Tømmermandstråden

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1142

Re: Tømmermandstråden

Indlægaf zembra1986 » 1. jan 2016, 12:16

Jeg har det ganske fint, har kun en meget let hovedpine....det er det :banan:

Og jeg fik ellers hældt rigtig mange drinks indenbords i går, men har tænkt over at jeg kun drak lyst alkohol, altså vodka, gin og tequila, så måske er det det der gør det, jeg mener at have hørt man får slemmere tømmermænd af mørkt alkohol.

Mit bedste råd til at undgå tømmermænd er dog normalvis: at sørge for at drikke et glas vand et par gange i løbet af aftenen og lige inden man rammer dynerne, og så tage et par panodiler inden sengetid. Det plejer at virke for mig.
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Ally » 1. jan 2016, 12:40

lillebjoern skrev:Snart ringer jeg efter pizzamanden og skal have en stor fed burger. Og ulækre mængder pommes.

Det er det her, jeg liker - ikke tømmermændene og opkast :)
Senest rettet af Ally 1. jan 2016, 12:44, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Ally » 1. jan 2016, 12:44

Ingen alkohol = ingen tømmermænd. Lidt træthed, men det skyldes nu mest, at Yngstebarnet vækkede mig kl. 06.30. Nu nyder jeg lige et par timers ro, da hverken mand eller børn er hjemme :-D
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4239

Indlægaf Flora » 1. jan 2016, 12:50

Ingen tømmermænd her. Men det blev nu også kun til et par glas rødvin og et par glas asti. Fraværet af tømmermænd har dog ikke afholdt mig fra at spise chips til morgenmad :D
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 1. jan 2016, 12:53

Jeg faldt i søvn med synet af elefanter ca. kl. 7. Ikke nogle af de lyserøde, men et naturprogram på DR1. Her fik håndværkerne ikke en chance for at komme indenfor døren, da jeg slet ikke drak alkohol. Det var ikke et bevidst fravalg af alkohol, men jeg har ofte lange perioder, hvor jeg slet ikke har lyst til hverken en øl eller et glas vin.

Efter 3 timers søvn stod jeg op og skyllede knækbrød med ost m. kommen ned med kaffe. Lige nu er det en traditionel 1. januar. Først nytårskoncerten på tv og nu skihop.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3473

Indlægaf Ballademager » 1. jan 2016, 13:09

Har ikke rigtigt tømmermænd, for drak nærmest ikke noget i går, men hovedpinen holder ved. Så jeg lader som om, at det er tømmermænd og bruger det som undskyldning for at skulle have en burger og cola senere :P Og så er der jo nytårsskihop, som er fast tradition, tømmermænd eller ej :D
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 1. jan 2016, 13:41

I går spiste jeg næsten ikke andet end chips med dip.
Det var åbenbart bare for lækkert til at jeg kunne håndtere det forsvarligt. :-D

Jeg har fået gnasket mig igennem to breve Holiday dip, det meste af en dåse fromage fraiche, og en stor pose sourcream and onion chips.

Av min mave. Jeg skulle nok have spist lidt mere varieret :genert:
2
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6819

Indlægaf Daine » 1. jan 2016, 13:48

Kommodedyret skrev:I går spiste jeg næsten ikke andet end chips med dip.
Det var åbenbart bare for lækkert til at jeg kunne håndtere det forsvarligt. :-D

Jeg har fået gnasket mig igennem to breve Holiday dip, det meste af en dåse fromage fraiche, og en stor pose sourcream and onion chips.

Værsågod. Fra mig til dig, frisk fra Møllegrillen :lun:

image.jpeg
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 1. jan 2016, 13:50

Daine skrev:
Kommodedyret skrev:I går spiste jeg næsten ikke andet end chips med dip.

Værsågod. Fra mig til dig, frisk fra Møllegrillen :lun:

image.jpeg
image.jpeg

Haha, det er hvad jeg kalder sund og ernæringrigtig mad. God solid bondekost :-D
2
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9198

Indlægaf Fru Sunshine » 1. jan 2016, 14:20

Ingen tømmermænd, men hold i nakken. Øv!
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 1. jan 2016, 14:22

Mmmmm, mad! Jeg taenker en tur paa mcd sammen med veninde lige om straks. :D
0
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 1. jan 2016, 14:23

Jeg fik en del flere bajere end jeg er vant til igår. Ovre hos genboen, blev der budt på fin rom, men jeg har lært at holde mig fra sådan noget, så jeg fik stukket øller i hånden. Hos naboen var stemningen også fin, og øl var der rigeligt af. Knægtene konkurrerede om hvem der kunne tænde flest kanonslag på kortest mulig tid. Den slags unoder foregik naturligvis fra min altan. Så der var sang og bærgerklang indtil omkring kl. 23.15, da jeg blev lidt træt og lige ville lægge mig i 5 min.

