Fyret efter facebookdebat

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4222

Re: Fyret efter facebookdebat

Indlægaf Persnikedy » 29. dec 2015, 11:02

icelady skrev:Hvordan kan I udlede, at han selv har sagt op?

Bilka har været ude og sige at de har en opsigelse liggende fra ham. Han siger at han blev presset til at skrive under, Bilka er igang med at undersøge det
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1153
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9745

Indlægaf kidkomb » 29. dec 2015, 11:02

Persnikedy skrev:
kidkomb skrev:
Persnikedy skrev:Jeg synes det er helt hen i hampen at knægten er blevet fyret.
Havde han skrevet om at Bilka var lort så havde det været fint. Her er der da intet at blive fyret for. Det har intet med Bilka at gøre. Ja ja, han provokerede en gruppe racister, men det er for meget at han blev fyret.

Og den gamle mand? Han er da en snot boble af den sure skuffe. Hvad fanden ligner det at gå til drengens arbejdsplads?

Og hvad fuck sker der for Bilka?

Det er ligegyldigt om du omtaler din arbejdsplads med roser, hvis du i samme ombæring fjolser dig.
Sådan er reglerne.
Når jeg har uniform på, må jeg heller ikke sige noget. Jeg må faktisk overhovedet ikke omtale mit arbejde, i min uniform uden for arbejdstid.

I de screenshots der er kommet frem nævner han da ikke engang Bilka? Han nævner at han arbejder et sted med de gladeste mennesker. Han kommentere at han har et arbejde fordi de andre skriver at de nok betaler til ham.
Havde han været på arbejde havde det været en anden ting, men at Bilka fyre ham fordi de bliver kontakte og får at vide at han nok er radikaliserede uden at undersøge sagen selv er da skammeligt

Absolut, jeg er ikke uenig med dig overhovedet.
Det var mere for at forklare, at man som virksomhed gerne må kræve, at medarbejderne ikke udtaler sig på feks facebook om deres arbejdsplads. Eller bekræfter at man arbejder der og så snakker videre om ikke så smarte ting.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 29. dec 2015, 11:06

kidkomb skrev:
Persnikedy skrev:
kidkomb skrev:
Persnikedy skrev:Jeg synes det er helt hen i hampen at knægten er blevet fyret.
Havde han skrevet om at Bilka var lort så havde det været fint. Her er der da intet at blive fyret for. Det har intet med Bilka at gøre. Ja ja, han provokerede en gruppe racister, men det er for meget at han blev fyret.

Og den gamle mand? Han er da en snot boble af den sure skuffe. Hvad fanden ligner det at gå til drengens arbejdsplads?

Og hvad fuck sker der for Bilka?

Det er ligegyldigt om du omtaler din arbejdsplads med roser, hvis du i samme ombæring fjolser dig.
Sådan er reglerne.
Når jeg har uniform på, må jeg heller ikke sige noget. Jeg må faktisk overhovedet ikke omtale mit arbejde, i min uniform uden for arbejdstid.

I de screenshots der er kommet frem nævner han da ikke engang Bilka? Han nævner at han arbejder et sted med de gladeste mennesker. Han kommentere at han har et arbejde fordi de andre skriver at de nok betaler til ham.
Havde han været på arbejde havde det været en anden ting, men at Bilka fyre ham fordi de bliver kontakte og får at vide at han nok er radikaliserede uden at undersøge sagen selv er da skammeligt

Absolut, jeg er ikke uenig med dig overhovedet.
Det var mere for at forklare, at man som virksomhed gerne må kræve, at medarbejderne ikke udtaler sig på feks facebook om deres arbejdsplads. Eller bekræfter at man arbejder der og så snakker videre om ikke så smarte ting.

Ahhh, på den måde :-D
De regler er da ret hissige hvis man ikke engang må nævne at man har et arbejde :gruble:
Men kan en virksomhed kræve at man selv i sin fritid ikke må udtale sig? (selvom knægten var provokerende) Det må da være imod loven sådan at give medarbejder mundkurv på
0
Fab-Yule-Ous
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2966

Indlægaf JoyNips » 29. dec 2015, 11:06

Code71 skrev:
Han har jo selv sagt op. Så der er intet at komme efter DS med i den sammenhæng

Hvis han er blevet præsenteret for sin egen opsigelse og presset til at skrive under, så er der.
3
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2966

Indlægaf JoyNips » 29. dec 2015, 11:08

Persnikedy skrev:
De regler er da ret hissige hvis man ikke engang må nævne at man har et arbejde :gruble:
Men kan en virksomhed kræve at man selv i sin fritid ikke må udtale sig? (selvom knægten var provokerende) Det må da være imod loven sådan at give medarbejder mundkurv på

Stadig: decorum.
0
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 29. dec 2015, 11:10

JoyNips skrev:
Persnikedy skrev:

Stadig: decorum.

