Insp. Andres holdninger til dit liv

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Re: Insp. Andres holdninger til dit liv

Indlægaf D.itsen » 28. dec 2015, 09:28

Jeg har været single indtil jeg blev over 30, jeg ved ikke om jeg vil have børn, jeg træner meget, jeg er til sm og går i klubber og jeg lever i et åbent forhold. Hverken kæresten eller jeg er tvangsindlagt til ting i modpartens familie, og jeg har været let overvægtig.
Men det er godt nok sjældent mine valg er til større diskussion eller folk giver udtryk for de er forkerte. Der er selvfølgelig en del der spørger ind, men jeg opfatter det som nysgerrighed. Og så tror jeg, jeg er god til at komme med en forklaring i mit første svar og så er det nok svært at komme med en svada.
Og så har jeg sikkert været heldig
2
UH UH UH UH KORT :love:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2864

Indlægaf JoyNips » 28. dec 2015, 09:50

Jeg tror egentlig, jeg er heldig, jeg opfatter mest spørgsmål til min/vores livsførelse som nysgerrige. Det kan da godt være, de i virkeligheden er lidt fordømmende, men jeg har altså valgt at betragte dem som nysgerrige, det bliver jeg meget gladere af.
9
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1268

Indlægaf Thestral » 28. dec 2015, 09:58

Nogle folk har vældig travlt med at jeg ikke bor sammen med min kæreste til trods for at vi har været sammen i 12 år til sommer og så er der det der sygdom. "Jamen man kan jo ikke se du er syg" øhmn nej men det ændrer ikke på at jeg er kronisk smertepatient. De fleste har en holdning til at jeg studerer i en alder af 43 frem for at have et job. Jeg er jo alt for gammel til sådan noget :rulle:
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1821

Indlægaf Anilara » 28. dec 2015, 10:28

Jeg er svær at sætte i bås.
Jeg er socialrådgiver, men konservativ.
Jeg er konservativ men elsker punk.
Jeg elsker punk men også klassiske koncerter.
Jeg er temmelig borgerlig og konservativ, men taler allerhelst sønderjysk og drikker mig gerne under bordet. Og sådan kan jeg blive ved.

Ovenstående gør at jeg har venner og fjender i alle lejre. Ofte oplever jeg at nogen synes jeg lige passer ind, indtil jeg udviser en holdning og væremåde som er diametralt modsat hvad de står for. Så kan jeg alligevel ikke helt være inde i varmen - og derfor har jeg ingen tætte venner og ikke et tæt forhold til familien.
3
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 28. dec 2015, 11:43

JoyNips skrev:Jeg tror egentlig, jeg er heldig, jeg opfatter mest spørgsmål til min/vores livsførelse som nysgerrige. Det kan da godt være, de i virkeligheden er lidt fordømmende, men jeg har altså valgt at betragte dem som nysgerrige, det bliver jeg meget gladere af.

De spørgsmål er der da heldigvis også allerflest af fra min familie og venner - men det ændrer ikke på, at man kan få fordømmende spørgsmål, som kun kan afskrives som pokkers uartige og fordømmende.
3
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1056

Indlægaf KinderBueno » 28. dec 2015, 13:24

englishchannel skrev:At jeg er flyttet fra Udkantsdanmark til København og ønsker at blive her. Der er så mange af mine forældres og bedsteforældres venner og kollegaer, der har ondt i røven over, at jeg ikke har planer om at flytte tilbage igen. De brokker sig over, at udkanten bliver drænet for "unge mennesker" og når de så hører, at jeg er en af dem, der rejste til storbyen for at få en uddannelse, og aldrig kommer tilbage igen, bliver jeg skydeskive for alle de frustrationer, der har bygget sig op. Så bliver lukkede skoler, butiksdød og mangel på politifolk pludselig min skyld, fordi folk som mig svigter udkanten.

Og jeg kan godt forstå, at det må være frustrerende at sidde med følelsen af, at ens hjemegn smuldrer. Men det er urimeligt at skælde mig ud, fordi jeg ønsker at bo og arbejde et sted, hvor jeg trives bedre og har mit netværk.

