Google Home

Brugeravatar
Dmitra
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 817
Likede indlæg: 11209

Google Home

Indlægaf Dmitra » 7. jan 2019, 22:02

Min morfar døde en måneds tid før jul. Min mor (i samarbejde med min far) har så rigtigt flottet sig med julegaverne i år plus vi alle har måtte vælge en eller anden ting ved siden af.

Jeg har forsøgt at plage manden til at købe en Google Home til mig, men det vil han ikke :rulle: så jeg overvejer lidt om det er det jeg skal sige jeg gerne vil have.

Så Google Home ejere kom hid og fortæl lidt, ikke kun positivt, vil gerne have ordentlig bevæggrund til at vælge/fravælge. :)
0
Ich will nicht ins Paradies
Wenn der Weg dorthin so schwierig ist
Wenn ich nicht rein darf, wie ich bin
Bleib ich draußen vor der Tür! :deer:
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 74
Likede indlæg: 2475

Re: Google Home

Indlægaf Nicolait » 9. jan 2019, 12:07

Jeg har lige købt en mini. Den er ikke sat til endnu, da jeg manglede en ledig stikkontakt. Jeg har fravalgt at den skal bruges til musik. Mit primære formål med den er at den skal bruges til kalender, huskesedler og til at sådan generel information, som jeg har brug for.
Måske skal den på længere sigt også bruges til styre mit lys og varme, men det har jeg ikke besluttet mig for endnu.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 17
Likede indlæg: 1056

Indlægaf DenBruneMunk » 9. jan 2019, 12:15

Har du en Android mobil, så er jo bare at aktivere tale på den, og bruge Google assistent på mobilen til at starte med, så erfarer du om det er sådan en du vil have liggende i hjemmet, når du er hjemme.

Jeg bruger primært min til at styre lys med og musik/radio. Det er så ikke Google men Amazon Alexa :)

Så den personlige erfaring er måske lige ved hånden, så kan du rigtigt vurdere om det er det du ønsker dig, det er rigtig svært for andre at fortælle dig hvad dine behov er :) Du er jo rimelig unik der.
1
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1271

Indlægaf Tobywan » 9. jan 2019, 12:20

Jeg har købt et par stykker. Mest bare for sjov i starten, men den har faktisk vist sig ret anvendelig.

Vi har Philips Hue lys i hele huset og det virker fantastisk. "Hey Google, tænd lystet", "Hey Google, dæmp lyset lidt" osv.
Sonos virker ikke endnu, men de har lige offentliggjort på CES, at integrationen er på vej, så inden længe vil musik kunne blive styret også.

Min Harmony smart hub er også integreret til google home, så jeg kan sige "Hey Google, tænd for TV". Herefter tænder tv, forstærker, digitalboks. Sætter input på tv, input på forstærker osv.

Du kan også spørge den om afstand til et bestemt sted. "Hey google, hvor langt er der til.." "Hey Google, hvordan er traffikken til...."

Indkøbslisten virker også godt. "Hey Google, tilføj tomater til indkøbslisten" (den kan du så se på din telefon, når der købes ind)a

Det er også bare en sjov gadget, men for at den virkelig bliver anvendelig kræver det, at man har nogle enheder den kan kontrollere (som lys, varme, gardiner osv)
1
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 9. jan 2019, 13:44

DenBruneMunk skrev:Har du en Android mobil, så er jo bare at aktivere tale på den, og bruge Google assistent på mobilen til at starte med, så erfarer du om det er sådan en du vil have liggende i hjemmet, når du er hjemme.

Jeg bruger primært min til at styre lys med og musik/radio. Det er så ikke Google men Amazon Alexa :)

Så den personlige erfaring er måske lige ved hånden, så kan du rigtigt vurdere om det er det du ønsker dig, det er rigtig svært for andre at fortælle dig hvad dine behov er :) Du er jo rimelig unik der.

Jeg har Android og bruger Google Home til en del af den kanal.

Men du har da ret at jeg er unik i forhold til mine ønsker og behov er i forhold til Google Home. Det er dog altid interrassant at høre om folk generelt er glade for produktet eller stemningen er mere afdæmpet. Jeg tænker lidt på det som det ikke er nogen nødvendighed men at den vil være meget praktisk at have :).

Og ja, det kunne jo være også at der lige var en der nævnte noget de brugte den til som jeg aldrig ville have overvejet men tænke "orv hvor smart".

Beslutningen er min men en slags sparringstråd kan bringe indblik.
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 9. jan 2019, 13:47

Tobywan skrev:Jeg har købt et par stykker. Mest bare for sjov i starten, men den har faktisk vist sig ret anvendelig.

Vi har Philips Hue lys i hele huset og det virker fantastisk. "Hey Google, tænd lystet", "Hey Google, dæmp lyset lidt" osv.
Sonos virker ikke endnu, men de har lige offentliggjort på CES, at integrationen er på vej, så inden længe vil musik kunne blive styret også.

Min Harmony smart hub er også integreret til google home, så jeg kan sige "Hey Google, tænd for TV". Herefter tænder tv, forstærker, digitalboks. Sætter input på tv, input på forstærker osv.

