Shoppestop 2016

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2927

Re: Shoppestop 2016

Indlægaf JoyNips » 2. mar 2016, 09:06

Jeg vil gerne være med her.
Jeg har en plan om ikke at købe tøj andre steder end i genbrugsforretninger og lagersalg i 2016. Dog med undtagelse af strømpebukser, lingerie osv.

Hvis jeg får det job, jeg lige har været til samtale på, skal jeg dog også have købt ind til min arbejdsgarderobe. Men jeg tror, jeg får en repræsentantskabskonto, så det er ikke eget budget.
1
Guldfuglen
Kort karma: 14
Likede indlæg: 193

Indlægaf Guldfuglen » 2. mar 2016, 13:10

Jeg er ikke som sådan med i shoppestoppet, vil bare lige af med lidt lettelse!

Jeg har længe haft en kæmpe garderobe. Sidste uge inviterede jeg så nogle kritiske damer på besøg... Jeg prøvede ALT mit tøj og der røg to kæmpe genbrugssække ud :banan: SÅ dejlig en følelse. Og det var virkelig en øjenåbner. Der blev fx smidt mange ting ud, som jeg egentligt var vild med - men som bare ikke fungerede eller blev brugt. Jeg havde aldrig kunnet sortere ud på den måde alene!

Måske et tip, hvis der er andre af jer, der skal have sorteret ud.
4
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4534

Indlægaf Akehurst2 » 2. mar 2016, 13:24

Guldfuglen skrev:Jeg er ikke som sådan med i shoppestoppet, vil bare lige af med lidt lettelse!

Jeg har længe haft en kæmpe garderobe. Sidste uge inviterede jeg så nogle kritiske damer på besøg... Jeg prøvede ALT mit tøj og der røg to kæmpe genbrugssække ud :banan: SÅ dejlig en følelse. Og det var virkelig en øjenåbner. Der blev fx smidt mange ting ud, som jeg egentligt var vild med - men som bare ikke fungerede eller blev brugt. Jeg havde aldrig kunnet sortere ud på den måde alene!

Måske et tip, hvis der er andre af jer, der skal have sorteret ud.

Ej, hvor er det en god ide. Tænker også lidt Sex & The City - The movie, med skilte med "toss" og "keep" :-D
3
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 42
Likede indlæg: 403

Indlægaf Chachacha » 2. mar 2016, 14:41

Hvor er I gode alle sammen :banan:

Hvordan tæller i egentlig gavekort? Jeg købte lidt Mac make-up hos Magasin, da der var 20%. Kunne dog næsten få det hele for mit gavekort med undtagelse af en flad 50'er. Føler måske alligevel, at shoppestoppet er lidt brudt?

Nu satser jeg jo primært på tøj/sko/tasker, fordi det er her, jeg shopper mest :genert: Men make-up og den slags burde være med!
0
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
Kruspersille
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Indlægaf Kruspersille » 2. mar 2016, 15:41

Min shoppestop-status her efter to mdr. er sådan lidt lala. Jeg har købt en dynevest, som var pissedyr og som jeg overhovedet ikke har brug for, da jeg allerede har to stk. Tilgengæld er den dansk-produceret af overskydende stofrester og bæredygtig (og megapæn) og hvad har vi, så når jeg mest shoppestopper fordi jeg er træt af al den overforbrug, så går det liiige an.
Tilgengæld har jeg været både i Ikea og USA uden at shoppe ting, så det er jo meget godt klaret :D
1
Brugeravatar
Kruspersille
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Indlægaf Kruspersille » 2. mar 2016, 15:44

Og hvis nogen trænger til at komme af med lidt ting (og måske få noget nyt med hjem helt gratis) og bor i Kbh., så er der byttemarked i Ukirken på Vesterbro på søndag.
Senest rettet af Kruspersille 2. mar 2016, 17:58, rettet i alt 1 gang.
0
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 2. mar 2016, 16:44

Chachacha skrev:Hvor er I gode alle sammen :banan:

Hvordan tæller i egentlig gavekort? Jeg købte lidt Mac make-up hos Magasin, da der var 20%. Kunne dog næsten få det hele for mit gavekort med undtagelse af en flad 50'er. Føler måske alligevel, at shoppestoppet er lidt brudt?

Nu satser jeg jo primært på tøj/sko/tasker, fordi det er her, jeg shopper mest :genert: Men make-up og den slags burde være med!

