Hvordan var jeres juleaften?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 720
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6863

Re: Hvordan var jeres juleaften?

Indlægaf Daine » 25. dec 2015, 21:05

Den var som vores jul nu engang er. Dette år var jeg hos mine forældre sammen med min lillebror - storebror var hos svigerfamilien. Vi satte os til bords ved 18-tiden, pakkede gaver op ved 20.30 tiden, efter at ha sunget første og sidste vers i 5 julesalmer. Min lillebror hader at synge, det er bare en forhindring før gaverne :rulle:
Vi var færdige ved 22 tiden, hvorefter min lillebror tog hjem - det samme gjorde jeg, jeg var træt og jeg kunne se mine forældre også var det.

I min familie er vi notorisk dårlige til at hygge. Jeg vil rigtig gerne, men specielt min lillebror har ikke hyggegenet når han er sammen med os (han kan fint hygge med vennerne), så det er jeg jo nødt til at acceptere. Det bliver lettere med årerne, for har efterhånden fundet ud af, at "magisk postkort-jul" alligevel ikke eksisterede, så jeg nyder det jeg kan få :)
4
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 492
Likede indlæg: 1600

Indlægaf Spjaerten » 25. dec 2015, 21:19

Hyggelig.
Stille og rolig. God mad, rigtig fine gaver.
Men tom, meget mærkeligt min far ikke var med.
Det er meget ofte jeg tager mig selv i at tænke han bare lige er inde og sove eller er indlagt på hospitalet. Glemmer han ikke er mere....
3
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2103

Indlægaf Pjeps » 25. dec 2015, 21:25

Kl 15 mødte jeg ind på job, gik en runde og snakkede med de(heldigvis) få patienter der var indlagt. Opfordrede dem til at komme ud i opholdsstuen senere, så vi kunne spise sammen. Gjorde de praktiske ting klar og hjalp dem som havdebehov for hjælp. Kl 18 serverede vi mad til dem som ville spise på stuerne hvorefter et par patienter, os sygeplejersker og lægen sad og hyggede over maden er par timer.

Så holdt vi ellers lidt personale hygge med pakkeleg og kaffe. Inden vi igen lavede lidt arbejde. Tog herefter hjem og gik i seng og stod op og gik på job igen kl 7 :D
5
:ninja:
Brugeravatar
Newsugar
Kort karma: 4
Likede indlæg: 46

Indlægaf Newsugar » 25. dec 2015, 21:31

Egentlig meget hyggelig, men lidt dårlig stemning fra min far. Startede dagen hos min far med risengrød kl.12 og en tur på kirkegården med julelys og gran til bedsteforældre og min mors mand (hun kan ikke selv lide at besøge hans grav) Derefter over til min mor, hvor vi tog sammen på plejehjemmet og besøgte min mormor som desværre er dement. Vi tog min lille hund med, iført julekostume, som hun blev rigtig glad for og det var en god icebreaker. Om hun var klar over hvem vi var, det ved jeg ikke. Men hun virkede glad. Om aftenen var vi tilbage hos min far, efter rigtig god mad med både and, gås og flæskesteg, skulle vi synge julesange. Ingen af os gad en hel masse sange men det blev min far sur over og vi endte med at sidde og synge alle sange i hæftet i dårlig stemning... Men gode gaver og det var spændende at se folks reaktioner. Efter det tog jeg igen hjem til min mor, hvor min hund blev passet, og så de sidste afsnit af satc som sædvanligt.
Jeg kunne rigtig godt have brugt min mand ved min side, men han er ikke i Danmark så jeg venter til efter nytår med at se ham.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9232

Indlægaf Fru Sunshine » 25. dec 2015, 21:36

Vi havde en dejlig aften.
Jeg vågnede godt nok klokken meget tidligt og var ked af det, fordi Kat jo altså var gået hjemmefra, men trods et par tudeture, så hyggede vi os med juletræspyntning og risengrød til frokost.
Juleaften fejrede vi som altid med min mor og søster, og vi havde bare en dejlig aften med alle de tradtioner, der nu engang hører med til vores jul.

Og da vi sad og kiggede overmætte på konfektfadet og drak et glas koldt over midnat, kom min datter og erklærede, at nu ville jeg blive ekstra glad - og hun havde ret, for ude i køkkenet sad en meget træt Kat og gnaskede tørkost i sig.
19
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2714

Indlægaf Urtekussen » 25. dec 2015, 21:44

I øvrigt holdt vi 23/12 ved mine forældre med varm mad til middag og så dans og gaver bagefter.
Det fungerede faktisk super godt, fordi børnene så havde hele eftermiddagen til at lege med gaverne, og ikke bare var overtrætte hystader.

