Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1064

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf MyGirl » 5. jan 2016, 11:21

Ihhh, må jeg være med igen? :genert: Og så lidt midt i en etape, I know, men overlever sagtens ikke at ramme forsiden i denne omgang, hvis det er.

Trængte til en pause, og det gik fint med at faste og holde vægten indtil for en 3 ugers tid siden, og så er det stille og roligt stukket lidt af. Men så er det jo med at få vendt det om, inden det går helt galt. Har faktisk fastet en enkelt dag om ugen over julen, men har desværre spist så det så rigeligt opvejer. Og så har det heller ikke hjulpet på vægten, at jeg stoppede med at ryge i november :O

Anyway. Er tilbage på sammn principper som nogen måske kan huske fra sidst - det er 5:2 stadigvæk, masser af grønt og vand og så skal jeg virkelig forsøge at få noget aktivitet ind i mit liv.

Mine mål for resten af denne etape er ikke voldsomme, men en start:

- 2 fastedage (er i gang med den ene nu)
- 2 x træning/aktivitet i en eller anden form
- Overvægt af grønt i kosten
- 2 L vand om dagen
- Lave madplan for næste uge

Så må der bygges mere på med tiden :)
4
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 348
Likede indlæg: 3451

Indlægaf Ballademager » 5. jan 2016, 11:35

MyGirl skrev:Ihhh, må jeg være med igen? :genert: Og så lidt midt i en etape, I know, men overlever sagtens ikke at ramme forsiden i denne omgang, hvis det er.

Trængte til en pause, og det gik fint med at faste og holde vægten indtil for en 3 ugers tid siden, og så er det stille og roligt stukket lidt af. Men så er det jo med at få vendt det om, inden det går helt galt. Har faktisk fastet en enkelt dag om ugen over julen, men har desværre spist så det så rigeligt opvejer. Og så har det heller ikke hjulpet på vægten, at jeg stoppede med at ryge i november :O

Anyway. Er tilbage på sammn principper som nogen måske kan huske fra sidst - det er 5:2 stadigvæk, masser af grønt og vand og så skal jeg virkelig forsøge at få noget aktivitet ind i mit liv.

- 2 L vand om dagen

Jeg faster også i dag for første gang efter juleædegildet - det holder hårdt! :D
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 5. jan 2016, 11:51

Ballademager skrev:
Jeg faster også i dag for første gang efter juleædegildet - det holder hårdt! :D

Ja, man skal sgi lige vænne sig til det igen :D

Jeg har bare indført alt for mange positive ændringer i mit liv, der spænder ben for mine fastedage :D Mit rygestop har virkelig speedet appetitten op, og fratager samtidig den mulighed for at "lave noget og dæmpe appetitten, når de andre spiser/jeg tænker på mad." Og nu er jeg så oveni på en ret voldsom nedtrapning af te og kaffe, hvilket var mine næste "go to's".. Man gør ikke livet let for sig selv.

Men we can do it!! :gogo: Jeg tror i hvert fald på det!
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2462

Indlægaf Pandesteg » 5. jan 2016, 12:32

MyGirl skrev:
Ballademager skrev:

Jeg har bare indført alt for mange positive ændringer i mit liv, der spænder ben for mine fastedage :D Mit rygestop har virkelig speedet appetitten op, og fratager samtidig den mulighed for at "lave noget og dæmpe appetitten, når de andre spiser/jeg tænker på mad." Og nu er jeg så oveni på en ret voldsom nedtrapning af te og kaffe, hvilket var mine næste "go to's".. Man gør ikke livet let for sig selv.

Puh jeg frygter også hvordan min appetit kommer til at eksplodere, når jeg skal stoppe med at ryge, hvilket jeg i øvrigt også skal her i 2016. Nogle gode råd til rygestop?
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 5. jan 2016, 14:31

Pandesteg skrev:
Puh jeg frygter også hvordan min appetit kommer til at eksplodere, når jeg skal stoppe med at ryge, hvilket jeg i øvrigt også skal her i 2016. Nogle gode råd til rygestop?

Faktisk har mit stop denne gang været den nemmeste nogensinde... so far.. Er jo stadig kun små to måneder inde, og er før faldet tilbage, så skal ikke flotte mig for meget endnu :D

Jeg havde faktisk slet ikke planer om at stoppe, men så havde min mor købt en e-cigaret, som jeg prøvede, og det var faktisk ok. Så jeg besluttede mig for at købe sådan en - om ikke andet så bare for at trappe ned, og det skulle jo ifølge mange være sundere. Så jeg købte to e-cigaretter og havde en med nikotin og en uden, som jeg skiftede lidt imellem de første par uger. Jeg havde egentlig fra starten sagt til mig selv, at de skulle være et supplement til at trappe ned, og at jeg gerne måtte ryge et par almindelige cigaretter ved siden af, når lysten blev for stor, men har ikke købt en pakke cigaretter siden den 13. november 2015, fordi jeg faktisk ikke har haft lyst! Og så har jeg langsomt mistet interessen for e-cigaretterne også, og har stort set ikke brugt dem den sidste måneds tid, og når jeg gør, er det nu kun den uden nikotin, som jeg "hiver lidt af", når den gamle vane trækker.

Har faktisk røget almindelige cigaretter til to julefrokoster, efter jeg er stoppet, og det har været overraskende utilfredsstillende faktisk. Det har i hvert fald slet ikke været noget, jeg havde lyst til dagen efter.

