Dilemma: Hvor meget kan man kræve deles / ikke deles uden for hjemmets 4 vægge?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
MrMister
Kort karma: 46
Likede indlæg: 683

Re: Dilemma: Hvor meget kan man kræve deles / ikke deles uden for hjemmets 4 vægge?

Indlægaf MrMister » 12. feb 2019, 23:18

Zombie skrev:Medicin på rejsen:
http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-t ... aa-rejsen/

Du skal have medicinen i original indpakning, og jeg ville aldrig dosere medicinen på forhånd og derved fjerne den fra indpakningen.

Psyk sagde det samme. Man kan godt medbringe ekstra, hvis det er angivet på dosis papiret (nogle gange kan særligt forretningsrejser pludseligt ændre sig).
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
MrMister

Re: Dilemma: Hvor meget kan man kræve deles / ikke deles uden for hjemmets 4 vægge?

Indlægaf MrMister » 12. feb 2019, 23:24

Minou skrev:Sygdom påvirker ikke kun den syge. Den rammer hele familien og ofte så glemmer folk de pårørende og tænker kun på den syge, hvilket giver mening men de glemmer hvor svært, frustrerende, trist og forfærdeligt det er at stå på sidelinjen og ikke kunne hjælpe den person man elsker allermest i hele verden.

Der er heldigvis rigtig meget hjælp for den syge men de pårørende bliver tabt og glemt.

Jeg har været patient med en alvorlig lidelse og jeg har været pårørende. Jeg vil hellere være patient end pårørende.

Så mit svar må være at du er nødt til at respektere at din kone har et behov for at snakke om tingene med en som ikke er dig eller professionel. Hun er en del af din sygdom selvom hun ikke er en del af den... Hvis det giver mening.

Det giver meget god mening. Vi har aftalt at holde tæt indtil der er mere styr på alting. Hvis alt går vel, og baseret på en lineær fremskrivning af processen, er den overstået / endelig primo April. Dvs hun skal holde tæt i knapt 1 måned. Dét kan hun godt.

Lakmustesten kommer snart. Hun / vi får familiebesøg af en af hendes søskende ret snart. Men jeg stoler på min kone og vores aftale. Når tiden kommer, ønsker hun at kunne dele med sin mor og/eller søster (som begge 100% deler med deres mænd...)

Derudover skal børnene vide det. De fortjener at få lov at forstå (i passende alder for den mindste), hvorfor deres far (forhåbentlig) er mere glad, rummelig og nærværende, og at intet har været deres skyld.
4
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
LadyFox
Kort karma: 1469
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 25036

Indlægaf LadyFox » 13. feb 2019, 06:00

MrMister skrev:...

Hvordan er din kones forhold til dine forældre? Jeg tænker at når nu de ved det - kunne det jo være en idé at din kone brugte dem lidt som sparringspartner nu her mens det er lukket land for andre. Jeg ved godt at der er begrænsninger i og med det er dine forældre, så der givetvis er ting der ikke er optimale for hende at drøfte med dem. Men altså, nogle af de ting der kan fylde hos hende kan de jo nok godt bruges til, og altså, mon ikke også de har nogle bekymringer til fælles.
2
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
MrMister

Indlægaf MrMister » 13. feb 2019, 11:56

LadyFox skrev:
MrMister skrev:...

Hvordan er din kones forhold til dine forældre? Jeg tænker at når nu de ved det - kunne det jo være en idé at din kone brugte dem lidt som sparringspartner nu her mens det er lukket land for andre. Jeg ved godt at der er begrænsninger i og med det er dine forældre, så der givetvis er ting der ikke er optimale for hende at drøfte med dem. Men altså, nogle af de ting der kan fylde hos hende kan de jo nok godt bruges til, og altså, mon ikke også de har nogle bekymringer til fælles.

Det er sådan set rimeligt okay / godt, men lige præcis deres ståsted ift diagnose tænker jeg vil være en udfordring, der sammen med det faktum at de er mine forældre, vil gøre det vanskeligt. For en kvinde er ens egen mor noget særligt. For min kone noget ekstra.

Men hun virker lidt mere afslappet allerede som det første chok har lagt sig :)
0
Modesty Blame
Kort karma: 242
Likede indlæg: 3299

Indlægaf Modesty Blame » 13. feb 2019, 16:13

Aragorn skrev:
MrMister skrev:Hendes søgning efter at læsse af bygger OGSÅ på er behov for at forklare, hvorfor nogle ting er som de er (Eks at en ferie med mine svigerforældre 100% dræner mig for al energi og initiativ i ren overlevelse. Dét forstår jeg bedre nu).

Jeg holdt processen indtil udredning hemmelig for hende. Både fordi jeg ikke vidste, hvor det førte hen (eller frygtede det), men også for at skåne hende (så hun ikke skulle vise hensyn / gå på listefødder i 3 måneder). Kan godt fortryde jeg ikke ventede lidt længere.

Men når ens verden opleves som styrtende i grus, så havde jeg et egoistisk behov for dele det med hende, såvel som at lade hende komme med i processen der jo inkluderer medicin osv. Lige der da beskeden kom, var det børnene og hende der var et lys i et voldsomt pludseligt omklamrende uendelig mørke. Derfor forstår jeg hende. Hendes verden går jo også i stykker og hun må uundgåeligt tænke sit også.

Men jeg læser med og ser mange perspektiver på det samme problem som også fortæller mig, at det ikke er skide enkelte og ligetil.

