Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 1. jan 2016, 18:48

Jeg har ikke tømmermænd og er egentlig heller ikke super træt. Til gengæld er jeg ramt af voldsomme mens-smerter. Særligt lænden er hårdt ramt. Holy craps, hvor gør det ondt!
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3513

Indlægaf Ballademager » 1. jan 2016, 19:00

Ally skrev:Jeg har ikke tømmermænd og er egentlig heller ikke super træt. Til gengæld er jeg ramt af voldsomme mens-smerter. Særligt lænden er hårdt ramt. Holy craps, hvor gør det ondt!

Årh, øv! :kram: Håber du snart får det bedre.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1715

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 20:02

superboa skrev:Uh, her vi jeg gerne være med :pompom:

Velkommen til! :klap:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 20:04

Mjoedix skrev:Kan jeg også være med?
Jeg trænger til at tabe mig 5 kg, men det er nok nærmere en del usunde vaner, der skal korrigeres først.

Selvfølgelig kan du det! Velkommen til! :dance:
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 1. jan 2016, 20:15

Ballademager skrev:
Ally skrev:Jeg har ikke tømmermænd og er egentlig heller ikke super træt. Til gengæld er jeg ramt af voldsomme mens-smerter. Særligt lænden er hårdt ramt. Holy craps, hvor gør det ondt!

Årh, øv! :kram: Håber du snart får det bedre.

Tak :kys: Det hjalp lidt at ligge på sofaen, da jeg så "Bedrag" på DR1. Inden længe smutter jeg i seng og med et par Panodiler i maven.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 20:39

Ally skrev:Jeg er naturligvis også med igen! :banan:

Næste uge bliver mere eller mindre rædselsfuld - fuld skema på mandag og så fire dage med eksamen for to af mine klasser :panik: - men jeg krydser fingre for, at det hele kommer til at gå rigtig godt.

I min kamp for at tabe mig har jeg prøvet meget forskelligt og jeg har da, traditionen tro, fundet noget nyt, jeg vil afprøve. Nemlig Mascha Vangs nye bog "Kom i gang med Mascha Vang". Jeg er ret spændt! Som sådan er der ikke meget ny viden for mig at finde i hendes bog, men en masse tips, nogle opskrifter, træningsøvelser og, hvilket jeg især godt kan li', en 4 ugers plan over mad og træning. Lige den første uge vil jeg ikke følge det 100% pga. eksaminerne, men så tæt på som muligt.

Jeg krydser for, dine eksaminationer går godt!

Spændende med Mascha-projektet. Kan du løfte sløret lidt mere for, hvad det går ud på?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 20:40

Ballademager skrev:Godt nytår :blomst:

I'm in :banan: Tak til Guilded_Lily for at ville styre tråden :kys:

Pjat. Det gør jeg gerne :-D
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 20:42

Uh! Rigtig god bedring! :ae: :kram:

Jeg har været ret hårdt ramt af PMS den sidste uges tid, og i morgen går det løs. Orker det ikke!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 20:51

Føj, jeg føler mig ulækker! Jeg har spist et par håndfulde chips og en Chicken Tasty-menu med seks chili cheese tops. Jeg har hovedpine og kroppen er så smækfuld af væske, jeg ligner en gravid i 7.måned!

Men jeg har stadig cheesecake i køleskabet fra i går, der bare skriger: "Spis mig". Jeg går snart ud og tager et stykke. Så ser jeg, om det bliver i morgen eller søndag, jeg tager en fastedag. Huset er vitterligt fuldt af ting og sager, der ville tilfredsstille mit PMS/mens-ramte korpus, men hvad pokker får jeg ud af det, andet end kvalme og dårlig samvittighed?

Jeg har en masse projekter til weekenden - der KAN ikke lægges mere på toppen af vasketøjskurven, før bunken vælter (og det er altså sådan én med tre rum) - hverken jeg eller børnene har rent tøj til næste uge. Derudover skal jeg have skrevet ugeplan og fundet et velegnet forløb til dansk - jeg håber, jeg kan finde ét, der er skræddersyet, færdigt og lige til at gå til, så forberedelsen kan skrues lidt ned.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10273

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. jan 2016, 22:43

Jeg tjekker ind igen :wave:

I år er målet mere konkret, da jeg planlægger at blive gravid i løbet af 2016, og forinden gerne vil gøre kroppen lidt mere parat, end den er nu. Jeg har det rigtig godt og oplever ingen fysiske komplikationer i hverdagen, men jeg tvivler på, at de ekstra kg, en graviditet vil medføre, vil kunne undgå at ændre på det i negativ retning, og det ønsker jeg at komme i forkøbet. Samtidig spiller det vel også lidt ind, at jeg ikke bliver en helt ung førstegangsfødende, og at jeg absolut ingen ide har om min fertilitet på forhånd.

