Insp. Andres holdninger til dit liv

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10262

Re: Insp. Andres holdninger til dit liv

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. dec 2015, 19:39

Det oplever jeg så godt som aldrig, selvom jeg udmærket er klar over, at der er ting ved mig og mit liv, som undrer mine omgivelser, men jeg forventer at få en hel del ord med på vejen, når jeg næste år, hvis alt går som planlagt, skal have et barn selv. Især fordi det ikke kommer til at være en Plan B.
6
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 27. dec 2015, 19:42

Viskelæder skrev:
JAAA! :clap:
Når jeg fortæller, at jeg går alene i bio eller på cafe, så er folk nærmest klar til enten at kaste op, græde eller anholde mig. WTF?

Måske du skulle til at beholde bukserne på i biografen? :D
3
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 462
Likede indlæg: 4105

Indlægaf Viskelæder » 27. dec 2015, 19:43

Whoosh skrev:
Viskelæder skrev:
JAAA! :clap:
Når jeg fortæller, at jeg går alene i bio eller på cafe, så er folk nærmest klar til enten at kaste op, græde eller anholde mig. WTF?

Måske du skulle til at beholde bukserne på i biografen? :D

Jamen det er jo det bedste ved det :D
1
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 27. dec 2015, 19:44

Jeg er tyk, ryger og passer mit yngste barn hjemme. Så jeg burde være oplagt at have en masse holdninger til, men jeg oplever det så godt som aldrig. At dømme efter denne tråd er jeg i hvert fald sluppet billigt :tie:
1
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Brugeravatar
Whoosh
Moderator

Indlægaf Whoosh » 27. dec 2015, 19:46

Viskelæder skrev:
Jamen det er jo det bedste ved det :D
Jeg tror du skal til at vælge biografer uden private kabiner, eller hvor der ikke er en rulle køkkenrulle med i billetprisen.
2
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 214
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1984

Indlægaf Lurende Peber » 27. dec 2015, 19:49

Whoosh skrev: Jeg tror du skal til at vælge biografer uden private kabiner, eller hvor der ikke er en rulle køkkenrulle med i billetprisen.
Nu synes jeg, at du dømmer Viskes livsførelse :naughty:
2
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Whoosh
Moderator

Indlægaf Whoosh » 27. dec 2015, 19:53

Lurende Peber skrev:
Whoosh skrev: Jeg tror du skal til at vælge biografer uden private kabiner, eller hvor der ikke er en rulle køkkenrulle med i billetprisen.

Hun er næsten skyld i opkastninger, eller ved at blive anholdt. Bukser på!
:-D

(og nu skal jeg nok holde op med at rable)
2
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 27. dec 2015, 19:59

Lurende Peber skrev:

Tak, permanente Preben! :kys:
2
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 27. dec 2015, 20:00

Whoosh skrev:
Lurende Peber skrev:

Hun er næsten skyld i opkastninger, eller ved at blive anholdt. Bukser på!
:-D

(og nu skal jeg nok holde op med at rable)

Shit, jeg havde aldrig rigtig tænkt over, at folk kaster op, når jeg ikke har bukser på.... Ork
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 27. dec 2015, 20:08

Når i "dømmer" viskelæder, vil jeg heppe lidt
Hvorfor bliver folk generelt så truet af, at man træffer andre valg end dem? Hvorfor tager de det som kritik af deres eget liv, at jeg vælger at leve mit liv anderledes?

Så'n var flere af min kolleger, da jeg startede på min nuværende arbejdsplads, for lidt over 2 år siden.
Nu enten accepterer de, eller virker misundelige.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 523
Likede indlæg: 2435

Indlægaf Bøtte » 27. dec 2015, 20:38

Om vi snart skal have et barn mere. Vores datter er tre og vi har hørt på det det sidste år.
Folk klapper oftest i, når jeg siger at 'det styrer vi ikke selv' med hentydning til at vi har forsøgt i 9 måneder og jeg har haft to aborter.

Jeg har piskesmæld og fleksjob, det har folk viden. De kender lige én, der fik zoneterapi/akupunktur/naturmedicin/whatever og det hjalp. Det er jo altid i en god mening, og de ved jo ikke at alle siger sådan, men det bliver lidt trættede i længden.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 27. dec 2015, 20:55

Elvispop skrev:Når i "dømmer" viskelæder, vil jeg heppe lidt
Hvorfor bliver folk generelt så truet af, at man træffer andre valg end dem? Hvorfor tager de det som kritik af deres eget liv, at jeg vælger at leve mit liv anderledes?

