Shoppestop 2016

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Re: Shoppestop 2016

Indlægaf Torn » 18. mar 2016, 09:34

Jeg har ikke købt siden min 200krsynd i februar. Men jeg har heller ikke fået ryddet ud i skabet. Kan ikke overskue det.
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3558

Indlægaf Ballademager » 18. mar 2016, 09:40

Chachacha skrev:
Ballademager skrev:Aarghhh, så faldt jeg alligevel i, selvom det var helt bevidst. Har købt noget træningstøj, som jeg skal bruge, når jeg forhåbentligt snart lander et job som instruktør.

:genert:

Det synes jeg er en ret OK undskyldning :D Hvad skal du være instruktør i? :)

Tak :kys:

Hele det her indstruktør-noget er en del af et større-selvtillid-projekt, så der ligger mere i det træningstøj end som så :genert:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 466

Indlægaf No1 » 21. mar 2016, 20:17

Mit shoppestop er ikke helt på toppen. Jeg har købt en del make-up, men det var ikke en del af det, så det er ok.

Til gengæld gik jeg lidt i selvsving i denne weekend. Har brudt mit shoppestop ved at købe tre par sko i Magasin til 200 kr. samlet. Selvom det var et fund og et kup, så var det ikke meningen... Men ja.

Derudover har jeg købt én blazerjakke (ikke et brud på shoppestoppet), men der kom så lige tre kjoler oveni - fra New Look.

Det kunne have været værre, men er stadig lidt skuffet.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 133
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1116

Indlægaf FrøkenM » 22. mar 2016, 14:28

Ups :blush:

Har købt støvler (ikke en del af shoppestoppet) men der røg også en gudesmuk kjole med i købet. Det er okay, for reelt var der 4 items der udover støvlerne fangede min interesse. Støvlerne var i øvrigt nedsat med 50% så det var faktisk en helt god deal :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 43
Likede indlæg: 425

Indlægaf Chachacha » 22. mar 2016, 21:18

Kan se, der er andre end mig, der er faldet i :D Jeg har købt et par smådyre UGG hjemmesko, fordi vores rå trægulv er lidt for råt, så jeg får splinter. Det kunne ha' gået an med nogle billigere, men de er simpelthen så lækre og fine, og jeg futter rundt i dem hver dag, så det må retfærdiggøre lidt...

Til gengæld har jeg listet 10 ting på TS! :)
2
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
FrøkenM

Indlægaf FrøkenM » 22. mar 2016, 21:24

Chachacha skrev:Kan se, der er andre end mig, der er faldet i :D Jeg har købt et par smådyre UGG hjemmesko, fordi vores rå trægulv er lidt for råt, så jeg får splinter. Det kunne ha' gået an med nogle billigere, men de er simpelthen så lækre og fine, og jeg futter rundt i dem hver dag, så det må retfærdiggøre lidt...

Til gengæld har jeg listet 10 ting på TS! :)

Sko kan altid retfærdiggøres :D :fløjt:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
No1

Indlægaf No1 » 22. mar 2016, 21:43

Altså, shit happens ift. at købe ting, man ikke burde have købt. Jeg synes dog det er fremskridt, når man ikke bare hoarder indkøb, men i stedet for har tænkt lidt over sine køb. :)
3
Brugeravatar
FrøkenM

Indlægaf FrøkenM » 23. mar 2016, 06:05

No1 skrev:Altså, shit happens ift. at købe ting, man ikke burde have købt. Jeg synes dog det er fremskridt, når man ikke bare hoarder indkøb, men i stedet for har tænkt lidt over sine køb. :)

Enig :gogo:

Ift mit køb af kjole så har det været under overvejelse en uge. Prøvede den, var ikke helt sikker, prøvede den igen og :dåne:

NU burde jeg være helt klar til at gå foråret i møde på tøj og sko, men måske et indkøb af sandaler bliver nødvendigt, når jeg finder ud af hvor slidte dem fra sidste år er. Har dog besluttet at jeg så vidt muligt ikke køber shorts mv. i år. Dels fordi jeg har nogle virkelig lækre fra USA, som jeg købte sidste år, men også fordi jeg ikke tror jeg får dem brugt. Er lige blevet opereret og for det første skal arret jo helst ikke udsættes for for meget direkte sollys og dernæst er jeg heller ikke ret glad for at flashe :blush:

Der skal dog en ny bikini til inden sommer, for den jeg har er simpelthen for lille i overdelen :lol:
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 23. mar 2016, 06:27

Jeg har en konto hos H&M, men jeg har lovet mig selv, at den IKKE skal bruges - for det er en dårlig cirkel for mig, hvis jeg først begynder at købe på den, når den nu allerede er betalt ud.

