Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2016, 18:25

Shit, en lang dag! Og den er ikke slut endnu.

Jeg var hjemme kl. 18, skulle lige stege noget grønt til et stykke kylling, og nu er jeg klar til at gå i seng! Men datteren var ikke til at vække, så hun har ikke spist, køkkenet ligner lort, og jeg skal have læst op på Ludvig d. 14. til i morgen, inden jeg skal se EE og på hovedet i seng. Manden er kørt til bestyrelsesmøde...

Helt mærkeligt ikke at træne på en fd.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 603
Likede indlæg: 5015

Indlægaf Aima » 4. jan 2016, 18:42

Jeg har fået trænet i dag. En time på crosstrainer med nogenlunde intensitet og uden pause. Jeg er snart tilbage i kampform :)

Aftensmaden bliver chili con carne med blomkålsmos og lidt ris. Jeg overvejer om jeg skal gå en tur inden, det er så nice at komme hjem til den slags vintermad efter en gåtur, men det er også bare SÅ koldt at det næsten ikke er til at overskue at skulle mere ud i.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 4. jan 2016, 18:47

Jeg har holdt en fastedag - kl 17 gik det op for mig, at jeg hverken havde drukket eller spist i dag. Har hældt en masse vand og noget cola ned, og tager nu tilløb til en pære.

Jeg var ude for at gå en lang tur, og ville hente en pakke med hjem ca halvvejs, men så kom jeg i tanke om at jeg også burde købe ind, og så havde jeg bare for meget at slæbe på, så jeg tog en taxa hjem - såeh, en halv gåtur :lol:
4
x
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 4. jan 2016, 19:00

Guilded_Lily skrev:
Lykke skrev:
Tak! Nu er hun kommet udenfor. Der sover hun bare bedre.

Så nu fik jeg givet den gas 30 min på stepbænken.

Dejligt, det lykkedes - også med stepperen :rock:

(Mine børn gad ikke sove ude mere end max. 20 min. ad gangen - jo, knægten, men kun i dp :rulle: )

Øv! Kan godt se vi er priviligeret på det punkt. Hun snupper nogle ordentlige lure derude i sin vogn. Natten er dog lidt rodet, og lidt for tidligt om morgenen til min smag ;) Men hva pokker, det er også dejligt at komme op i ordentlig tid ;)
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3455

Indlægaf Ballademager » 4. jan 2016, 20:57

Var til Combat i aften. Det er blevet januar i fitnesscentret, skulle jeg hilse at sige, så vi stod rimelig tæt :-D Men det var dejlig træning :lun:

Ellers har det faktisk været en lidt hård dag med kaos i indbakken og sådan cirka alle andre steder på jobbet. Vi må håbe, at det bliver bedre i morgen :P
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Julie
Kort karma: 29
Likede indlæg: 332

Indlægaf Julie » 4. jan 2016, 21:04

Har besluttet mig for, at i morgen er dagen, hvor jeg dyrker noget motion! Har ikke helt besluttet om jeg går en lang tur, eller tager til spinning eller yoga! Selvom motionen halter, så går det rigtig godt på madfronten. Har fået blomkålssuppe her til aftens, som om vejret er til andet!
1
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Joe » 4. jan 2016, 21:12

Jeg hopper lige lidt forsinket på, havde ikke set at den var oprettet.
Har ikke rigtigt været med før, tror jeg skrev ét indlæg i en af trådene for et års tid siden, men nu tage jeg mig lidt sammen.
Jeg har været til sundhedstjek på arbejdet, og har seriøst ambitiøse mål for det næste halve år. Jeg starter dog i det realistiske ved den første periode her.

Så:
- Ingen cigaretter. Overhovedet.
- Maks. tre kopper kaffe om dagen, vand for resten.
- Træning to gange.
5
I'm Audrey Horne, and I get what I want
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 4. jan 2016, 21:23

Jeg vil også være med, men jeg ammer så jeg kan ikke gå helt amok.