4 timer og 15 min senere, var der gået 5 min. Festen var forbi, og ingen havde vækket mig. :sur: Til gengæld havde knægtene plyndret krudtskabet fuldstændigt. Dvs. Der lå 8 store raketter derinde. Først var jeg lidt mopset over at de ikke havde taget dem med når de nu alligevel var gået på rov i skabet, men jeg fik senere at vide fra naboen, at de havde haft moralske skrupler over at tage raketterne fordi de så dyre ud. Jah. Herovre kigger vi på skillingen.

Derfor gik jeg lettere grumpy, kl. 03.45 ned på gaden for at fyre de 8 monsterraketter af, for have dem liggende i skabet indtil nytårs aften 2016 ville jeg ikke. Iøvrigt så jeg det også som min samfundspligt at vække alle de røvbananer der ikke havde vækket mig kl. 00.00. Efter jeg havde fyret dem af, kravlede jeg veltilfreds op af trappen, og krøb ind under min dejligt varme dyne igen.

Øjnene gik frivilligt op omkring kl. 07.30. Jeg var badet i sved, og havde en monster hovedpine. Det var nu ikke alkohol der var årsagen til ubehaget. En eller anden tumbe havde lukke helt op for varmen i mit soveværelse, som min altan er i forbindelse med. Hytten lignede noget Attilla the Hun og hans østasiatiske barbarhorde havde kæmpet sig sejerrigt igennem, men det var ikke det værste. Midt i hedebølgen, var luften mættet af en duft af prut og ølbøvs. :puke:

Altandøren blev revet op, og varmen slukket. Kaffen blev lavet, og da det første spæde lys tittede frem, gik jeg ud på altanen for at ryge en smøg. Hold da kæft et syn der mødte mig. Lige nede foran min altan, er der et 4x4 meter rød/sort afsvendet krater. Det flyder med rester af kanonslag og andet fyrværkeri. Knægtene burde selv have lov til at samle deres efterladenskaber op, :ticks: men kender jeg dem ret, er de over alle bjerge, så det kommer jeg nok til selv. SUK.

Ellers har jeg det meget fint. Lidt dvask, og det der tøjvask jeg egentlig havde for idag, er ikke blevet gjort endnu. Snart står den på junkfood, også må vi se hvad resten af dagen bringer. Det bliver ihvertfald ikke udfordrene, de kognitive evner er ikke helt max, og jeg må nok også erkende at når man i indenværende år rammer "the big fat five ooh" så må man nok også indse at skroget ikke kan holde til den slags pjat mere.
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2910

Indlægaf JoyNips » 1. jan 2016, 14:37

No problems her. Vi delte en sommersby ved midnat, så ingen tømmermænd. Vågnede 8.30, frisk som en havørn og bagte boller. Har nu været ude ved hesten, har sat en vask over og overvejer, om jeg skulle gå en tur rundt om søerne.

Jeps, jeg er den irriterende type... :-D
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3473

Indlægaf Ballademager » 1. jan 2016, 15:08

Apropos tømmermændsmad :D Den ser lidt ramt ud...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 79
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 647

Indlægaf Tricolette » 1. jan 2016, 15:14

Ingen tømmermænd her, men til gengæld rimelig træt.
De sidste gæster gik ved femtiden, hvorefter vi gik og ryddede lidt op. Manden gik i seng ved 6tiden, så jeg blev stædig og fortsatte med oprydningen, så det kun var gulvet der manglede en kærlig omgang i dag. Jeg ramte dynen lidt før 7.
Vågnede halv ni til en kraftig bas fra garagen, de unge festede stadigvæk :gisp: så fik sendt en sms til søn, om at nu sluttede deres fest også.
Sov videre til kl 1, og har tullet stille rundt, fået støvsuget, været ude med søn og samle krudtaffald på vejen, mens manden vaskede gulvet.
Nu er det sofatid sammen med cola og chips.
Aftensmaden bliver vist en gang burgere
0

Tilbage til "Helbred"