Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 5. jan 2016, 19:33

Er der nogle af jer, der ved, om det er klogest at snuppe en hviledag, hvis ens muskler gør sådan rigtigt nas efter træning? Eller om det mere er et spørgsmål om at "komme op på hesten igen" med det samme?
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Joe » 5. jan 2016, 19:53

Årets første træning taget! Faktisk tror jeg muligvis det er to måneder siden jeg sidst har opholdt mig i Fitness World. Mellem os altså.

Derudover har jeg kun drukket to kopper kaffe, og ingen cigaretter røget. Så jeg har da ikke fucked up endnu.
7
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 5. jan 2016, 19:56

Jahon skrev:Årets første træning taget! Faktisk tror jeg muligvis det er to måneder siden jeg sidst har opholdt mig i Fitness World. Mellem os altså.

Derudover har jeg kun drukket to kopper kaffe, og ingen cigaretter røget. Så jeg har da ikke fucked up endnu.

Sejt :rock:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2474

Indlægaf Pandesteg » 5. jan 2016, 19:59

FruKuk skrev:Er der nogle af jer, der ved, om det er klogest at snuppe en hviledag, hvis ens muskler gør sådan rigtigt nas efter træning? Eller om det mere er et spørgsmål om at "komme op på hesten igen" med det samme?

Hvis du har decideret ondt ville jeg holde hviledag. Har selv trænet med rigtig ømme muskler og så kan man (jeg) alligevel ikke give 100% og så er det IMO bedre at vente og lade kroppen hvile.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10167

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 20:17

Ally skrev:@DSC: Hvordan smager chiapudding?

Det smager af det, du rører chiafrøene sammen med :)
Egentlig gør de bare konsistensen tykkere og mere mættende.
Denne gang laver jeg det med yoghurt naturel, som jeg vil spise med banan og blåbær på toppen.
Skal det være mere dessertagtigt, bruger jeg en af frugtyoghurterne fra Levevis. Primært fordi de er laktosefri, men også fordi jeg ikke synes, at de er så sukrede som mange andre varianter :)
Hvis man spiser light-yoghurt, kunne jeg forestille mig, at chiafrø vil fungere rigtig godt, fordi den slags jo som regel er noget tyndt i det.

---

Jeg blev snacksulten her til aften og gik derfor i køkkenet for at forsøge mig med en sund(ere) mug cake. Jeg brugte denne opskrift og prøvede i første omgang at udskifte honningen med creme fraiche og lidt stevia.
http://minsundehverdag.blogspot.dk/2013 ... -cake.html

:puke:

Jeg smed det hele ud og prøvede igen uden mærkelige eksperimenter, og det blev faktisk ret godt. Og meget mættende. Jeg har stadig 2/3 tilbage, som jeg gemmer til i morgen. Smart måde at få tilfredsstillet den søde tand.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3774

Indlægaf Sophaya » 5. jan 2016, 20:20

Jeg har lavet peanutbutter chicken med broccoli, squash og champignon. Tænkte at det var på tide at få noget næring, og så har jeg lavet en stor potion så jeg bare kan spise det i morgen når jeg får min 48-timers eksamen. Når min eksamen er aflevet fredag morgen er det direkte på job for mit vedkommende - vi har en konference der varer hele dagen. Jeg er spændt på hvad tid jeg kommer hjem - jeg ved i hvert fald med sikkerhed at jeg skal tidligt i seng fredag, for det bliver nogle heftige dage med en masse opgaveskrivning på kort tid.
1
x
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 5. jan 2016, 20:21

Det lyder som om i klør på alle sammen - hvor er i seje :kys:
1
x
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 5. jan 2016, 20:22

Pandesteg skrev:
FruKuk skrev:Er der nogle af jer, der ved, om det er klogest at snuppe en hviledag, hvis ens muskler gør sådan rigtigt nas efter træning? Eller om det mere er et spørgsmål om at "komme op på hesten igen" med det samme?

Hvis du har decideret ondt ville jeg holde hviledag. Har selv trænet med rigtig ømme muskler og så kan man (jeg) alligevel ikke give 100% og så er det IMO bedre at vente og lade kroppen hvile.

