Shoppestop 2016

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Re: Shoppestop 2016

Indlægaf No1 » 1. mar 2016, 13:19

Akehurst2 skrev:
No1 skrev:Haha. You can do it!

Jeg var en tur forbi IKEA, og fik kun købt de småting, jeg havde brug for. :)

Altså, at gå i IKEA uden at komme ud med noget ikke-planlagt er en STOR præstation! :klap:

Jeg lod dankortet blive derhjemme og havde lige penge med. Haha. Det holdt også hårdt!
2
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4508

Indlægaf Akehurst2 » 1. mar 2016, 13:20

No1 skrev:
Akehurst2 skrev:
No1 skrev:Haha. You can do it!

Jeg var en tur forbi IKEA, og fik kun købt de småting, jeg havde brug for. :)

Altså, at gå i IKEA uden at komme ud med noget ikke-planlagt er en STOR præstation! :klap:

Jeg lod dankortet blive derhjemme og havde lige penge med. Haha. Det holdt også hårdt!

Altid godt med et lille benspænd :-D
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 1. mar 2016, 15:07

Rosa Espinosa skrev:Har også ryddet ud i tøjet, men synes godt nok at det er svært at komme af med. Tidligere gik det hurtigere på Trendsales, men synes det er svært at komme af med noget, med mindre folk specifik leder efter en bestemt ting.
Har sat mange ting meget ned, blandet andet en ubrugt kjole med prismærke fra Whiite som kostede 1.200 kr er sat ned til 450 kr og det samme med en næsten ubrugt taske fra DKNY som kostede 1.700 kr er sat ned til 900 kr. Har også et par næsten ubrugte Dior solbriller som kostede 3.000 kr, de er sat ned til 600 kr, for har ikke længere kvitteringen. Så synes ikke det er priserne som det er galt med.

Jeg kan godt følge dig, men på den anden side ville jeg ikke selv give den pris for noget af det, du nævner, medmindre jeg havde ledt specifikt i længere tid efter DEN ting.
Nu om dage er der så mange knaldtilbud og udsalg hele tiden, at jeg ofte oplever at kunne finde ting i spritny stand til samme pris eller tæt på priserne på brugtmarkedet...
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 1. mar 2016, 15:13

Karkluden skrev:
Rosa Espinosa skrev:Har også ryddet ud i tøjet, men synes godt nok at det er svært at komme af med. Tidligere gik det hurtigere på Trendsales, men synes det er svært at komme af med noget, med mindre folk specifik leder efter en bestemt ting.
Har sat mange ting meget ned, blandet andet en ubrugt kjole med prismærke fra Whiite som kostede 1.200 kr er sat ned til 450 kr og det samme med en næsten ubrugt taske fra DKNY som kostede 1.700 kr er sat ned til 900 kr. Har også et par næsten ubrugte Dior solbriller som kostede 3.000 kr, de er sat ned til 600 kr, for har ikke længere kvitteringen. Så synes ikke det er priserne som det er galt med.

Jeg kan godt følge dig, men på den anden side ville jeg ikke selv give den pris for noget af det, du nævner, medmindre jeg havde ledt specifikt i længere tid efter DEN ting.
Nu om dage er der så mange knaldtilbud og udsalg hele tiden, at jeg ofte oplever at kunne finde ting i spritny stand til samme pris eller tæt på priserne på brugtmarkedet...

Det er nemlig det. Bruger også kun selv Trendsales til at finde bestemte ting, kigger aldrig på andet derinde. Det er også en skam at tingene bare skal ligge herhjemme hvis andre kunne få gavn af det. Plejer egentlig bare at give det væk, for mister til sidst tålmodigheden.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 1. mar 2016, 15:18

Rosa Espinosa skrev:Det er nemlig det. Bruger også kun selv Trendsales til at finde bestemte ting, kigger aldrig på andet derinde. Det er også en skam at tingene bare skal ligge herhjemme hvis andre kunne få gavn af det. Plejer egentlig bare at give det væk, for mister til sidst tålmodigheden.

Det er godt at tage det med på loppemarked. Så har man taget det helt ud af huset og mentalt skilt sig af med det, og så er det lettere bare at køre forbi en genbrugsplads på vejen. Jeg hænger det i hvert fald ikke ind i skabet igen.

Alternativt samle det i en pose på loftet og så give det til genbrug efter et halvt eller helt års tid, når man har erkendt, at man ikke savner det.
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 1. mar 2016, 15:23

Akehurst2 skrev:
Rosa Espinosa skrev:Det er nemlig det. Bruger også kun selv Trendsales til at finde bestemte ting, kigger aldrig på andet derinde. Det er også en skam at tingene bare skal ligge herhjemme hvis andre kunne få gavn af det. Plejer egentlig bare at give det væk, for mister til sidst tålmodigheden.

Det er godt at tage det med på loppemarked. Så har man taget det helt ud af huset og mentalt skilt sig af med det, og så er det lettere bare at køre forbi en genbrugsplads på vejen. Jeg hænger det i hvert fald ikke ind i skabet igen.

Alternativt samle det i en pose på loftet og så give det til genbrug efter et halvt eller helt års tid, når man har erkendt, at man ikke savner det.

Men er loppemarkeder så populære igen, når det kommer til at sælge sådan noget? De steder jeg har oplevet, der holder folk sig mest til de boder som sælger ting fra deres butik.

