Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5028

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 4. jan 2016, 08:36

I dag er det tre år siden jeg tog det øverste billede og det nederste tog jeg samme år, 6-7 måneder senere, sådan ser jeg stadig ud.

Det er faktisk sådan lidt sentimentalt at tænke tilbage på det øjeblik for tre år siden, da jeg tog det første billede. Jeg havde overhovedet ikke lyst til at tage det, men jeg vidste, jeg på en eller anden måde bare var nødt til det, at nu var det simpelthen nu.

Nå, men jeg ville bare lige dele, jeg håber også, det kan motivere lidt. Hav en god dag, damer :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
I'll stick with hell no's and headphones...
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 4. jan 2016, 09:05

^ Så flot!! Hvor mange kg har du tabt?

Jeg har en syg babyA herhjemme. Omg. Vågner ved hvert et host. Hun sover inde, så tør ikke hive stepbænken frem.
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 4. jan 2016, 09:23

Aima skrev:I dag er det tre år siden jeg tog det øverste billede og det nederste tog jeg samme år, 6-7 måneder senere, sådan ser jeg stadig ud.

Det er faktisk sådan lidt sentimentalt at tænke tilbage på det øjeblik for tre år siden, da jeg tog det første billede. Jeg havde overhovedet ikke lyst til at tage det, men jeg vidste, jeg på en eller anden måde bare var nødt til det, at nu var det simpelthen nu.

Nå, men jeg ville bare lige dele, jeg håber også, det kan motivere lidt. Hav en god dag, damer :)

Hvor er det sindssygt flot! Hvad gjorde du for at få sådan en gudekrop?
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 4. jan 2016, 09:24

Og jubii vægten er kun steget med 200 gram hen over julen :banan:
4
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5028

Indlægaf Aima » 4. jan 2016, 09:49

Tusind tak! Også for kort :kys:

Jeg ændrede kosten. Jeg skar sukker, hvidt brød, ris, pasta og alkohol ud af min hverdag og så gik jeg en tur på en lille time hver dag.
Jeg var ikke fanatisk, på det første halve år var jeg i byen 3-4 gange, spiste tømmermændsjunk, bland-selv-slik i biografen og den slags, men jeg var vedholdende, så på alle de 'almindelige dage', holdt jeg fast i kosten og gik den tur. Jeg har gået den med tre lag tøj på i snestorm :D

Og så var jeg ret bevidst om mine svage punkter. Jeg vejede mig ikke mere end tre gange, da jeg startede, efter to-tre måneder, og da jeg sluttede. Da jeg vejede mig dér i midten af forløbet, havde jeg tabt 10 kilo, så det var ret motiverende. Da jeg besluttede mig for at jeg ikke ville tabe mere og at det var på tide at stramme lidt op, havde jeg tabt 26 kilo. Og så meldte jeg mig ind i et træningscenter der.

Og så var der bare noget der ændrede sig oppe i hovedet undervejs, som har været afgørende for at jeg har holdt vægttabet, tror jeg. Jeg har haft et halvt års tid sidste år, hvor jeg ikke har kunne træne intensivt pga. sygdom, men jeg har ikke taget på i perioden, max et par kilo (jeg vejer mig stadig ikke), så hele min indstilling til kost er ændret, sådan uden det egentligt er noget jeg tænker over. Jeg er blevet god til at skelne reel sult og 'hyggesult', det er, modsat før, helt naturligt for mig at få (masser) af grøntsager hver dag og den slags. Det er virkelig rart, jeg bliver skørt glad af at forholde mig til det, faktisk :)
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2471

Indlægaf Pandesteg » 4. jan 2016, 09:59

Hvor er det flot, Aima! Jeg ville virkelig også ønske, at jeg havde taget førbilleder :(

Jeg har holdt vægten julen over, dvs. faktisk har jeg tabt mig lidt. Men har også trænet som en syg abe de sidste 10 dage, så det manglede faktisk også bare.
5
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2471

Indlægaf Pandesteg » 4. jan 2016, 10:12

Og god første arbejdsdag til alle os som er startet op efter juleferien i dag :D

Noget af det gode ved at komme tilbage til hverdagen er de faste madrutiner, dem falder jeg hurtigt ud af i ferierne. Altså jeg får ikke rigtig spist frokost, fordi man i ferien står senere op spiser brunch i stedet for morgenmad og så bliver der lidt for meget snacking i løbet af dagen/aftenen. Så dejligt at være tilbage til morgenmad/frokost/aftensmad i stedet for brunch/snacks/aftensmad/snacks.
Morgenmaden i dag var græsk yoghurt med friske blåbær og jordbær, frokosten er salat med stegt hvidløgskylling og primadonna-ost. Er først sent hjemme i dag, da jeg skal besøge en veninde på hospitalet, så min mand står for maden og det bliver bøf stroganoff med min yndlingskålsalat til. Glæder mig allerede!

