Jul og nytår i varmen, men hvor?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Jul og nytår i varmen, men hvor?

Indlægaf Panton » 25. dec 2015, 10:28

Vi har aftalt at vi næste år tager jul og nytår et sted hvor der mindst er 25 +grader og massere af sol..

Nu har jeg kigget lidt, hvis vi ville holde flymængden lidt nede, så er det varmeste jeg kan finde FuerteVentura og Tenerife, men det er kun sådan 20-24 grader og synes det virker som om man slet ikke kan være sikker på sol :gruble:

Skal man helt til Thailand (kan nogen anbefale fede steder) eller er der andre steder hvor det er til at komme til og ikke alt for dyrt? Jeg tjekkede temp i Thailand og det var fab, 27-35 grader, sådan noget gider vi rigtig godt :sol:

Hjælp :pompom:
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9671

Re: Jul og nytår i varmen, men hvor?

Indlægaf kidkomb » 25. dec 2015, 10:39

Hvis du vil have sikkerhed for +25, så er det i hvert fald ikke de Kanariske øer du skal vælge :)
Der skal du længere væk.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 25. dec 2015, 13:49

Egypten!

Vi holdt jul og nytår i Sharm forrige år, og det var fandenfiseme fedt :banan:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1155
Likede indlæg: 6762

Indlægaf Wizzze » 26. dec 2015, 07:33

Krølle skrev:Egypten!

Vi holdt jul og nytår i Sharm forrige år, og det var fandenfiseme fedt :banan:

Jeg tror ikke Sharm er "inde i varmen" lige pt. :-D
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1155
Likede indlæg: 6762

Indlægaf Wizzze » 26. dec 2015, 07:38

Panton skrev:Vi har aftalt at vi næste år tager jul og nytår et sted hvor der mindst er 25 +grader og massere af sol..

Nu har jeg kigget lidt, hvis vi ville holde flymængden lidt nede, så er det varmeste jeg kan finde FuerteVentura og Tenerife, men det er kun sådan 20-24 grader og synes det virker som om man slet ikke kan være sikker på sol :gruble:

Skal man helt til Thailand (kan nogen anbefale fede steder) eller er der andre steder hvor det er til at komme til og ikke alt for dyrt? Jeg tjekkede temp i Thailand og det var fab, 27-35 grader, sådan noget gider vi rigtig godt :sol:

Dubai eller Abu Dhabi, varmt og ikke super dyrt, med mindre man vælge at gøre det dyrt.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2494
Kontakt:

Indlægaf Annione » 27. dec 2015, 05:12

Wizzze skrev:
Panton skrev:Vi har aftalt at vi næste år tager jul og nytår et sted hvor der mindst er 25 +grader og massere af sol..

Dubai eller Abu Dhabi, varmt og ikke super dyrt, med mindre man vælge at gøre det dyrt.

Vi har oplevet 23 grader i Dubai i janua, lige efter nytår. Det var nærmest koldt om aftenen.

Thailand er nok det nærmste/ billigste, når det skal være rigtig varmt. Malaysia kunne også være et bud, men så skal I kigge på mændger af nedbør. Vietnam kunne også være et bud.
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 27. dec 2015, 08:29

Thailand kan klart anbefales - der er så lækkert. Jeg var ret vild med både Aonang (krabi), Koh Tao og Koh Samui. Phi-Phi øerne blev for overfyldte med turister, men det kan anbefales at tage en dagstur derud og se dem. I Aonang boede vi på verdens bedste hotel, Duangjai Resort. Der var lækkert, god service og dengang lå det lidt afsides så der ikke var så meget larm, og så var det bare en tuk-tuk ned til strandområdet - de koster seriøst ingenting. Jeg skal helt klart tilbage dertil engang. Hvis i tager til Thailand, så hold lige et par dage i Bangkok også - det var en kæmpe oplevelse. Især natmarkedet i Chinatown - det er egentlig for de lokale, der handler med hinanden, men vi var ramt af jetlag og fik forvildet os ud i det. Vi gik amok i sjove småting til ingen penge - og sørgede selvfølgelig for at insistere på at betale overpris.

Jeg elsker Thailand :love: maden er fantastisk, vejret er fantastisk, der er altid god stemning, det er helt magisk for mig.
1
x
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 29. dec 2015, 08:13

tak for anbefalinger, indtil videre er det thailand der vinder, for jeg vil helst ikke til et muslimsk land ala Dubai eller Abu Dhabi.

flere steder/anbefalinger er meget velkomne
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2494
Kontakt:

Indlægaf Annione » 29. dec 2015, 09:09

Panton skrev:tak for anbefalinger, indtil videre er det thailand der vinder, for jeg vil helst ikke til et muslimsk land ala Dubai eller Abu Dhabi.

flere steder/anbefalinger er meget velkomne

Så skal I ikke vælge området omkring Krabi, for der er mang muslimske thai'er.

Hvis det er terror I er utrygge ved, så bliver det næppe mere sikkert i Qatar. Eller i Dubai eller Abu Dhabi (som er et og samme land; UAE).
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3434

Indlægaf HappyPaww » 29. dec 2015, 09:41

MIne forældre er på Tenerife nu (Playa de las Americas) og der er 27 grader :)
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 30. dec 2015, 15:59

HappyPaww skrev:MIne forældre er på Tenerife nu (Playa de las Americas) og der er 27 grader :)

Men er det så ikke mere en enkeltdags ting med de temp? Som jeg har læst deres vejrudsigt er den lavere og generelt skyet. Sådan noget ville jeg ikke kunne holde ud, der skal være sol og blå himmel det meste af tiden. Men det ville være awesome hvis man kunne nøjes med Tenerife. Jeg hader nemlig at flyve, eller er direkte flyskræk :wacko:
0

Tilbage til "Rejser"