Fyret efter facebookdebat

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Re: Fyret efter facebookdebat

Indlægaf Precaseptica » 2. jan 2016, 13:58

GnueN skrev:
Precaseptica skrev:Knægten udfører på ingen måde hvad der kan betegnes som "debat". Det er ren og skær provokation, som jeg tror en væsentlig mængde af danskeres forældre og bedsteforældre ville falde for.

Eller også føler han sig provokeret? Det ville jeg i alt fald gøre, hvis jeg faldt over sådan en hadsk facebook-gruppe dér og min blotte tilstedeværelse i landet skulle anfægtes, helt uagtet at jeg arbejder, betaler skat og uddanner mig ligesom alle andre. Jeg synes ret langt hen ad vejen, at den dér lille hadeklub de har derinde, holdes skadesfri i denne "semidebat" om, hvem der skal rette ind. Alle har tilsyneladende for travlt med at diskutere, hvem der må sige hvad, og om den slags kan/skal afføde en fyreseddel, til at tage den helt grundlæggende diskussion om, hvad de her mennesker - og her mener jeg Bjørn og hans skabsfascistoide lille sammenrend dér - gør af skade på den dér sammenhængskraft, vi ellers så gerne hører dronninger og ministre tale om.

Jeg skal ikke kunne spekulere om hvorvidt han føler sig provokeret. Der er ingen tvivl om at grupper som den han deltog i har sine egne problemer. Men hans "bidrag" er på ingen måde konstruktivt. Jeg har det helt fint med at medierne ikke bruger yderligere tid på ham, når hans mening om sin egen deltagen var at det var "saglig debat", som han sagde til TV2. Det er noget vrøvl. Man skal ikke have brugt mange sekunder på internettet før man kan se at hans opførsel som minimum må kunne kaldes "trolling".

Det er så til gengæld helt fint. Men det er en provokation. At ophæve den her debat til noget større end at en 71-årig, der sikkert er repræsentativ i et eller andet omfang, har overreageret på en internet-troll, er at overdrive. Drengen var ikke saglig og han opsøgte (og optrappede) selv situationen. Jeg kunne også gå på Facebook og bruge maksimalt fem sekunder på at finde en gruppe, der hater på RUC, hvor jeg læser, og inden længe have gang i en større opsøgende provokation af gruppens medlemmer. Men det ville da være spild af alles tid. Ikke mindst fordi der findes måder der rent faktisk kan kaldes saglige, hvorpå man kan tilgå de her problemer.

... og så er vi tilbage ved det her med, at diskussionen - hvor fedt det så end er at se, folk i det mindste reagerer og giver Bilka tørt på - stadigvæk foregår på populismens og højreekstremismens præmisser. Den er nærmest blevet til en ny politisk korrekthed, der ret konsekvent angriber alle, der måtte anfægte den præmis, at indvandrere ikke kan integreres, ikke hører hjemme her og ikke også kan elske deres land og de muligheder, det giver dem. Kristian Thulesen Dahl demonstrerede det på ret så glimrende vis med hans rygmarvsreaktion på statsministerens tale, som efterfølgende fik lov at stå fuldkommen uimodsagt.

Det må afhænge af øjnene der ser. Jeg synes jeg er faldet over islam-apologeterne i hobetal, der skal forsvare den her dreng fordi han er blevet udsat for racisme og diskrimination og hvad ved jeg. Jeg kan ikke chokeres over at en privat virksomhed opfører sig tossedumt af frygt for at miste deres formløse og apolitiske appel til masserne. Så hans fyring/opsigelse er jeg blot almindeligt oprevet over. At han derudover også er muslim og mener at "vi" aldrig får "ham" ud af landet, og at et godt sted at gentage det udsagn 20-30 gange er netop dén gruppe, det må så trække ned i hans credit.
1
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 12
Likede indlæg: 291

Indlægaf FruitFly » 2. jan 2016, 14:24

GnueN skrev:Alle har tilsyneladende for travlt med at diskutere, hvem der må sige hvad, og om den slags kan/skal afføde en fyreseddel, til at tage den helt grundlæggende diskussion om, hvad de her mennesker - og her mener jeg Bjørn og hans skabsfascistoide lille sammenrend dér - gør af skade på den dér sammenhængskraft, vi ellers så gerne hører dronninger og ministre tale om.

