Insp. Flirten

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9134

Re: Insp. Flirten

Indlægaf Fru Sunshine » 27. dec 2015, 17:54

Smiling_Goat skrev:
Fru Sunshine skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg kan faktisk ikke sætte fingeren på, hvad jeg gør, men jeg tror, jeg flirter rigtig meget. Så meget, at jeg faktisk ikke rigtigt tør tage i byen uden min kæreste.

Jeg har været i byen en enkelt gang uden ham, og det gik helt amok. Jeg kom til at gøre flere interesseret og jeg blev opsøgt på Facebook efterfølgende og alt muligt - jeg afviste selvfølgelig. Så.. Det var egentligt ret skræmmende, at jeg på den måde mistede kontrollen.

Jeg kan helt ærligt sige, at jeg ikke gengælder deres komplimenter. De siger søde ting til mig, jeg bliver genert og siger bare tak, hvis jeg da ikke ligefrem ignorerer det. Helt ærligt opfatter jeg bare mig selv som venlig og glad. Jeg griner meget og har nemt ved at tale med folk. Jeg er ret hurtig i replikken og mange finder mig vist også nogenlunde sjov. Jeg rører aldrig ved dem, leger ikke med mit hår.. Jeg snakker bare. Det er måske fordi jeg virker så begejstret og ukompliceret? Jeg ved det ikke.

Det er jo lige præcis det der med, at man bare snakker og er venlig, men en del fjolser tror, man flirter.

Måske.. Jeg har overvejet ret meget efterfølgende, hvad der lige skete, og jeg ved virkelig ikke, hvorfor de alle troede, jeg var interesseret i dem. Det var jeg virkelig ikke.. Jeg kan godt lide min kæreste.

Desværre sker det ret tit, at mænd får det forkerte indtryk. Så det må jo være noget jeg gør.

Men ja.. Det er måske fordi, de synes, jeg er nem at snakke med. Jeg viser også ret meget interesse i den jeg snakker med faktisk, nu jeg tænker over det. Efter en samtale ved jeg typisk en hel masse om vedkommende, men de ved ikke nødvendigvis ret meget om mig - fordi jeg stiller spørgsmål og lader dem fortælle.

Så det må være min flirteteknik (omend jeg ikke selv føler, jeg flirter): at lade dem snakke og være interesseret i det de siger :P

Jeg oplever det samme, og jeg ved, at jeg ikke flirter eller sender signaler om interesse, for jeg har min mand og ønsker ikke andre.
Så jeg mener helt seriøst, at det er de mænd, der ikke fatter, at man ikke er interesseret i andet end snak, der har et tolkningsproblem. Eller tror lidt for meget om sig selv, hvis de tror, man gider flirte med dem.

Nu lyder jeg rigtig surstråleagtig. Det er jeg normalt ikke, men det irriterer mig, at jeg ikke kan snakke med visse mænd, uden at det skal hedde sig, at jeg flirter, for det gør jeg altså ikke.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5027

Indlægaf ManicNinja » 27. dec 2015, 21:37

Sunshine, jeg ved, at det følgende kan ses lidt angstprovokerende og/eller irriterende. Men ærligt talt - i al kommunikation er det jo desværre ikke kun afsender, der afgør, hvad budskabet betyder. Fordi der altid vil være en modtager, som tolker på dine ord, mimik og tonefald, uanset hvad du så oppe i dit hoved havde tænkt dig. Kommunikation er et samarbejde, som forhåbentlig kører, og hvor parterne bliver nogenlunde enige om betydningen. Ellers ville der jo heller ikke eksistere noget som "delvis forståelse" ... Kommunikation er jo ikke, selv om mange tror det, sådan en én til én-proces: Nu siger jeg hest, og så tænker min modtager hest med præcis det billede oppe i hovedet, som jeg også havde. Nogle gange kunne det være fedt og meget nemmere, hvis det var sådan. Men omvendt er det også alle sprækkerne i, at vi tolker på hinandens budskaber, som giver alle nuancerne og charmen.

Så ... selv om danskere måske ikke havde fjendtlige eller fornærmende intentioner, da de tegnede Profeten Muhammed satirisk i avisen, så kan nogle folk i Mellemøsten stadig godt have en anden opfattelse. Hvem har så ansvaret for denne opfattelse? Os, der ikke havde drømt om de vilde konsekvenser, tegningerne fik, eller folk i Mellemøsten. Mit bud er, at parterne er fælles om det ansvar.