Alt imens kan jeg glæde mig over humoren er intakt. For i det mindste er der nu en chance for at nå Beach Body 2025 målet

Jeg kan ikke forstå din verden styrter i grus på grund af en psykiatrisk diagnose. Faktisk ikke på grund af nogen som helst diagnose.

Hvad end diagnosen er, så er årsagen til den sket før diagnosen er stillet. De fleste får en diagnose på grund af, at deres verden er styrtet i grus.

Min egen ADHD diagnose forklarer stort set intet om mig, udover at jeg bliver fikseret og bliver ved med at arbejde med ting der fanger min interess, til min krop og hjerne ikke har mere energi og jeg er totalt ødelagt. Hvilket har den effekt at jeg kan øge mængden af den viden jeg besidder drastisk på kort tid.

Men alt det andet, alle de andre årsager til at jeg er som jeg er, alle mine fejl etc., det siger ADHD intet som helst om.

Ditto.
0
Brugeravatar
Utilregnelig
Kort karma: 53
Likede indlæg: 319

Indlægaf Utilregnelig » 13. feb 2019, 20:39

MrMister skrev:Jeg er nok så ekstrovert, som de kommer. Mærkeligt nok. Så selvom jeg ikke kan li’ sociale sammenhænge, er jeg - næsten - verdensmester i hurtigt at bygge tillid hos folk / kunder. Det er nok min spidskompetence rent professionelt. Det er først, når de kommer tættere på, at der kommer udfald af varierende slags.

Tror du ikke, du her nærmere mener "udadvendt" frem for "ekstrovert"? Der er nemlig meget stor forskel på de to, hvor "indadvendt/udadvendt" forklarer, hvordan man agerer over for andre, mens "introvert/ekstrovert" siger noget om, hvordan man får energi. Ud fra dine indlæg virker du til at være en udadvendt introvert, hvilket (i min erfaring) er en lidt speciel kombination. Måske du kan blive klogere på dig selv, hvis du læser lidt om, hvordan andre udadvendte introverte begår sig i verden :)
8
MrMister

Indlægaf MrMister » 13. feb 2019, 22:57

Utilregnelig skrev:
MrMister skrev:Jeg er nok så ekstrovert, som de kommer. Mærkeligt nok. Så selvom jeg ikke kan li’ sociale sammenhænge, er jeg - næsten - verdensmester i hurtigt at bygge tillid hos folk / kunder. Det er nok min spidskompetence rent professionelt. Det er først, når de kommer tættere på, at der kommer udfald af varierende slags.

Tror du ikke, du her nærmere mener "udadvendt" frem for "ekstrovert"? Der er nemlig meget stor forskel på de to, hvor "indadvendt/udadvendt" forklarer, hvordan man agerer over for andre, mens "introvert/ekstrovert" siger noget om, hvordan man får energi. Ud fra dine indlæg virker du til at være en udadvendt introvert, hvilket (i min erfaring) er en lidt speciel kombination. Måske du kan blive klogere på dig selv, hvis du læser lidt om, hvordan andre udadvendte introverte begår sig i verden :)

Både-og. For nok er jeg udadvendt, men det giver mig også energi at være sammen med folk. Udfordringen er blot, at det ofte er uoverstigeligt at udholde det imens det holder på pga udfordringerne. Derfor er jeg mentalt slidt efter en dag med eks mange kundemøder. Eks er jeg bedst til sport med socialt omkring (som giver energi), men dyrker fitness eller løb, fordi det er alene (fordi det er krævende med det sociale).

Der er selvfølglig også bare risikoen for at jeg er begrebs-forvirret :stoned: :)
0
Brugeravatar
Utilregnelig
Kort karma: 53
Likede indlæg: 319

Indlægaf Utilregnelig » 14. feb 2019, 00:06

MrMister skrev:
Utilregnelig skrev:

Både-og. For nok er jeg udadvendt, men det giver mig også energi at være sammen med folk. Udfordringen er blot, at det ofte er uoverstigeligt at udholde det imens det holder på pga udfordringerne. Derfor er jeg mentalt slidt efter en dag med eks mange kundemøder. Eks er jeg bedst til sport med socialt omkring (som giver energi), men dyrker fitness eller løb, fordi det er alene (fordi det er krævende med det sociale).

Der er selvfølglig også bare risikoen for at jeg er begrebs-forvirret :stoned: :)

Det er bestemt også nogle forvirrende begreber! :-D Og selvfølgelig er det også et spektrum - de fleste introverte, jeg kender (inkl. mig selv), kan i hvert fald godt få energi af at være sammen med familie/meget nære venner, mens andre sociale situationer er drænende. Måske du ligger smack dab in the middle og kan pryde dig med den fine titel "ambivert" ;)
Om ikke andet er det i hvert fald interessant at dykke ned i det, fordi det samtidig giver viden om, hvorfor andre mennesker måske agerer, som de gør (eller reagerer på dig).
1
MrMister

Indlægaf MrMister » 15. feb 2019, 22:38

Bare sådan en afsluttende / afklarende update: Efter chokket har lagt sig, går det meget bedre for min kone ift behovet for at dele det. Tror chokket var lidt stort - og hun blev afklaret i, om det var for at forklare eller aflaste.

Så lidt tid er vundet mens processen fortsætter i sit høje tempo (kan afsløre at det går pænt stærkt hos speciallægerne i starten af året, hvor bevillingernes max grænse endnu ikke er nået :D)
4

Tilbage til "Forhold og sex"