Insp. Flirten

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5870

Insp. Flirten

Indlægaf Dikus » 27. dec 2015, 08:58

Nogle gange læser sådan en som mig med i tråde, der slet ikke vedkommer mig. Og så diskuterer de sørme spændende emner :whine:

Derfor hugger jeg lige lidt og kalder det insp. :D

Flirten!

Hvordan gør du det? Hvordan ser du andre gøre det? Er det let eller svært? Bliver det sværere/mere akavet/forkert jo ældre man bliver?

Mulighederne for at svare på et eller andet til emnet er tydeligvis mange.

Det, der fangede min interesse i den anden tråd, var løseligt gengivet ideen om, at flirtende kvinder typisk var gode til - helt naturligt og uden det virkede påtaget - at opføre sig smilende og virke lidt hjælpeløse, lægge hovedet på skrå og lege med håret på de rigtige tidspunkter.

Den beskrivelse lyder vel egentlig meget passende, for jeg er tit blevet beskyldt for at flirte i situationer, hvor jeg egentlig bare synes, jeg har deltaget i en samtale :blush: Men samtidig... Altså... Jeg er 37 lige om lidt. Og sådan opfører jeg mig da ikke mere? Det ville da være pinligt for en voksen kvinde :forvirret:

Men er det så slut med at flirte, når jeg er blevet for voksen til at opføre mig så piget? Eller må jeg bare indse, at jeg altid vil fremstå lidt hjælpeløs? Hmmm....

Kom og deltag i mine overvejelser... Og selvom jeg nu har brugt mig selv som udgangspunkt, så er det ikke et oplæg til at skyde på mig - men til at dele sine tanker om flirten :)
1
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1056

Re: Insp. Flirten

Indlægaf KinderBueno » 27. dec 2015, 10:24

Min veninde fortalte mig på et tidspunkt, at når vi er ude sammen, er det altid er mig, mænd vil have kontakt til. Når hun er ude med andre veninder, så er det hende, de går efter, om man vil. Og hun synes det er surt at være den "mindre attråværdige". Men hendes observationer passer ikke, for jeg er bestemt ikke flottere end hende - det handler om attitude. Og altså, der er ikke noget mystisk over det, hun er bare reserveret af natur, og det er jeg ikke.

Jeg er dog ikke enig i, at flirtende kvinder er 'bedre til at virke lidt hjælpeløse, lægge hovedet på skrå og lege med håret på de rigtige tidspunkter'. Det får det til at virke dådyrsagtigt og dumt, og lyder mest som én, der står og gør sig til på en kikset måde - men en flirt handler jo ikke om at stå og se villig ud. Flirteri dækker jo både over det uskyldige og mere intentionsprægede; sjov ping-pong eller smalltalk med et ekstra glimt i øjet til decideret at lægge an på nogen. Jeg er personligt skidedårlig til at lægge an på nogen, som ikke umiddelbart også viser interesse for mig. Så bliver jeg helt akavet og selvbevidst. Men hvis blikket er gengældt, føles det naturligt.

Jeg har svært ved at forestille mig, at flirt bliver mere akavet, jo ældre man bliver. Om noget bør det da blive mere interessant, jo ældre man bliver. Livserfaring og sådan. :)
2
hej hest, hestehest
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 27. dec 2015, 11:10

Men det er jo nok lidt det :D Jeg forstår ikke helt, hvad det der flirten er... Hvis det bare er small talk med glimt i øjet, er det jo let at forveksle med helt almindelig hyggelig small talk? Hvilket måske forklarer meget godt, hvorfor jeg beskyldes for at flirte, da jeg ofte small talker med mænd.

Min nye kæreste mener f.eks. jeg har en flirt kørende med en af de kunder, jeg er ude hos. Og bortset fra en enkelt situation, hvor han fumlede med min noget så fine halskæde, så har jeg altså ikke opfanget andet end almindelig small talk i kundepleje-kategorien. Efter han har sagt det, kan jeg da godt se, han nok kigger ind på mit låne-kontor med en kæk bemærkning oftere, end han behøvede. Men altså??? Jeg har jo ikke gjort andet, end jeg ville have gjort, hvis han var en kvindelig kunde.

Måske jeg bare vitterlig ikke fatter det der flirten :blush:
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 27. dec 2015, 11:16

"... small talk med glimt i øjet... "
Præcis det ville jeg ta' som flirten..
Hvis det kun var enkelte tilfælde, ville jeg bare ta' det som en uskyldig flirt, af den slags, som gør humøret højere og dagen nemmere at komme igennem.