GnueN skrev:Den er nærmest blevet til en ny politisk korrekthed, der ret konsekvent angriber alle, der måtte anfægte den præmis, at indvandrere ikke kan integreres, ikke hører hjemme her og ikke også kan elske deres land og de muligheder, det giver dem. Kristian Thulesen Dahl demonstrerede det på ret så glimrende vis med hans rygmarvsreaktion på statsministerens tale, som efterfølgende fik lov at stå fuldkommen uimodsagt.

Tak for det, spot on!

Det er åbenbart stadig et problem i visse kredse at anse flygtninge og indvandrere som en naturlig del af det samfund, som der skal have sammenhængskraft. Og så er det altså op ad bakke...
0
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 2. jan 2016, 16:20

Precaseptica skrev:
GnueN skrev:
Precaseptica skrev:Knægten udfører på ingen måde hvad der kan betegnes som "debat". Det er ren og skær provokation, som jeg tror en væsentlig mængde af danskeres forældre og bedsteforældre ville falde for.

Eller også føler han sig provokeret? Det ville jeg i alt fald gøre, hvis jeg faldt over sådan en hadsk facebook-gruppe dér og min blotte tilstedeværelse i landet skulle anfægtes, helt uagtet at jeg arbejder, betaler skat og uddanner mig ligesom alle andre. Jeg synes ret langt hen ad vejen, at den dér lille hadeklub de har derinde, holdes skadesfri i denne "semidebat" om, hvem der skal rette ind. Alle har tilsyneladende for travlt med at diskutere, hvem der må sige hvad, og om den slags kan/skal afføde en fyreseddel, til at tage den helt grundlæggende diskussion om, hvad de her mennesker - og her mener jeg Bjørn og hans skabsfascistoide lille sammenrend dér - gør af skade på den dér sammenhængskraft, vi ellers så gerne hører dronninger og ministre tale om.

Jeg skal ikke kunne spekulere om hvorvidt han føler sig provokeret. Der er ingen tvivl om at grupper som den han deltog i har sine egne problemer. Men hans "bidrag" er på ingen måde konstruktivt. Jeg har det helt fint med at medierne ikke bruger yderligere tid på ham, når hans mening om sin egen deltagen var at det var "saglig debat", som han sagde til TV2. Det er noget vrøvl. Man skal ikke have brugt mange sekunder på internettet før man kan se at hans opførsel som minimum må kunne kaldes "trolling".

Det er så til gengæld helt fint. Men det er en provokation. At ophæve den her debat til noget større end at en 71-årig, der sikkert er repræsentativ i et eller andet omfang, har overreageret på en internet-troll, er at overdrive. Drengen var ikke saglig og han opsøgte (og optrappede) selv situationen. Jeg kunne også gå på Facebook og bruge maksimalt fem sekunder på at finde en gruppe, der hater på RUC, hvor jeg læser, og inden længe have gang i en større opsøgende provokation af gruppens medlemmer. Men det ville da være spild af alles tid. Ikke mindst fordi der findes måder der rent faktisk kan kaldes saglige, hvorpå man kan tilgå de her problemer.

... og så er vi tilbage ved det her med, at diskussionen - hvor fedt det så end er at se, folk i det mindste reagerer og giver Bilka tørt på - stadigvæk foregår på populismens og højreekstremismens præmisser. Den er nærmest blevet til en ny politisk korrekthed, der ret konsekvent angriber alle, der måtte anfægte den præmis, at indvandrere ikke kan integreres, ikke hører hjemme her og ikke også kan elske deres land og de muligheder, det giver dem. Kristian Thulesen Dahl demonstrerede det på ret så glimrende vis med hans rygmarvsreaktion på statsministerens tale, som efterfølgende fik lov at stå fuldkommen uimodsagt.