Jeg vil:
- skære kraftigt ned på sukkeret
- undgå hvedemel og mælk (som i alt der indeholder mælk, skummetmælkspulver osv)
- kun spise usundt 1 gang om ugen
- huske mit daglige olieshot
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 4. jan 2016, 22:13

10 sider bare fordi man er lidt langsom om at komme ud af busken! :genert:
Er det ok, jeg bare springer ind uden at læse op? Efter en hård december, der bød på både virkelig gode og virkelig dårlige oplevelser, trænger jeg i den grad til at komme i gang igen. Og jeg har altså savnet jer damer :kys:

Mål 1. etape:
Gå/løbe min. 15 km i løbet af ugen (turen frem/tilbage fra børnehaven tæller ikke med).
Overholde ww alle hverdage, moderere indtag til fødselsdag lørdag.
Drikke mere vand.
6
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 4. jan 2016, 22:16

Bøtte skrev:10 sider bare fordi man er lidt langsom om at komme ud af busken! :genert:
Er det ok, jeg bare springer ind uden at læse op? Efter en hård december, der bød på både virkelig gode og virkelig dårlige oplevelser, trænger jeg i den grad til at komme i gang igen. Og jeg har altså savnet jer damer :kys:

Mål 1. etape:
Gå/løbe min. 15 km i løbet af ugen (turen frem/tilbage fra børnehaven tæller ikke med).
Overholde ww alle hverdage, moderere indtag til fødselsdag lørdag.
Drikke mere vand.

Vi har også savnet dig :kys: og tusind tak for det grønne kort andetsteds. Det varmer midt i alt det her :lun:
1
x
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10153

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. jan 2016, 22:21

I går bestilte jeg en yogamåtte på nettet, og da det er via Ebay, har jeg væbnet mig med tålmodighed og i dag forsøgt mig med et fleecetæppe i stedet. Det fungerede udmærket som nødløsning, så her til aften har jeg fået lavet en times hjemmebevægelsesting. Jeg kan simpelthen ikke holde ud at opholde mig udendørs i kulden!!! Når det bliver bare lidt varmere (eller - mindre koldt) sidst på ugen, vil jeg ud og gå (længere) spadserture.

Maden har været helt fornuftig i dag. Stadig ingen udpræget snacktrang.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Ally » 5. jan 2016, 07:30

I går aftes trænede jeg første gang efter træningsprogrammet i Mascha Vang-bogen. Hold nu kæft, det var hårdt - og ved to af øvelserne fik jeg seriøst kvalme. Hvad sker der lige for det?! Altså, jeg er klar over, at jeg stadig befinder mig i kageformen, men jeg synes da ikke, at jeg er helt uvant mht. træning. Jeg fortsætter naturligvis, men gen-overvejer lige øvelserne, når de er på programmet igen.

Madmæssigt gik det OK i går. Jeg følger ikke madplanen i Mascha-bogen 100%, men nok mere 80-85%. I indeværende uge gør jeg slet ikke, da jeg i dag og resten af ugen har eksamen i dansk med mine elever. Torsdag og fredag bliver lange dage, så jeg vil benytte muligheden for at komme lidt tidligere hjem i eftermiddag og i morgen.

Hav en skøn tirsdag, d'damer! :kys:
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 5. jan 2016, 10:13

Stort og varmt velkommen til Jahon og HappyHippo - og kæmpe velkommen tilbage til Bøtte! :kys:

__

Tirsdag. Min laaaange dag. I dag dog kun ét møde ud over mine tre uv.lektioner, så jeg kan godt lige holde en kort pause i forberedelsen til at update tråden med nye og skrive lidt selv.

Jeg er glad for, jeg købte en fleeceplaid til kontoret i går. Hold nu op, hvor jeg da slet ikke kan få varmen - og jeg sidder kun 1½ m væk fra en radiator på fuld knald. Næsen er begyndt at rende, øjnene løber ind i mellem nysene og jeg fryser. Fedt!