Eller hvis jeg uforsætligt og uden intention kommer til at træde dig over tæerne med min højhælede sko - det gør stadig ondt på dig, selv om det ikke var med vilje. Skal jeg så lade være med at undskylde - eller skal jeg tage ansvaret for det, som skete, selv om det ikke var min plan at give dig ondt i storetåen?

Hvad jeg prøver at sige, er, at jeg faktisk ikke mener, at man bare kan beslutte, at man ikke flirter, og så er andre nogle fjolser, hvis de alligevel opfatter én som flirtende. Nej, det synes, jeg ikke, de er. Mennesker opfatter signaler forskelligt. De er nogle fjolser, hvis de så ikke respekterer det, når du efterfølgende forklarer, at "nej, jeg vil ikke kysse med dig, for jeg er ikke interesseret, selv om jeg smiler og griner meget". Klart. Men at kalde mænd fjolser, fordi de ikke lige er klar over, at du har truffet en beslutning om, at du ikke udsender flirtende signaler, synes jeg virker hårdt. Og lidt absurd. Ingen af os kan jo styre, hvordan andre mennesker opfatter os. Vi kan prøve og et stykke hen ad vejen lykkes, men ...

I min bog flirter man faktisk, hvis flere andre har den oplevelse, at man flirter. Fordi pointen med vores kommunikation/signaler som nævnt delvis afgøres af modtagerne. Og så kan man stå og føle sig nok så uskyldig. Fordi man ingen videre intentioner havde. Men jeg mener stadig, der kan være en pointe i at lytte til, hvad andre mennesker fortæller én om éns signaler og adfærd. Ikke at man pludselig skal rette ind eller ændre sig. Men der kan være vigtig information at hente. Ligesom når nogle siger til mig, at jeg tromler eller fylder, eller hvad de nu siger. Jeg har oplevet, at det også skete på tidspunkter, hvor jeg ikke selv syntes det. Men derfor er modparten jo ikke nødvendigvis et fjols, fordi han/hun har en anden oplevelse. Og det kan være nyttigt eller givende for mig at lytte til alligevel. Huske at dét perspektiv på mig og min adfærd nemt opstår i sitationer, hvor sådan og sådan ... Den slags viden er guld værd. Og i min optik dum at afvise med det samme, blot fordi jeg ikke er enig.
Senest rettet af ManicNinja 27. dec 2015, 21:54, rettet i alt 3 gange.
8
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 27. dec 2015, 21:44

Og til topic:
Jeg flirter. Heldigvis. Også når jeg er i forhold. Heldigvis. Men inden for visse rammer. Heldigvis.

:)
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 608
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2559

Indlægaf Fillie » 27. dec 2015, 21:55

Ninja, jeg er helt enig i dine betragtninger, men der findes jo unægteligt en gruppe mænd, som objektificerer kvindekønnet og derfor altid vil opfatte en kvinde som flirtende, hvis det er den respons, de i situationen forventer af hende. Disse mænd vil aldrig tage deres del af ansvaret for, at de signaler, der udveksles, opfattes i tråd med virkeligheden, eftersom kvinder i deres øjne udelukkende måles på den funktion, de har for dem nu og her, og så er det jo omsonst at diskutere, hvordan man selv kommunikerer. :s
4
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 27. dec 2015, 22:20

Helt rigtigt, Fillie. Desværre findes sådanne mennesker. Som jeg så også understreger, synes jeg, man har alt mulig ret i hele verden til at kalde modtager et fjols, hvis han disker op med sine forventninger i en sekvens à la følgende - og smører ansvaret af på kvinden:

"Nå, hvad så? Skal du med hjem og smage Fars borgmesterstang?"
"Nej tak, du. Jeg springer sgu over. Også fordi jeg har en kæreste ...".
"For fanden, du stod sgu da og smilede og blinkede og viste kavalérgang før!?"
"Jeg er en smilende person. Og jeg rettede på min bluse. Ingen af delene betyder, jeg har lyst til at knalde dig!"

Så har man ligesom sagt det ligeud. Hvis gutten her ikke respekterer nej'et med henvisning til, at man jo har været helt vildt lysten og udfarende og indladende pga de tolkninger han har lavet, SÅ er han et fjols.
Senest rettet af ManicNinja 27. dec 2015, 22:22, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 27. dec 2015, 22:22

Jeg er totalt uenig.
Det er ikke at flirte at føre en samtale - ej heller at være venlig, når man gør det.
Jeg VED, at jeg ikke signalerer interesse, for jeg kan ikke signalere noget, jeg ikke har.

