2015 var året hvor jeg...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 45
Likede indlæg: 669

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Chatsy » 30. dec 2015, 19:41

2015 var et nederen år.

- Vi fik ny chef i sommers (pr. 1. juni) og alt virkede lovende.
- Det viste sig, hun var psykopat(isk).
- Hun udså sig en håndfuld medarbejdere, hun ikke kunne lide og jeg var iblandt dem.
- Blev chikaneret groft gennem egentlig ganske kort tid (hvilket det korte bekendtskab taget i betragtning gjorde hendes beskyldninger så meget desto mere grinagtige) og pressede os adskillige gange til at sige op. Trods en ærgerlig barndom, tror jeg ikke, jeg nogensinde har været så hårdt påvirket, som ved dette. Brød grædende sammen, så jeg ikke kunne formulere et enstavelsesord, dårligt nok trække vejret, det var så vildt.
- Den ene kollega, der blev chikaneret, valgte at føje sig for at undgå yderligere ballade. Dvs. hun makkede ret for at overleve.
- Jeg og en anden kollega blev sygemeldt med stress og endte med at stoppe ved udgangen af samme måned (oktober). Kollegaen går til psykolog for at komme sig over det, der var sket. Jeg døjede med heftige fysiske symptomer i længere tid, som jeg stadig ikke er kommet helt over. En tredje fik sagt op måneden før.
- Jeg fik øjnene op for, hvor hæslige folk kan opføre sig, når de selv kan opnå noget ved det. Ham, der skulle agere vores TR havde større interesse i at blive anerkendt af chefen, som roste ham konstant, frem for at repræsentere os andre og ødelagde en helvedes masse for os i den forbindelse, bl.a. via udarbejdelsen af en vildt tåbelig lokal aftale og direkte lyve for os og for chefen for selv at komme let om ved tingene. En anden kollega, jeg ellers betragtede som en god ven, øjnede chancen til at blive filialleder samt komme i chefens kridthus ved at komme med sladder om os, der var sat i dårligt lys hos chefen, hvorved bl.a. jeg fik påtale for hændelser, der aldrig fandt sted.
- Jeg må med ærgrelse erkende, at fagforeningen ikke er til den helt store hjælp, trods grundig dokumentation fra min side.
- Selvom jeg muligvis vil være skyld i skærpelse af skemaændringer i vores overenskomst, da jeg kunne bevise, at chefen fuskede med skemaet, som ellers ikke ville være blevet opdaget, hvis jeg ikke var så mistænksom at tage screenshots af min online skema jævnligt. Så lidt godt kom der da ud af det.
- Jeg havde også en tredje dum nabo fra februar til august, som syntes høj musik midt om natten var vældig. Hensyn kendte han heller ikke til i andre henseender.
- Jeg døjer så meget med efterdønningerne af min stress, at jeg er begyndt at tabe hår igen. Det kan virkelig ikke tåle at blive tyndere, for helvede! :( Bliver også hurtigt træt i hovedet og støj kan virkelig gå mig på. I det mindste kan jeg da sove tungt nu - før holdt mit hjerte mig vågen, fordi den tæskede derud af.

Meeeen skal jeg huske på de positive sider, så:

- Fik hurtigt og nemt et nyt job (efter en to-timer lang jobsamtale!), selvom jeg så måtte flytte for tredje gang på tre år.
- Fik hurtigt og nemt en ny bolig, som passer lige til mine behov - og ingen tossede naboer!!!! :D
- Jeg er tilbage i min hjemegn, som jeg egentlig har savnet efter at være flyttet til Sønderjylland. Den landsdel var virkelig ikke noget for mig.
- Min nye chef er o-mega-skøn og mine nye kollegaer er så søde og rare. Det har bestemt været medvirkende til, at jeg er kommet mig så hurtigt og kunne fortsætte på fuldtid lige efter min sygemelding.
- Jeg kan altid regne med min familie, når lokummet brænder. De var til stor hjælp, da jeg skulle flytte igen. Aner ikke, hvordan jeg ellers skulle have klaret den.