Ved gentagne tilfælde, ville jeg nok li'som din kunde, begynde at "sende lidt den anden vej" for at tyde en reaktion.

så jeg vil sige at mængden af det, afgør seriøsiteten.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 27. dec 2015, 11:18

Elvispop skrev:"... small talk med glimt i øjet... "
Hvis det kun var enkelte tilfælde, ville jeg bare ta' det som en uskyldig flirt, af den slags, som gør humøret højere og dagen nemmere at komme igennem.

Ved gentagne tilfælde, ville jeg nok li'som din kunde, begynde at "sende lidt den anden vej" for at tyde en reaktion.

Men så skal der vel ret beset ikke særligt meget til, før det er flirten?
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 27. dec 2015, 11:21

Dikus skrev:

Nej nemlig ikke :gogo:
Det er jo dét, der på en gang gør så pissenemt og skidefarligt.
3
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1971

Indlægaf Lurende Peber » 27. dec 2015, 11:24

Dikus skrev:Men så skal der vel ret beset ikke særligt meget til, før det er flirten?
Næh. Men alligevel er det altafgørende, at man har en god fornemmelse af, hvordan det nævnte "glimt i øjet" bliver modtaget. Jeg har da en god håndfuld flirts på jobbet og i vennekredsen (i varierende grad), men de startede bestemt ikke fra dag 1.
Og så er det jo nok også lige den detalje, at jeg er gammel og ufarlig at pjatte med :engel:
1
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 27. dec 2015, 11:25

Lurende Peber skrev:
Dikus skrev:Men så skal der vel ret beset ikke særligt meget til, før det er flirten?
Næh. Men alligevel er det altafgørende, at man har en god fornemmelse af, hvordan det nævnte "glimt i øjet" bliver modtaget. Jeg har da en god håndfuld flirts på jobbet og i vennekredsen (i varierende grad), men de startede bestemt ikke fra dag 1.
Og så er det jo nok også lige den detalje, at jeg er gammel og ufarlig at pjatte med :engel:

Lige som mig :D
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9186

Indlægaf Fru Sunshine » 27. dec 2015, 11:26

Jeg flirter ikke. Jeg ved ikke, hvordan man gør og har egentlig ikke behov for at vide det. Jeg skal ikke bruge det til noget.

Men jeg snakker da med folk af begge køn, og har fået skyld for at være ENORMT flirtende. Især fra mænd, der aldrig ville have haft en chance alligevel - heller ikke selv om jeg ikke havde været gift, der mener, at når man smalltalker og smiler, så flirter man :stoned:
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1147
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9634

Indlægaf kidkomb » 27. dec 2015, 11:26

Jeg flirter ikke på den dådyragtige måde. Aldrig. Det ligger simpelthen ikke til mig. Jeg synes egentlig også, at jeg er for rund til det. Aner ikke, hvorfor man ikke kan være tyk og dådyr-agtig hos mig :lol:
Jeg er vist mere femme-fatale typen.
Men jeg flirter meget. Nogle vil mene for meget. Nogle mener sikkert også, at jeg er en narrefisse.
(Det var jeg da jeg var yngre. Det medgiver jeg. Men jeg tog altså ikke med dem hjem. Slemme mig. Fy.)

Det er let for mig at være flirtende. Jeg ping-pong'er. Jeg har været sådan så længe jeg kan huske.
Jeg lægger dog aldrig skjul på, at jeg har en kæreste.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 27. dec 2015, 11:32

Dikus skrev:

Der skal ikke meget til, før nogen TROR, det er flirt.
For mig at se er der en forskel - og en grum overfortolkning fra den, der ikke forstår, at man bare snakker.
3
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 141
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1411

Indlægaf vUlpeS » 27. dec 2015, 12:08

Jeg er førhen blevet beskyldt for at flirte med alt, der kravler og går. Jeg var f.eks. til den hér fest, hvor jeg egentlig bare var ude efter værtinden, men det forlød herefterdags fra selvsamme, at jeg "da virkelig havde forsøgt mig med alle pigerne den aften".

Det er mærkeligt, for mest af alt, så interesserer og engagerer jeg mig. Også for herrerne; de får som regel af ca samme skuffe, omend jeg aldrig er blevet beskyldt for at lægge an på en mand.
Der er næsten altid en god historie gemt indeni andre mennesker, man skal bare fiske den ud af dem. Jeg gætter derfor på, at det er mine store, våde dådyrøjne, der gør udslaget.
Jeg er sådan en host-agtig type, måske-vistnok; det falder mig meget naturligt at "holde lidt øje med de andre", så der ikke sidder nogen tilovers og keder sig for sig selv.
I Santa Cruz er det mere eller mindre blevet min rolle, sådan helt automatisk. Jeg oversætter, formidler, introducerer og underholder, og mine "klienter" sender fine hilsner på facebook, når de er taget hjem igen, og DET gør mig glad (og pavestolt).

