Insp. Andres holdninger til dit liv

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 816
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8445
Kontakt:

Re: Insp. Andres holdninger til dit liv

Indlægaf Ado » 27. dec 2015, 10:53

Dikus skrev:
Karkluden skrev:
No1 skrev:Min vægt. Det er åbenbart helt legalt at køre hetz på én, når man er overvægtig.

Hvis det ikke er i byen, på gaden eller i mødet med tilfældige mennesker, så sker det over alt. Man skal åbenbart kæmpe 10 gange hårdere for alting, når man er overvægtig. Dvs. karriere og sociale situationer, fordi man bliver stemplet som outcast.

Hvor er det vildt. det har jeg aldrig oplevet, og jeg er ellers PÆNT nærtagende, og vejer altså omkring 100 kg. Og jeg går aldrig med headphones osv i, så det er ikke, fordi jeg ikke opdager det. Jeg må virkelig være heldig.

Følgende udspillede sig på min arbejdsplads engang:

Alle skulle tage trapperne i stedet for elevatoren. Jeg gjorde ikke, da jeg har et handikap - og derfor ikke ville kunne arbejde resten af dagen, hvis jeg forsøgte.

I et nyhedsbrev senere på måneden kom den formulering, jeg virkeligt overvejede at gøre en sag ud af: "Alle tog trapperne - bortset fra dem med fede lår." WTF??? Dame med rundsave på albuerne er så ikke ansat mere... Det gør det lidt lettere at være mig :cool:

Lede so! :sur:
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 27. dec 2015, 10:54

Dikus skrev:
Karkluden skrev:
No1 skrev:Min vægt. Det er åbenbart helt legalt at køre hetz på én, når man er overvægtig.

Hvis det ikke er i byen, på gaden eller i mødet med tilfældige mennesker, så sker det over alt. Man skal åbenbart kæmpe 10 gange hårdere for alting, når man er overvægtig. Dvs. karriere og sociale situationer, fordi man bliver stemplet som outcast.

Hvor er det vildt. det har jeg aldrig oplevet, og jeg er ellers PÆNT nærtagende, og vejer altså omkring 100 kg. Og jeg går aldrig med headphones osv i, så det er ikke, fordi jeg ikke opdager det. Jeg må virkelig være heldig.

Følgende udspillede sig på min arbejdsplads engang:

Alle skulle tage trapperne i stedet for elevatoren. Jeg gjorde ikke, da jeg har et handikap - og derfor ikke ville kunne arbejde resten af dagen, hvis jeg forsøgte.

I et nyhedsbrev senere på måneden kom den formulering, jeg virkeligt overvejede at gøre en sag ud af: "Alle tog trapperne - bortset fra dem med fede lår." WTF??? Dame med rundsave på albuerne er så ikke ansat mere... Det gør det lidt lettere at være mig :cool:

:8: Jeg fatter ikke at man kan få sig selv til det.
3
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5929

Indlægaf Dikus » 27. dec 2015, 11:00

Takker for forargelsen :D Jeg valgte at lade det ligge, da det handlede om, hun var sur over mit indtog på arbejdspladsen i den stilling, hun gerne ville have haft. Og det løste jo sig selv, da hun ikke er der mere :cool:
3
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 27. dec 2015, 11:10

Ret simpelt..
Alle negative kommentarer vedr. mine valg i livet..

Luk røven og bland dig udenom. Det er mit liv.
4
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9255

Indlægaf Fru Sunshine » 27. dec 2015, 11:21

Da jeg var fed (og her taler vi jo ikke bare overvægt. Vi taler virkelig fedme som i 150 kg), måtte jeg godt nok også høre meget lort fra folk, der mente, at BED ikke eksisterede og at fede mennesker var både dumme, døve og de rene regnorme.

