Nedbringelse af fedtprocent udover kost - how to?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 2028
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Nedbringelse af fedtprocent udover kost - how to?

Indlægaf Guilded_Lily » 30. dec 2015, 10:47

Hvad er dit bedste tip til at få fedtprocenten til at bevæge sig i nedadgående retning?

Her tænker jeg mest i træningsbaner og evt. kosttilskud - det er klart, den daglige kost har en væsentlig betydning, det er ikke det, jeg efterspørger :)
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1340

Re: Nedbringelse af fedtprocent udover kost - how to?

Indlægaf Sophies-mor » 30. dec 2015, 12:43

Magnesium. Kosttilskudet, ikke afføringsmidlet Magnesia.
Det virker i hvert fald forbedrende for mig, hvad angår stofskifte osv.
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 150
Likede indlæg: 855

Re: Nedbringelse af fedtprocent udover kost - how to?

Indlægaf Panton » 30. dec 2015, 15:22

Det handler vel egentligt om at tabe sig så ryger % jo ned. Det er bare rigtig irriterende at nogen taber sig mere ligeligt end andre og man godt gad have tyndere lår eller fladere mave.

Cardio træning har virket for mig da jeg tabte mig og så supplere med styrketræning for at øge muskel volume.

Om der findes et konkret middel eller måde til at få det ned, uden at gå den tunge vej med vægttab, det gør der men det holder jo i længden. Lovligt er det heller ikke. Så ned med vægten og fedtet følger med:)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 2028
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Re: Nedbringelse af fedtprocent udover kost - how to?

Indlægaf Guilded_Lily » 30. dec 2015, 15:38

Jeg har tabt 20 kg gennem kostændring og styrke- og cardiotræning 2-3 gange om ugen. Jeg vejer kilomæssigt det, jeg skal, men jeg har bare stadig den irriterende muffintop, vinger og blævrelår over en stærkere muskulatur.

Så jeg kunne godt bruge nogle tips og tricks til træningsøvelser/-former og andet, der er gode/godt til at få gang i den skide fedtforbrænding.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 150
Likede indlæg: 855

Re: Nedbringelse af fedtprocent udover kost - how to?

Indlægaf Panton » 30. dec 2015, 15:47

muffintop, er det maven?? Som jeg altid har hørt fra garvede der trænede det var at det ikke nytter at lave 100 mavebøjninger for det fjerner ikke mavedellen. Hvad ligger din fedt% på nu? Vinger, altså mormorarmene, triceps øvelser på forskellige måder (kender du nogle, ellers har jeg forslag) Det handler også om at huden skal trække sig sammen når du har tabt dig, for det kan du ikke træne og ellers vil de for altid være store.
Lårene, der er jeg også selv. Jeg har fået grimme lår efter jeg har tabt mig og uanset hvad jeg gør hjælper det ikke. Det er så min anke, men andre har den på maven eller armene. Men ben øvelser hvor du både styrker for og bag, samt cykling er godt til stramme lår.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 2028
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Re: Nedbringelse af fedtprocent udover kost - how to?

Indlægaf Guilded_Lily » 30. dec 2015, 18:46

Panton skrev:muffintop, er det maven?? Som jeg altid har hørt fra garvede der trænede det var at det ikke nytter at lave 100 mavebøjninger for det fjerner ikke mavedellen. Hvad ligger din fedt% på nu? Vinger, altså mormorarmene, triceps øvelser på forskellige måder (kender du nogle, ellers har jeg forslag) Det handler også om at huden skal trække sig sammen når du har tabt dig, for det kan du ikke træne og ellers vil de for altid være store.
Lårene, der er jeg også selv. Jeg har fået grimme lår efter jeg har tabt mig og uanset hvad jeg gør hjælper det ikke. Det er så min anke, men andre har den på maven eller armene. Men ben øvelser hvor du både styrker for og bag, samt cykling er godt til stramme lår.


Jeg ved ikke præcist, hvad min % ligger på, men jeg kan tydeligt mærke fedtlaget i dellerne. Der er enkelte steder på kroppen, hvor der ikke er meget fedt under huden, andre steder er der for meget.

