Fyret efter facebookdebat

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Re: Fyret efter facebookdebat

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. dec 2015, 12:35

Mht. decorum kommer jeg til at tænke på, om det spiller ind, hvis Mohamad Al Jawerheri har haft stående på sin profil, at han arbejder i Bilka.
I så fald er det et aspekt, som mange ikke er opmærksomme på, tror jeg.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 29. dec 2015, 12:46

DetSorteCirkus skrev:Mht. decorum kommer jeg til at tænke på, om det spiller ind, hvis Mohamad Al Jawerheri har haft stående på sin profil, at han arbejder i Bilka.
I så fald er det et aspekt, som mange ikke er opmærksomme på, tror jeg.

Det har du da helt ret i. Og det står netop på hans profil.

Jeg ville dog stadig ønske at anmelderne gad kigge indad også, men det er jo en hel anden debat
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2287

Indlægaf Studsgaard » 29. dec 2015, 13:03

Jeg syntes han virker vildt provokerende og bevidst provokerer de gamle racister han debatere med - der hvor han spørger "hvad vil i gøre ved det?".
Men at det skal være grundlag for at han fyres forstår jeg ikke.
Kan se i et af de oplæg jeg har læst - tror det var BT - der opfordrer ham Bjørn andre debattører til at "kontakte bilka og få den knægt fyret" (eller noget i den stil) det forstår jeg så heller ikke er lovligt.
Syntes begge parter i den debat har opført sig ringe og egentligt mere kastet med mudder end at debatere.
3
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6728

Indlægaf Wizzze » 29. dec 2015, 13:04

Nu er sagen også lead story på TV2 News, så er juleferien vist ovre for presseafdelingen hos Dansk Supermarked :D
5
Do as I say! :whip:
Modesty Blame
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Modesty Blame » 29. dec 2015, 13:05

Så en gammel nar har ringet til Bilka i Næstved og påstået, at deres flaskedreng er radikaliseret på baggrund af hans svar i den tråd, jeg har set på TV2 - den eneste ekstremist i den tråd, er ham, der ringede og sladrede - mens han glemte, at det var ham selv, der truede, svinede og gjorde ved.

Det er simpelthen pinligt, at en voksen mand vil være det bekendt.
8
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 29. dec 2015, 13:10

Studsgaard skrev:Jeg syntes han virker vildt provokerende og bevidst provokerer de gamle racister han debatere med - der hvor han spørger "hvad vil i gøre ved det?".
Men at det skal være grundlag for at han fyres forstår jeg ikke.
Kan se i et af de oplæg jeg har læst - tror det var BT - der opfordrer ham Bjørn andre debattører til at "kontakte bilka og få den knægt fyret" (eller noget i den stil) det forstår jeg så heller ikke er lovligt.
Syntes begge parter i den debat har opført sig ringe og egentligt mere kastet med mudder end at debatere.

Han er da et pattebarn, og meget lidt voksen på den "debat" men det er jo hverken forbudt eller noget der burde koste jobber. Der er i øvrigt ikke meget debat, over den "debat" det er jo basalt set 2 parter der siger "jeg har ret", "nej, jeg har ret", "nej, jeg har ret for jeg kan RÅBE højere end dig" :rulle: (ikke ulig en anden debat vi kender ;))
5
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 29. dec 2015, 13:14

Modesty Blame skrev:Så en gammel nar har ringet til Bilka i Næstved og påstået, at deres flaskedreng er radikaliseret på baggrund af hans svar i den tråd, jeg har set på TV2 - den eneste ekstremist i den tråd, er ham, der ringede og sladrede - mens han glemte, at det var ham selv, der truede, svinede og gjorde ved.

Det er jo ikke en voksen mand, det er en uvidende gammel mand, der er på vej ned ad bakke mod den anden barndom.
2
Modesty Blame
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Modesty Blame » 29. dec 2015, 13:18

Wizzze skrev:
Modesty Blame skrev:Så en gammel nar har ringet til Bilka i Næstved og påstået, at deres flaskedreng er radikaliseret på baggrund af hans svar i den tråd, jeg har set på TV2 - den eneste ekstremist i den tråd, er ham, der ringede og sladrede - mens han glemte, at det var ham selv, der truede, svinede og gjorde ved.

Det er jo ikke en voksen mand, det er en uvidende gammel mand, der er på vej ned ad bakke mod den anden barndom.

Det kan vi godt blive enige om. Men den ene er 17 den anden 71 - og den 17-åriges harmløse provokationer bliver mødt af en 71-årigs trusler. Som muligvis har forårsaget den 17-åriges fyring. Det er vist nogen, der har en helt absurd opfattelse af, hvad der er radikalisering. Den eneste radikaliserede deltager i debatten, er efter min mening den såkaldt voksne.
6
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10257

Indlægaf icelady » 29. dec 2015, 13:26

Jeg forstår så slet ikke, at div medier IKKE stiller sig kritisk overfor Mr Nazi-in-spe-Bjørn.
Han opfordrer andre til at kontakte Bilka, han har efter sigende kontaktet PET, han har skrevet til Mohammed og truet med at hænge plakater op med ham.

Som sagt, så provokerer Mohammed, men at gamle mænd lader sig provokere af en ung mand på 17 er jo bare dumt.
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 29. dec 2015, 13:32

Jeg har været inde og lure i FB-gruppen. Den unge mand har iflg. en kommentar været aktiv i 4-5 tråde. Jeg har ikke set, om de er slettet eller ej, men der kan være kommentarer fra ham, som ikke er vist i EB/BT m.m. der giver et andet billede af hans ytringer.