Jeg glæder mig til min madpakke. Jeg har brugt min julegave (Smoothie Twister) for første gang. Så den består af yoggi yoghurt med fersken og hindbær, frisk mango, honningmelon og granatæblekerner (de C-vitaminer må sgu da gøre kål på bare lidt af forkølelsen...). Derudover har jeg honningmelon i tern og resten af de halve granatæble fra smoothien (manden havde fået fat i de lækreste granater med sygt mange, blodrøde kerner - saften sprøjtede ud, da jeg skar det over :savl: ), lidt hummus med røde jalapeños til et stykke kyllingebryst og to skiver knækbrød. Til efter mødet et lille stykke cheesecake :devil: (så er den også ved at være udryddet).
I aften skal vi have arresju (fattigmands-Irish Stew), som er ret kaloriefattigt, så det kører i dag :-D

Jeg håber godt nok, jeg bliver i stand til at træne i morgen...
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3455

Indlægaf Ballademager » 5. jan 2016, 10:19

Guilded_Lily skrev:Stort og varmt velkommen til Jahon og HappyHippo - og kæmpe velkommen tilbage til Bøtte! :kys:

__

Tirsdag. Min laaaange dag. I dag dog kun ét møde ud over mine tre uv.lektioner, så jeg kan godt lige holde en kort pause i forberedelsen til at update tråden med nye og skrive lidt selv.

Jeg er glad for, jeg købte en fleeceplaid til kontoret i går. Hold nu op, hvor jeg da slet ikke kan få varmen - og jeg sidder kun 1½ m væk fra en radiator på fuld knald. Næsen er begyndt at rende, øjnene løber ind i mellem nysene og jeg fryser. Fedt!

Jeg glæder mig til min madpakke. Jeg har brugt min julegave (Smoothie Twister) for første gang. Så den består af yoggi yoghurt med fersken og hindbær, frisk mango, honningmelon og granatæblekerner (de C-vitaminer må sgu da gøre kål på bare lidt af forkølelsen...). Derudover har jeg honningmelon i tern og resten af de halve granatæble fra smoothien (manden havde fået fat i de lækreste granater med sygt mange, blodrøde kerner - saften sprøjtede ud, da jeg skar det over :savl: ), lidt hummus med røde jalapeños til et stykke kyllingebryst og to skiver knækbrød. Til efter mødet et lille stykke cheesecake :devil: (så er den også ved at være udryddet).
I aften skal vi have arresju (fattigmands-Irish Stew), som er ret kaloriefattigt, så det kører i dag :-D

Jeg håber godt nok, jeg bliver i stand til at træne i morgen...

Nøj, din mad lyder lækker :ivrig:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2469

Indlægaf Pandesteg » 5. jan 2016, 10:28

Enig med jer der skriver, at det er alt alt for koldt at træne udendørs i øjeblikket :tie: :tie: Ikke desto mindre har jeg planlagt 8 km løb i eftermiddag efterfulgt af en holdtime :genert: Det gav mig bare så gode resultater at træne kondition og styrke på samme dag, så bliver nødt til at få presset nogle af den slags træningsdage ind på trods af det kolde vejr. Lige nu glæder jeg mig næsten helt, vejret ser jo fint ud, når man sidder indendørs :D
Jeg fik for lidt at spise i går, så kom til at snacke en del til eftermiddag og aften, virkelig irriterende. Overvejer at smide de sidste chips-rester fra nytår ud, så de ikke ligger og frister. Og så har jeg planlagt et lidt større frokost i dag, både med lidt flere grove grøntsager og noget mere fedt. Den står på spidskålssalat med tomat, agurk og persille dryppet med basilikumpesto og minifrikadeller og en klump mozzarella til. Så skulle jeg forhåbentlig kunne holde mig mæt indtil aftensmaden på trods af lang træningssession.
1
Heaven is a place on earth :jule:

Tilbage til "Sund og/eller slank"