Rejse året 2016

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Lone
Kort karma: 11
Likede indlæg: 202

Re: Rejse året 2016

Indlægaf Lone » 4. jan 2016, 20:30

Forårets ture er delvis planlagt, resten af året er ikke

Februar/marts byder på to tysklandsture, den ene helt sikkert til Hamborg, den anden formentlig Flensborg.
I pinsen skal vi, som altid, på storbyferie, i år til Bruxelles.

Sandsynligvis snupper vi en uge i sommerhus i starten af august, og derefter er der ikke lagt planer, men vi skal sikkert nok finde et sted med noget varme i september/oktober, hvor vi plejer at holde to ugers ferie.
0
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1387

Indlægaf D.itsen » 4. jan 2016, 20:58

Jeg er efterhånden så uundværlig på arbejde, at jeg skal planlægge lidt længere ud i fremtiden end tidligere. Og kærestens job er mindre fleksibelt end mit (eller... jeg er selv med til at planlægge hvornår mit liv arbejdsliv er ufleksibelt)

Men vi tager til Østrig på ski i uge 4.
Jeg tager på hike til Mt everest base camp halvdelen af april (ville gerne have været afsted i november, men der kunne jeg ikke holde fri)
så skal vi til la santa i juni og budapest i september.

Det er jo helt crazy det der :D love it, selvom jeg godt nok synes det er meget planlagt i år.
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 5. jan 2016, 09:30

D.itsen skrev:Jeg er efterhånden så uundværlig på arbejde, at jeg skal planlægge lidt længere ud i fremtiden end tidligere. Og kærestens job er mindre fleksibelt end mit (eller... jeg er selv med til at planlægge hvornår mit liv arbejdsliv er ufleksibelt)

Jeg tager på hike til Mt everest base camp halvdelen af april (ville gerne have været afsted i november, men der kunne jeg ikke holde fri)

Det er jo helt crazy det der :D love it, selvom jeg godt nok synes det er meget planlagt i år.

Base Camp - wow - det har jeg foreslået kæresten, da jeg i mange år har haft en forkærlighed for at læse bøger om det famøse bjerg. Det gider han absolut ikke. Jeg klatrer ikke selv - det vildeste er vist K2 på kullen :lol: men det var også svært nok. Skal I også snuse lidt til isfaldet eller stoppe turen ved basecamp?
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 5. jan 2016, 09:42

Vi planlægger sjældent mere end 2-3 måneder frem, men ender som regel på 3-5 rejser om året alligevel :)

2016 byder - indtil videre - på bryllupsrejse til Maldiverne, arbejdstur til London og sandsynligvis sommerferie i Polen og/eller Berlin :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Coolaloola
Kort karma: 0
Likede indlæg: 59

Indlægaf Coolaloola » 5. jan 2016, 22:48

Jeg skal 10 dage til Californien henover påsken! Ellers planlægger jeg nogle smut ture til London, Paris og Berlin i løbet af resten af 2016 :)
0
honeybee
Kort karma: 6
Likede indlæg: 99

Indlægaf honeybee » 6. jan 2016, 03:45

Jeg er pt i Florida, skal være her til søndag og i alt 12 dage. Tror ikke der bliver ret meget mere rejsen end et par ture ned til vores vila i Tyrkiet i år, da jeg er nyuddannet fra juni 15 og ikke har opsparet meget ferie.
Måske en smuttur til London og ellers gemmer jeg bare pengene til en sydstatstur næste sommer :)
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 6. jan 2016, 12:24

dykkersild skrev:
Base Camp - wow - det har jeg foreslået kæresten, da jeg i mange år har haft en forkærlighed for at læse bøger om det famøse bjerg. Det gider han absolut ikke. Jeg klatrer ikke selv - det vildeste er vist K2 på kullen :lol: men det var også svært nok. Skal I også snuse lidt til isfaldet eller stoppe turen ved basecamp?

Min kusine var på en 3 ugers vandretur i Nepal for et par år siden, hvor de bl.a. også kom forbi Everest Base Camp. Og altså den tur var ikke klatring overhovedet. Det hele foregik på vandrestier - dog med lidt udfordrende underlag en gang imellem, men de var slet ikke ude i noget med klatreseler og den slags. Det sværeste på den tur var faktisk højden (både ift. "tyndere luft" og lidt højdesyge, min kusine døjede lidt med hovedpine og kvalme/appetitløshed et par dage) og så yakokserne på stierne, som ikke veg for nogen og ikke helt var klar over, hvor meget de selv fyldte, når de var læsset med oppakning. Så de lærte hurtigt, at når der blev råbt "Yak!" skulle man kline sig op ad bjergsiden - og ikke stå ude på dalsiden af stien.