P.s. PÅ baggrund af det jeg har læst i medierne, har jeg ingen mening om nogen af parterne. Jeg opfatter hverken FB-gruppen, medierne eller den fyrede som troværdige kilder til, hvad der er skrevet (det hele - ikke kun uddrag).
Det er så let at pille dele ud af sammenhæng for at fremstille en anden som usympatisk
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 29. dec 2015, 13:35

icelady skrev:Jeg forstår så slet ikke, at div medier IKKE stiller sig kritisk overfor Mr Nazi-in-spe-Bjørn.
Han opfordrer andre til at kontakte Bilka, han har efter sigende kontaktet PET, han har skrevet til Mohammed og truet med at hænge plakater op med ham.

Som sagt, så provokerer Mohammed, men at gamle mænd lader sig provokere af en ung mand på 17 er jo bare dumt.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... ed/5888665

:rulle: :tie:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10257

Indlægaf icelady » 29. dec 2015, 13:58

Han trækker desperat i land "jeg kan ikke huske den lange tråd" bla bla bla....

Folk burde have kørekort til FB.
7
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen

Indlægaf landsbytossen » 29. dec 2015, 14:16

GnueN skrev:
landsbytossen skrev:Jeg har været inde og lure i FB-gruppen. Den unge mand har iflg. en kommentar været aktiv i 4-5 tråde. Jeg har ikke set, om de er slettet eller ej, men der kan være kommentarer fra ham, som ikke er vist i EB/BT m.m. der giver et andet billede af hans ytringer.

Men... Hvorfor skal du og jeg "lure" på nogen som helst overhovedet? Altså, hvad ER det denne her dreng kunne finde på at sige, som kompromitterer hans evne til at stable varer eller kører flasker gennem maskineriet? Hvad er det, der gør ham så farlig - andet end at Bjørn dér måske får et hjertestop over at han er her, og insisterer på sin ret til det (one can only hope)? Derudover, skal det så seriøst til at være everybody's business, om en eller anden 17-årig driller folk på facebook? PET skal simpelthen spilde deres tid på henvendelser fra sinker som ham Bjørn dér?

Hele den diskussion dér fra start til slut, vidner i mine øjne om et land, der nærmest vælter sig i frygt, og i det hele taget er så langt ude at skide - åndeligt, moralsk og otherwize - at ingen kryptonazistisk efterlønner kunne have viljet det bedre, om så han fik penge for det.

Aha, du har et problem med, jeg ikke råt æder aviser og internetkrigeres fremstilling men opsøger arnestedet for at lede efter information. Interessant.
0

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2861

Indlægaf JoyNips » 29. dec 2015, 15:09

Code71 skrev:
JoyNips skrev:
Code71 skrev:
Han har jo selv sagt op. Så der er intet at komme efter DS med i den sammenhæng

Hvis han er blevet præsenteret for sin egen opsigelse og presset til at skrive under, så er der.

Hvordan vil du nogensinde kunne bevise det? Medmindre han har optaget det?

Det er bare for dumt at skrive under på en opsigelse. Du mister alle rettigheder. Det er en enkeltpersons ord mod en koncerns

Det er jo heldigvis ikke mig, der skal det.

Jeg synes nu egentlig, der er ret meget, der taler for at han ikke spontant har fået den indskydelse at sige op selv. Fx dét at han jo siger, at han ikke ønskede at sige op...
1
Brugeravatar
landsbytossen

Indlægaf landsbytossen » 29. dec 2015, 15:22

GnueN skrev:
landsbytossen skrev:
GnueN skrev:
landsbytossen skrev:Jeg har været inde og lure i FB-gruppen. Den unge mand har iflg. en kommentar været aktiv i 4-5 tråde. Jeg har ikke set, om de er slettet eller ej, men der kan være kommentarer fra ham, som ikke er vist i EB/BT m.m. der giver et andet billede af hans ytringer.

Men... Hvorfor skal du og jeg "lure" på nogen som helst overhovedet? Altså, hvad ER det denne her dreng kunne finde på at sige, som kompromitterer hans evne til at stable varer eller kører flasker gennem maskineriet? Hvad er det, der gør ham så farlig - andet end at Bjørn dér måske får et hjertestop over at han er her, og insisterer på sin ret til det (one can only hope)? Derudover, skal det så seriøst til at være everybody's business, om en eller anden 17-årig driller folk på facebook? PET skal simpelthen spilde deres tid på henvendelser fra sinker som ham Bjørn dér?

Hele den diskussion dér fra start til slut, vidner i mine øjne om et land, der nærmest vælter sig i frygt, og i det hele taget er så langt ude at skide - åndeligt, moralsk og otherwize - at ingen kryptonazistisk efterlønner kunne have viljet det bedre, om så han fik penge for det.

Aha, du har et problem med, jeg ikke råt æder aviser og internetkrigeres fremstilling men opsøger arnestedet for at lede efter information. Interessant.

Uhada, ja! Du må hellere finde mig på facebook, så vi kan få afklaret, om jeg mon udgør en trussel mod rigets sikkerhed.

Jeg har set heste med skyklapper. De bruges åbenbart også af gnuer.

Jeg er uforstående for din opfordring til at finde dig på Facebook. Jeg finder din person uendelig uinteressant - på samme niveau som andre anonyme debattører. Men jeg kan trøste dig med, hvis du på et tidspunkt blander dig i den offentlige debat i eget navn eller på anden måde havner i mediernes spotlight, så kan det være, jeg er kritisk i forhold til din, mediers eller andres fremstilling og derfor selv søger mere info. Der ligger ikke andet i det, end jeg i nogle sager også gerne vil vide det, en af parterne helst vil udelade - også dem jeg som i udgangspunktet er enig med.

Igen. Jeg opfatter dig som modstander af, at man selv søger information.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"