Shoppestop 2016

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Re: Shoppestop 2016

Indlægaf Ballademager » 13. apr 2016, 15:36

Jeg har nu nået mit mål og betalt min studiegæld ud - og kan dermed skære 1200 kr af mine månedlige, faste udgifter! :banan: :banan: :pompom: :pompom: Og jeg har dejlig orden i mit klædeskab.

Er faldet i to gange (træningstøj og en nederdel), men regner med at holde shoppestoppet til udsalget starter i juli. Skal liiiige have kørt lidt ind på min slunkne opsparing igen :D
9
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 11
Likede indlæg: 276

Indlægaf Lucia » 13. apr 2016, 16:29

Jeg er faldet lidt i, fordi jeg så en kjole, jeg har haft kig på længe, som var sat virkelig meget ned og som jeg kunne betale delvist med et gavekort.

Nu hvor jeg har den i hænderne kan jeg godt se, at jeg uden problemer ville kunne undvære den, men den er ret fin, så vil ikke til at bruge penge på returporto, selvom jeg måske burde. Men så har jeg da fået bekræftet at det nok er en god idé at holde shoppestop, når jeg ikke kommer mere op at køre over de ting, jeg køber.
Har ellers ret mange ting, jeg gerne vil have, men det er jo ikke reelt noget, jeg har behov for, så tænker at jeg vil få samme blah-fornemmelse, hvis jeg køber noget af det. Så om ikke andet, så har mit kjolekøb gjort mig bevidst om at shoppestoppet er godt og at min trang til nyt tøj primært er et kunstigt behov, som jeg ikke skal give efter for.
4
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 43
Likede indlæg: 419

Indlægaf Chachacha » 13. apr 2016, 17:34

Jeg købte en kjole i lørdags, som jeg fik pengene retur for i dag. Så april er indtil videre shoppefri for mit vedkommende :banan: Jeg skal også kun holde den til maj, hvor jeg skal til New York og får lidt friere tøjler :)
1
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 133
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1105

Indlægaf FrøkenM » 14. apr 2016, 06:35

Jeg har indtil videre ikke brudt shoppstoppet i denne måned - håber det forbiliver sådan. Det hjælper en del, at der er mange eksaminer der skal læses op til, så tiden bliver ligesom brugt på noget andet.

Jeg har egentlig sagt, at jeg må igen pr. 1/5 men lige nu overvejer jeg om jeg skal fortsætte for jeg synes faktisk det er rart at have fokus på ikke at shoppe.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 290
Likede indlæg: 4448

Indlægaf Rosa Espinosa » 14. apr 2016, 10:40

Har faktisk brudt mit stoppeshop og købt 2 drikkedunke, så jeg er klar når en afdeling ringer og tilbyder mig et job. Har også købt en madpakkekasse. Så det er bare at sidde og vente på den opringning.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 14. apr 2016, 10:48

Jeg har holdt skansen siden februar :-D
7
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4567

Indlægaf Akehurst2 » 14. apr 2016, 10:56

Lucia skrev:Nu hvor jeg har den i hænderne kan jeg godt se, at jeg uden problemer ville kunne undvære den, men den er ret fin, så vil ikke til at bruge penge på returporto, selvom jeg måske burde. Men så har jeg da fået bekræftet at det nok er en god idé at holde shoppestop, når jeg ikke kommer mere op at køre over de ting, jeg køber.
Har ellers ret mange ting, jeg gerne vil have, men det er jo ikke reelt noget, jeg har behov for, så tænker at jeg vil få samme blah-fornemmelse, hvis jeg køber noget af det. Så om ikke andet, så har mit kjolekøb gjort mig bevidst om at shoppestoppet er godt og at min trang til nyt tøj primært er et kunstigt behov, som jeg ikke skal give efter for.

