Forstuvet hånd?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 44
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 946

Forstuvet hånd?

Indlægaf Miss_no_More » 30. dec 2015, 22:41

Min kæreste havde tirsdag morgen en pludselig opstået smerte i venstre hånd. Han kan umiddelbart ikke komme i tanke om, at den skulle have fået et slag eller andet.

Han tog til lægen, som sendte ham til røntgen på skadestuen. De mente, den var forstuvet, men hvis det ikke blev bedre inden for 5-8 dage, skulle han komme igen, da de så mistænkte den for at være brækket.

Smerterne er efterhånden taget til og vi ender nok på skadestuen imorgen, men der kan jo være ret lang ventetid på sådan en dag, derfor søger jeg råd herinde :wacko:

Så er der nogle af jer, der har erfaringer med en forstuvet hånd og ved, om det også kan gøre fandens ondt eller det nærmere tyder på et brud? :gruble:
Jeg tænker, det er utroligt, den skulle være brækket, nu der ikke har været et slag....eller hvad? :forvirret:
0
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Re: Forstuvet hånd?

Indlægaf Rapfisk » 30. dec 2015, 22:46

Jeg har kun haft forstuvede ankler og fødder, men det gør ondt som langt ind i h******.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4228

Indlægaf Flora » 30. dec 2015, 22:50

Miss_no_More skrev:Min kæreste havde tirsdag morgen en pludselig opstået smerte i venstre hånd. Han kan umiddelbart ikke komme i tanke om, at den skulle have fået et slag eller andet.

Han tog til lægen, som sendte ham til røntgen på skadestuen. De mente, den var forstuvet, men hvis det ikke blev bedre inden for 5-8 dage, skulle han komme igen, da de så mistænkte den for at være brækket.

Smerterne er efterhånden taget til og vi ender nok på skadestuen imorgen, men der kan jo være ret lang ventetid på sådan en dag, derfor søger jeg råd herinde :wacko:

Så er der nogle af jer, der har erfaringer med en forstuvet hånd og ved, om det også kan gøre fandens ondt eller det nærmere tyder på et brud? :gruble:
Jeg tænker, det er utroligt, den skulle være brækket, nu der ikke har været et slag....eller hvad? :forvirret:

Nu har jeg ikke haft forstuvet hånden, men har forstuvet min ankel flere gange og det kan i hvert fald gøre rigtig, rigtig ondt. Så det kan det vel også når det er hånden. Så jeg tænker ikke den nødvendigvis er brækket. Synes også det lyder lidt mærkeligt når der ikke har været et slag :gruble:
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Miss_no_More

Indlægaf Miss_no_More » 30. dec 2015, 22:51

Rapfisk skrev:Jeg har kun haft forstuvede ankler og fødder, men det gør ondt som langt ind i h******.

Okay, jeg har nemlig aldrig prøvet det, så troede ikke det ville gøre SÅ ondt, som jeg kan se, det gør. Men tak for opklaringen, så KUNNE det nok godt "bare" være en forstuvning.
0
Brugeravatar
Miss_no_More

Indlægaf Miss_no_More » 30. dec 2015, 22:59

Flora skrev:
Miss_no_More skrev:Min kæreste havde tirsdag morgen en pludselig opstået smerte i venstre hånd. Han kan umiddelbart ikke komme i tanke om, at den skulle have fået et slag eller andet.

Nu har jeg ikke haft forstuvet hånden, men har forstuvet min ankel flere gange og det kan i hvert fald gøre rigtig, rigtig ondt. Så det kan det vel også når det er hånden. Så jeg tænker ikke den nødvendigvis er brækket. Synes også det lyder lidt mærkeligt når der ikke har været et slag :gruble:

Altså han havde godt nok været ude og spille noget julefodbold (ahrem, promillefodbold) om søndagen, hvor han måske KUNNE have fået et slag, der ikke føltes af meget på dagen, men dagen efter var der heller intet at bemærke :gruble: Og SÅ døddrukken var han nu heller ikke.

Hans teori er noget med, at jeg har rullet over på den i søvne... :sur: (så meget har jeg sgu heller ikke ædt her i julen!)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 30. dec 2015, 23:04

Det lyder ikke som noget, han kan have pådraget sig til fodbold, men han kan sagtens have slået den eller fået den i klemme i søvne.

Jeg har engang cyklet 6 km på en forstuvet ankel - ren adrenalin. Om natten måtte jeg tage smertestillende medicin, fordi jeg vågnede af smerte, hver gang jeg rørte det mindste på mig.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 01:21

Er han hypermobil?
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1330

Indlægaf Sophies-mor » 1. jan 2016, 01:29

Det kan gøre langt mere ondt at forstuve et led, end at brække knogler. Har prøvet begge dele.
Og det er alment kendt inden for branchen.

Men det afhænger også af placering, om man aflaster tilstrækkeligt osv.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D

Tilbage til "Helbred"