Plussize-tråden

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5910

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Dikus » 30. dec 2015, 21:32

Marott skrev:
Dikus skrev:
ulviforklæder skrev:Jeg har før haft held med at finde kjoler i "ned-under-knæene"-længde hos både ASOS og Dorothy Perkins, så prøv at se, om de har det, som I søger :)

Jeg har stort set kun ASOS kjoler i mit skab. Men det sidste stykke tid, har de virkeligt været dårlige til at lave nogen, jeg kunne lide :blush:

Men fandt lige denne her, som ser god ud som hverdagskjole:

http://ladyvlondon.com/Navy-Ella-Jersey ... oRG6I3luM8

Så den tager jeg i lidt farver. For de sidste mange, mange ASOS kjoler har kun været sorte... Og det er sådan lidt kedeligt i længden.

Hvor lang er den kjole? Jeg stinker til alt andet end cm. :genert:

Pas. Men jeg er ret sikker på, den kommer til at gå ned over knæene. Nogle af de andre fine er liiiige til den korte side. (Jeg er 174 cm. høj).

Jeg kiggede faktisk også på den anden, der er vist - men den er meget nedringet. Og det ville være så lækkert med nogle kjoler, der ikke var nedringede... selvom jeg selvfølgelig har skabet fuld af underkjoler :afro:
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 30. dec 2015, 21:34

Jeg har opgivet bukser for mange år siden :lol:

Problemet med hulkorte kjoler har jeg også. Jeg har et par Natascha swing kjoler fra missmartins.dk i deres plussize - nok den eneste kjole jeg kunne finde på at købe derfra, det er godt nok ikke min stil ellers da. Nå, men den swing kjole er jeg sgu ret glad for - også selvom den er hulkort. Så skid hul i, hvor uanstændig jeg er :D jeg har dog en underkjole på også, i tilfælde af at jeg skal bukke mig bare en smule forover. Jeg forstår simpelthen ikke, at man ikke lige tænker sig om og rent faktisk laver noget tøj der ikke bare er det større, men også tager højde for nogle af de problemer man har som tyk pige.
1
x
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8517

Indlægaf 2SHY » 30. dec 2015, 21:34

Jeg føler mig ikke ret godt tilpas i kjoler og de er absolut no go i arbejdsøjemed indenfor mit fag. Det duer simpelthen ikke at skulle forsøge at få det til at fungere med kjole eller nederdel når man roder rundt på gulvet og tit sidder i mildest talt akavede stillinger og meget tæt på fremmede mennesker

Så bukser er et must for mig. Men hold nu kæft hvor er det bare svært at finde :(
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 30. dec 2015, 21:35

2SHY skrev:Jeg føler mig ikke ret godt tilpas i kjoler og de er absolut no go i arbejdsøjemed indenfor mit fag. Det duer simpelthen ikke at skulle forsøge at få det til at fungere med kjole eller nederdel når man roder rundt på gulvet og tit sidder i mildest talt akavede stillinger og meget tæt på fremmede mennesker

Så bukser er et must for mig. Men hold nu kæft hvor er det bare svært at finde :(

:lol: Nej. Det ville være ret akavet :D
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 30. dec 2015, 21:38

Dikus skrev:
2SHY skrev:Jeg føler mig ikke ret godt tilpas i kjoler og de er absolut no go i arbejdsøjemed indenfor mit fag. Det duer simpelthen ikke at skulle forsøge at få det til at fungere med kjole eller nederdel når man roder rundt på gulvet og tit sidder i mildest talt akavede stillinger og meget tæt på fremmede mennesker

:lol: Nej. Det ville være ret akavet :D

Jeg kan lige høre for mig hvordan en hjerneskadet der er ramt i frontallappen nok skulle komme med nogle mere eller mindre spændende kommentarer :tie: Nok hører man en ting eller to men der er ingen grund til at invitere til det
1

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3263

Indlægaf DD_81 » 30. dec 2015, 21:40

Jeg er på jagt efter en skijakke, str. 52.
Alternativt en fin og lækker vinterjakke af mere praktisk karakter.

Prisside 1000 kr - så skulle en af jer på en udsalgs surfetur være stødt på en sådan, så smid endelig links :)
- jeg har en stor tyk northface polarjakke, men den er for stor, varm og klodset til skiferie.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 30. dec 2015, 21:44

Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bruger en model der er lidt større når det er plus size man sælger - jeg ved jo godt, at kjolen ikke sidder sådan der på mig. http://www.asos.com/ASOS-Curve/ASOS-CUR ... gridsize=3
1
x
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 30. dec 2015, 21:51

Sophaya skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bruger en model der er lidt større når det er plus size man sælger - jeg ved jo godt, at kjolen ikke sidder sådan der på mig. http://www.asos.com/ASOS-Curve/ASOS-CUR ... gridsize=3

