Michael Jackson er forsvarsløs: Siden hvornår er vi begyndt at angribe folk, der er døde?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
AgentPixie
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2481

Re: Michael Jackson er forsvarsløs: Siden hvornår er vi begyndt at angribe folk, der er døde?

Indlægaf AgentPixie » 16. mar 2019, 20:32

Sally skrev:
FruitFly skrev:Jeg forstår ikke problemet med at anklage en, der er død. Det er næsten bedre at vente til folk er døde - så er det jo "ligemeget" for personen, det "går ud over" - han er jo død!

Nej, det går bare ud over hans børn.

Datteren har ihf lige forsøgt selvmord og er indlagt. Men hun er generelt et skrøbeligt menneske.
0
G’dew.
Jedi
Kort karma: 44
Likede indlæg: 1270

Re: Michael Jackson er forsvarsløs: Siden hvornår er vi begyndt at angribe folk, der er døde?

Indlægaf Jedi » 16. mar 2019, 23:24

Misantropen skrev:
Jedi skrev:
Misantropen skrev:
Jedi skrev:Det er ikke de to, der har lavet filmen - det er en lavet af en gut, som hedder Dan Reed sammen med Channel 4 og HBO (hvor den også blev vist for første gang til et bredt publikum). De to fyre er bare medvirkende og har vist ikke tidligere angivet MJ for noget som helst?
I virkeligheden handler den mindre om Michael Jackson og mere om grooming af familier og børn, hvordan de havde det den gang og nu, mv.

Det har de.

Som jeg læser det, har den ene vidnet for MJ i en tidligere retssag. Vil du linke til de sager, hvor de har anklaget ham for noget?

Ja, de har vidnet til hans fordel, men også imod ham så at sige. Jeg kan ikke huske historikken på stående fod, om deres anklager mod ham først blev kendt for offentligheden efter hans død, men det indgår i dokumentaren.

I dokumentaren omtales kun to retssager (forliget og frifindelsen) OG at den ene henvender sig senere og sagen bliver afvist med henvisning til forældelse - er det den, du tænker på?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1550
Likede indlæg: 27687

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. mar 2019, 23:44

På det teoretiske plan er jeg sådan set enig, men bestemt ikke i praksis.
Forudsætningen for, at udenforstående kan anklage MJ, rase og konkludere dette og hint, har været de to mænds beretninger, så hvis man mener, at offentlighedens heftige diskussion af, hvad der egentlig er foregået, er forkastelig, er det faktisk det samme som indirekte at bebrejde mændene for at fortælle om deres oplevelser, og det bryder jeg mig virkelig ikke om. Selvfølgelig må ofre dele og få bearbejdet deres oplevelser, selvom gerningsmanden er død. Noget andet er, hvis man sidder og lyver, men det ville jo heller ikke være i orden, hvis MJ stadig havde været i live.

Boycotten af MJs musik finder jeg meget problematisk, når der ikke foreligger en dom. Det er for personligt, at institutioner på den måde tager stilling til selve skyldsspørgsmålet. Nærmest injurierende.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"