Jeg overvejer meget den model til næste år - det var rigtig hyggeligt. Vi voksne havde tid til at hygge, drikke kaffe og spille spil, mens børnene legede.
2
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 25. dec 2015, 22:55

Vi havde en rigtig dejlig jul :) Den blev holdt med størstedelen af den nærmeste familie, maden smagte fantastisk og gaverne var gode og blev uddelt i samarbejde af mig og min overspændte nevø :D
1
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 165
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2559

Indlægaf Mi55y » 26. dec 2015, 07:22

Jeg tog hjemmefra kl. 11 for at spise frokost hos min mor med min søster og niece. Midt på eftermiddagen kørte jeg så til min moster og onkel, hvor min kusine og fætter inkl. deres børn var for at bytte gaver. Jeg hentede så min bedstemor og kørte hende hjem til min mor, hvor hun skulle holde jul. Jeg ankom til min fars gård omkring kl. 16, hvor jeg selv skulle holde jul med ham, hans kæreste, min farmor, søster og niece.

Min niece på 3,5 år havde ikke kunnet sove middagslur, så hun var godt spændt og kunne næsten ikke vente på gaverne! Samtidig kiggede hun flere gange ud af vinduet efter julemanden. Sidst på eftermiddagen bankede det pludselig på vinduet, det var julemanden! Så fik niecen en lille gave, som kunne holde hende beskæftiget. Min far gik dog desværre glip af julemanden, da han var ude ved fyret.

Kl. 18.30 gik vi til bords, hvor vi fik skøn steg, and og medister. Ingen fik mandlen, så det endte med at niecen måtte rode resterne i skålen igennem og til sidst fik mandelgaven. Vi nøjedes i år med 3 sange om juletræet, da niecen var ved at gå ud af sit gode skind! Min søster hentede den store gave fra hende og barnets far til min niece. Min niece har længe spist op, fordi hun gerne ville op i en vægtklasse, så hun kunne få en storpigeautostol - i lilla og lyserød. Da min søster bar den indpakket ind, så udbrød niecen: Det er en stol og satte sig i den med gavepapir og det hele. Jeg har aldrig set et lille barn blive så begejstret for en freaking autostol!

Omkring kl. 21 var gaverne pakket ud og så var det tid til pakkeleg. Vi forsøgte os med at stjæle en gave fra den bette for at se, hvordan hun reagerede. Hun udbrød bare: Det er i orden morfar, så tager jeg bare en fra dig bagefter. Og derefter konfekt og en masse legen med niecens gaver - og en masse lytten til Frost-sange på hendes nye Frost-ghettoblaster.

Jeg smuttede hjemad kl. 22:45, hvor niecen lå i sofaen og lige havde spurgt sin mor, om det var i orden, hun lukkede øjnene nu. Så alt i alt en rigtig dejlig aften! Eneste hick-up var da min farmor væltede et glas rødvin.

WP_20151224_022.jpg

635865754384862619.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1638

Indlægaf dykkersild » 26. dec 2015, 17:28

Dejlig dag - først manden og jeg alene om morgenen - afsted til sommerhus med mine søskende og manden. Frokost, gåtur, kaffe, sniksnak, lille lur, skøn middag med det hele. Opvasken før dessert - mandlen fandt vi ikke så vi spilled om den, konfekt og gaver, hyggesnak og i seng lidt over midnat. Dejligt, hyggeligt og det var tiltrængt.
2
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1145

Indlægaf zembra1986 » 26. dec 2015, 18:19

Den var skøn....helt stille og rolig og afslappet.

Vi var kun mig, min mor og 2 søskende i år, men det vat faktisk rart kun at være os. Vi pyntede træet sammen, spillede spil om eftermiddagen, spiste julegodter, hørte julemusik og så disneys juleshow. Kl ca. 18 satte vi os til bords og spiste en vellykket julemiddag, derefter sang vi et par salmer, og så åbnede vi vores gaver som vi så fulmede lidt med bagefter. Aftenen sluttede med risalamande og tv hygge i sofaen :lun:

Perfekt!
2
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 461

Indlægaf No1 » 27. dec 2015, 01:15

Det er dejligt at læse at størstedelen havde en god juleaften med deres nærmeste. Rigtig mange søde historier imellem. :)
3
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 27. dec 2015, 01:47

Hyggelig, men kedeligt. (Efter eget valg)
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 461