I morgen skal jeg træne igen og det bliver Stram Op med en af mine yndlingsinstruktører. En ældre fyr som ikke lægger fingre imellem :D Hverdagsløbeturen er ikke fastlagt endnu, håber stadig at vejret bliver lidt lunere, men det er nok utopi. Men det bliver enten onsdag eller torsdag, da jeg skal til stepfitness på fredag.
2
Heaven is a place on earth :jule:
Kirstenkp
Kort karma: 4
Likede indlæg: 62

Indlægaf Kirstenkp » 4. jan 2016, 10:46

Aima skrev:I dag er det tre år siden jeg tog det øverste billede og det nederste tog jeg samme år, 6-7 måneder senere, sådan ser jeg stadig ud.

Hvor er det bare flot!
1
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 4. jan 2016, 10:48

Kan mærke at jeg mangler sukker. Føj! Glæder mig til at det stopper.

Er der andre som dropper sukkeret?
Jeg gør det ikke 100%. Spiser fx stadig ketchup og sådan.

Vi er med i fødevarefællesskabet her i Odense, så vi har en hel pose grøntsager hver uge at tage udgangspunkt i. Næste uge tror jeg vi bestiller paleoposen.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2016, 11:17

superboa skrev:
Guilded_Lily skrev:
superboa skrev:Jeg har fået presset juice i dag (med rødbede, gulerod, appelsin, æble og citron), ryddet op i nogle papirbunker og da jeg var ude og handle, kom jeg lige til også at købe et balancebræt :D

Hvilken juicer har du? Jeg fik smoothiedimsen med to flasker fra OBH med en opskriftsbog til til jul, men mange af opskrifterne kræver yderligere en juicer.

Jeg har sådanne én her, som jeg er vældigt tilfreds med :) (og jeg putter altså også selve rivejernsdelen i opvaskemaskinen) :)

http://madmaskiner.dk/obh-nordica-6749- ... ftpresser/

Åh ja, den er så 400 W stærkere end den, jeg har kig på. Det har vel en del at sige?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2016, 11:21

Sasux skrev:Jeg vil også gerne være med.

Velkommen til :wave2:

Sådan noget binyrebarkhormon stinker! Håber, du har det bedre? :kram:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2016, 11:25

Kirstenkp skrev:Har lige været på vægten :ad!: 2 kilo mere end før jul...
Shit....men nu er det bare i gang

Min vægt driller! Først sagde den -200 g, en halv time senere +1,4 kg (kun fordi jeg ikke troede på første vejning), så +2,6 kg efter en fastedag og nu +2,2.

Holder pause 14 dage og faster 3-4 gange, inden jeg går på igen! Basta!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2016, 11:28

Lykke skrev:^ Så flot!! Hvor mange kg har du tabt?

Jeg har en syg babyA herhjemme. Omg. Vågner ved hvert et host. Hun sover inde, så tør ikke hive stepbænken frem.

God bedring til babyen! :ae: :ae:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2016, 11:33

Lykke skrev:Kan mærke at jeg mangler sukker. Føj! Glæder mig til at det stopper.

Er der andre som dropper sukkeret?
Jeg gør det ikke 100%. Spiser fx stadig ketchup og sådan.

Vi er med i fødevarefællesskabet her i Odense, så vi har en hel pose grøntsager hver uge at tage udgangspunkt i. Næste uge tror jeg vi bestiller paleoposen.

Jeg gør ikke. Chokolade er en del af min livskvalitet, så det holder jeg ved. Men jeg kan også kun lide god, mørk chokolade, og to-tre små felter er nok til hele dagen. Så det er ikke overdrevne mængder, jeg spiser.

Restriktioner og total afholdenhed fungerer ikke for mig. Så må vægttabet så bare vare det længere.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2016, 11:39

Jeg er baldret. Mine elever er baldrede. Vi gider ikke mere i dag - og vi har timer til 15.15! Herefter har jeg så et møde med klassens kontaktforældre. Hurra.

Jeg skal i Bilka efterfølgende, så jeg er sent hjemme. Heldigvis står manden for maden, og jeg har fastedag i dag. Mit hoved værker, så jeg må hellere fylde vandflasken igen...
Senest rettet af Guilded_Lily 4. jan 2016, 11:55, rettet i alt 1 gang.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"