På det mentale plan kommer det at beslutte sig for nogle ændringer i hverdagen og gennemføre dem også til at fungere som en slags lakmusprøve for, hvordan det står til med mine kognitive vanskeligheder. Med det mener jeg, at jeg forud for en graviditet gerne vil se nogle klare tegn, at jeg rent faktisk har det fornødne overskud og overblik til at tage vare på et barn, og hvis det helt kommer til at skride for mig med mine planer for kost og bevægelse, vil det være en indikator på det modsatte, eftersom jeg egentlig ikke har deciderede dårlige vaner, men til gengæld en tendens til at spise uregelmæssigt og uhensigtsmæssigt og blive fysisk passiv, når min hjerne splatter ud.

Lige nu er jeg på alle måder MÆT ovenpå jul og nytår, og her til aften valgte jeg af ren lyst den planlagte take away fra til fordel for en hjemmelavet fedtfattig nudelret, så jeg vil mene, at udgangspunktet er ganske fornuftigt.

Mål for etape 1:

- Sund og varieret madplan, som skal følges
- Kun 1-2 indkøbsture
- En daglig gåtur
- Drikkevarer: Vand/te og mælk og mest af det første (søndag aften undtaget)
- Oprydning i diverse godter og foræring til andre, hvis de er for appellerende
- Have som klar hensigt at holde mig fra usunde snacks og i det hele taget undgå snacking, der reelt går ind og erstatter dele af måltider
5
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 22:52

Dejligt at se dig igen, DSC! :dance:

Jeg håber, det lykkes for dig at blive gravid!
2
Kirstenkp
Kort karma: 4
Likede indlæg: 62

Indlægaf Kirstenkp » 1. jan 2016, 23:03

Jeg vil også rigtig gerne være med. Jeg er efterhånden blevet 42 år og de seneste år har været fuld af mange op og nedture - også rent vægtmæssigt. Sidste år fik jeg dog endelig vendt skuden og fik tabt ca. 10 kg ved at spise bedre og bevæge mig mere, det skal meget gerne fortsætte i 2016......
Mine mål for den første etape er:
- cykle på arbejde mindst 3 gange (10 km)
- spise 3 fornuftige måltider
- ingen spisning efter aftensmaden
Senest rettet af Kirstenkp 1. jan 2016, 23:43, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2482

Indlægaf Pandesteg » 1. jan 2016, 23:12

Hej - jeg vil gerne være med :genert:

Jeg har tabt mig en del i løbet af 2015 som følge af omlægning af kostvaner og masser af motion. Ideelt vil jeg gerne tabe 2-4 kg mere. Da jeg egentlig har rigtig godt styr på både kost pg motion vil mit primære fokus være at fortsætte de gode rutiner i 2016.
Mht motion så er jeg (udendørs) løber, men har den sidste 1,5 måned suppleret med holdtimer i fitnesscenter og foreløbig fortsætter jeg sådan. Skal dog ikke afvise at fitnesstimerne til foråret bliver skrottet til fordel for løb, men lige nu fungerer det ret fint med begge dele.
Her i juleferien har jeg hver anden dag løbet 10 km samt taget en holdtime i fitness og det har bevirket at vægten faktisk bare er gået støt nedad siden den 24. - men nytårsaften kostede så lige et plus på 1,6 kg :rulle: det meste har forhåbentlig allerede forføjet sig i morgen. Tager min sidste ferierunde á 10 km tur efterfulgt af stram op-time i morgen tidlig, så kan vægten bare komme an tænker jeg :-D det har været SÅ fedt at have så meget tid til at træne.

Nå, målsætning for etape 1:
- 3 x holdtime i fitness
- 2 x løb á 8-10 km
- 5 x cykle på arbejde
- lave madplan (nytårsforsæt :genert:)
3
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 23:21

Kirstenkp skrev:Jeg vil også rigtig gerne være med.

Velkommen til! :gogo:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 23:22

Pandesteg skrev:Hej - jeg vil gerne være med :genert:

Også velkommen til dig! :pompom:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"