Det du siger er, at en som mig er nødt til at sidde i et hjørne og se sur ud, for ikke at få skudt i skoene, at jeg flirter.
Jeg taler aldrig om emner, der kunne være lumre med folk jeg ikke kender meget godt, og som ved at ping pong med de undertoner ikke er andet end sjov.

Uanset hvad du mener, så er det sgu et fjols, der tolker en samtale om flæskesteg som flirtende (og ja, det var en af gangene. En anden gang handlede samtalen om mandens hund.).
1
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 27. dec 2015, 22:28

Fru Sunshine skrev:Jeg er totalt uenig.
Det er ikke at flirte at føre en samtale - ej heller at være venlig, når man gør det.
Jeg VED, at jeg ikke signalerer interesse, for jeg kan ikke signalere noget, jeg ikke har.

Det du siger er, at en som mig er nødt til at sidde i et hjørne og se sur ud, for ikke at få skudt i skoene, at jeg flirter.
Jeg taler aldrig om emner, der kunne være lumre med folk jeg ikke kender meget godt, og som ved at ping pong med de undertoner ikke er andet end sjov.

Uanset hvad du mener, så er det sgu et fjols, der tolker en samtale om flæskesteg som flirtende (og ja, det var en af gangene. En anden gang handlede samtalen om mandens hund.).

Nej. Som jeg også skriver, mener jeg ikke, at man skal rette ind. Blot at det kan være nyttigt at forholde sig til, hvorfor andre mon tolker én sådan. Ikke for at man skal ændre adfærd. Men fordi det kan give én nogle fordele at være bevidst om det.

Man kan da sagtens signalere noget, man ikke har. Ellers ville folk aldrig nogensinde spørge hinanden: "Hvad mener du med det?" eller "er du sur?" osv, osv. Vi spørger alle sammen jævnligt hinanden, hvordan noget skal opfattes. Netop fordi vi samarbejder om kommunikationen og ind imellem har behov for lidt ekstra hjælp fra modparten, for at kommunikationen ikke bryder sammen.
Så jo, man kan skam signalere en masse følelser, man på ingen måde har. Uanset hvor angstfremkaldende det så måtte synes. Fordi det er modparten der tolker og drager konklusioner.

Og kommunikation er jo meget andet end blot ord og semantisk indhold - personligt har jeg flirtet, så det drev i en samtale, der handlede om reparation af industrielt vandkølingsanlæg ... Så man kan desværre ikke gardere sig ved blot at tale om hverdagsagtige emner. Selv om jeg da er enig i, at det nok er godt at undgå direkte seksuelt ladede emner, hvis man ikke vil ende i noget snavs.
2
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 27. dec 2015, 22:36

Fru Sunshine skrev:Jeg er totalt uenig.

Jamen Sun, de mænd, du her beskriver, tror du ikke, de netop tilhører den gruppe af mænd, som pr. default vil opfatte en kvinde som flirtende, hvis det lige er det humør, de selv er i, fordi de grundlæggende opfatter kvinder som objekter? Det er i øvrigt rigtigt skræmmende, hvor mange mænd der ikke helt dybest inde synes, kvinder er ligeså meget mennesker som mænd, når man borer lidt i den pæne overflade. Det er selvfølgelig langt fra alle mænd, der har den indstilling, men der er mange mænd, der ikke umiddelbart kører "onkel klam"-stilen, som Ninja beskriver, der overrasker negativt via deres handlinger - f.eks. den ellers altid så høflige Søren fra regnskab, som til den årlige julefrokost med alkohol i blodet pludselig springer ud som fuldblods mandschauvenist og fortæller den ene sexistiske joke efter den anden og forsøger at rage alle damerne på brysterne. :tie:
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 27. dec 2015, 22:48

Jeg kan jo ikke afvise, at nogle af dem er de der hr. Klam-typer, men jeg synes nu, jeg gør mig umage for at holde mig fra dem.

Anyways, så kan jeg sagtens se, hvad I mener. Og det er jo nok fordi, det er så irriterende, at man bliver fejltolket, at jeg ryger i forsvar.
Jeg tænker, at jeg nok er nødt til at bide min stædighed lidt i mig, og så moderere det til, at jeg under ingen omstændigheder udsender flirtende signaler med vilje. For det er jo netop angstprovokerende - og skide trælse - at man ikke bare kan blive betragtet som en person, når man snakker med andre.
5
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 27. dec 2015, 22:59

Fru Sunshine skrev:Jeg kan jo ikke afvise, at nogle af dem er de der hr. Klam-typer, men jeg synes nu, jeg gør mig umage for at holde mig fra dem.