Da jeg så efter flere års terapi for at komme spiseforstyrrelsen til livs, valgte at blive gastric bypassed, var det også galt. Det må jeg stadig høre for, for det er da også bare for dårligt, at alle andre skal betale for MIN operation og MIT vægttab, når de må kæmpe med de der 20 kg. der bare ikke vil gå væk.
Ja, for jeg har aldrig betalt skat og jeg lagde ikke over 40.000 for mit terapiforløb? Og jeg bidrager ikke til anoreksibehandlinger i det offentlige? Eller sportsskader, der skal opereres?
Ork nej: nu er jeg ikke bare en regnorm men en regnorm, der nasser på skatteydere. Og det værste er jo, at jeg også har fået tre hudreduktioner på det offentlige. UHA, hvor er det ringe, at jeg ikke har finansieret det selv.

Og så kan det pisse mig af, at jeg skal forsvare, hvorfor jeg føler mig stødt over visse ting. Som f.eks. udsagn som "lærere er bare nogle pissedovne brokrøve". Nej vi er altså ikke. Nogle er måske, men jeg er altså ikke, så lad være med at inddrage mig i den ligning.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4216

Indlægaf Persnikedy » 27. dec 2015, 11:40

Min skizofreni..
"Hvis du bare prøvede A så ville du have det meget bedre!" / "Har du prøvet *indsæt mærkelig plante eller udtræk fra almindelig plante* ? Det kan fjerne det".
Eller de andre gode "Du skal bare ignorrer det" / "Hvis jeg havde skizofreni så ville jeg..."
Sjovt som alle har en kur imod noget som hvis det virkelig var en rigtig kur så havde opfinderen af overstående mirakel præparat fået en nobelpris. Det er ikke sådan det fungere FFS!

Min vægt...
"Hvis du bare skar *indsæt fedende ting* så ville du jo smide 20kilo om året"
Jeg tror ikke på at der findes nogle i dk i min vægtklasse som ikke godt ved at de spiser forkert/motionere for lidt/andet. Så det er ikke nødvendigt at få at vide af alle der liiiige mener at det er ok at kommentere på.

Om at jeg er single på 8 år...
Det er da så pisse ligemeget hvis jeg ligenu nyder at være mig. Jeg vil ikke afvise en kæreste men ligenu så har jeg det edenligt okay. Men nej, jeg må jo være ensom og nu hvor jeg næsten er 30 bliver det jo kun sværer og og og...
Så klap da kaje
7
Fab-Yule-Ous
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 27. dec 2015, 11:43

Ado skrev:
Karkluden skrev:

Vejer du det? Dét bærer du da godt nok sindssygt flot!

Jeg oplever det heldigvis heller ikke tit-tit, men det er sket. Og det gør lige ondt hver eneste gang.

Haha tak :kys: og ja. Faktisk vejer jeg nok omkring 103 kg pt. Når jeg har været til eksamen, går jeg i gang med vægttabet igen, pt har jeg blot fokus på at holde vægten. Har tabt omkring 7 kg siden sommer. Denne gang skal det gå stille og roligt og være varigt. Jeg tog omkring 15-20 kg på da jeg havde stress, og jeg har bare indset at fastekure, kålsuppe osv ikke virker for real.
Men jeg kan da godt mærke, at jeg er rimelig heldig. Jeg oplever det aldrig.
Jeg er såmænd ikke i tvivl om, at nogen taler om det bag min ryg. Men vi siger jo alle ting om andre, når de ikke hører det.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 27. dec 2015, 11:44

Charly skrev:
Karkluden skrev:
Charly skrev:Det faktum at min søn er enebarn og at det forbliver sådan. Hold nu kæft, hvor skal man høre på meget lort.

Også når man er voksen, og er enebarnet, kan jeg berette.

Apparently er jeg by default egoistisk, forkælet, ligeglad med andre og uselvstændig. Og så må folk jo altid sige "men du er jo enebarn, og er ikke sådan?". Nej præcis. Jeg er lige netop ikke sådan. For det handler om opdragelse og ikke antal af søskende. Jeg har adskillige venner og børn i familien, der har søskende, som er snotuselvstændige og egoistiske.