Det synes jeg også, mit lange shoppestop var godt til - at blive opmærksom på, hvad jeg virkelig manglede og rigtig gerne ville have, i stedet for det med at kedsomhedsshoppe sådan lidt hist og pist eller slå til på noget, bare fordi, det var billigt og hvad jeg ellers har dyrket af dårlige shoppevaner.
2
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 11
Likede indlæg: 276

Indlægaf Lucia » 14. apr 2016, 18:21

Akehurst2 skrev:
Lucia skrev:Nu hvor jeg har den i hænderne kan jeg godt se, at jeg uden problemer ville kunne undvære den, men den er ret fin, så vil ikke til at bruge penge på returporto, selvom jeg måske burde. Men så har jeg da fået bekræftet at det nok er en god idé at holde shoppestop, når jeg ikke kommer mere op at køre over de ting, jeg køber.

Det synes jeg også, mit lange shoppestop var godt til - at blive opmærksom på, hvad jeg virkelig manglede og rigtig gerne ville have, i stedet for det med at kedsomhedsshoppe sådan lidt hist og pist eller slå til på noget, bare fordi, det var billigt og hvad jeg ellers har dyrket af dårlige shoppevaner.

Har ellers ikke ment at jeg har haft tendens til kedsomhedsshopping, men det har jeg jo nok alligevel. Men det er fedt at få bedre indsigt i ens shoppevaner, især når man kan spare penge sammen uden egentlig at savne det, man ellers ville have brugt pengene på :D
1
Brugeravatar
Kruspersille
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Indlægaf Kruspersille » 16. apr 2016, 09:31

Hvis man trænger til noget nyt (og til at få ryddet lidt ud i skabet), men stadig vil overholde sit shoppestop er der masser af byttemarkeder rundt om i landet i dag, fordi det er nordisk byttedag :)
http://www.byttemarked.nu/kalender/2016-04-16/
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 26. apr 2016, 09:58

Jeg tror, jeg springer fra shoppestoppet igen. Ikke fordi jeg vil gå helt shop amok, men der er nogle ting, jeg gerne vil købe her i foråret.

Men det har været godt at være med. Det har givet godt overblik i klædeskabet :D
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 463

Indlægaf No1 » 26. apr 2016, 17:28

Mit shoppestop døde lidt i går. Jeg ser på mit forbrug igen i næste måned. :D
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 290
Likede indlæg: 4448

Indlægaf Rosa Espinosa » 2. maj 2016, 14:14

Har brudt mit stoppeshop, hvilket er første gang siden januar, det er ret godt klaret af en der plejede at købe tøj hver måned. Det skal siges at tøjet er alt sammen købt i genbrug, så det burde ikke tælle. Fik 4 bluser, en skjorte, en striktrøje, en kjole og en polo til kæresten. Alt sammen for 270 kr. Plus jeg fandt en tyver ude foran en af butikker. Så det har været en god dag :p
4
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1406

Indlægaf Filipai » 2. maj 2016, 14:17

Jeg kunne ikke sove her den anden dag, og klikkede for 1800 kr hjem fra asos. Så må jeg se hvor meget der skal retur. For har ikke lige fået prøvet det, selvom jeg hentede det i fredags.
Jeg har fået nyt skab, og jeg har virkeligt fået ryddet ret godt ud da jeg skulle pakke hele soveværelset ned. Det er dog fuldstændigt forbudt at shoppe i Maj, da jeg skal til Rom d. 31, og der skal der være råd til lidt snold.
1
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 463

Indlægaf No1 » 2. maj 2016, 19:46

Jeg har købt to kjoler i Bilka til under 200 kr. i alt. Har fået overført en del penge til opsparingen på trods af, at jeg har snoldet lidt make-up. Der røg derudover en sæk fyldt med tøj videre til genbrug.

Det er lidt skræmmende at tænke på, at jeg har sendt 4 fyldte sække med tøj videre til genbrug inden for meget kort tid.. Det siger bare noget om overforbrug.
0
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 2. maj 2016, 19:50

Jeg er startet forfra her i maj :blush: april måned var virkelig ikke god for mig :tie:
0

Tilbage til "Mode"