Anyways, så kan jeg sagtens se, hvad I mener. Og det er jo nok fordi, det er så irriterende, at man bliver fejltolket, at jeg ryger i forsvar.
Jeg tænker, at jeg nok er nødt til at bide min stædighed lidt i mig, og så moderere det til, at jeg under ingen omstændigheder udsender flirtende signaler med vilje. For det er jo netop angstprovokerende - og skide trælse - at man ikke bare kan blive betragtet som en person, når man snakker med andre.

Jeg kan sagtens forstå din reaktion i forhold til nogle, som du synes fejltolker dig fuldstændigt!
Ikke seksuelt, men med alt muligt andet har jeg i både parforhold og nære familierelationer oplevet at blive tillagt nogle intentioner, som jeg slet, slet ikke kunne genkende. Og hvor det ikke er blevet respekteret, når jeg har protesteret og sagt "jamen, jeg VED, at det ikke var det, jeg mente". Og så står man pludselig og skal forsvare sig i forhold til synspunkter/ønsker, som den anden har tillagt én.

Det er for-fær-de-ligt . :puke: :shock:

Så ja, jeg er HELT med på, at du ikke flirter med vilje og ikke har den hensigt at flirte. Det kan du tro!

Din formulering om ikke at blive betragtet som en person fik mig i øvrigt virkelig til at tænke. Og gyse. For det er sgu nok lige præcis dét, man føler i sådan en situation: At man bliver til en ting. Rammer i hvert fald ret præcist, hvordan jeg havde det, da jeg for et par år siden stod og ventede på bussen på vej hjem fra byen, og en eller anden gut så bare sneg sig ind på mig og overragede mig på røven og i øvrigt syntes, at det var lidt sjovt og bare grinede af min chokerede reaktion og mine protester. :tie: Og jeg har også følt mig som en ting, og som om mine grænser åbenbart var totalt ligegyldige, i de andre situationer, jeg nævnte, hvor MIN udlægning af mine intentioner ikke er blevet taget for gode varer. Føj!
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 27. dec 2015, 23:01

Ej, det er da også grusomt. Det der med at blive gramset på og så bare blive grinet af, når man eftertrykkeligt siger fra overfor det. Jeg bliver så gal.
0
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 27. dec 2015, 23:02

Min pointe er, at der er en del af disse mænd med et grundlæggende objektificerende kvindesyn, som er umulige i første omgang at gå i en stor bue udenom, fordi de på ingen måde skilter med det: De er tværtimod pæne og høflige og velopdragne, og deres indstilling til at kvinder ikke er ligeså meget mennesker som mænd, viser sig mere subtilt gennem deres handlinger. Det behøver ikke engang at være den høflige Søren fra regnskab, som bliver en ægte mandschauvinist, når han er fuld; det kan også være Direktør Petersen, som skal vælge mellem to lige kvalificerede ansøgere til en stilling, hvor den eneste forskel er kønnet, og den mandlige ansøger får jobbet. Søren fra regnskab og Direktør Petersen vil være tilbøjelige til at mene, at kvinder flirter uden at overveje, om det nu også er tilfældet, fordi kvinder i deres øjne i bund og grund kun er interessante i en seksuel og objektiviseret kontekst. Og igen igen: De fleste mænd opfatter selvfølgelig kvinder som ligeværdige mennesker, men der er desværre mange af de andre, hvor kvindens intentioner og signaler hverken gør fra eller til. Og der har Ninja ret i, at man kun kan sige fra.
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 28. dec 2015, 08:31

Det er også sådan noget, jeg bliver knotten over. :blush:
0
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 503

Indlægaf Luffegås » 28. dec 2015, 10:30

Åha, har også veninder der altid bagefter helt uskyldigt med dukke-attitde i ansigtet påstår de ikke flirter, bare fordi de har smilt, berørt mænds arme, inviteret nogen med hjem og se en disney-film, eller sagt at de burde drikke rødvin sammen kun de to en dag til en taget fyr.

Når det så er sagt, så elsker jeg når folk kan få en til at føle sig tilpas og velkommen, og der er for mig stor forskel på at man bare virker gæstfri og nede på jorden, og så til at man sidder og blinker øjnene ud af hovedet og slår med håret og gør sig dummere.
Men jeg har også et stort bullshit-meter over for særligt andre piger, og det slår aldrig fejl.
2
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 28. dec 2015, 11:18

"Også"?
Ser ikke andre i tråden med den adfærd, du her beskriver.

Men glædelig bagjul da! :D
2

Tilbage til "Forhold og sex"