Det må afhænge af øjnene der ser. Jeg synes jeg er faldet over islam-apologeterne i hobetal, der skal forsvare den her dreng fordi han er blevet udsat for racisme og diskrimination og hvad ved jeg. Jeg kan ikke chokeres over at en privat virksomhed opfører sig tossedumt af frygt for at miste deres formløse og apolitiske appel til masserne. Så hans fyring/opsigelse er jeg blot almindeligt oprevet over. At han derudover også er muslim og mener at "vi" aldrig får "ham" ud af landet, og at et godt sted at gentage det udsagn 20-30 gange er netop dén gruppe, det må så trække ned i hans credit.

Nå da da; jeg var godt klar over der fandtes folk som mener kandidater fra RUC ikke er det papir værd deres bevis er printet på - men at der ligefrem findes facebookgrupper som ikke bare nøjes med stikpiller og drillerier, men ligefrem skriver at RUCfolk skal brændes levende, der heppes når de kommer til skade, der mener de skal sendes ud af landet og at de på ingen måde har nogen plads i samfundet; er alligevel nyt for mig. Ja - selv det at folk vil opsøge RUC'ers arbejdsgivere og fortælle dem at en ansat (1) er fra RUC (2) er fuldstændig tabt bag en vogn (lidt unødvendigt i og med at vi jo allerede har konstateret at vedkommende er fra RUC) (3) har deltaget i en tråd på nettet hvor der hævdes at folk fra RUC også har lov til at være her (helt uden at pakke det ind eller på anden måde gøre det lidt spiseligt!); hvorefter RUC-arbejdsgiveren da selvfølgelig vil reagere på det uden tøven - kommer bag på mig.

Jeg har svært ved at se hvorfor det overhovedet er relevant hvorvidt drengen debatterede eller provokerede - eller hvad hans "credit" har med noget som helst at gøre. Vi har da haft flere idioter på dindebat som, uanset hvor irriterende og provokerende drengen ellers har været, under alle omstændigheder har opført sig lang værre; uden at de er blevet meldt til hverken jobbet eller politiet af den grund - og sådan skal det også være (så længe folk ikke kommer med trusler og lignende)
5
Brugeravatar
Precaseptica

Indlægaf Precaseptica » 2. jan 2016, 18:15

avdotja skrev:Nå da da; jeg var godt klar over der fandtes folk som mener kandidater fra RUC ikke er det papir værd deres bevis er printet på - men at der ligefrem findes facebookgrupper som ikke bare nøjes med stikpiller og drillerier, men ligefrem skriver at RUCfolk skal brændes levende, der heppes når de kommer til skade, der mener de skal sendes ud af landet og at de på ingen måde har nogen plads i samfundet; er alligevel nyt for mig. Ja - selv det at folk vil opsøge RUC'ers arbejdsgivere og fortælle dem at en ansat (1) er fra RUC (2) er fuldstændig tabt bag en vogn (lidt unødvendigt i og med at vi jo allerede har konstateret at vedkommende er fra RUC) (3) har deltaget i en tråd på nettet hvor der hævdes at folk fra RUC også har lov til at være her (helt uden at pakke det ind eller på anden måde gøre det lidt spiseligt!); hvorefter RUC-arbejdsgiveren da selvfølgelig vil reagere på det uden tøven - kommer bag på mig.

Jeg har svært ved at se hvorfor det overhovedet er relevant hvorvidt drengen debatterede eller provokerede - eller hvad hans "credit" har med noget som helst at gøre. Vi har da haft flere idioter på dindebat som, uanset hvor irriterende og provokerende drengen ellers har været, under alle omstændigheder har opført sig lang værre; uden at de er blevet meldt til hverken jobbet eller politiet af den grund - og sådan skal det også være (så længe folk ikke kommer med trusler og lignende)

Illustrativt indlæg. Men hvad har det med sagen at gøre hvor ekstreme den pågældende gruppe er? Skal vi rejse til sydstaterne USA og melde os ind i KKK, så vi kan provokere dem til at komme med moralsk berøvede handlinger også? Hvis du mener at jeg har sagt, at han fortjente sin fyring, så vil jeg gerne have at du citerer mig.