Skal der ikke engang en advarsel til først?
0
Fab-Yule-Ous
Jacan
Kort karma: 0
Likede indlæg: 20

Indlægaf Jacan » 29. dec 2015, 11:11

For mig er "fyringen" helt ok, sådan en opførsel på Facebook samtidig med at han skilter med hvor han arbejder er jo direkte tåbeligt, jeg håber virkelig at muhammed har lært noget af dette. Bare fordi man debatterer med tågehorn betyder det ikke man selv behøver at blive til et selv, og NEJ muhammed argumenterer ikke godt for noget som helst.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1167
Likede indlæg: 6836

Indlægaf Wizzze » 29. dec 2015, 11:13

Hvis han er blevet fyret/presset til opsigelse, fordi han har stillet arbejdsgiveren i dårligt lys, så er det vist snart nogle ledige stillinger i Bilka, for sikke en shitstorm de har skabt for sig selv :lol:

https://www.facebook.com/www.bilkaNaestved.dk/?fref=ts

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... ot/5888389
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 29. dec 2015, 11:52

JoyNips skrev:
Code71 skrev:
Han har jo selv sagt op. Så der er intet at komme efter DS med i den sammenhæng

Hvis han er blevet præsenteret for sin egen opsigelse og presset til at skrive under, så er der.

Hvordan vil du nogensinde kunne bevise det? Medmindre han har optaget det?

Det er bare for dumt at skrive under på en opsigelse. Du mister alle rettigheder. Det er en enkeltpersons ord mod en koncerns
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1317

Indlægaf hotlips » 29. dec 2015, 12:05

GnueN skrev:
Wizzze skrev:Hvis han er blevet fyret/presset til opsigelse, fordi han har stillet arbejdsgiveren i dårligt lys, så er det vist snart nogle ledige stillinger i Bilka, for sikke en shitstorm de har skabt for sig selv :lol:

https://www.facebook.com/www.bilkaNaestved.dk/?fref=ts

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... ot/5888389

I dunno... Generelt synes jeg at de dér facebook-shitstorme kun fordummer den offentlige debat. Men der er en eller anden form for nærmest poetisk retfærdighed ved at en butikschef, der hænger en ung mands røv ud på røv og stejle for at redde sig selv fra et sultent ulvekobbel, hvis han nu selv får at føle, hvordan det er at hænge med røven i gnavehøjde. Må det bekomme ham vel.

Bortset fra det, synes jeg sagen er decideret afskyvækkende, og på glimrende vis udstiller, hvor snigende mainstream fremmedhadet herhjemme efterhånden er blevet - også alle de kraftige reaktioner på facebook til trods.

jeg er heller ikke så vild med bergrebet shitstorm,men i det her tilfælde er det sq så velfortjent at jeg er ligeglad.

alene det at præsentere medarbejdere for opsigelseskontrakter når man vil af med dem,det er helt utilstedeligt og jeg håber virkelig de får lov at punge ud.der er flere af dem der har kontaktet bilka og brokket sig over ham der selv er stået frem og sagt at det har de rent faktisk gjort,og at han tilfældigvis skulle vælge at sige op lige efter de klager kan de da ikke bede nogen om at tro på.

at en knægt på 7 sidder og driller en stak gamle seminazier kunne ikke rage mig mindre,han hverken truer eller sviner nogen og jeg synes det er så dobbeltmoralsk som det kan være at fyre ham for det han har skrevet i et land hvor vi ellers så sætter ytringsfriheden så højt.
1
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1641

Indlægaf dykkersild » 29. dec 2015, 12:09

Jacan skrev:For mig er "fyringen" helt ok, sådan en opførsel på Facebook samtidig med at han skilter med hvor han arbejder er jo direkte tåbeligt, jeg håber virkelig at muhammed har lært noget af dette. Bare fordi man debatterer med tågehorn betyder det ikke man selv behøver at blive til et selv, og NEJ muhammed argumenterer ikke godt for noget som helst.

Kan du se forskellen på dit og mit udsagn?:

Jeg skrev: Og så syntes jeg, at Mohamad udtaler sig rigtig pænt om sin arbejdsplads
Du skriver: NEJ muhammed argumenterer ikke godt for noget som helst
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10297

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. dec 2015, 12:13

Jeg synes, at det er svært at udtale sig om den juridiske del af sagen på det foreliggende grundlag, så jeg nøjes med at notere mig, at såvel ledelsen i Dansk Supermarked som HK forholder sig skeptisk til behandlingen af den unge mand.
Herfra må forløbet så gå sin gang.

Anmelderen har jeg ikke ondt af. Som man råber i skoven, sådan må man forvente at få svar, og hvis man finder tidens barske debattone beklagelig, jamen, så kan man da starte med selv at være den ændring, man gerne vil se i verden. Jeg tvivler dog på, at ham racisten og hans kumpaner reelt ønsker, at folk skal blive bedre til at behandle hinanden pænt; de har bare været ude på at chikanere.
3
Je suis un tableau noir.
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 29. dec 2015, 12:23

En ting er Bilka, det er absurd og vanvittigt, men derudover forstår jeg simpelthen ikke at der ikke har nogen konsekvens at melde folk til PET for det Bjørn selv beskriver som "hånende adfærd"? Ikke bare er det chikane af en 17-årig dreng, det er sgu da også spild af PETs ressourcer.
8
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 29. dec 2015, 12:27

avdotja skrev:En ting er Bilka, det er absurd og vanvittigt, men derudover forstår jeg simpelthen ikke at der ikke har nogen konsekvens at melde folk til PET for det Bjørn selv beskriver som "hånende adfærd"? Ikke bare er det chikane af en 17-årig dreng, det er sgu da også spild af PETs ressourcer.

Lidt ligesom da hende damen alarmerede politiet om en terrortrussel pga den unge studerende mand der virkede nervøs i toget på vej til sin eksamen.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 29. dec 2015, 12:29

Den her historie, bekræftiger mig endnu engang i det formålstjenelige i ikke at have en FB profil. Folk kan ikke styre sig på nettet, og konsekvenserne af deres online amokløb er horrible. :nej:
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"