Hende der er jo ikke plus-size i andet end modelverden. Tror hun er 38/40. Hun ligner mig, når jeg er str. 38.
2
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 464

Indlægaf No1 » 30. dec 2015, 21:52

Bukser.... Dem opgav jeg i lang tid indtil jeg forelskede mig i primarks hoejtaljede jeans. De sidder virkelig perfekt, paa mig i hvert fald. Foer det brugte jeg marks and spencers jeggings.
1
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 30. dec 2015, 21:55

Dikus skrev:
Sophaya skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bruger en model der er lidt større når det er plus size man sælger - jeg ved jo godt, at kjolen ikke sidder sådan der på mig. http://www.asos.com/ASOS-Curve/ASOS-CUR ... gridsize=3

Hende der er jo ikke plus-size i andet end modelverden. Tror hun er 38/40. Hun ligner mig, når jeg er str. 38.

Lige præcis. Jeg så gerne, at de havde en model der rent faktisk VAR stor. Så man ligesom havde et billede, der var tættere på hvordan det vil se ud på en selv. Især nu det ikke er tøj man kan prøve før man køber det.

Hvilket leder mig til endnu et af mine problemer. Hver gang jeg bestiller tøj, så svømmer kjolerne i taljen, hvor jeg er alt for smal til dem, mens jeg slet ikke kan få dem ned over min brede bag. Man skal åbenbart ha en lille røv selvom man er tyk. Jeg bestiller sjældent online mere :(
1
x
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 30. dec 2015, 21:56

Dikus skrev:[qu]

Pas. Men jeg er ret sikker på, den kommer til at gå ned over knæene. Nogle af de andre fine er liiiige til den korte side. (Jeg er 174 cm. høj).

Jeg kiggede faktisk også på den anden, der er vist - men den er meget nedringet. Og det ville være så lækkert med nogle kjoler, der ikke var nedringede... selvom jeg selvfølgelig har skabet fuld af underkjoler :afro:

Jeg glæder mig til at høre din anmeldelse af den, når du modtager. Jeg går i uniform på arbejde, men jeg kan godt lide at være pænt klædt på i det daglige til og fra. Så føler jeg mig så hip og ung :genert:
1
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 30. dec 2015, 21:57

Sophaya skrev:
Dikus skrev:

Lige præcis. Jeg så gerne, at de havde en model der rent faktisk VAR stor. Så man ligesom havde et billede, der var tættere på hvordan det vil se ud på en selv. Især nu det ikke er tøj man kan prøve før man køber det.

Hvilket leder mig til endnu et af mine problemer. Hver gang jeg bestiller tøj, så svømmer kjolerne i taljen, hvor jeg er alt for smal til dem, mens jeg slet ikke kan få dem ned over min brede bag. Man skal åbenbart ha en lille røv selvom man er tyk. Jeg bestiller sjældent online mere :(

Tykke mennesker har heller ikke bryster kan jeg konstatere. Jeg er nedringet i nærmest alt, fordi min barm ikke er en A-skål. :tie:
2
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 30. dec 2015, 21:59

Tykke mennesker har i øvrigt ikke tykke arme :rulle: I hvert fald har jeg opgivet at finde en pæn sommer jakke med plads til mine overarme
2

Brugeravatar
ulviforklæder
Kort karma: 2
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17

Indlægaf ulviforklæder » 30. dec 2015, 21:59

Marott skrev:
Dikus skrev:
ulviforklæder skrev:Jeg har før haft held med at finde kjoler i "ned-under-knæene"-længde hos både ASOS og Dorothy Perkins, så prøv at se, om de har det, som I søger :)

Jeg har stort set kun ASOS kjoler i mit skab. Men det sidste stykke tid, har de virkeligt været dårlige til at lave nogen, jeg kunne lide :blush:

Men fandt lige denne her, som ser god ud som hverdagskjole:

http://ladyvlondon.com/Navy-Ella-Jersey ... oRG6I3luM8

Så den tager jeg i lidt farver. For de sidste mange, mange ASOS kjoler har kun været sorte... Og det er sådan lidt kedeligt i længden.

Hvor lang er den kjole? Jeg stinker til alt andet end cm. :genert:

Min omregner siger, at kjolen er 106cm fra skulder til "bund" i størrelse. Du kan også se målene i cm i deres size chart :)

Screenshot_2015-12-30-22-57-32.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 30. dec 2015, 22:01

Røv, bryster og arme. I har evigt ret. Det er noget nær umuligt at opstøve tøj, der passer de steder, også selvom det er plussize. Der er tydeligvis ikke nogen af designerne, der nogensinde har været overvægtige :lol:

Jeg synes den her er rigtig pæn: http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid ... asket+Page

Men jeg tøver med at købe den, fordi der står at modellen har en str 46 på. Og hun er altså ikke en str 46, lad os sige det sådan. Så den kan da umuligt være særlig "true to size", som de ellers siger.
2
x

Tilbage til "Mode"