Jeg tæller ikke køb med gavekort som betalingsmiddel med, da det ikke er dine penge som du har brugt :)
3
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 564

Indlægaf StripesAddict » 2. mar 2016, 18:36

Jeg tænker lidt det kommer an på hvad man vil opnå med et shoppestop. Hvis det er at spare penge er det no prob, men er det for at minimere mængden af dims man ejer/kommer (over)forbrug til livs, så tænker jeg det er forbrug som alt muligt andet.

Jeg er egentlig ikke på shoppestop som sådan, men jeg har besluttet mig for at afprøve capsule wardrobe systemet (hvor man udvælger ca. 37 ting, træningstøj, undertøj, strømper o.l. undtaget) i skabet, som så udgør ens tilgængelige garderobe de næste 3 måneder. Normalt medfølger der et shoppestop, og man køber de ting man "mangler" inden, men da jeg ikke bryder mig om at shoppe i "stimer" køber jeg de ting jeg gerne vil have løbende. Målet er dog at jeg KUN skal købe dem, og ikke alt muligt andet. Så jeg har i princippet shoppestop med undtagelse af:

- En sort ruskindsnederdel med knapper
- Custommade elvira top i sort (ryger på ønskelisten til min fødselsdag)
- Comme Des Garcons play t-shirt (hvis ikke jeg beslutter mig for at vente med den)
- Sorte cateye solbriller

Jeg plejede at være rigtig god til at følge mine ønskelister, men jeg er blevet liiidt for impulsstyret, så jeg håber det bliver en god øvelse.
2
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 564

Indlægaf StripesAddict » 7. mar 2016, 09:04

Jeg var på loppemarked i går (for at sælge), og jeg købte ikke noget selv! Til gengæld tjente jeg 600 kr., på ting jeg alligevel ikke kommer til at mangle, og på mine hjemmesyede hårbånd.

Tanken var egentlig at jeg kunne købe én af mine "tilladte" ting så, men jeg har op til flere nye ting, som jeg endnu ikke har fået brugt, fordi det ikke er varmt nok endnu, og derudover har jeg fået klaret noget bryllupsrelateret shopping, så jeg har egentlig ikke rigtigt lyst til at købe noget lige nu.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3493

Indlægaf Ballademager » 9. mar 2016, 17:45

Hvordan går det derude? :wave:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 9. mar 2016, 17:53

Jeg tæller ned :-D

Var meget hårdt at være på skiferie i verdens største skibukser (seriøst, jeg ligner en klovn!) og så have udsalg med lækkert skitøj over det hele og bare tænke at shoppestop er ikke slut. Men om tre uger er det!
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 9. mar 2016, 17:55

StripesAddict skrev:

Jeg tænker lidt det kommer an på hvad man vil opnå med et shoppestop. Hvis det er at spare penge er det no prob, men er det for at minimere mængden af dims man ejer/kommer (over)forbrug til livs, så tænker jeg det er forbrug som alt muligt andet.

Jeg er enig. For mig handler det om at begrænse mængden af indkøb - ikke om pengene. Så jeg synes, brug af gavekort ville være snyd.

Men hvis man gerne vil spare penge, så er gavekort jo helt fine at bruge.
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3493

Indlægaf Ballademager » 9. mar 2016, 18:09

Akehurst2 skrev:Jeg tæller ned :-D

Var meget hårdt at være på skiferie i verdens største skibukser (seriøst, jeg ligner en klovn!) og så have udsalg med lækkert skitøj over det hele og bare tænke at shoppestop er ikke slut. Men om tre uger er det!

Du har godt nok holdt godt ud :klap: Du har så meget fortjent ekstra god shopping om tre uger.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 133
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1100

Indlægaf FrøkenM » 9. mar 2016, 20:07

Det går.... Nogenlunde, synes jeg. Jeg var i KBH i weeekenden og der røg lidt med hjem :blush: men det er fornuftige ting som kan mikses godt med det jeg har :) fik derudover byttet min forårsjakke til et nr. større så nu mangler jeg definitivt ikke mere. Og er heller ikke nødt til at købe nye sko pga. slid lige foreløbig, umiddelbart :)

Skal dog have stocket op på strømpebukser inden så længe :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 10. mar 2016, 08:38

Jeg var tæt på at falde i, da H&M sendte en mail om, at jeg stadig havde ting i kurven. Den mail blev fluks slettet. :D

Har fået smidt mere tøj ud i denne måned, end jeg har fået købt heldigvis.
1

Tilbage til "Mode"