Haha, lige præcis dén diskussion har vi haft med min svigerfar i mange år! Det er fuldstændig spot on. Og ja, det er meget urimeligt.
1
hej hest, hestehest
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 13:31

Jeg kan godt få lidt sære bikke, når folk finder ud af, jeg rejser til London et par gange om året alene uden mand og børn. Når de så får at vide, at manden også har en alenerejse sydpå om året og vi har en lang, fælles sommerferie allesammen, så kan det bedre accepteres.

Ellers er det sværest for folk at affinde sig med, jeg ikke er vanvittig social. Jeg kan egentlig godt lide at have gæster, men jeg bliver afsindig træt af alt det arbejde, det medfører, så jeg flygter ind imellem for mig selv 5-10 minutter, mens de må underholde sig selv med resten af familien. Jeg er tidigere stressramt, som samtidig udløste en mid form for social angst, så jeg er nærmest afhængig af mine aleneperioder for at fungere. Derfor synes folk også, det er spøjst, at jeg er gift med en ekstremt social mand. Han er min diametrale modsætning. Men vi giver hinanden plads, og derfor fungerer det.
2
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 260
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2088

Indlægaf Pjeps » 28. dec 2015, 13:45

Heldigvis er folk for længst holdt op med at ytre deres mening om min måde at leve på. Men gennem årene har jeg virkelig lagt øre til manges dømmende og undrende holdninger.

Jeg er kronisk single, jeg er frivilligt barnløs, jeg rejser en del alene og arbejder ofte når andre holder fri.

Om folk så accepterer det eller vælge at snakke om det bag min ryg, det rager mig en fløjtende fis.

Men på den anden side, så undrer jeg mig nu også over at så mange tilsyneladende trives i den gængse form for normale måde at indrette sit liv på.
2
:ninja:
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 28. dec 2015, 20:09

Jeg har en kæreste som jeg ikke bor sammen med. Heldigvis hører jeg ikke så meget for det, men i et tidligere forhold blev jeg ofte spurgt hvorfor vi ikke boede sammen. Da jeg så svarede at vi altså kun havde været kærester i fire måneder, virkede det som om at det ligesom gik lidt hen over hovedet på folk at det var pænt tidligt for de fleste at opgive deres lejligheder osv. for at flytte sammen med en person som de dårligt nok kendte. Måske er jeg bare gammeldags, men jeg har været sammen med min kæreste i godt 4 år og det var først efter de første 2-3 år at jeg ville begynde at overveje det. Det har så ikke været praktisk muligt endnu, men det skal jo nok ske snart - men det er seriøst ikke min højeste prioritet i et forhold, og slet ikke før jeg kender min kæreste godt nok til at vide at det er en god idé.

Og så hører jeg en del for ikke at ville have børn. Der kommer heldigvis ikke så mange kommentarer mere, men jeg synes at enkelte personer har en tendens til at baby'e mig, som om jeg er et stakkels lille pus fordi jeg ikke vil have børn.

Fx sender min tante julegaver til mine nevøer og niecer, men ikke til mine søskende. Men fordi jeg ikke har børn, så sender hun også en gave til mig, som om jeg er et barn. Tanken er da meget sød, men det er ret tydeligt også på gavernes karakter at hun ikke betragter mig som en rigtig voksen.

Og ja, så er der dem som finder på - uden at jeg aner hvorfor - at beskrive mig som en børnehader, udelukkende fordi jeg ikke vil have børn selv. Så det faktum at jeg har en stor håndfuld vidunderlige børn i mit liv som jeg elsker og som elsker mig.... Ja, det er så åbenbart underordnet. :stoned:

Det er helt fint ikke at forstå hvorfor jeg har det sådan, men jeg stejler når folk dømmer mig eller prøver at forklare mine til- og fravalg med sådan nogle bombastiske udmeldinger som overhovedet ikke er baseret på virkelige forhold. Det er så ucharmerende og faktisk ret fornærmende. Det er altså ikke en personlig fornærmelse mod bestemte personer at jeg har valgt ikke at leve præcis ligesom dem.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10159