Normalt træner jeg med ømme muskler, men jeg må have fået smidt lige vel mange kilo på i går, for både i nat og i dag har jeg haft tarvelige smerter i benene. Håber, at det er bedre i morgen.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 20:22

Sophaya skrev:Jeg har lavet peanutbutter chicken med broccoli, squash og champignon. Tænkte at det var på tide at få noget næring, og så har jeg lavet en stor potion så jeg bare kan spise det i morgen når jeg får min 48-timers eksamen. Når min eksamen er aflevet fredag morgen er det direkte på job for mit vedkommende - vi har en konference der varer hele dagen. Jeg er spændt på hvad tid jeg kommer hjem - jeg ved i hvert fald med sikkerhed at jeg skal tidligt i seng fredag, for det bliver nogle heftige dage med en masse opgaveskrivning på kort tid.

Opskrift? :savl:
0
Je suis un tableau noir.
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 5. jan 2016, 20:24

Lige nu ser jeg bare med på sidelinjen og hepper på jer. Vil gerne tage mig sammen til at få styr på vægten og min kost igen. Men det tager mig lige lidt mod til det. :)
1
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 5. jan 2016, 20:35

DetSorteCirkus skrev:
Sophaya skrev:Jeg har lavet peanutbutter chicken med broccoli, squash og champignon. Tænkte at det var på tide at få noget næring, og så har jeg lavet en stor potion så jeg bare kan spise det i morgen når jeg får min 48-timers eksamen. Når min eksamen er aflevet fredag morgen er det direkte på job for mit vedkommende - vi har en konference der varer hele dagen. Jeg er spændt på hvad tid jeg kommer hjem - jeg ved i hvert fald med sikkerhed at jeg skal tidligt i seng fredag, for det bliver nogle heftige dage med en masse opgaveskrivning på kort tid.

Opskrift? :savl:

Det var mega random og slet ikke hvad jeg havde tænkt da jeg begyndte at lave mad, men here goes:

Jeg stegte 1 stort løg i karry, paprika og sort peber. Tilsatte en stor kyllingefilet i små stykker med mere paprika og stegte til kyllingen ikke længere var rå. Tilsatte en pakke af de skivede champignon fra netto, en halvsquash i små stykker og 3 fed hakket hvidløg og stegte lidt videre. Så tilsatte jeg et hoved broccoli og 200 ml kokosmælk, kogte op, tilsatte en god skefuld peanutbutter og smagte til med salt.

Jeg er virkelig forundret over hvor godt det endte med at smage :lol:
3
x
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 20:37

^
Det lyder lækkert :)
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4280

Indlægaf Rapfisk » 5. jan 2016, 21:48

DetSorteCirkus skrev:Nu skal jeg lige have genopfrisket opskriften på chiapudding, for det har jeg lyst til at spise til morgenmad.

Sharing is caring :-D
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2417

Indlægaf Bøtte » 5. jan 2016, 21:55

Hvor er I seje rundt om med både træning, sund mad, fastedage og rygestop :klap:

Jeg har løbet i dag. For første gang siden midten af november. Det gik ok. Havde glemt at få et sug i min astmadims, så det var jævnt hårdt, da jeg også har forkølelse kørende, som ikke rigtigt gider slippe sig tag.
Det blev til 4 km. Og her til aften gik jeg 2 km med hunden.
Maden har også været ok!
5
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 244

Indlægaf Alphilia » 5. jan 2016, 22:24

Status her er, at jeg har trænet een gang (og har ømme muskler men det kalder vel bare på at blive ved..), har haft sunde gode madpakker med de sidste 2 dage - lavede en æggewrap i dag- stor succes
I går fik jeg morgenmad ude (planlagt), men i dag har været efter hensigten.
Derudover har jeg ikke, hverken i går eller i dag, købt kaffe to go (det er nu mest økonomien der har godt af det).
Er ret tilfreds og kan mærke, at planlægning og at tænke frem er godt
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"