At folk, han udmærket godt vidste ville hidse sig op, rent faktisk hidser sig op når han spiller kortene som han gør burde ikke være historien. Vi kan godt debattere hvor fjollede de er, men hvorfor skal han agere moralsk kontrast når han tydeligvis også deltager i online mobning?

Jeg anfægter kun, at drengen opførte sig sagligt. Det gjorde han slet ikke.
1
avdotja

Indlægaf avdotja » 2. jan 2016, 19:07

Precaseptica skrev:Illustrativt indlæg. Men hvad har det med sagen at gøre hvor ekstreme den pågældende gruppe er? Skal vi rejse til sydstaterne USA og melde os ind i KKK, så vi kan provokere dem til at komme med moralsk berøvede handlinger også? Hvis du mener at jeg har sagt, at han fortjente sin fyring, så vil jeg gerne have at du citerer mig.

At folk, han udmærket godt vidste ville hidse sig op, rent faktisk hidser sig op når han spiller kortene som han gør burde ikke være historien. Vi kan godt debattere hvor fjollede de er, men hvorfor skal han agere moralsk kontrast når han tydeligvis også deltager i online mobning?

Jeg anfægter kun, at drengen opførte sig sagligt. Det gjorde han slet ikke.

Du vælger at sammenligne drengens "jeg har også ret til at være her"-bemærkninger i en kraftigt racistisk gruppe med skænderier i en drillegruppe for RUC. Tag ikke fejl; hvis en bruger vælger at gå amok på dig fordi du opfører dig provokerende i sådan en gruppe og forsøger at få dig fyret samt melder dig til politiet for opdigtede ting, vil jeg bestemt være på din side. Det sagt, så synes jeg der er verden til forskel på (unødvendige) drillerier i en for-sjov gruppe og det at sige deltagere i en racistisk tråd imod.

og jeg kan kun være uenig i det markerede - det SKAL være en historie når folk begynder at få andre fyret og melde dem til PET udelukkende fordi de er uenige med dem - der er langt ud over almindelig "hidsen sig op".
Jeg har ikke skrevet noget om at du mener at fyringen er i orden(?) og det skyldes såmænd det simple faktum at jeg ikke har set dig påstå det nogen steder; men jeg undrer mig oprigtig over dit fokus på drengens opførelse.
Jeg har aldrig påstået drengen er en form for moralsk fyrtårn, men har ualmindelig svært ved at se relevansen i den diskussion: den behandling han har været udsat for er ikke acceptabel under nogen omstændigheder, den konklusion bør slet ikke afhænge af om du eller jeg synes at han opfører sig pænt nok.

og så kunne du overveje om det vil give mening, fremadrettet, at bruge ordet "mobning" på en måde som er mere i tråd med dets faktiske betydning. Der er ingen grund til hverken at forvirre eller forsøge at udvande et ord, når der findes tilfredsstillende alternativer.
1
Brugeravatar
Precaseptica

Indlægaf Precaseptica » 3. jan 2016, 09:57

avdotja skrev:Du vælger at sammenligne drengens "jeg har også ret til at være her"-bemærkninger i en kraftigt racistisk gruppe med skænderier i en drillegruppe for RUC. Tag ikke fejl; hvis en bruger vælger at gå amok på dig fordi du opfører dig provokerende i sådan en gruppe og forsøger at få dig fyret samt melder dig til politiet for opdigtede ting, vil jeg bestemt være på din side. Det sagt, så synes jeg der er verden til forskel på (unødvendige) drillerier i en for-sjov gruppe og det at sige deltagere i en racistisk tråd imod.