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. dec 2015, 12:25

Hver gang vi har denne her type tråde, sidder jeg tilbage med en undren over, hvem det dog er, som fyrer alt det lort af.
Når så mange oplever at blive belært om deres egen voksentilværelse, må det samtidig virkelig være en udbredt uvane, og medmindre vi herinde på det punkt tilhører et særlig fornuftigt segment (hvilket ikke er umuligt, da man nok bliver ekstra lydhør overfor, hvor irriterende det er at blive korrekset, når man selv udsættes for det), må der, tænker jeg, være nogle overlap.

Hvilket igen får mig til at overveje, om man måske også nogle gange selv får sagt nogle sårende og stigmatiserende ting til andre uden rigtig at være bevidst om det.
10
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 29. dec 2015, 12:41

DetSorteCirkus skrev:Hver gang vi har denne her type tråde, sidder jeg tilbage med en undren over, hvem det dog er, som fyrer alt det lort af.
Når så mange oplever at blive belært om deres egen voksentilværelse, må det samtidig virkelig være en udbredt uvane, og medmindre vi herinde på det punkt tilhører et særlig fornuftigt segment (hvilket ikke er umuligt, da man nok bliver ekstra lydhør overfor, hvor irriterende det er at blive korrekset, når man selv udsættes for det), må der, tænker jeg, være nogle overlap.

Hvilket igen får mig til at overveje, om man måske også nogle gange selv får sagt nogle sårende og stigmatiserende ting til andre uden rigtig at være bevidst om det.

De eksempler jeg har givet - er ikke givet af hverken familie eller tætte venner, men mere perifære venner, bekendte eller folk man møder via arrangementer, fest, job mv. Faktisk har jeg engang mødt denne her på den unævnelige; jeg tror faktisk ikke, at jeg kunne være venner med nogen der ikke vil have børn. Vi ville ikke have noget til fælles. Og sådan noget kan man jo bare sige; nå da til ;)

Jeg har selv givet en undskyldning til en mand, som jeg lige mente skulle have et par velmenende råd vedr. kæresterier. Det virkede som en rigtig god idé til festen - næsten dag måtte jeg skrive til ham og sige pænt undskyld for den upassende opførelse . Han tog det heldigvis pænt.
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 29. dec 2015, 13:55

Jeg oplever flest af disse kommentarer fra min svigerfamilie, som i dén grad lever liguster-livet med parcelhus, to børn, Kählervaser og årlig charterrejse. Sådan lever vi helt bevidst ikke, selvom vi sagtens kunne have gjort det, og det kan ovennævnte have ret svært ved at forstå. Samtidig med at de mener, det er helt fjong at kritisere og nedgøre vores valg, uden at min kæreste har groet nosser nok til at sige fra over for det. Argh :sur:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2864

Indlægaf JoyNips » 29. dec 2015, 15:23

DetSorteCirkus skrev:Hvilket igen får mig til at overveje, om man måske også nogle gange selv får sagt nogle sårende og stigmatiserende ting til andre uden rigtig at være bevidst om det.

Det gør man helt sikkert. Og netop derfor forsøger jeg at opfatte spørgsmål og kommentarer som oprigtig undren og nysgerrighed, fremfor fordømmelse.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9169

Indlægaf Fru Sunshine » 29. dec 2015, 16:12

Det er sgu lidt svært at tage "Du burde godt nok tabe dig." og "Burde DU spise den is/kage/burger/whatever?" for slet ikke at tale om "Det er godt gjort, at du bare har fået en operation, når vi andre selv skal klare det!" som værende erklæret i undren og nysgerrighed.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 213
Likede indlæg: 2200

Indlægaf Zombie » 29. dec 2015, 23:57

23 år og får hund: "Hvor er det skønt for dig, dejligt, fedt, osv."

Knap 30 og får hund: "Burde du ikke få et barn i stedet"

Det er så min faster der brillierer her...
1

Tilbage til "Livets forhold"