I know - jeg er selv enebarn og har nu valgt at lade samme ulykkelige skæbne overgå mit barn. Så enebørn ER egoister :-D

Ja, føj, hvor er du ego :lol: :kys:

Sidst jeg hørte den kommentar, var da jeg sad på en nattevagt - akut indkaldt som sygeplejestuderende vikar, og jeg havde 6 patienter helt selv, og knoklede som en hest. Der vendte jeg mig bare om, og hvæsede: "jeg er faktisk enebarn, og jeg synes måske faktisk, at jeg pt PÆNT meget modbeviser din tese. Tænk dig om". Ja, jeg var træt og udkørt, men folk er idioter.
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5929

Indlægaf Dikus » 27. dec 2015, 11:50

Persnikedy skrev:Min skizofreni..
"Hvis du bare prøvede A så ville du have det meget bedre!" / "Har du prøvet *indsæt mærkelig plante eller udtræk fra almindelig plante* ? Det kan fjerne det".
Eller de andre gode "Du skal bare ignorrer det" / "Hvis jeg havde skizofreni så ville jeg..."
Sjovt som alle har en kur imod noget som hvis det virkelig var en rigtig kur så havde opfinderen af overstående mirakel præparat fået en nobelpris. Det er ikke sådan det fungere FFS!

Min vægt...
"Hvis du bare skar *indsæt fedende ting* så ville du jo smide 20kilo om året"
Jeg tror ikke på at der findes nogle i dk i min vægtklasse som ikke godt ved at de spiser forkert/motionere for lidt/andet. Så det er ikke nødvendigt at få at vide af alle der liiiige mener at det er ok at kommentere på.

Om at jeg er single på 8 år...
Det er da så pisse ligemeget hvis jeg ligenu nyder at være mig. Jeg vil ikke afvise en kæreste men ligenu så har jeg det edenligt okay. Men nej, jeg må jo være ensom og nu hvor jeg næsten er 30 bliver det jo kun sværer og og og...
Så klap da kaje

Sygdoms-kloge-åger er altså også i en kategori for sig selv. Seriøst. Forestiller de sig, man fik en diagnose, gik fra sygehuset og aldrig fik hjælp derefter? Kunne det måske tænkes, at man selv var ret godt inde i sin kroniske sygdom - og at man rådgav sig med de folk, der rent faktisk kendte til sygdommen og ens specifikke situation?

Jeg tror ofte svaret er "Ja. De tror, man bare har fået sin diagnose. Og nej. De tror ikke, man får hjælp fra folk, der ved bare en anelse om emnet".

Christ.
3
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 27. dec 2015, 12:34

Frivillig barnløs -jeg tror, at min mand og jeg´har fået samtlige kommentarer som er mulige: hvor er det synd, hvorfor dog ikke, hvor er I egoistiske, damen hader børn, det er ikke normalt, når man ikke gør som andre, må man forvente at ens valg bliver kritiseret, hvem skal tørre dig i røven når du bliver gammel, børnefamilier kommer først, du må ikke udtale dig om eller mene noget om børn, da du ingen har. Heldigvis har jeg nu en alder hvor det sker meget, meget sjældent.

Undervægt - da jeg var ung var jeg ret tynd. Det var åbenbart helt ok at kommenterer på. Jeg var da ked af, at jeg ingen former havde og tøjet sad ikke så pænt. Det blev bedre helt af sig selv da jeg blev ældre. Faktisk så meget at jeg valgte at lægge en par vaner på hylden og tabe mig en størrelse så jeg i dag er en 38 og der ser ud til at passe min krop helt fint.

Bolig - vi bor i den lejlighed jeg boede i, da jeg mødte min mand. Dvs. en lille men også ret billig andelslejlighed. Vi er dem i vores venskabskreds der bor mindst og nogle kan have svært ved at forstå vores prioritering. Vi er glade for vi skal aldrig nogensinde tænke på penge - vi har ingen gæld da lejlighed, sommerhus, bil er betalt så vi er glade.
3
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 27. dec 2015, 13:10

At vi bor, hvor vi bor. Det er nu ellers meget praktisk for os som familie at bo lige der, hvor vi gør. :P
0
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 466

Indlægaf No1 » 27. dec 2015, 13:15

Karkluden skrev:

Nu sker det selvfølgelig ikke hver dag, og jeg er også ret sensitiv, men jeg har oplevet det MANGE gange. Blev for en måned eller to siden svinet til af en dame, som kørte ind i mig med en vogn. I byen (nattelivet) kan jeg tit få en ond kommentar med om; at jeg er fed eller grim. Det kan være angstprovokerende for mlg at gå forbi unge mennesker, fordi jeg forventer en led kommentar.