og jeg kan kun være uenig i det markerede - det SKAL være en historie når folk begynder at få andre fyret og melde dem til PET udelukkende fordi de er uenige med dem - der er langt ud over almindelig "hidsen sig op".
Jeg har ikke skrevet noget om at du mener at fyringen er i orden(?) og det skyldes såmænd det simple faktum at jeg ikke har set dig påstå det nogen steder; men jeg undrer mig oprigtig over dit fokus på drengens opførelse.
Jeg har aldrig påstået drengen er en form for moralsk fyrtårn, men har ualmindelig svært ved at se relevansen i den diskussion: den behandling han har været udsat for er ikke acceptabel under nogen omstændigheder, den konklusion bør slet ikke afhænge af om du eller jeg synes at han opfører sig pænt nok.

og så kunne du overveje om det vil give mening, fremadrettet, at bruge ordet "mobning" på en måde som er mere i tråd med dets faktiske betydning. Der er ingen grund til hverken at forvirre eller forsøge at udvande et ord, når der findes tilfredsstillende alternativer.

Igen, hans fyring er min kommentar uvedkommende. Man skal åbenbart nævne at man naturligvis synes Bilka er nogle idioter når de fyrer ham, men jeg stritter imod, fordi jeg vil gerne have lov til at kommentere på det faktum at han opsøgte en gruppe, som han vidste ville have de største problemer med de ting han sagde, og så gik han ellers bare amok digitalt. Jeg forholder mig til at han selv opsøger en gruppe, der har et problem med hvem han er, for at provokere dem til at sige noget dumt.

Har du læst trådene? Vil du fortælle mig at det ikke er mobning? Synes du selv han har ret når han siger han var saglig i sin debatteren?

Hvorfor er det underligt at jeg gerne vil snakke om noget af det, der snakkes allermindst om i den her debat? Du synes ikke det er relevant. JEG synes ikke det er relevant (længere) at nævne at Bilka ikke skulle have fyret ham. Det lader vi allesammen til at kunne enes om. Jeg skrev ovenfor:

Jeg kan ikke chokeres over at en privat virksomhed opfører sig tossedumt af frygt for at miste deres formløse og apolitiske appel til masserne. Så hans fyring/opsigelse er jeg blot almindeligt oprevet over.
0
avdotja

Indlægaf avdotja » 3. jan 2016, 13:15

^Jeg ved ikke hvilken tråd du har læst, men jeg modtager såmænd gerne et link. Hvis man kigger screenshots på den her side: http://nyhederne.tv2.dk/2015-12-29-se-f ... -fra-bilka er vi i hvert fald temmelig langt fra mobning i ordets typiske forstand.

Jeg har intet sted påstået at drengen er salig i sin debat (hvor har du det fra? har vist ovenikøbet skrevet at han var provokerende) men påpeger derimod (igen og igen) at det er sagen uvedkommende og undrer mig derfor over dit fokus på dette.
Problemet er jo ikke at folkene i gruppen har sagt noget dumt (eller jo: diverse trusler det måtte have afstedkommet er i sig selv et problem), havde det udelukkende været en "du er dum, nej du er dum"-tråd havde der ikke været noget ko på isen. Men når der udvikler sig til at folk forsøger at få ham fyret og melder ham til PET, så er vi langt forbi den grænse. Dit fokus på drengens opførelse lugter lidt henad at du mener at det burde være en formildende omstændighed for mændenes (ikke Bilkas) opførelse - og DET synes jeg er problematisk.
3
Brugeravatar
Precaseptica

Indlægaf Precaseptica » 4. jan 2016, 08:30

avdotja skrev:^Jeg ved ikke hvilken tråd du har læst, men jeg modtager såmænd gerne et link. Hvis man kigger screenshots på den her side: http://nyhederne.tv2.dk/2015-12-29-se-f ... -fra-bilka er vi i hvert fald temmelig langt fra mobning i ordets typiske forstand.