Med vinger tænker jeg på latissimus dorsi (hep, google er min ven). Jeg har en træls tendens til en bule ud over bh-kanten (og jeg er lige blevet målt, da jeg skulle have ny bh, og hun mente, min valgte størrelse stadig var for stor). Her bruger jeg pull-downs og bent over rows, både med stang og på maskine.

Jeg har tabt 13 cm i taljen, men efter jeg er begyndt at træne, er det kun gået op - men jeg synes ikke, dellerne bliver mindre.

Mine arme er nok det, jeg er allerbedst tilfreds med - de er fint tonede og en tydelig indikation på, at jeg rent faktisk træner :sarkasme:

Jeg træner cardio på crosstrainer og løbebånd. Jeg er ikke god til indendørs cykling, mine knæ vil af en eller anden grund ikke være med, trods cyklen er indstillet korrekt. Så der bruger jeg min racer udendørs, når vejret er til det.

Derudover kettlebells og squats både med og uden vægtstang.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 150
Likede indlæg: 855

Re: Nedbringelse af fedtprocent udover kost - how to?

Indlægaf Panton » 30. dec 2015, 22:06

Jeg bruger samme cardio maskiner som dig. Men jeg løber ikke ( menisk skade) men noget som giver godt i baller, lår og fedt forbrænding er at hæve den og gå op ad. Fitness W's bånd kan højst hæves til 15 % og der går jeg så med 6.5-7.0 kmt i en time. Det er sygt hårdt men føles godt i benene.

Den bh delle, uhh det lyder som et øv sted at have en anke, men uagtet af lingeri dames mål ville jeg ikke stramme den for meget

Tillykke med vægttabet
0
D.itsen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Re: Nedbringelse af fedtprocent udover kost - how to?

Indlægaf D.itsen » 3. jan 2016, 06:36

Tung styrketræning. Gerne et back to basic program eller lignende (og selvfølgelig med korrekt teknik). Det er de store muskelgrupper, og det øger forbrændingen både under træning og især bagefter.
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 2028
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Re: Nedbringelse af fedtprocent udover kost - how to?

Indlægaf Guilded_Lily » 3. jan 2016, 10:52

Panton skrev:Jeg bruger samme cardio maskiner som dig. Men jeg løber ikke ( menisk skade) men noget som giver godt i baller, lår og fedt forbrænding er at hæve den og gå op ad. Fitness W's bånd kan højst hæves til 15 % og der går jeg så med 6.5-7.0 kmt i en time. Det er sygt hårdt men føles godt i benene.

Den bh delle, uhh det lyder som et øv sted at have en anke, men uagtet af lingeri dames mål ville jeg ikke stramme den for meget

Tillykke med vægttabet


Hvor sjovt, jeg gør præcis det samme de dage, jeg ikke gider den trælse kamp med løb. Jeg har gennem to år forsøgt at lære at løbe langt i et stræk. Men det bliver max til 9 min løb (8,5-9,5 km/t) den første gang i intervalløbet, de andre gange bliver det til max 3-4 min og nedefter. I stedet kører jeg den op på 12-15% og går 6,5 km/t - men rekorden er 25 min, så syrede lårene fuldstændig til :lol: :sarkasme:

Ja, den er virkelig irriterende. Men så har jeg da et synligt mål mere at gå efter...

Og tak :)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 2028
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Re: Nedbringelse af fedtprocent udover kost - how to?

Indlægaf Guilded_Lily » 3. jan 2016, 11:03

Log_Lady skrev:Måske ved du det allerede, men HIIT (high intensity interval training) skulle efter sigende sætte godt gang i fedtforbrændingen: https://thomasmoberg.dk/fedtforbraendingszonen/

Mere effektiv træning på kortere tid - det er især fedt, når man har små børn og alt for meget andet at se til. :p


Jeg er medlem af Nordic Hiits fb-side, men jeg er endnu ikke nået til at komme i gang. Jeg har også YT'et flere andre programmer, jeg kunne bruge i centeret, men har endnu ikke taget mig sammen. Det kunne tænkes, jeg skulle benytte chancen nu! :gogo:
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"