Shoppestop 2016

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Re: Shoppestop 2016

Indlægaf No1 » 13. feb 2016, 20:02

Jeg har brugt 200+ kr. på at erstatte en tunika, der er blevet ødelagt i vask. Det var ikke ligefrem en del af planen, men jeg vil ikke kalde det et brud på mit shoppestop.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 13. feb 2016, 20:39

Jeg smadrede et par sorte h&m ballerinaer til min fødselsdagsfest sidste weekend, så købte et erstatningspar til 60 kr. Og så har jeg brugt 290 kr, men det er til en kjole til et bryllup, fundet til knaldhamrende godt tilbud. Og så undgår jeg ikke en dyr tøjkrise senere hen.

Der røg så liiidt mere i kuren fra h&m, men returnerer det. Så det var kun en kort svaghed.
Det er blevet en god vane ikke lige at skulle gå ind og lure på hjemmesider, eller hoppe i butikker. Sparer tid OG penge, og har sat 2000 til side i bare denne måned, det er sgu okay på en SU :genert: , og det viser jo bare at jeg før har shoppet for meget.
4
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 13. feb 2016, 22:54

Det er da vildt godt! Mit forbrug er skruet en del ned allerede. Next step bliver at skrue ned for madforbruget etc.
2
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 10
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lucia » 14. feb 2016, 09:48

Jeg har vist også godt af et lille shoppestop i hvert fald frem til april.
På grund af udlandsrejse sidste år holdt jeg også shoppestop de sidste 4 måneder af 2015, men det blev jo også noget nemmere af at jeg ikke rigtig kunne netshoppe der, hvor jeg var. Men jeg savnede ikke noget, så jeg burde kunne klare mig herhjemme også.
Jeg har været lidt for flittig på diverse netshops den sidste måneds tid (sikkert pga. shoppestoppet inden), men har dog returneret størstedelen af det. Og jeg mangler jo ikke noget.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 14. feb 2016, 10:32

Noget af det jeg virkeligt skal bruge min shoppestop periode på, er (udover at tabe mig, så jeg rent faktisk kan passe mine gamle lækre køb) er at finde ud af hvad jeg virkeligt mangler, så jeg kan få opbygget en lidt pænere og mere voksen garderobe, uden den bliver røvsyg. Jeg er i et erhverv hvor tøjstilen virkeligt ikke er noget der bliver gået op i, men mit nye studiejob har jeg en ledende stilling, og skal mødes med flere lidt større virksomheder, så jeg vil gerne kunne fremstå lidt mere professionel. Så jeg prøver at bruge pinterest så jeg kan få et overblik over hvilken stil jeg vil bevæge mig over i.
0
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 14. feb 2016, 12:50

Nå, men man skal åbenbart have træningstøj på rimelig ofte på mit studie, så jeg må købe noget, når jeg finder et godt tilbud. Indtil da nøjes jeg med sweatpants og toppe.

Jeg vil bruge de penge jeg starter op på tænder (nye facader og fjernelse af visdomstænder) så det er en god gulerod!
0
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4537

Indlægaf Akehurst2 » 16. feb 2016, 08:41

Fik dispensation fra shoppestoppet til at købe et par vægtløftersko, som træneren havde ment var absolut nødvendige.

Er overhovedet ikke skægt at købe halvgrimme, dyre sko kun til brug for træning - er ligesom at købe toiletpapir eller Ajax. Ren praktik.
Senest rettet af Akehurst2 22. feb 2016, 13:52, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 133
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1102

Indlægaf FrøkenM » 19. feb 2016, 14:20

Har dispenseret mit shoppestop pga. manglende træningstøj og jeg er desuden nødt til at købe en ny forårsjakke når den tid kommer, da den jeg havde (heldigvis) er blevet for stor :)

Jeg har købt to par bukser, en sportsbh, en jakke og tre træningstoppe fra Only Play og er ganske godt tilfreds. Havde kun et par bukser og en sportsbh og er begyndt at genoptræne i fitness efter operation. Så det var nødvendigt. Og faktisk fik jeg rigtig meget for 1600 kr, synes jeg. Har sko, så det bliver ikke et problem.

