let tilgængelige Ingredienslister på deres hjemmeside!!!!)

MakeupGeek, Kat von D og theBalm skulle lave øjenskygger uden talc.
1
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 30. mar 2016, 17:35

twinkle skrev:Men ellers ville jeg forsøge mig med sådan nogen som fx clinique. De er selvfølgelig i den dyre ende, men bl.a. Magasin har regelmæssigt -20% på skønhed.

Jeg har engang hørt, at man kunne fjerne neglelak med nogle af Cliniques ansigtscremer. Ved ikke, hvor meget hold der er i det, men jeg har ikke sådan indtryk af, at Clinique er et "rent" mærke, eller sådan. De gamle high end-mærker giver jeg ikke meget for på dét punkt, selvom de som regel er lækre.

Jeg tror, hvis jeg var allergisk, ville jeg forsøge mig med sådan noget som Jane Iredale. Jeg ved fra mit tidligere arbejde, at de bl.a. samarbejder med hudpleje-klinikker, som brander sig på at være uden alle mulige skadelige stoffer.
0
hej hest, hestehest
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 30. mar 2016, 17:38

Nåja, og hvor lyder det i øvrigt bare vildt irriterende! Jeg fik selv allergi omkring øjnende for nogle år siden. Dengang viste det sig at være min yndlings eyeliner-blyant fra Gosh, som jeg havde brugt i årevis. Men den var også virkelig heftig og rigtig svær at fjerne, så det er nok ikke så underligt.
0
hej hest, hestehest
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 30. mar 2016, 17:43

KinderBueno skrev:
twinkle skrev:Men ellers ville jeg forsøge mig med sådan nogen som fx clinique. De er selvfølgelig i den dyre ende, men bl.a. Magasin har regelmæssigt -20% på skønhed.

Jeg har engang hørt, at man kunne fjerne neglelak med nogle af Cliniques ansigtscremer. Ved ikke, hvor meget hold der er i det, men jeg har ikke sådan indtryk af, at Clinique er et "rent" mærke, eller sådan. De gamle high end-mærker giver jeg ikke meget for på dét punkt, selvom de som regel er lækre.

Jeg tror, hvis jeg var allergisk, ville jeg forsøge mig med sådan noget som Jane Iredale. Jeg ved fra mit tidligere arbejde, at de bl.a. samarbejder med hudpleje-klinikker, som brander sig på at være uden alle mulige skadelige stoffer.

Aaarh, det er vidst noget af en overdrivelse :lol: :lol:

Nu er det heller ikke fordi jeg er super stor fan af clinique, men jeg ved de allergitester og at deres kosmetik er fri for parfume - det var kun ment som er forslag, for når man ikke ved hvad det er man er allergisk over for, er det jo lidt svært at finde ud af hvad man skal undgå.

Men det ser også ud som om at Jane Iredale er fri for talc, så det er da et forsøg værd.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3460

Indlægaf HappyPaww » 30. mar 2016, 18:23

Tak for svar! Clinique reagerer jeg også på - og det er i øvrigt også foundation mm jeg slår ud af, for er helt stoppet med øjenskygge og bruger kun mascara på det yderste af vipperne.

Men vil teste nogle produkter uden tale, og se om det la virke. Og ja - skal nok også få taget mig sammen til at komme tid hudlæge :D
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9262

Indlægaf Fru Sunshine » 1. apr 2016, 13:52

Lily Lolo skulle være rene mineralprodukter, og man kan købe små prøver af de fleste varer.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Dexsia
Kort karma: 0

Indlægaf Dexsia » 2. apr 2016, 08:57

Jeg har samme problem. Og har ikke brugt øjenskygge i mange år, fordi jeg ikke fandt noget, jeg ikke slog ud af. Derimod har jeg brugt Une kohl og eyeliner er par år, uden problemer. Så det kan være deres øjenskygge også er ok.
0

Tilbage til "Skønhed"