Insp. Andres holdninger til dit liv

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5919

Insp. Andres holdninger til dit liv

Indlægaf Dikus » 27. dec 2015, 09:13

Endnu en inspirationstråd... Singlerne diskuterer spændende ting :D

Hvilke af dine livsvalg/-omstændigheder ville du ønske, andre folk bare klappede i omkring. Eller i det mindste udviste en vis form for almindelig social pli, når de udtalte sig?

Og... Kunne noget tyde på, at vi alle i et eller andet omfang bliver udsat for "idiot-udtalelserne", selvom vi har valgt det modsatte af f.eks. singlerne... eller mig... eller...

Et single kvindemenneske kan f.eks. blive udsat for det der spørgsmål til børn, som er formuleret, så det virker mere fordømmende end som et spørgsmål... Og til modvægt til det kommer så følgende samtale, der udspillede sig mellem to 30-årige medarbejdere, mens jeg sad ved samme bord. (Jeg er 37 og fik mit barn, da jeg var 23... og sad på daværende tidspunkt i sammenlignelig lederstilling med de to 30-årige, barnløse singler):

Single 1: Jeg gad godt finde en mand og snart få nogle børn
Single 2: Ja, det er vel også ved at være tiden, nu hvor vi er der, hvor vi gerne vil være med karrieren
Single 1: Det er bare ikke altid så let
Single 2: Det skal nok gå. I det mindste har vi ikke fået børn endnu. Hvis vi havde været fra det mørke Jylland, havde vi jo fået dem for længst og aldrig fået en ordentlig uddannelse eller et ordentligt arbejde.
Single 1: Ha ha. Sådan er det faktisk i den jyske by, jeg kommer fra
Single 2: Ja. Det er altid sådan nogle totalt dumme, uuddannede DUM-folk, der får børn, før de fylder 30. Man ved bare, de ikke fatter noget som helst og aldrig bliver til noget.

Mig :forvirret2: og glædelig jul :jule:

Eller den gang en kvindelig kollega valgte at konfrontere mig direkte med emnet og fortælle mig, at det kun var dårlige mødre, der valgte at have en karriere som mig. For det var uforeneligt med børnelivet. Direkte adspurgt, hvordan hun nåede frem til det, når hun var gravid med en mand, der var ca. samme sted og med samme ambitioner som mig, mente hun jo bare, det var noget andet. For han var jo manden :cool:

Heldigvis har jeg en overbevisning om, det er verden, der er skør og ikke mig :D Og jeg vælger at lade være med at overveje, om det er bekymrende, når man mener, der er SÅ mange skøre mennesker ude i verden :fløjt:

Men... Mon ikke vi alle sammen støder ind i den slags udtalelser, der faktisk sårer, fordi de går så tæt på en - og er så langt fra ens egen selvforståelse. Og så kommer på en måde og/eller tidspunkt, hvor man opfører sig socialt acceptabelt og derfor ikke kommer med en irettesættelse, de aldrig glemmer igen... Selvom man måske burde. For hvad vedkommer det egentlig andre, om man har barn, partner, karriere eller andet, når man ikke har spurgt dem?
3
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Insp. Andres holdninger til dit liv

Indlægaf ShuruQ » 27. dec 2015, 09:17

Meget, meget kort. Mit valg om at vælge islam og i særdeleshed mit valg om at dække mit hår med et tørklæde :).

Og ideen om det var for en mand jeg valgte islam. Var det det havde jeg nok ikke hængt fast i islam her snart 5 år efter vores forhold sluttede.
Senest rettet af ShuruQ 27. dec 2015, 09:24, rettet i alt 2 gange.
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3341

Indlægaf Hunkat » 27. dec 2015, 09:18

Min vægt. I guder hvor gider jeg snart ikke høre mere om at jeg skal spise lidt mere fordi jeg er jo sååå tynd.

Det er jeg så ikke og der er åbenbart ingen der tager min bekymring om at jeg har taget voldsomt på på det seneste seriøst fordi 'du kan jo bære det'.
Ja det er da meget muligt men det er altså ikke normalt at tage 20% af sin kropsvægt på på et års tid. Hvis det ikke er det ene så er det fandme det andet med den vægt. Spørgsmål om jeg har haft en spiseforstyrrelse er også totalt acceptabelt åbenbart.
3
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 27. dec 2015, 09:26

Jeg er med på den med vægten. Bortset fra jeg kunne trænge til at tabe mig. Ja, det ved jeg sgu godt, men jeg taber ikke 20 kg over nat, fordi det kommenteres igen og igen så klap kaje.