Jeg har intet sted påstået at drengen er salig i sin debat (hvor har du det fra? har vist ovenikøbet skrevet at han var provokerende) men påpeger derimod (igen og igen) at det er sagen uvedkommende og undrer mig derfor over dit fokus på dette.
Problemet er jo ikke at folkene i gruppen har sagt noget dumt (eller jo: diverse trusler det måtte have afstedkommet er i sig selv et problem), havde det udelukkende været en "du er dum, nej du er dum"-tråd havde der ikke været noget ko på isen. Men når der udvikler sig til at folk forsøger at få ham fyret og melder ham til PET, så er vi langt forbi den grænse. Dit fokus på drengens opførelse lugter lidt henad at du mener at det burde være en formildende omstændighed for mændenes (ikke Bilkas) opførelse - og DET synes jeg er problematisk.

Fint, så vi er enige om at han er provokerende, men uenige om at det er mobning. Det er også fint med mig.

Grunden til jeg ønskede at se nærmere på hans opførelse er for at påpege to ting. For det første så ville mange danskeres forældre og bedsteforældre været faldet i fælden og have sagt noget overdrevet og dumt som opfølgning til den opførsel han udviser. Såvidt jeg kan afkode Bjørn, så har han nogle fordomme som han mener drengen bekræfter. For det andet så trænger vi til at kunne adskille perspektivering og billigelse. Jeg skrev netop i mit første indlæg:

Dette udsagn bør kunne stå alene.

Det er meget anstrengende for en debat, at man ikke kan dreje tingene rundt og se på dem fra flere sider, når først flertallet har valgt et offer og en skurk. Jeg kan godt understrege det denne gang: Jeg mener ikke drengen skulle have været fyret. Bilka har handlet virkeligt idiotisk og jeg vil håbe det bider dem i røven længe efter. Bjørn har uden tvivl overreageret. Men hvorfor er det nødvendigt at understrege for du ikke tror at jeg siger, at han selv var uden om det? Eller rettere, at jeg mener der er formildnende omstændigheder?

Selv hvis Bjørn havde opsøgt drengen og gjort ham fortræd, så ville jeg stadig argumentere for at vi bør se på de omstændigheder der motiverede hans handlinger. Ikke for at formildne, men for at forstå.

Hans fyring er vi jo enige om er fjollet, så hvorfor er det netop det eneste du synes er relevant? Folk ser henover det faktum, at knægten har opført sig på en måde og i et rum, som mange andre ville forvente en form for konsekvens af.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9669

Indlægaf kidkomb » 4. jan 2016, 09:18

Fyringen er et kæmpe selvmål fra Bilkas side og det er alle enige om. -Jeg er ret sikker på at selv Bilka er enige :lol:

Det er jo ikke det preca snakker om.
Come on, lad os debattere dét.
Det er da interessant, at man taler om den unge mand, som om han opførte sig saglig og relevant.
Jeg mener ligefrem at det er fordummende og uhensigtsmæssigt, at omtale ham sådan.
Han må rigtig gerne være en provokerende lille lort og det retfærdiggør stadig på ingen måde Bilkas ageren eller et gammelt tågehovede, som involverer instanser, der ved Gud har bedre at tage sig til.
Men jeg er altså enig i, at det er problematisk at fremstille drengen som et fromt lam.
7
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 4. jan 2016, 09:54

It takes two tango.

Men med mindre der er direkte trusler kan tangoen afsluttes på FB eller hvor det nu foregår. Ved trusler skal det meldes til både Facebook og politi. Den knækker når den ene part tager det så langt ud at kontakte både PET og modpartens arbejdsplads.

Men ingen af parterne er uslyldige i debatten. Men den skulle være holdt der.

Det jeg kaldte mobning, det var alle de opslag (ikke selve debatten) hvor Muhammad's billede blev lagt op af medlemmer i pågældende gruppe påklistret grimme svadaer. Det er mobning i min verden og meget lidt klædeligt fra voksne menneskers side.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10268

Indlægaf icelady » 5. jan 2016, 11:32

http://nyhederne.tv2.dk/2016-01-05-bilka-har-tilbudt-mohamad-genansaettelse-paa-en-betingelse

Han er blevet tilbudt genansættelse, dog med den betingelse at han ikke vil retsforfølge Dansk Supermarked.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 5. jan 2016, 11:35

icelady skrev:http://nyhederne.tv2.dk/2016-01-05-bilka-har-tilbudt-mohamad-genansaettelse-paa-en-betingelse

Han er blevet tilbudt genansættelse, dog med den betingelse at han ikke vil retsforfølge Dansk Supermarked.