Men æder som en mejetærsker :genert: Det er dog også ved at finde et mere naturligvis leje efterhånden heldigvis.

Det blev en hel roman, men er bare så glad for, at jeg faktisk lige pt. er en "glad ikke-ryger" :blush:
6
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 348
Likede indlæg: 3451

Indlægaf Ballademager » 5. jan 2016, 15:12

MyGirl skrev:
Ballademager skrev:

We can do it! :gogo: Totally... :genert:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 5. jan 2016, 15:35

Kan mærke den manglende sukker igen i dag.

Fik dog gået en time med barnevognen og med en sovende baby!!
Så lækkert og så koldt.

Fik spist skyr til morgenmad, rugbrød og gulerødder til frokost og til aften står den på tomatsuppe med linser og kødboller. Overraskende godt!
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10149

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 15:47

Jeg skal ud og handle og havde planlagt at bade først, men mon ikke det egentlig er bedre at have den varme bruser at se frem til? :genert:

:kuldekylling:
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 5. jan 2016, 16:31

MyGirl skrev:Ihhh, må jeg være med igen? :genert: Og så lidt midt i en etape, I know, men overlever sagtens ikke at ramme forsiden i denne omgang, hvis det er.

- 2 L vand om dagen

Hvor er du mega sej med rygestoppet :rock:
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 5. jan 2016, 16:34

Åh hvor er jeg træt af at høre på folk, der synes, at det er for dumt at overveje, hvad man propper i hovedet... "Man bliver jo ikke tyk af et enkelt stykke kage", "nu er der jo ingen grund til at blive fanatisk", "du er så kedelig"

Armen luk nu og bland jer uden om!!
8
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 5. jan 2016, 16:48

FruKuk skrev:Åh hvor er jeg træt af at høre på folk, der synes, at det er for dumt at overveje, hvad man propper i hovedet... "Man bliver jo ikke tyk af et enkelt stykke kage", "nu er der jo ingen grund til at blive fanatisk", "du er så kedelig"

Armen luk nu og bland jer uden om!!

Man bliver så træt!
1
Kirstenkp
Kort karma: 4
Likede indlæg: 62

Indlægaf Kirstenkp » 5. jan 2016, 17:07

MyGirl skrev:
Pandesteg skrev:

Faktisk har mit stop denne gang været den nemmeste nogensinde... so far.. Er jo stadig kun små to måneder inde, og er før faldet tilbage, så skal ikke flotte mig for meget endnu :D

Jeg havde faktisk slet ikke planer om at stoppe, men så havde min mor købt en e-cigaret, som jeg prøvede, og det var faktisk ok. Så jeg besluttede mig for at købe sådan en - om ikke andet så bare for at trappe ned, og det skulle jo ifølge mange være sundere. Så jeg købte to e-cigaretter og havde en med nikotin og en uden, som jeg skiftede lidt imellem de første par uger. Jeg havde egentlig fra starten sagt til mig selv, at de skulle være et supplement til at trappe ned, og at jeg gerne måtte ryge et par almindelige cigaretter ved siden af, når lysten blev for stor, men har ikke købt en pakke cigaretter siden den 13. november 2015, fordi jeg faktisk ikke har haft lyst! Og så har jeg langsomt mistet interessen for e-cigaretterne også, og har stort set ikke brugt dem den sidste måneds tid, og når jeg gør, er det nu kun den uden nikotin, som jeg "hiver lidt af", når den gamle vane trækker.

Har faktisk røget almindelige cigaretter til to julefrokoster, efter jeg er stoppet, og det har været overraskende utilfredsstillende faktisk. Det har i hvert fald slet ikke været noget, jeg havde lyst til dagen efter.

Men æder som en mejetærsker :genert: Det er dog også ved at finde et mere naturligvis leje efterhånden heldigvis.

Det blev en hel roman, men er bare så glad for, at jeg faktisk lige pt. er en "glad ikke-ryger" :blush:

Hvor et det bare super flot :blomst:
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 5. jan 2016, 17:20

Ihhh, tak Kirstenkp og FruKuk :kys: Hvor er I søde.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10149

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 18:41

DetSorteCirkus skrev:Jeg skal ud og handle og havde planlagt at bade først, men mon ikke det egentlig er bedre at have den varme bruser at se frem til? :genert:

:kuldekylling:

Det viste sig at være en rigtig god ide, for det betød, at jeg tilfældigivis mødte min veninde og hendes kæreste i Rema, og de insisterede på at bære de fleste af mine varer hjem :klap:
Jeg skulle også forbi biblioteket, så det endte faktisk med at blive en pæn lille gåtur i kulden. Hvor er det dog ulideligt koldt :cuss:

Jeg har også fået lavet lidt anden bevægelse i dag, og maden er indtil videre efter planen. Jeg fik stegt laks og coleslaw til aftensmad. Det var lækkert og meget hurtigt og nemt at tilberede. Jeg er allerede fan af Remas revne gulerødder, som er på tilbud i denne uge :dåne:
Jeg købte bl.a. også deres frosne blåbær, og de er godt nok søde. Meget positiv overraskelse.

Nu skal jeg lige have genopfrisket opskriften på chiapudding, for det har jeg lyst til at spise til morgenmad.
6
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Ally » 5. jan 2016, 18:50

@DSC: Hvordan smager chiapudding?
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"