Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10186

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 23:21

Rapfisk skrev:
DetSorteCirkus skrev:Nu skal jeg lige have genopfrisket opskriften på chiapudding, for det har jeg lyst til at spise til morgenmad.

Sharing is caring :-D

Det er meget let.

2 spsk chiafrø
3 spsk yoghurt
1 ½ spsk mælk

Blandes og sættes i køleskabet natten over.

2 spsk chiafrø er i øvrigt maxdosis pr. dag, såvidt jeg husker.

Edit: Min pudding blev lige lidt for stiv i det, så jeg vil nok sige 3 spsk yoghurt og 1½ spsk mælk.
Jeg tror, at mælkeprodukternes fedtprocent kan have indflydelse på resultatet, da frøene er meget tørstige. Hvis den yoghurt og mælk, man bruger, er fyldt med vand, bliver grøden hurtigere tyk.
Senest rettet af DetSorteCirkus 6. jan 2016, 11:25, rettet i alt 1 gang.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3473

Indlægaf Ballademager » 6. jan 2016, 05:45

GnueN skrev:Ok... jeg fik ikke mine minimum seks timers søvn. 5½ blev det til! :P
Til gengæld vågnede jeg kl. vildt tidligt, totalt klar og ready-for-action, så jeg fik kørt min HIIT-træning, efterfulgt af en fornuftig morgenmad (fik ikke nogen rigtig aftensmad efter en 13 timers arbejdsdag i går). Jeg skranter stadigvæk efter etape gud-ved-hvad i et vaccinationsprogram, jeg følger. Så jeg kørte en enkelt cyklus HIIT, i stedet for de sædvanlige to. Men ikke nogen dårlig start, alligevel...

Det er det evige dilemma, om man kan træne, hvis man skranter. Gør det oftest også selv, og får det som regel også bedre af det. Men mit lægefamiliemedlen er ikke meget for, at man træner, når man er sløj.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3720

Indlægaf Novella » 6. jan 2016, 06:21

Guilded_Lily skrev:
Novella skrev:Jeg vil gerne være med: Jeg skal smide syv kg. Jeg er egentlig ret nice at se på, og jeg træner ganske udmærket, men jeg skal have styr på min kost og have smidt noget vægt på styrketræningen igen.

Vil du have smækket nogle konkrete mål på forsiden?

Åhr gys. Nu bliver det forpligtende. Nå, men dybest set er de:

-Ingen alkohol
-Smide ét kg pr måned

Foreløbig har jeg taget 300 g på :sarkasme:
1
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 6. jan 2016, 06:32

I dag skal vi have fiskefrikadeller og spidskålssalat med dukkah.

Her til formiddag skal jeg til yoga, så måske er det bare det for motion. Men overvejer en gåtur. Fik gået 5 km i går og det var så lækkert! Bagefter dog mest ;)

Melder I ud til mennesker omkring jer at i 'er på kur'.
Sidst jeg tabte en masse meldte jeg det ikke rigtigt ud, spiste bare en hel del mindre af de ting som var på bordet når vi var ude.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2474

Indlægaf Pandesteg » 6. jan 2016, 07:34

Lykke skrev:I dag skal vi have fiskefrikadeller og spidskålssalat med dukkah.

Her til formiddag skal jeg til yoga, så måske er det bare det for motion. Men overvejer en gåtur. Fik gået 5 km i går og det var så lækkert! Bagefter dog mest ;)

Melder I ud til mennesker omkring jer at i 'er på kur'.
Sidst jeg tabte en masse meldte jeg det ikke rigtigt ud, spiste bare en hel del mindre af de ting som var på bordet når vi var ude.

Altså jeg snakker rigtig meget med min mand om det, da han selvfølgelig følger både vægttab og min træning på tætteste hold (ikke at han altid synes det er videre spændende at høre om :-D), til min familie og venner har jeg meldt ud at jeg har ændret livsstil (det må man vel godt sige, når man snart har holdt ved de gode vaner i et år), det gør det lidt lettere ikke at skulle argumentere for, hvorfor jeg ikke lige grovæder dit og dat ved familiekomsammener, selvom der stadig kan falde nogle syrlige kommentarer om, om jeg nu ikke skal slappe af med mit slankeræs :sarkasme: men til mine kolleger har jeg ikke sagt noget. Jeg er sluppet ud af div. brød- og kageordninger ved at sige, at jeg ikke tåler den slags mad særlig godt længere (hvilket egentlig heller ikke er løgn. Jeg får f.eks. virkelig dårlig mave af brød, nu hvor jeg ikke spiser det på daglig basis længere).

