Google Home

Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1271

Re: Google Home

Indlægaf Tobywan » 9. jan 2019, 19:25

DenBruneMunk skrev:
Tobywan skrev:
fisken80 skrev:Men når den slukker for lyset, bruger det så ikke stadig strøm? Det er vel kun pæren der slukker og ikke kontakten.

En tændt kontakt bruger ikke noget strøm medmindre der sidder noget i der bruger energi.
En slukker hue eller Ikea pære bruger kun en lille mængde standby strøm, så den kan vækkes til live

Dem jeg køber bruger 0.5w så det tager rigtig mange dage, før de koster mig 2kr :) (næsten 3 måneder)

Jeg mener Hue er cirka det samme. Ikke ret stor omkostning i forhold til hvad man får i brugsværdi.

Vi har dem som sagt i hele huset. Har sat sensorer op i vores badeværelser mv. og blændet de almindelige afbrydere af. Om natten tænder de automatisk i "night mode", så man lige kan navigere uden at vågne.
0
Brugeravatar
Tobywan

Indlægaf Tobywan » 9. jan 2019, 19:30

fisken80 skrev:Øhm, må jeg godt spørge helt vildt dumt - hvordan kan google home kobles til jeres tv? Og jeres lys? Jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg har et Samsung TV og et apple-tv, det kan jeg vel ikke styre med google home?
Og vel heller ikke mine helt almindelige lamper rundt om i huset?

Jeg føler mig dybt uvidende...

Det kræver du har en enhed som er forberedt til google home og er på dit netværk.
I mit tilfælde har jeg en Logitech Harmony fjernbetjening, hvor der også findes en netværksenhed. Google Home kan kommunikere med netværksenhede, som kan igangsætte en rutine der sender de samme signaler som når der trykkes på fjernbetjeningen (groft sagt).

Mange af de nye 2019 TV som kommer nu her, er med indbygget Google assistant.

Lyset kræver en bestemt type pære som ligeledes kommunikerer med en enhed på netværket. I mit tilfælde Hue fra Philips. Ikea og Osram har også lavet "smart pærer" af samme type. Det er helt og aldeles fantastiske produkter.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 17
Likede indlæg: 1056

Indlægaf DenBruneMunk » 9. jan 2019, 19:33

Tobywan skrev:
DenBruneMunk skrev:
Tobywan skrev:
fisken80 skrev:Men når den slukker for lyset, bruger det så ikke stadig strøm? Det er vel kun pæren der slukker og ikke kontakten.

En tændt kontakt bruger ikke noget strøm medmindre der sidder noget i der bruger energi.
En slukker hue eller Ikea pære bruger kun en lille mængde standby strøm, så den kan vækkes til live

Dem jeg køber bruger 0.5w så det tager rigtig mange dage, før de koster mig 2kr :) (næsten 3 måneder)

Jeg mener Hue er cirka det samme. Ikke ret stor omkostning i forhold til hvad man får i brugsværdi.

Vi har dem som sagt i hele huset. Har sat sensorer op i vores badeværelser mv. og blændet de almindelige afbrydere af. Om natten tænder de automatisk i "night mode", så man lige kan navigere uden at vågne.

Det er hue :) Findes der andet som virker?

Ikke for at støje men synes deres sensor er lidt mangelfulde, for deres aktivering som kan være på sensor eller tid, er mangelfuld, for man kan ikke lade sensor kun virke efter 18.00 , den kan starte noget efter 18.00 men den vil ALTID slukke lyset 24/7 som jo så er en fejl inden kl.18.00
Sensor delen for følsomhed, skulle kunne afhjælpe det, det virker så ikke for er lyset allerede tændt, så har den svært ved at finde punktet hvor dens eget lys er stækt nok til at slå den fra, eller slukket og den skal aktiveres (efter 18:00)

Så ikke helt perfekt men på vej.
0
Brugeravatar
Tobywan

Indlægaf Tobywan » 9. jan 2019, 19:39

DenBruneMunk skrev:
Tobywan skrev:
DenBruneMunk skrev:
Tobywan skrev:

Det er hue :) Findes der andet som virker?

Ikke for at støje men synes deres sensor er lidt mangelfulde, for deres aktivering som kan være på sensor eller tid, er mangelfuld, for man kan ikke lade sensor kun virke efter 18.00 , den kan starte noget efter 18.00 men den vil ALTID slukke lyset 24/7 som jo så er en fejl inden kl.18.00
Sensor delen for følsomhed, skulle kunne afhjælpe det, det virker så ikke for er lyset allerede tændt, så har den svært ved at finde punktet hvor dens eget lys er stækt nok til at slå den fra, eller slukket og den skal aktiveres (efter 18:00)

Så ikke helt perfekt men på vej.

Heller ikke i min verden, selvom jeg trods alt må erkende at der er OK value for money i nogle af de andre løsninger. De fleste vil dog være tjent bedst med Hue fra starten, hvis det faktisk er noget man vil bruge.

Enig i forhold til sensors, men lige de udfordringer du nævner er ikke til stede hos mig, da de steder de skal tænde og slukke kører ens 24 timer i døgnet bortset fra nightmode.
0
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 637
Likede indlæg: 3650

Indlægaf Falstria » 12. jan 2019, 18:20

Jeg ville ikke lade mig "aflytte" af sådan et apparat uden at det er open source, så koden kan kigges igennem og man kan diskutere hvad den må og ikke må udføre af automatiserede funktioner, hvem den må sende hvilke data til osv., evt. selv tilpasse den om man har evnerne til det.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 17
Likede indlæg: 1056

Indlægaf DenBruneMunk » 20. jan 2019, 19:05

Tobywan skrev:Enig i forhold til sensors, men lige de udfordringer du nævner er ikke til stede hos mig, da de steder de skal tænde og slukke kører ens 24 timer i døgnet bortset fra nightmode.

Lige en lille update, og lidt mere støj :)

I Hue labs, er der en "3 times a charm" funktion, denne virker ud fra mine ønsker, og tænder/slukker kun i en given periode, og den virker endda for hver gruppe man laver , så der fik jeg vist ikke nærstuderet de funktioner, det er bare perfekt.

Hue er bare nemt og fedt, og virker.. GPS delen på home/away er dog lidt op og ned, afhængig om ens mobil gider virke.
0
Brugeravatar
NilleQ
Kort karma: 5
Likede indlæg: 63

Indlægaf NilleQ » 13. feb 2019, 19:20

Jeg har købt smart pærer fra IKEA men kan ikke finde den må min Google home app. Hvordan har I gjort?
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"