Plejer også bare at give til genbrug, hvis familie eller venner ikke kan anvende det. Håber genbrug bliver glad for ubrugte silkekjoler fra Day Birger osv. :lol: Man kunne selvfølgelig også bare gå på slankekur, så kunne tingene anvendes. Kræver bare så meget :genert:
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 1. mar 2016, 15:29

Rosa Espinosa skrev:
Men er loppemarkeder så populære igen, når det kommer til at sælge sådan noget? De steder jeg har oplevet, der holder folk sig mest til de boder som sælger ting fra deres butik.

Plejer også bare at give til genbrug, hvis familie eller venner ikke kan anvende det. Håber genbrug bliver glad for ubrugte silkekjoler fra Day Birger osv. :lol: Man kunne selvfølgelig også bare gå på slankekur, så kunne tingene anvendes. Kræver bare så meget :genert:

Man får ikke ret meget for det - men man kan sagtens komme af med det. Så det var mest hvis man manglede et skub for at komme af med det - ikke, hvis man gerne vil tjene noget og synes det er for godt til at give væk.
0
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 1. mar 2016, 16:30

Til jer andre, der skal have strømpebukser pga low stock:

Jeg fik 3 par i Føtex for i alt 138 kr. Det er sådan nogle tætte nogen med lidt stram op effekt, som er dejligt højtaljede. De er supergode, og holder godt. Og det er jo en god pris. Bare et tip, fordi jeg læste, at flere end mig skulle købe fornuftsstrømpebukser.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 129
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1087

Indlægaf FrøkenM » 1. mar 2016, 16:43

Karkluden skrev:Til jer andre, der skal have strømpebukser pga low stock:

Jeg fik 3 par i Føtex for i alt 138 kr. Det er sådan nogle tætte nogen med lidt stram op effekt, som er dejligt højtaljede. De er supergode, og holder godt. Og det er jo en god pris. Bare et tip, fordi jeg læste, at flere end mig skulle købe fornuftsstrømpebukser.

Tak for tip :gogo:
Jeg køber gerne hverdagsstrømpebukser i Rema, men må helt sikkert tjekke dem du nævner ud :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3457

Indlægaf Ballademager » 1. mar 2016, 16:55

Skide godt :gogo: Står faktisk lige og mangler strømpebukser :D
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 1. mar 2016, 17:19

Nåmenøøøøh, det var det med den motiverende graf :blush: Sad lige og kiggede på netbank, og shoppestoppet har altså virkelig gjort en forskel for min opsparing. Det er sådan set en næsten en fjerdedel af min resterende SU-gæld, jeg har sparet op på to måneder :genert: Det sætter altså tingene lidt i perspektiv...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 1. mar 2016, 17:45

FrøkenM skrev:

Tak for tip :gogo:
Jeg køber gerne hverdagsstrømpebukser i Rema, men må helt sikkert tjekke dem du nævner ud :)

Jeg synes i hvert fald, de er rigtig gode. Jeg er noget gladere for dem end Rema/Fakta som jeg har brugt. de er også lidt dyrere, men de holder så også meget længere for mig.
0
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 1. mar 2016, 20:48

Ballademager skrev:Nåmenøøøøh, det var det med den motiverende graf :blush: Sad lige og kiggede på netbank, og shoppestoppet har altså virkelig gjort en forskel for min opsparing. Det er sådan set en næsten en fjerdedel af min resterende SU-gæld, jeg har sparet op på to måneder :genert: Det sætter altså tingene lidt i perspektiv...

Det er godt gået! :)

Jeg skal så betale penge tilbage plus har fået en ekstraregning, så det er 3000 kr. ud af budgettet. Marts måned bliver nødt til at være mere skrabet.

Jeg fik heldigvis sat en del penge til side i februar, så det går. Men ærgerlige penge alligevel.
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 1. mar 2016, 21:23

No1 skrev:
Ballademager skrev:Nåmenøøøøh, det var det med den motiverende graf :blush: Sad lige og kiggede på netbank, og shoppestoppet har altså virkelig gjort en forskel for min opsparing. Det er sådan set en næsten en fjerdedel af min resterende SU-gæld, jeg har sparet op på to måneder :genert: Det sætter altså tingene lidt i perspektiv...

Det er godt gået! :)

Jeg skal så betale penge tilbage plus har fået en ekstraregning, så det er 3000 kr. ud af budgettet. Marts måned bliver nødt til at være mere skrabet.

Jeg fik heldigvis sat en del penge til side i februar, så det går. Men ærgerlige penge alligevel.

Årh øv, ekstra penge er så sure at komme af med. Men godt, at du har lidt eksta på kistebunden.

Jeg har også en ubekendt med, at jeg måske får et skattesmæk, så det skal der lige være lidt ekstra til. Håber, at jeg slipper nådigt, men efter huskøb kan det ske.
0

GoGetter
Kort karma: 24
Likede indlæg: 142

Indlægaf GoGetter » 2. mar 2016, 06:11

Jeg har holdt mit shoppestop i februar, har INGEN penge brugt på tøj eller skønhedsgejl :banan:
Var så selvfølgelig straks i går, hvor det jo ikke længere var februar, i H&M og købe et par basisting som jeg manglede og fik også lige skrabet en creme med 20% rabat til mig i Magasin :genert:
Men altså, mit mål for marts er ikke at købe nogen større ting.
2

Tilbage til "Mode"