Jeg håber saftsuseme, at jeg snart kan få en normal tilværelse, jeg gider simpelthen ikke mere bøvl med bimse mennesker. Betragter ellers mig selv som et stærkt menneske, men jeg har sgu da grænser. Altså!
Senest rettet af Chatsy 30. dec 2015, 21:20, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Joe » 30. dec 2015, 20:33

- For første gang gik ind i og ud af året med det samme fuldtidsjob.
- Lærte arbejdspladsen godt at kende, og blev en dygtigere medarbejder.
- For alvor oplevede den der faglige selvtillid.
- Var på ophold i London, Prag, Malmø og på Gran Canaria.
- Både var en tur til optiker for at få læsebriller og en tur til fysioterapeut for at få specialfremstillede indlæg til skoene.
- Sagde farvel til min skønne morbror. Men havde også hyggelige stunder i hans sidste dage, hvor hele familien var samlet og støttede hinanden.

Udover det sidste punkt, har mit 2015 egentlig ikke været særligt mindeværdigt. Fra 2010-2014 var der 1-2 milepæle enten på uddannelses- eller jobfronten, samt en flytning hvert år. I 2015 har jeg haft samme job hele året, boet samme sted, og uddannelsen blev færdiggjort i '14. Men det har været enormt skønt med ro på de områder.
Jeg kunne dog godt tænke mig minimum en større milepæl for 2016, men helst ikke noget med sygdom og dødsfald.
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Newsugar
Kort karma: 4
Likede indlæg: 46

Indlægaf Newsugar » 30. dec 2015, 20:46

I 2015:

Blev jeg gift med min dejlige mand!
Flyttede jeg fra min lejlighed fordi det simpelthen var for ulækkert (kælder med delekøkken mm.)
Flyttede jeg hjem til min søster
Har jeg været i langdistanceforhold med min mand i over 1 år.
Mistede jeg min bedstefar, og har nu kun en bedstemor der ikke kan huske mig.

Alt i alt et virkelig dårligt år for mig, det eneste positive er vores bryllup. Jeg glæder mig bare til året er slut, og håber på lykken snart vender for mig.
0
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 289
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2875

Indlægaf Fräulein L. » 30. dec 2015, 22:05

- Fik lavet kostplan som jeg nu har fulgt i 6 mdr.
- Trænet en masse og tabt 6 kg
- Været i Berlin for første gang
- Fik lov at være med i en spændende styregruppe på arbejde, sammen med alle cheferne, hvor jeg har været med til at introducere et nyt it system.
- Mit Visa-kort blev misbrugt!
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2111

Indlægaf Danseprinsesse » 31. dec 2015, 01:04

2015 var året hvor jeg

- startede egen virksomhed sammen med min kæreste.

- flyttede hjem til Jylland efter 5 år i København.

- blev faster og moster inden for samme uge.

- fik sat en form for punktum på et årelangt sygdomsforløb, da jeg fik tilkendt erstatning for fejlbehandling og kunne trappe helt ud af smertestillende medicin.

- blev gravid for første gang.

Et år med mange omvæltninger - egentlig en masse gode ting, og ting der har potentiale til at blive fantastiske. Men mine tanker omkring året lige nu er, at det har været et hårdt år.
Jeg har været tæt på at brænde sammen. Det er nok en blanding af et stort pres fra flere sider og min nye elevplads fra september, som jeg er rigtig ked af. Efter en lang juleferie, hvor jeg virkelig ikke har lavet ret meget, er jeg allerede ved at have en knude i maven over at skulle tilbage på arbejde på mandag.
Det er ret ærgerligt at gå ud af året med følelsen af, at man ikke rigtig kan overskue det nye år heller. Hm.
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3434

Indlægaf dgd2007 » 31. dec 2015, 03:28

Anilara skrev:2015 er nok et af de mindst mindeværdige år. Der er sgu ikke sket det store, i modsætning til 2014 og 2012. Faktisk lidt kedeligt.

Men 2015 var året var jeg var i praktik ved kriminalforsorgen.
... Og det var så næsten dét!? :skeptisk:

Hmm ... nej, jeg synes heller ikke, jeg har noget epokegørende eller omvæltende at berette fra 2015 :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 31. dec 2015, 04:27

Nå jo, jeg glemmer helt det semi-epokegørende, at min mangeårige hyggedebat fik ny ledelse og gik helt i hat og briller ...

Heldigvis opstod af folkedybet en fuldgod fortsættelse ... :cool:
10
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1438

Indlægaf Dime » 31. dec 2015, 05:19

... Fandt mig selv, mistede mig selv, gik i stykker, reparerede og styrkede mig selv, og tabte 20 kg undervejs...
2015 blev et af de mest udfordrende og intense år nogensinde, på godt og ondt... Men så ubestridt det mest lærerige... Og det ender med en "mig" der er gladere og lykkeligere end jeg troede muligt...
9
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 31. dec 2015, 05:26

2015 har været et ret standard år, hvor der ikke er sket noget særligt.