Til gengæld håber jeg stadig, at jeg kan få sparet lidt sammen, så jeg kan shoppe en smule i Belfast i maj - det lokker trods alt mere end H&M, Vero Moda m.m. - selv om det primært er de butikker, jeg normalt køber tøj og accessories i.
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Filipai » 23. mar 2016, 06:40

Jeg har shoppet nye træningssko. Det blev en nødvendighed. Men igen, hele formålet var at spare nogle penge på overdrevet tøjforbrug.

Har nok 50 kjoler i skabet lige nu, og føler ikke jeg ejer noget jeg kan tage på. Hvilket har ledet til en tøjkrise til den påskefrokost jeg skal til på fredag. Så jeg ender nok med at bryde shoppestoppet idag, for at købe et eller andet. Håber jeg kan finde noget i Saint Tropez, da jeg har 500 kr derindetil.
1
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Indlægaf Akehurst2 » 4. apr 2016, 11:51

Så blev det endelig den 1. april! Øj, hvor har jeg shoppet igennem i weekenden :genert: Havde lagt ruter og researchet grundigt og er kommet hjem med virkelig gode ting

Det er helt fantastisk at have nyt tøj i skabet, tøj der passer og som man bare kan glæde sig til at have på. Føler mig SÅ fin i dag - selvom jeg bare er i grå jeans og cardigan :-D

Overordnet set har det været godt at prøve at shoppestoppe i en længere periode. Det har givet noget bevidsthed om, hvorfor jeg shopper og hvornår (er fx slem til trøsteshopping), fokus på at få brugt ting og på hvad jeg reelt har brug for, fokus på kvalitet frem for kvantitet og noget tiltrængt oprydning undervejs.

Jeg vil dog ikke gøre det igen med så mange begrænsninger og i så lang tid. Det er simpelthen for besværligt med et meget rigidt shoppestop, hvis man fx mangler handsker, sportstøj eller andet praktisk, eller som mig har tabt sig, så man går rundt i tøj, der er alt for stort. Konkret havde jeg også glædet mig som en lille vild til at købe nogle bestemte skjorter, når det blev den 1. april, og de kan nu ikke fås længere, hvorfor jeg reelt kommer til at mangle dem (hvilket jeg faktisk var lige ved at hyle over. Meget barnligt - men er man beriget med stor barm og har brug for skjorter, der kan stoppes ned i bukserne er der bare et uhyggeligt begrænset udvalg). Men fx et shoppestop på festtøj, kjoler eller bukser eller et fuldt stop i kortere perioder kan jeg godt se for mig. For fokus på forbrug og stopklodser før man bare hælder i den virtuelle indkøbskurv og trykker "gennemfør køb" er godt.
6
No1

Indlægaf No1 » 4. apr 2016, 16:47

Tillykke med at du er kommet i maal, Ake. Det er virkelig godt gaaet! :) Det er ogsaa nogle super fine betragtninger du kommer med. Kan i hvert fald selv nikke genkendende til, at det som oftest er ved festtoej eller spraglede ting, man kommer til at impulskoebe. Der er det i grunden bare bedre at fylde op med basisvarer, som man reelt set har brug for, og saa overveje de andre ting lidt grundigere foer man koeber.

April er i gang for mit vedkommende ogsaa. Jeg har foelgende begraensninger for april:
- Basisvarer (toppe og tights) er ok.
-Jeg skal bruge lidt mere foraarstoej, saa det er okay at koebe to-tre kjoler i et rimeligt prisleje.

Det er umiddelbart det. Jeg har ikke nogen begraensning paa i forhold til make-up, men der gaelder bare de samme "hold igen med overforbruget" regler. :D
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Filipai » 4. apr 2016, 18:15

Jeg har brudt yderligere. Har købt en blazer til 600 kr, som jeg havde sukket over længe. Den bliver købt grundet tøjkrise, og jeg frygtede faktisk med at det blev et fejlkøb. Jeg har allerede brugt den så meget, og den har reddet flere tøjkriser, faktisk så mange tøjkriser, at jeg overveje at bryde mit shoppestop, og købe endnu en, i sort.

Min søde kæreste har tilgengæld lovet mig at vi kan bygge om i soveværelset, og dermed få et halvt walk in closet, dog vil det kun fungere med halvåbne skabe, så jeg bliver nødt til at få ryddet godt og grundigt ud, det håber jeg kan give mig lidt overblik.
2
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 13. apr 2016, 07:03

Shoppestoppet er ikke nemt for tiden, synes jeg, men jeg hænger i og håber, at jeg kan undgå at shoppe indtil jeg tager til Belfast i midten af maj. Nu har jeg holdt ud så længe, men lige for tiden synes jeg bare, at der er så meget tøj og sko, jeg rigtig gerne vil shoppe.
1
No1

Indlægaf No1 » 13. apr 2016, 13:36

Jeg har købt en taske - 2nd hand. Det var ikke en del af mit shoppestop, men havde først regnet med at købe den om et par måneder. Nu slog jeg så til.

Ellers bruger jeg ikke rigtigt penge på andet end mad lige pt., så det er fint.
0

Tilbage til "Mode"