Du kan også spørge den om afstand til et bestemt sted. "Hey google, hvor langt er der til.." "Hey Google, hvordan er traffikken til...."

Indkøbslisten virker også godt. "Hey Google, tilføj tomater til indkøbslisten" (den kan du så se på din telefon, når der købes ind)a

Det er også bare en sjov gadget, men for at den virkelig bliver anvendelig kræver det, at man har nogle enheder den kan kontrollere (som lys, varme, gardiner osv)

Jeg tænker lidt på den som en sjov gadget, i hvert fald fra start af, at den så i takt med man lærer mulighederne at kende kan blive mere praktisk også er bare et plus.

Jeg er også bare så plat at Niki Topgård og Alexander Husums Google Home videoer bærer en stor del af skylden for jeg syntes den er lidt sjov :-D.
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 97
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1827

Indlægaf thomassneum » 9. jan 2019, 15:18

Bruger min til div. ting.

Åbningstider.
Tænde TV/Slukke TV - vise div. streamingstjenester. Dog irriterende at den ikke kan skifte imelem alm. programmer. X(
Den finder vores mobiler når de er væk.
Spiller/stopper musik. (skruer op og ned for lyden også)
Vejrudsigten.. og tidsforbrug på rejser med det offentlige.
Indkøbsliste. Den er super praktisk.. "hey Google.. sæt en l. mælk på min liste." Og 1.2.3. så har du en indkøbsliste. Smukt.
Familien bruger den, når jeg skal huske at købe noget med hjem.

Jeg overvejer at købe lyssystem til den. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 9. jan 2019, 16:49

Da jeg har valgt Alexa, så er det nok det eneste som savnes, at den kunne forstå dansk.

Men det går da på Engelsk, ellers ville jeg ikke bruge det. Dansk er dog mit nationalsprog, så at skulle skift tv kanaler, tænde lys eller skrue op/ned for lys/lyd/varme osv.. Er sådan lidt for sjovt på et andet sprog.

Det virker dog, bare synd når meget kopieres som standard fra hue og andre produkter, hvor man måske navngiver på dansk, så skal man ind og ændre til engelske navne bagefter.
0
fisken80
Kort karma: 366
Likede indlæg: 13765

Indlægaf fisken80 » 9. jan 2019, 17:24

Øhm, må jeg godt spørge helt vildt dumt - hvordan kan google home kobles til jeres tv? Og jeres lys? Jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg har et Samsung TV og et apple-tv, det kan jeg vel ikke styre med google home?
Og vel heller ikke mine helt almindelige lamper rundt om i huset?

Jeg føler mig dybt uvidende...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 528
Likede indlæg: 8948

Indlægaf Rosa Espinosa » 9. jan 2019, 18:02

Vi har også fået Google Home og har købt pærer til hele huset i IKEA. Der er lidt dovenskab forbundet med at have det, man kan jo bare råbe til den at den skal tænde lyset oven på, skrue ned for musikken, Google ting for os, lave indkøbsliste osv. Det er fremtiden :D
0
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!
Trappestige
Kort karma: 125
Likede indlæg: 2098

Indlægaf Trappestige » 9. jan 2019, 18:15

Hvilke pærer fra IKEA er kompatible med Google Home? Overvejer at give mig selv den i fødselsdagsgave. Hvis kan beder den om at tænde lyset- hvordan kan den så vide hvilket lys den skal tænde, hvis man nu har åben stue/gang og kun vil have dem i stuen tændt? Kan man købe spots der dur til den? Er det kun Sonos og lignende højttalere den dur til? Jeg har en fra Marshall med bluetooth som skal “vækkes” på en knap hvis man ikke har brugt den i nogle timer, kan man bede Google om at spille på den? :gruble:
0
fisken80
Kort karma: 366
Likede indlæg: 13765

Indlægaf fisken80 » 9. jan 2019, 18:45

Men når den slukker for lyset, bruger det så ikke stadig strøm? Det er vel kun pæren der slukker og ikke kontakten.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1271

Indlægaf Tobywan » 9. jan 2019, 19:02

fisken80 skrev:Men når den slukker for lyset, bruger det så ikke stadig strøm? Det er vel kun pæren der slukker og ikke kontakten.

En tændt kontakt bruger ikke noget strøm medmindre der sidder noget i der bruger energi.
En slukker hue eller Ikea pære bruger kun en lille mængde standby strøm, så den kan vækkes til live
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 701
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 11625

Indlægaf Delfin » 9. jan 2019, 19:04

Topmålet af dovenskab :lol:
0
14 11 14
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 9. jan 2019, 19:08

Tobywan skrev:
fisken80 skrev:Men når den slukker for lyset, bruger det så ikke stadig strøm? Det er vel kun pæren der slukker og ikke kontakten.

En tændt kontakt bruger ikke noget strøm medmindre der sidder noget i der bruger energi.
En slukker hue eller Ikea pære bruger kun en lille mængde standby strøm, så den kan vækkes til live

Dem jeg køber bruger 0.5w så det tager rigtig mange dage, før de koster mig 2kr :) (næsten 3 måneder)
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"