Så'n var flere af min kolleger, da jeg startede på min nuværende arbejdsplads, for lidt over 2 år siden.

Hvad var det, de ikke kunne forstå/kommenterede på ved dig?
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 27. dec 2015, 21:28

Viskelæder skrev:
Elvispop skrev:Når i "dømmer" viskelæder, vil jeg heppe lidt

Hvad var det, de ikke kunne forstå/kommenterede på ved dig?

Generelt alt der gik imod deres glansbillede af far, mor og børn, og styr på alting.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9675

Indlægaf kidkomb » 27. dec 2015, 22:29

Moxy-lady skrev:At jeg/vi ikke er gået i gang med at få børn endnu, den er stensikker. Jeg har fundet mig en yngre kæreste der ikke ville have børn, og det er først nu at han ikke er ved at gå i panik når vi snakker børn. Vi starter om et år, og sådan er det. Ja, jeg er godt klar over at kvinder over 30 har lavere fertilitet. Ja, jeg ved godt at vi kan risikere ikke at kunne få børn. Ja, jeg ved det hele. Hvad tror folk selv? Jeg har truffet det valg der føltes mest rigtigt for mig - og hvis vi nu ikke får problemer med at få børn, så får jeg både i pose og i sæk - børn med den mand jeg elsker allermest i hele verdenen.
Generelt set har folk lidt svært ved at forstå vores forhold, og jeg føler en gang i mellem at jeg skal forsvare mit valg af ham. Han er ikke specielt social, og har generelt ret frie tøjler ift. at tage med til forskellige familiearrangementer. Der er visse ting hvor han skal med, og resten er på frivillig basis. Mine mostre og onkler har svært ved at forstå dette, da de er fra den generation hvor kvinderne besluttede hvad mændene skulle med til (alt), og mændene så brokkede sig i skægget over de der dominerende koner de havde. Jeg gider ikke at være sådan en, og min kæreste gider ikke at være kærester med sådan en. Vores forhold fungerer supergodt og vi har aldrig konflikter omkring sådanne ting. At jeg så til tider tager til ting alene er bare sådan det er. Til gengæld har jeg samme mulighed, hvis jeg ikke magter hans familie. Det er der mange der ikke forstår, og synes at de skal have en holdning om.

Hæh, vi har samme holdning til familieting som jer. Og jeg har oplevet at folk (som ikke kender min kæreste og som jeg så max et par gange om året, sådan helt perifært, blive nærmest personligt fornærmede over det. For DET kan man da ikke!
Oh, well, det kan man. Lev med det.
Jeg har hørt en del for ikke at ville have børn. Mest da jeg var yngre. Jeg lærte efterhånden at fortælle dem, at både min mor og min søster er psykisk syge og det kan være arveligt. *klap* sagde munden :lol: -det er nu ikke grunden. Jeg har aldrig haft lyst, men det gider jeg sjældent at forsøge at forklare. Mange forstår det ikke alligevel og det er en nederen samtale for både dem og mig. Så jeg skåner dem :-D
Nogle har også travlt med, at jeg har et "gulvabejob". Men jeg trives i det og det er det vigtigste for mig.

Det er nu aldrig noget jeg har taget nært. Jeg synes det er synd for mennesker, der tager det personligt hvilke valg jeg tager i mit liv.
Det hopper jeg op og springer ned på.
Måske derfor husker jeg ikke, at have oplevet det særlig meget. Og det er nok sket mest fordi jeg selv har bragt det på banen, for jeg kan godt lide at stikke lidt til folks fordomme :blush:
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6014

Indlægaf LadyFox » 27. dec 2015, 22:50

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at folk holdt op med at af-diagnosticere mig, det er lidt en forbandelse at have en alvorlig psykisk diagnose og på samme tid være velfungerende socialt. Det er så træls i tide og utide at få den der "eeej, du fejler da ikke noget, du virker heelt normal" :mellow: Måske virker jeg normal, men nu er det jo også inde i mit hoved den er gal. Generelt gider jeg slet ikke tale sygdom med folk, men jeg føler mig lidt presset til at give en forklaring når folk spørger hvorfor jeg ikke har et job, eller studerer.
9
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.

Tilbage til "Livets forhold"