Men flirte? Egentlig ikke. Tror jeg. Det er mere sådan ovre i "nå, det var da ligegodt en dejlig samtale, og helt grim er hun da heller ikke. Nu kysser jeg hende sgu' lige midt på munden, så hun bliver forskrækket, og så må jeg vel ta' den lussing med!"
3
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Smiling_Goat
Kort karma: 463
Likede indlæg: 5874

Indlægaf Smiling_Goat » 27. dec 2015, 14:05

Jeg kan faktisk ikke sætte fingeren på, hvad jeg gør, men jeg tror, jeg flirter rigtig meget. Så meget, at jeg faktisk ikke rigtigt tør tage i byen uden min kæreste.

Jeg har været i byen en enkelt gang uden ham, og det gik helt amok. Jeg kom til at gøre flere interesseret og jeg blev opsøgt på Facebook efterfølgende og alt muligt - jeg afviste selvfølgelig. Så.. Det var egentligt ret skræmmende, at jeg på den måde mistede kontrollen.

Jeg kan helt ærligt sige, at jeg ikke gengælder deres komplimenter. De siger søde ting til mig, jeg bliver genert og siger bare tak, hvis jeg da ikke ligefrem ignorerer det. Helt ærligt opfatter jeg bare mig selv som venlig og glad. Jeg griner meget og har nemt ved at tale med folk. Jeg er ret hurtig i replikken og mange finder mig vist også nogenlunde sjov. Jeg rører aldrig ved dem, leger ikke med mit hår.. Jeg snakker bare. Det er måske fordi jeg virker så begejstret og ukompliceret? Jeg ved det ikke.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 27. dec 2015, 15:51

Smiling_Goat skrev:Jeg kan faktisk ikke sætte fingeren på, hvad jeg gør, men jeg tror, jeg flirter rigtig meget. Så meget, at jeg faktisk ikke rigtigt tør tage i byen uden min kæreste.

Jeg har været i byen en enkelt gang uden ham, og det gik helt amok. Jeg kom til at gøre flere interesseret og jeg blev opsøgt på Facebook efterfølgende og alt muligt - jeg afviste selvfølgelig. Så.. Det var egentligt ret skræmmende, at jeg på den måde mistede kontrollen.

Jeg kan helt ærligt sige, at jeg ikke gengælder deres komplimenter. De siger søde ting til mig, jeg bliver genert og siger bare tak, hvis jeg da ikke ligefrem ignorerer det. Helt ærligt opfatter jeg bare mig selv som venlig og glad. Jeg griner meget og har nemt ved at tale med folk. Jeg er ret hurtig i replikken og mange finder mig vist også nogenlunde sjov. Jeg rører aldrig ved dem, leger ikke med mit hår.. Jeg snakker bare. Det er måske fordi jeg virker så begejstret og ukompliceret? Jeg ved det ikke.

Det er jo lige præcis det der med, at man bare snakker og er venlig, men en del fjolser tror, man flirter.
1
Smiling_Goat
Kort karma: 463
Likede indlæg: 5874

Indlægaf Smiling_Goat » 27. dec 2015, 17:32

Fru Sunshine skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg kan faktisk ikke sætte fingeren på, hvad jeg gør, men jeg tror, jeg flirter rigtig meget. Så meget, at jeg faktisk ikke rigtigt tør tage i byen uden min kæreste.

Det er jo lige præcis det der med, at man bare snakker og er venlig, men en del fjolser tror, man flirter.

Måske.. Jeg har overvejet ret meget efterfølgende, hvad der lige skete, og jeg ved virkelig ikke, hvorfor de alle troede, jeg var interesseret i dem. Det var jeg virkelig ikke.. Jeg kan godt lide min kæreste.

Desværre sker det ret tit, at mænd får det forkerte indtryk. Så det må jo være noget jeg gør.

Men ja.. Det er måske fordi, de synes, jeg er nem at snakke med. Jeg viser også ret meget interesse i den jeg snakker med faktisk, nu jeg tænker over det. Efter en samtale ved jeg typisk en hel masse om vedkommende, men de ved ikke nødvendigvis ret meget om mig - fordi jeg stiller spørgsmål og lader dem fortælle.

Så det må være min flirteteknik (omend jeg ikke selv føler, jeg flirter): at lade dem snakke og være interesseret i det de siger :P
1

Tilbage til "Forhold og sex"