Det jeg vil huske 2015 mest for er, at vi flyttede ind til byen. Vi følte begge at vi rådede op hvor vi boede før, det var ganske enkelt et lortested.

Det var også året jeg stoppede med at tage medicin for en psykisk lidelse, og i stedet forsøge at få det bedre ved at leve sundere og ændre mine giftige handlemønstre. Jeg har også fokuseret på at lære mine egne grænser at kende, og lytte til dem.
Min læge, psykiater og what not skældte mig nærmest ud, da jeg fortalte om mit medicinstop - men det er mit liv og derfor også mit valg. Gider ikke bruge kemi til, at narre min hjerne til at tro jeg har det godt, og samtidig risikere bivirkninger såsom: pludselig uforklarligt dødsfald, nyresvigt, knogleskørhed eller at mine endnu ikke-eksisterende børn vil have 10% større chance for at udvikle misdannelser.

Jeg afslutter året herhjemme mee min kæreste og i gode venners lag, vi bliver intet mindre end 11-12 mennesker rundt om vores 6 personers spisebord :-D
Håber på et godt 2016.
3
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2515
Kontakt:

Indlægaf Annione » 31. dec 2015, 05:55

- fik en ny, rigtig god veninde.

- flyttede fra Norge.

- tog på min (vores) 3. jordomrejse.

- blev forlovet :love: Tænk at jeg blev friet til. Sådan rigtigt :lun:

- fik et nærmere forhold til både min nevø og min niece.

- nåde min skræmme vægt :shock: :tie: :whine:

- fik +1500 følgere på IG.

Alt i alt har det været et dejligt år. Håber at 2016 bliver godt også.
3
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 392
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3875

Indlægaf Delfin » 31. dec 2015, 06:17

2015 var endnu et år, jeg overlevede i stedet for at leve. Så er der da et år mindre til pensionsalderen.

Det var året, hvor vi endelig fik flyttet hende den gamle tilbage efter genhusning, så falder der forhåbentlig ro på derovre i 2016.

Det var det år jeg måtte tage afsked med min mangeårige veninde.

Ellers var det vist et år med masser af hverdag som så mange andre år.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 31. dec 2015, 06:26

Delfin skrev:Det var det år jeg måtte tage afsked med min mangeårige veninde.

Nå ja, du siger noget!
Jeg havde en ven og ekskollega ... vi havde ikke setes et stykke tid, men jeg havde da taget en joke-gave med hjem til ham fra fjerne lande.
Da jeg ville aflevere den, viste det sig, han havde været død i 1½ år! :genert:
0
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 245

Indlægaf Alphilia » 31. dec 2015, 09:19

2015 var året hvor jeg.....

- Syn(t)es karma er en kælling
- havde travlt på mit arbejde. Så travlt at det endte med en stresssygemelding.
- hvor jeg havde et godt konstruktivt samarbejde med min leder ift ovenstående og er kommet godt tilbage
- hvor det først er nu, i de allersidste dage, at jeg sådan rigtig føler det bliver helt okay igen og begynder at få overskud på "mig"-planet
- hvor mange jeg kender har haft ubehagelige ting at slås med
- hvor der, heldigvis, også har været lyspunkter, grin og gode mennesker
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 31. dec 2015, 09:24

- blev officielt hjemmegående husmor

- forsøgte at blive mig selv igen, bare nogenlunde, ovenpå 2014, som uden sammenligning var det værste år i mit liv

- ikke købte nye dyr på nær lidt høns og kaniner. Dét sker sjældent!
0
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Brugeravatar
Rothkeen
Kort karma: 20
Geografisk sted: Sjælland
Likede indlæg: 105

Indlægaf Rothkeen » 31. dec 2015, 09:34

- Blev fyret efter små 6 år, grundet fusion.
- En del venner og familiemedlemmer fik børn.
- Fik nyt job, hvor jeg starter den 5.
- Fandt ud af folk, jeg har kendt i mange år, stadige kan skuffe fælt.

Håber 2016 er en omvælding.
Senest rettet af Rothkeen 6. jan 2016, 18:10, rettet i alt 1 gang.
1

Tilbage til "Livets forhold"