Jeg er ikke morbidt overvægtig, men stadigvæk.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Moxy-lady » 27. dec 2015, 13:23

At jeg/vi ikke er gået i gang med at få børn endnu, den er stensikker. Jeg har fundet mig en yngre kæreste der ikke ville have børn, og det er først nu at han ikke er ved at gå i panik når vi snakker børn. Vi starter om et år, og sådan er det. Ja, jeg er godt klar over at kvinder over 30 har lavere fertilitet. Ja, jeg ved godt at vi kan risikere ikke at kunne få børn. Ja, jeg ved det hele. Hvad tror folk selv? Jeg har truffet det valg der føltes mest rigtigt for mig - og hvis vi nu ikke får problemer med at få børn, så får jeg både i pose og i sæk - børn med den mand jeg elsker allermest i hele verdenen.
Generelt set har folk lidt svært ved at forstå vores forhold, og jeg føler en gang i mellem at jeg skal forsvare mit valg af ham. Han er ikke specielt social, og har generelt ret frie tøjler ift. at tage med til forskellige familiearrangementer. Der er visse ting hvor han skal med, og resten er på frivillig basis. Mine mostre og onkler har svært ved at forstå dette, da de er fra den generation hvor kvinderne besluttede hvad mændene skulle med til (alt), og mændene så brokkede sig i skægget over de der dominerende koner de havde. Jeg gider ikke at være sådan en, og min kæreste gider ikke at være kærester med sådan en. Vores forhold fungerer supergodt og vi har aldrig konflikter omkring sådanne ting. At jeg så til tider tager til ting alene er bare sådan det er. Til gengæld har jeg samme mulighed, hvis jeg ikke magter hans familie. Det er der mange der ikke forstår, og synes at de skal have en holdning om.
6
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 195
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2340

Indlægaf Studsgaard » 27. dec 2015, 14:52

Min mand og søns ADHD!
Ca alle har en mening angående det. Desværre oplever jeg/vi gang på gang, folk baserer deres (tåbelig)mening på ting de har hørt i medierne eller en overskrift de lige har set på en avis.
Alle de gange jeg ikke har hørt om at vi bare skal enten tage noget ud af vores kost. Eller tilsætte noget andet. Så vupti så forsvinder det hele. Eller det bare er uopdragede børn - at ADHD slet ikke findes... :nerve:
Prøv enten at sætte dig bare lidt ind i det du udtaler dig om ellers så hold kæft!
5
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1140

Indlægaf englishchannel » 27. dec 2015, 14:52

At jeg er flyttet fra Udkantsdanmark til København og ønsker at blive her. Der er så mange af mine forældres og bedsteforældres venner og kollegaer, der har ondt i røven over, at jeg ikke har planer om at flytte tilbage igen. De brokker sig over, at udkanten bliver drænet for "unge mennesker" og når de så hører, at jeg er en af dem, der rejste til storbyen for at få en uddannelse, og aldrig kommer tilbage igen, bliver jeg skydeskive for alle de frustrationer, der har bygget sig op. Så bliver lukkede skoler, butiksdød og mangel på politifolk pludselig min skyld, fordi folk som mig svigter udkanten.

Og jeg kan godt forstå, at det må være frustrerende at sidde med følelsen af, at ens hjemegn smuldrer. Men det er urimeligt at skælde mig ud, fordi jeg ønsker at bo og arbejde et sted, hvor jeg trives bedre og har mit netværk.
4

Tilbage til "Livets forhold"