Min rygning. Ja gud er det usundt og gud er det dyrt. Når jeg har lyst stopper jeg, ikke før.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 27. dec 2015, 09:28

Hunkat skrev:Min vægt. I guder hvor gider jeg snart ikke høre mere om at jeg skal spise lidt mere fordi jeg er jo sååå tynd.

Det er jeg så ikke og der er åbenbart ingen der tager min bekymring om at jeg har taget voldsomt på på det seneste seriøst fordi 'du kan jo bære det'.
Ja det er da meget muligt men det er altså ikke normalt at tage 20% af sin kropsvægt på på et års tid. Hvis det ikke er det ene så er det fandme det andet med den vægt. Spørgsmål om jeg har haft en spiseforstyrrelse er også totalt acceptabelt åbenbart.

Åhhhhrrr... Det fik jeg også, da jeg var ung, fordi jeg spiste virkeligt meget og var meget tynd. Og nej. Jeg kastede ikke op bagefter. Jeg var aktiv og med et godt stofskifte.

Nu er det så legalt at kommentere på min vægt. Som jeg er virkelig ked af. Og ja. Jeg ved godt, jeg er for tyk. Men jeg er også totalt inaktiv pga. sygdom - og nej. Jeg kan ikke "bare lige". Og nej. Det "ville ikke være sundere, hvis". Så-hold-dog-kæft og lad mig være for tyk i fred. Hvis du ikke er min læge, så bland dig udenom.
2
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 27. dec 2015, 09:41

Jeg hører faktisk aldrig til min vægt. Hverken da jeg havde anoreksi, eller nu hvor jeg vejer omkring 25 kg mere end min BMI-mæssige idealvægt (min egen idealvægt ligger dog ikke helt nede ved et BMI på 22, men lad nu det ligge, I forstår nok pointen). Måske udstråler jeg et eller andet, men jeg hører aldrig noget. Det er jeg da glad for. Hvad rager det andre.

Jeg hører egentlig mest hvor synd det er for min familie, at jeg bor 250 km væk fra dem, og "ser dem så sjældent". Når jeg så konfronterer folk med, at jeg ser min mor 2-6 x 24 timer HVER måned (måske 1 måned om året undtaget, men ellers hver måned), hvor vi sover sammen og laver nærmest alt sammen, og ser mine bedsteforældre 1-2 hele dage om måneden alt efter hvor længe jeg er derovre samlet set, så bliver folk lidt stille.
For der er temmelig mange af mine venner, der ser deres forældre 1-2 x "et måltid aftensmad" om måneden og resten af familien hver 2.-3. måned, og så ser jeg jo sjovt nok min mor og resten af familien væsentligt mere. Nej, vi kan ikke være helt så spontane, men jeg ser dem væsentligt mere end da vi boede i samme by.
Ja, egoistisk set ville min mor da sikkert gerne jeg boede lige ved siden af, men jeg er lykkelig, hvor jeg er, og jeg prioriterer dem højt.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 465

Indlægaf No1 » 27. dec 2015, 10:18

Min vægt. Det er åbenbart helt legalt at køre hetz på én, når man er overvægtig.

Hvis det ikke er i byen, på gaden eller i mødet med tilfældige mennesker, så sker det over alt. Man skal åbenbart kæmpe 10 gange hårdere for alting, når man er overvægtig. Dvs. karriere og sociale situationer, fordi man bliver stemplet som outcast.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 27. dec 2015, 10:24

No1 skrev:Min vægt. Det er åbenbart helt legalt at køre hetz på én, når man er overvægtig.

Hvis det ikke er i byen, på gaden eller i mødet med tilfældige mennesker, så sker det over alt. Man skal åbenbart kæmpe 10 gange hårdere for alting, når man er overvægtig. Dvs. karriere og sociale situationer, fordi man bliver stemplet som outcast.