Indlægaf No1 » 27. dec 2015, 01:56

Til dem der kommenterede på negativsiden: Jeg var også mundlam over, at han opførte sig på den måde der. At behandle sin kæreste på den måde, og så lade sin familie i stikken. Han skal være glad for, at datteren ikke er så meget ældre. Han har sendt en SMS ud i dag, hvor der ingen undskyldning er, og det hele bagatelliseres. Jaja. Næste år finder jeg på noget andet. Om det så skal være som frivillig. :)
0
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 27. dec 2015, 09:35

Juleaften og faktisk også juledagene har været helt fantastiske! Jeg havde frygtet det lidt, fordi min far er død for en måneds tid siden, men det var simpelthen bare så rart og dejligt. Der blev spillet spil, som vi plejer, snakket og pjattet rundt, som vi plejer. Det var lidt trist, at der ikke var noget juleskænderi i år - mine forældre skændtes hvert år juleaftensdag over en tallerken, sværene på stegen, whatever. :stoned: Det var det eneste, der manglede.
5
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2241

Indlægaf Moxy-lady » 27. dec 2015, 14:34

Vi holdt jul over to dage.
D. 23. var min mor, far og jeg hos min bror, hans kæreste og min niece. Vi holdt traditionel julefrokost med masser af mad. Det var smadderhyggeligt. Efter maden udvekslede vi gaver, især så min niece kunne få sine gaver mens vi var der. Hun fik mest tøj - men masser af det med hendes "bedste venner, Elsa og Anna." Et doktorsæt som min mor havde givet hende, var dog til stor glæde, især fordi stetoskopet havde en knap som blev trykket ned når man lyttede på andre, så der kom host. Vi læste også i de Frost-bøger jeg havde købt til hende.
Efter gaverne blev min niece puttet, og min far tog hjem. Herefter hyggede vi med "Love Actually", som i mine øjne er suverænt den bedste julefilm. Min mor og jeg fulgtes hjem og jeg var hjemme omkring 23.30. Herefter gik jeg i gang med at prøve min ene gave af - et startsæt til Gellac. Min kæreste havde været ude og gå en tur, så han kom hjem en times tid senere og vi gik i seng og lå og snakkede i en times tid.

Dagen efter stod jeg op og gik over og handlede ind til morgenmad og så hyggede min kæreste og jeg i nogle timer med god morgenmad og udveksling af gaver. Han havde gjort sig rigtig umage med min gave (noget der har taget nogle år for ham og lære, så det betyder meget at han ligger tanke bag, og ikke bare vælger det øverste på listen mere) og han blev også rigtig glad for gaven fra mig (og min familie.)

Kl. 15 tog jeg hjem til min mor, hvorfra vi ville blive hentet. Da jeg kom, stod min onkel og ringede på hos hende. Jeg åbnede op, og der lå hun så stadig og sov! Det var jeg ret irriteret over. Hun har en masse psykiske issues og har store problemer med at sove om natten. Men jeg fik pakket sammen og pakket den sidste gave ind fra hende mens hun gjorde sig klar, så vi var faktisk færdige på et kvarter. Vi kørte herefter hjem til min moster, hvor jeg pyntede juletræ mens "de gamle" sad og snakkede. Vi så lidt Disneys juleshow og spiste lidt konfekt og så gik vi i gang med maden. Min anden moster og onkel kom lidt senere. De plejer at rejse i julen, men i år blev min moster opereret for lungekræft her lige før jul, så rejsen blev aflyst. Men det var rigtig dejligt at være sammen med dem alle sammen, sådan lidt held i uheld.

Vi spiste en masse mad og sang herefter lidt julesange, selvom vi ikke gik rundt om træet. Da jeg er den yngste (når min bror ikke er med), så fik jeg æren af at hente julegaver. Det var smadderhyggeligt, selvom min ene onkel fik en lille skideballe af mig, fordi han brokkede sig over at ham og hans kone køber gaver fra dyrene. Det er så dumt og irriterende at han ikke bare siger tak og så lader det ligge, evt. til at tage det op en anden dag. Men vi fik allesammen en masse gode gaver, og min (anden) onkel overraskede os alle ved at have købt en Derma-pakke til alle kvinderne fra Nissen. Han plejer nemlig også at brokke sig over gaver fra dyr og nisser.
Vi blev kørt hjem igen omkring kl. 22, og jeg tog med min mor op og sad og så skod-tv halvdelen af natten.

Det var et par rigtig fantastiske dage.
3

Tilbage til "Livets forhold"