Ellers går det rigtig godt og ingen impulskøb :)
3
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 42
Likede indlæg: 404

Indlægaf Chachacha » 19. feb 2016, 15:20

Jeg har købt en kjole fra Zara. Den blev ved med at blive udsolgt så snart den kom på lager, så da jeg endelig så den i min størrelse blev jeg grebet og købte den uden at tænke på shoppestop :genert: Til gengæld har jeg solgt en bluse på TS, så selvom det ikke går lige op prismæssigt, så er det da i det mindste "1 in 1 out"-princippet :D
2
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 133
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1102

Indlægaf FrøkenM » 19. feb 2016, 15:36

Chachacha skrev:Jeg har købt en kjole fra Zara. Den blev ved med at blive udsolgt så snart den kom på lager, så da jeg endelig så den i min størrelse blev jeg grebet og købte den uden at tænke på shoppestop :genert: Til gengæld har jeg solgt en bluse på TS, så selvom det ikke går lige op prismæssigt, så er det da i det mindste "1 in 1 out"-princippet :D

Så længe det er den vej det går, så er en ny kjole da helt okay :gogo:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 22. feb 2016, 12:10

Ups. Jeg havde lige endnu et gavekort, der skulle brændes af. Jeg kom til at købe for 400 kr udover gavekortet. Det var ikke nødvendigt. Men jeg har godt nok svært ved at skille mig af med tøjet igen. Det er pænt og det sidder godt og jeg kunne virkelig godt bruge den ene af kjolerne til en fest i weekenden. Jeg stemmer for at beholde det. :-D
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 22. feb 2016, 12:24

Jeg tog en ordentlig oprydningstur i skabet. En hel sæk er røget til genbrug efter at jeg havde foræret en hel del videre til en veninde og der er kommet lidt mere plads i skabet.

Og ja, jeg fandt en 8 år (!!) gammel nederdel med prismærke på (den havde i øvrigt ikke været billig :rulle:). Kunne godt huske den, da den dukkede op - var lidt for lille, da jeg købte den og så glemte jeg åbenbart alt om den. Men nu er den fremme og den passer faktisk, så jeg har den på i dag. Meget tilfreds!

Jeg har en del tøj på loftet også, som jeg også fik kigget lidt på. Noget røg ud, noget er kommet i skabet med henblik på at blive brugt, når jeg har tabt mig lidt mere. Det er lidt dumt at have tøj deroppe, men nødvendigt for så vidt angår de lange kjoler og kjoler, der ikke egner sig til at være foldet sammen, som der ikke er plads til i mit skab. Men jeg glemmer det, når det er deroppe, så det skal gennemgås grundigt ved lejlighed og så arrangeres på en måde, så jeg let kan overskue det.

Men det er virkelig godt, det med oprydning. Vil tage en tur til, når enden på shoppestoppet nærmere sig, for har stadig en del tøj, der er for stort - men jeg skal jo have tøj på også frem til 1. april. Men deromkring ryger der en pose til og så skal jeg have noget tøj, der faktisk passer :love:
4
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 22. feb 2016, 12:43

Akehurst2 skrev:Jeg tog en ordentlig oprydningstur i skabet. En hel sæk er røget til genbrug efter at jeg havde foræret en hel del videre til en veninde og der er kommet lidt mere plads i skabet.

Og ja, jeg fandt en 8 år (!!) gammel nederdel med prismærke på (den havde i øvrigt ikke været billig :rulle:). Kunne godt huske den, da den dukkede op - var lidt for lille, da jeg købte den og så glemte jeg åbenbart alt om den. Men nu er den fremme og den passer faktisk, så jeg har den på i dag. Meget tilfreds!

Jeg har en del tøj på loftet også, som jeg også fik kigget lidt på. Noget røg ud, noget er kommet i skabet med henblik på at blive brugt, når jeg har tabt mig lidt mere. Det er lidt dumt at have tøj deroppe, men nødvendigt for så vidt angår de lange kjoler og kjoler, der ikke egner sig til at være foldet sammen, som der ikke er plads til i mit skab. Men jeg glemmer det, når det er deroppe, så det skal gennemgås grundigt ved lejlighed og så arrangeres på en måde, så jeg let kan overskue det.

Men det er virkelig godt, det med oprydning. Vil tage en tur til, når enden på shoppestoppet nærmere sig, for har stadig en del tøj, der er for stort - men jeg skal jo have tøj på også frem til 1. april. Men deromkring ryger der en pose til og så skal jeg have noget tøj, der faktisk passer :love:

Hold op hvor er du god! Og hvor har du tidligere været slem :-p Men skønt at nederdelen så kunne bruges nu. Det er jo faktisk næsten et nyt stykke tøj.
1
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 22. feb 2016, 12:51

Torn skrev:Hold op hvor er du god! Og hvor har du tidligere været slem :-p Men skønt at nederdelen så kunne bruges nu. Det er jo faktisk næsten et nyt stykke tøj.

Følte mig heller ikke alt for stolt, da nederdelen dukkede op :blush:
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3507

Indlægaf Ballademager » 22. feb 2016, 13:14

Akehurst2 skrev:Jeg tog en ordentlig oprydningstur i skabet. En hel sæk er røget til genbrug efter at jeg havde foræret en hel del videre til en veninde og der er kommet lidt mere plads i skabet.

Det lyder godt :gogo: Det er fantastisk, når man har ryddet op og fået overblik.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Mode"