Shoppestop 2016

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Re: Shoppestop 2016

Indlægaf Filipai » 10. mar 2016, 08:54

Jeg har brudt det med en enkelt t-shirt og en træningsbluse. Jeg skulle til fødselsdag, og følte mig utilpas i alt (hej vægtøgning). Så brugte 80 kr på t-shirten. Og så en træningstrøje til 80 kr også, for netop at komme af med de kg der er sneget sig på. I forhold til hvor meget jeg shoppede før synes jeg klarer det meget godt :D
4
StripesAddict
Kort karma: 67
Likede indlæg: 568

Indlægaf StripesAddict » 10. mar 2016, 16:48

Jeg er faldet i - synes godt nok det er liiige hurtigt nok.

Jeg bestilte et par overknee støvler i februar, men endte egentlig med at returnere dem fordi jeg ikke syntes de var så praktiske/passende til et liv som studerende/kontornusser, men så så jeg en veninde med et lignende par, og hun så vildt smart og ikke-upassende ud, og et par dage senere blev de så sat yderligere ned. I morges var de ved at være udsolgt, og så kunne jeg altså ikke holde stand længere :sarkasme:

Med mit held bliver det 20 grader i næste uge, så de er aaalt for varme.

Jeg regner med at holde mig på dydens smalle sti fremadrettet!

Derudover overvejer jeg at holde helt shoppestop når jeg har købt tingene på min liste, og frem til når jeg skal til at købe ind til efterårsgarderoben. Altså fra engang i maj og frem til august-september-ish. Jeg burde ikke mangle det store til sommer, så der kan jeg lige så godt bestræbe mig på ikke at shoppe - specielt fordi jeg muligvis skal til New York i slutningen af august.
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4464

Indlægaf Rosa Espinosa » 12. mar 2016, 12:03

Har desværre brudt mit shoppestop, hvilket jeg er ret ærgerlig over, men kan ikke gå med mine briller mere får hovedpine af dem, så har købt nogle nye. So long 7.000 kr :tie: Gør sgu lidt ondt.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3557

Indlægaf Ballademager » 12. mar 2016, 12:11

Rosa Espinosa skrev:Har desværre brudt mit shoppestop, hvilket jeg er ret ærgerlig over, men kan ikke gå med mine briller mere får hovedpine af dem, så har købt nogle nye. So long 7.000 kr :tie: Gør sgu lidt ondt.

Trælse penge at komme af med, men briller kan man jo ikke rigtigt undvære :ae: Synes ikke rigtigt, at det tæller som et brud, for hvad er alternativet? At gå rundt uden briller?
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 12. mar 2016, 12:58

Her går det strygende. Måtte købe en sports-bh i fitness forleden (havde glemt en, og havde kun en blonde-bh med), men den stod kun i 80 kroner, så det går :genert:

Næste skridt bliver at eliminere resten af den dumme SU-gæld. DET bliver stort :banan:
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
StripesAddict
Kort karma: 67
Likede indlæg: 568

Indlægaf StripesAddict » 12. mar 2016, 14:42

Jeg er enig med ballademager i at briller ikke gælder, det er ligesom noget man er nødt til at have. Jeg kiggede dog på et par forleden, og det ville jeg synes var et brud, fordi jeg HAR, så der ville være tale om ekstra briller.
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4464

Indlægaf Rosa Espinosa » 12. mar 2016, 15:31

Ballademager skrev:
Rosa Espinosa skrev:Har desværre brudt mit shoppestop, hvilket jeg er ret ærgerlig over, men kan ikke gå med mine briller mere får hovedpine af dem, så har købt nogle nye. So long 7.000 kr :tie: Gør sgu lidt ondt.

Trælse penge at komme af med, men briller kan man jo ikke rigtigt undvære :ae: Synes ikke rigtigt, at det tæller som et brud, for hvad er alternativet? At gå rundt uden briller?