Nå, det var en lang snak bare lige for at informere dig om, at du altså godt kan komme til Base Camp uden at klatre, så det skal ikke være det, der holder dig tilbage.
2
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 6. jan 2016, 12:29

D.itsen skrev:Jeg er efterhånden så uundværlig på arbejde, at jeg skal planlægge lidt længere ud i fremtiden end tidligere. Og kærestens job er mindre fleksibelt end mit (eller... jeg er selv med til at planlægge hvornår mit liv arbejdsliv er ufleksibelt)

Er det egentlig i april rododendroner blomstrer? Der skulle være hele skove af dem i det område, så hvis man nu kommer i blomstringsperioden, kunne det være helt vildt flot.
0
MitBrugernavnHer
Likede indlæg: 22

Indlægaf MitBrugernavnHer » 8. jan 2016, 09:17

Den store tur er normalt altid planlagt 9-12 måneder i forvejen, og det er den også i år. Derudover kan der så af og til komme kortere ture til, som planlægges med kortere varsel.

Til sommer bliver det 6 uger i Asien: Hong Kong, Macau, Malaysia, Vietnam, Bali og Singapore.

Og når den tur så er slut, så får jeg 6 bonus-overnatninger tilgode hos hotels.com og dem skal jeg jo have brugt til et eller andet. Jeg har dog endnu ikke besluttet hvor og hvordan. Men det bliver formentlig til en tur i løbet af efteråret.
0
Brugeravatar
Melankolikeren
Kort karma: 1
Likede indlæg: 95

Indlægaf Melankolikeren » 9. jan 2016, 20:51

Der er en skiferie til Italien lagt på bordet, hvilket nok bliver i vinterferien. Derudover så har jeg en veninde der har inviteret mig på cruise til Oslo, så der siger jeg da heller ikke nej. Amerika i sommerferien, hvis heldet er med mig, så jeg klager bestemt ikke. :banan:
0
Honi soit qui mal y pense - Shame on whomsoever would think badly of it
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 193

Indlægaf Muddi » 9. jan 2016, 22:02

Jeg skal til New York i 17 dage i juli. Det er vist det, i hvert fald i udlandet.
0
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 10. jan 2016, 09:46

Vi snakker om en tur til Firenze eller Rom til foråret.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3485

Indlægaf FruDulle » 11. jan 2016, 19:29

Jeg håber faktisk ikke at det bliver til så meget. Lige nu orker jeg ikke mere rejseri. Jep, jeg er selv overraske over det :D

Men Wizz er nok skyld i at vi skal til UK engang i foråret...Thomas tog land :lol:

Måske en tur til Dubai i starten af april. Så kan vi mødes med manden når han rejser hjem fra Dhaka og tage nogle dages ferie sammen.

Og så skal vi formegentlig nogle dage til Haag og besøge venner, men bliver en køretur.

Går det som planlagt, og for mit vedkommende frygtet, flytter vi til Burma til sommer og det vil så betyde flere ture til Banglok i sidste halvår. Men jeg håber at det falder igennem eller bliver til næste år...shyyyy :)
0
Whatever
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6828

Indlægaf Wizzze » 11. jan 2016, 19:40

FruDulle skrev:Jeg håber faktisk ikke at det bliver til så meget. Lige nu orker jeg ikke mere rejseri. Jep, jeg er selv overraske over det :D

Men Wizz er nok skyld i at vi skal til UK engang i foråret...Thomas tog land :lol:

Måske en tur til Dubai i starten af april. Så kan vi mødes med manden når han rejser hjem fra Dhaka og tage nogle dages ferie sammen.

Og så skal vi formegentlig nogle dage til Haag og besøge venner, men bliver en køretur.

Går det som planlagt, og for mit vedkommende frygtet, flytter vi til Burma til sommer og det vil så betyde flere ture til Banglok i sidste halvår. Men jeg håber at det falder igennem eller bliver til næste år...shyyyy :)

:genert:
0
Do as I say! :whip:
MitBrugernavnHer
Likede indlæg: 22

Indlægaf MitBrugernavnHer » 11. jan 2016, 20:47

FruDulle skrev:Jeg håber faktisk ikke at det bliver til så meget. Lige nu orker jeg ikke mere rejseri.

Indlæg anmeldt til mod for ulovligt sprogbrug og blasfemi. :panik:
0

Tilbage til "Rejser"