Restauratør træt af mobiltelefoner

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 335
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 6126

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf Purple Haze » 16. mar 2019, 11:29

Purple Haze skrev:
Madam skrev:
Purple Haze skrev:
Madam skrev:Et par stykker i denne tråd, har helt misforstået konceptet, om hvorfor man frekventerer et spisested/restaurant, men nogle lyder jo også ligesom genstridige teenagere og kommer vel også udelukkende på McDonald's :P

Og så ta'r de sikkert også madpakken og højtaleren med metal rock med på biblioteket, hvis de da har hørt om et sådant sted...? :fløjt: :gruble: :D

Igen lidt sjovt at det er dig der siger nogen har misforstået konceptet om at gå ud og spise - når det er tydeligt for alle os andre at det er dig der har misforstået det.

Hvor tit går du ud og spiser?
3 - 4 gange om året, vil være mit gæt udfra hvad du skriver her, om at du har nogen meget specifikke forventninger til hvordan “det at gå ud og spise” foregår.

Tror, du skal springe over indimellem, når et harmløst emne om spisesteder, hvor indehaveren ikke lefler for personer, der egentlig hellere vil på netcafé, kan gøre dig aggressiv...ellers ender du bare som Ghita Nørby :D :lol:

Synes nu ikke mit indlæg var specielt aggressivt. Hvad får dig til at synes det?

Og hvor tit er du ude og spise?
Du må selvfølgelig selvom du vil svare, synes bare det er interessant om min “fordom” er korrekt.

Madam, hvorfor ikke bare sige du ikke har lyst til at svare på spørgsmålet om at spise ude. I stedet skal jeg lege gætteleg om det mon ikke er det dit røde kort betyder.

Men vil stadig gerne vide hvordan mit første indlæg var aggressivt?
Kan jo ikke rigtig være mindre agressiv en anden gang, hvis jeg ikke forstår hvad du mener.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 893
Likede indlæg: 12379

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf vibbsen » 16. mar 2019, 22:56

Madam skrev:
Skal jeg virkelig forklare dig, at en restaurant er en forretning, hvor indehaveren gerne skulle tjene nogle penge, og gæsterne forventer at træde ind et sted, hvor der er en hyggelig stemning, og ikke et sted, hvor folk sidder med øjnene rettet ned i bordet og taster, så de føler sig hensat til kontoret, de måske lige har forladt...

Hvis man som restauratør ønsker at drive en forretning hvor man forhåbentlig gerne skulle tjene nogle penge, så bør man nok overveje om det er en god ide at forsøge at blande sig i hvordan folk der indtager deres måltider sammen skal interagerer med hinanden....Man kunne nemlig meget nemt risikerer at der findes gæster som mener at det faktisk ikke er noget man skal blande sig i. Og fremadrettet vælger at lægge pengene et sted hvor man har sit fokus på sin egen banehalvdel. Som jo faktisk er at betjene sine gæster på en høflig og respektfuld måde. Det er hverken høfligt eller respektfuldt at kommenterer på om de sidder med næsen nede i hver deres mobiltelefon

Nu har vi jo sikkert allesammen forskellige holdninger til hvad "hyggelig stemning" indebærer....For mig indebærer det ihvertfald ikke "voksen-skæld" eller spydige kommentarer eller bemærkninger fra restaurantionspersonale om deres gæsters brug af mobiltelefoner, sålænge dette ikke er medfører støjgener for de øvrige gæster. Til gengæld så føler jeg mig ikke det mindste forpligtet til at bidrage til de øvrige gæsters hygge. Så længe jeg passer mit og ikke generer nogen, så føler jeg mig faktisk ikke det mindste forpligtet til at tage nogen som helst hensyn til hvordan de ting jeg i al stilfærdighed foretager mig ved mit eget bord, bidrager til fremmede menneskers oplevelser af at gå ud. Og jeg må indrømme at det rager mig noget så grusomt hvilke associationer de måtte få at af jeg sidder med næsen nede i min mobiltelefon....
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"