Det ville næppe være sikkert for mig eller andre :genert: Man får lidt tilbage af Sygeforsikring Danmark, så det hjælper heldigvis lidt.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 11
Likede indlæg: 278

Indlægaf Lucia » 15. mar 2016, 19:11

Årh, jeg har virkelig lyst til at købe tøj for tiden!
Det er så fjollet, for jeg mangler jo intet, men der er bare så meget, der er så fint :rulle: (Og sat ned og jeg har rabatkoder...)
Men indtil videre har jeg da holdt mig i skindet, så jeg prøver virkelig at fortsætte med at være standhaftig :D
2
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Filipai » 15. mar 2016, 20:49

Jeg har også brudt shoppestoppet. Dumme mosscopenhagen og deres lokke tilbud. Må afmelde mig deres FB side, for var lige ved at falde i, igen nu. En kjole til 100 kr, er parat nede hos den lokale GLS uddeler.
1
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 466

Indlægaf No1 » 15. mar 2016, 22:08

Lucia skrev:Årh, jeg har virkelig lyst til at købe tøj for tiden!
Det er så fjollet, for jeg mangler jo intet, men der er bare så meget, der er så fint :rulle: (Og sat ned og jeg har rabatkoder...)
Men indtil videre har jeg da holdt mig i skindet, så jeg prøver virkelig at fortsætte med at være standhaftig :D

Ja, jeg har også lyst til at købe diverse, men har holdt mig godt i skindet. Prøver virkelig at være dedikeret til mere opsparing og mindre forbrug.

Skal dog have købt nogle småting snart, men det skal kun være basis og ting jeg vitterligt har brug for.
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 16. mar 2016, 07:20

Jeg har også lyst til at shoppe tøj og sko, men taget i betragtning, at jeg har tre-fire poser liggende med tøj, jeg ikke kan passe, giver det ganske enkelt ikke mening, at jeg køber nyt.
Derfor forsøger jeg at give den en skalle med vægttabet - og så ser jeg frem til at shoppe i Belfast om to måneder. Sidstnævnte er med til, at jeg lader være med at shoppe herhjemme - med mindre det, jeg mangler, er strengt nødvendigt.
3
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Indlægaf Akehurst2 » 16. mar 2016, 09:18

Jeg har ryddet videre ud i skabet og tager en sidste tur (for denne gang) i løbet af påsken. Der er virkelig kommet plads, for når først oprydningen er i gang synes jeg også, jeg er bedre til at erkende, at "ja, du kan passe den, men nej, du gider jo egentlig ikke bruge den og den er i øvrigt 9 år gammel, godt brugt og har kostet 179,- i H&M, så let it go".

Så er jeg jo i gang med lister over, hvad jeg konkret mangler og virkelig godt kunne tænke mig, hvor jeg forsøger at se det i sammenhæng med mit eksisterende tøj og den måde, jeg har brugt det på, særligt i den her periode, hvor jeg ikke må shoppe, så jeg forhåbentligt også når jeg snart MÅ shoppe får lavet færre deciderede fejlkøb, og også færre af de meget begrænsende køb, hvor et stykke tøj kræver et andet (som jeg måske ikke engang har) for at fungere.

Jeg håber, at shoppestoppet rent faktisk får givet mig bedre vaner. Ellers vil jeg overveje at lægge nogle (kortere!) shoppestop ind fremover, så jeg fortsat kan holde fokus.
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 16. mar 2016, 09:25

Altså, jeg lurer jo lidt med herinde uden sådan at være helt med... Men alligevel giver I mig lyst til at shoppe endnu mindre, end jeg gør i forvejen :engel:

Før vores bryllupsrejse købte jeg et par jeans, en ærmeløs skjorte, to sommerkjoler og en bikini - alt sammen på tilbud. Siden har jeg ikke haft fokus på shopping overhovedet og har det heller ikke nu. Jeg har bryllup på hjernen, så de sidste småting som smykker, undertøj m.m. bliver det eneste, jeg kommer til at købe resten af foråret :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 17. mar 2016, 17:54

Aarghhh, så faldt jeg alligevel i, selvom det var helt bevidst. Har købt noget træningstøj, som jeg skal bruge, når jeg forhåbentligt snart lander et job som instruktør.

:genert:
0

Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 43
Likede indlæg: 424

Indlægaf Chachacha » 17. mar 2016, 20:16

Ballademager skrev:Aarghhh, så faldt jeg alligevel i, selvom det var helt bevidst. Har købt noget træningstøj, som jeg skal bruge, når jeg forhåbentligt snart lander et job som instruktør.

:genert:

Det synes jeg er en ret OK undskyldning :D Hvad skal du være instruktør i? :)
0
Namaste, bitches :kaffe:

Tilbage til "Mode"