Jeg håber næsten, at han siger nej. Han kan vist nå højere andre steder end hos en leder som foretager en usaglig fyring.
2
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 5. jan 2016, 11:43

GnueN skrev:
kidkomb skrev:Fyringen er et kæmpe selvmål fra Bilkas side og det er alle enige om. -Jeg er ret sikker på at selv Bilka er enige :lol:

Det er jo ikke det preca snakker om.
Come on, lad os debattere dét.
Det er da interessant, at man taler om den unge mand, som om han opførte sig saglig og relevant.
Jeg mener ligefrem at det er fordummende og uhensigtsmæssigt, at omtale ham sådan.
Han må rigtig gerne være en provokerende lille lort og det retfærdiggør stadig på ingen måde Bilkas ageren eller et gammelt tågehovede, som involverer instanser, der ved Gud har bedre at tage sig til.
Men jeg er altså enig i, at det er problematisk at fremstille drengen som et fromt lam.

Det er vist heller ikke det, folk prøver på, er det? For mit eget vedkommende, er det i hvert fald noget med, at en 17-årig gymnasieknægt har lovt til at opføre sig som en provokerende, lille lort - eller det er i hvert fald, hvad man kan forvente - mens en butikschef i Bilka burde være sit ansvar som arbejdsgiver mere bevidst, og (i særdeleshed hvad angår en mindreårig flaskedreng) egentlig mere burde beskytte sine ansatte fra skabsfascister, som mener, deres bøf med med en vildt fremmed også skal ramme ham på liv og levned. Eller vi som samfund burde da i hvert fald...

Jeg mener: Shit, har nogen af os lyst til at leve i et samfund, hvor ens chef pludselig kan troppe op og tvinge én til at æde en fyreseddel, fordi en eller anden har følt sig trådt over tæerne i et ophedet skænderi på fucking facebook???

Hva? :forvirret: Det er jo præcis også det jeg siger?? Som i nærmest ordret det jeg siger? -ej, jeg er helt forvirret nu.
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 5. jan 2016, 11:50

GnueN skrev:
kidkomb skrev:Hva? :forvirret: Det er jo præcis også det jeg siger?? Som i nærmest ordret det jeg siger? -ej, jeg er helt forvirret nu.

Ok, så lad mig spørge: Hvem siger, at han er et fromt lam - og har det overhovedet nogen relevans, HVAD han er, andet end en 17-årig uden ret meget forstand på facebook-debatkultur?

Resten var mere sådan helt overordnet, og også lidt til det dér, du mener Precaceptika så ellers diskuterer...

Altså, jeg gider ikke du skal være sådan lidt halv-agressiv bare fordi jeg mener at Preca havde en pointe.
Og jeg har set flere steder, også her i denne tråd, at han, i mine øjne (disclaimer), bliver fremstillet som værende saglig og velargumenteret. Jeg har bestemt også set det modsatte sagt.

Det kan godt være at du ikke synes det har relevans overhovedet. Men nu er det ikke dig, der bestemmer hvad andre må og ikke må debattere.
Ja, det er en meta-debat, korrekt, men hvis du bliver stødt over det, så bed Preca lave en anden tråd.

Undskyld jeg bliver sur, men jeg synes du er unfair lige nu.

EDIT jeg så først din tilføjede sidste linje af dit indlæg nu. Sorry :genert:
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3010

Indlægaf vibbsen » 5. jan 2016, 12:32

Dette udsagn bør kunne stå alene.

Faktisk synes jeg INGEN af dem i den tråd så meget som nærmer sig noget der kan kaldes "debat"....Det kan godt være at den her knægt er pisse-provokerende...Til gengæld så befinder flere af de øvrige debattører sig jo nærmest på et infantilt niveau.....
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"