Jeg hader mennesker, der hetzer andres vægt. Virkelig oprigtigt hader. Og en eller anden dag eksploderer jeg i et inferno af lede kommentarer.

Men ja, helt enig. Det er mere og mere okay at fyre lede kommentarer af. Og helst dem, hvor afsenderen kan dække sig ind under "Ej, hold da op. Kan du ikke tåle at blive drillet kærligt?"

Jeg hader de mennesker. :(
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 27. dec 2015, 10:30

No1 skrev:Min vægt. Det er åbenbart helt legalt at køre hetz på én, når man er overvægtig.

Hvor er det vildt. det har jeg aldrig oplevet, og jeg er ellers PÆNT nærtagende, og vejer altså omkring 100 kg. Og jeg går aldrig med headphones osv i, så det er ikke, fordi jeg ikke opdager det. Jeg må virkelig være heldig.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 27. dec 2015, 10:31

Jeg er single og uden børn og oplever ofte, især fra min familie, at folk synes det er lidt synd for mig. Jeg har det godt som single og har aldrig haft et ønske om at få børn og eftersom jeg nu har nået de 38 år, er det nok heller ikke noget der ændrer sig. Men fordi det at finde en mand og få sig nogle børn nærmest er formålet med livet for min familie, så er det åbenbart synd for mig at jeg har valgt en anden livsstil :rulle:
3
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 27. dec 2015, 10:31

Det faktum at min søn er enebarn og at det forbliver sådan. Hold nu kæft, hvor skal man høre på meget lort.
3
Kan man ringe til en voksen?
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 27. dec 2015, 10:33

Charly skrev:Det faktum at min søn er enebarn og at det forbliver sådan. Hold nu kæft, hvor skal man høre på meget lort.

Også når man er voksen, og er enebarnet, kan jeg berette.

Apparently er jeg by default egoistisk, forkælet, ligeglad med andre og uselvstændig. Og så må folk jo altid sige "men du er jo enebarn, og er ikke sådan?". Nej præcis. Jeg er lige netop ikke sådan. For det handler om opdragelse og ikke antal af søskende. Jeg har adskillige venner og børn i familien, der har søskende, som er snotuselvstændige og egoistiske.
6
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 27. dec 2015, 10:36

Karkluden skrev:
Charly skrev:Det faktum at min søn er enebarn og at det forbliver sådan. Hold nu kæft, hvor skal man høre på meget lort.

Også når man er voksen, og er enebarnet, kan jeg berette.

Apparently er jeg by default egoistisk, forkælet, ligeglad med andre og uselvstændig. Og så må folk jo altid sige "men du er jo enebarn, og er ikke sådan?". Nej præcis. Jeg er lige netop ikke sådan. For det handler om opdragelse og ikke antal af søskende. Jeg har adskillige venner og børn i familien, der har søskende, som er snotuselvstændige og egoistiske.

I know - jeg er selv enebarn og har nu valgt at lade samme ulykkelige skæbne overgå mit barn. Så enebørn ER egoister :-D
2
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 27. dec 2015, 10:36

Karkluden skrev:

Hvor er det vildt. det har jeg aldrig oplevet, og jeg er ellers PÆNT nærtagende, og vejer altså omkring 100 kg. Og jeg går aldrig med headphones osv i, så det er ikke, fordi jeg ikke opdager det. Jeg må virkelig være heldig.

Vejer du det? Dét bærer du da godt nok sindssygt flot!

Jeg oplever det heldigvis heller ikke tit-tit, men det er sket. Og det gør lige ondt hver eneste gang.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 27. dec 2015, 10:51

Karkluden skrev:

Følgende udspillede sig på min arbejdsplads engang:

Alle skulle tage trapperne i stedet for elevatoren. Jeg gjorde ikke, da jeg har et handikap - og derfor ikke ville kunne arbejde resten af dagen, hvis jeg forsøgte.

I et nyhedsbrev senere på måneden kom den formulering, jeg virkeligt overvejede at gøre en sag ud af: "Alle tog trapperne - bortset fra dem med fede lår." WTF??? Dame med rundsave på albuerne er så ikke ansat mere... Det gør det lidt lettere at være mig :cool:
0

Tilbage til "Livets forhold"