Jeg orker bare ikke at skulle forsvare mine valg konstant. Min mand synes, at det er lidt latterligt, at jeg ikke melder mere klart ud til både familie, venner og kolleger, men jeg vælger bare kun at give de informationer, som jeg synes folk behøver at vide.
2
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 6. jan 2016, 09:42

Jeg duer tydeligvis ikke til at vente - min eksamen bliver frigjort kl 12, og skal afleveres senest kl 12 på fredag. Jeg vågnede kl 9, og har nu rengjort hele lejligheden, været nede med skrald, taget opvasken, gjort klar til at jeg kan brygge kaffe, ordnet mit køleskab og lagt alle mine bøger og min computer frem ved mit bord - og skrevet en standardforside på opgaven. Og der er stadig længe til klokken er 12... :lol:
8
x
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jan 2016, 10:58

Lykke skrev:Melder I ud til mennesker omkring jer at i 'er på kur'.

Nej, for jeg går ikke mere ud, end at det ikke gør noget, at jeg fx. en dag om ugen spiser slik, hvid pasta eller lignende.

Jeg har det også lidt ambivalent med kur-begrebet, altså i forhold til mig selv, for egentlig trækker jeg bare de sundeste retter fra mit normale madrepertoire frem og udskifter et par råvarer med en mindre kalorieholdig variant.

Den store forskel er, at jeg ikke spiser slik, chips og den slags, og de ting er ikke dominerende de steder, hvor jeg kommer, ligesom decideret fed mad heller ikke er det. Hos mine forældre vil der en hyggelørdag typisk være en mindre skål chips til deling mellem os tre, et par kugler is til dessert og måske 200 g. slik til kaffen, igen til tre personer, plus frugt. Det skal jeg selvfølgelig ikke spise dagligt, men det er ikke en mængde, som i mit tilfælde ikke kan gå an én gang om ugen. Selve maden er helt ok, og der er altid grønt tilbehør og meget sjældent ting som pasta og hvide ris.
Sådan er det også hos mine veninder. Jeg har dog prøvet at være gæst steder, hvor hyggemad var lig med fedt, sukker og salt, og det er selvfølgelig en anden sag.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jan 2016, 11:46

Her den første uge vejer jeg mig dagligt for at se, hvad der sker, og siden i mandags har jeg tabt 1-1,2 kg.
Jeg er lidt overrasket, da jeg ikke har fået drukket så meget, som jeg gerne ville, og det derfor ikke bare kan være affaldsstoffer, der forlader kroppen.

Jeg går i gang med en lille udrensning i dag med 2 x ½ l. kogt vand med citron :)

Chiapuddingen blev lidt for klæg, så jeg har ændret lidt i opskriften, jeg postede i går.
1
Je suis un tableau noir.
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 6. jan 2016, 12:44

Jeg har haft ekstrem hovedpine de sidste dage! Går ud fra det er sukkerafvænning, for det var virkelig blevet slemt, a la chokolade og cola døgnet rundt :genert:

Til gengæld skal jeg ikke tabe mig, for amningen gør det hele for mig. Jeg skal "bare" spise sundt.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2474

Indlægaf Pandesteg » 6. jan 2016, 13:17

DetSorteCirkus skrev:Her den første uge vejer jeg mig dagligt for at se, hvad der sker, og siden i mandags har jeg tabt 1-1,2 kg.
Jeg er lidt overrasket, da jeg ikke har fået drukket så meget, som jeg gerne ville, og det derfor ikke bare kan være affaldsstoffer, der forlader kroppen.

Jeg går i gang med en lille udrensning i dag med 2 x ½ l. kogt vand med citron :)

Chiapuddingen blev lidt for klæg, så jeg har ændret lidt i opskriften, jeg postede i går.

Når jeg laver chiagrød, så bruger jeg (så vidt jeg husker) 3-400 ml væske til 4 spsk chiafrø. De absorberer jo virkelig meget væske :)
1
Heaven is a place on earth :jule:
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 6. jan 2016, 17:00

Jeg har spist Hvidt brød og drukket kaffe med min mor. Det var hyggeligt og bagefter tog jeg til yoga i 1,5 time og gik en tur på en times tid med barnevognen. Det må altså give lidt ekstra at skubbe den vogn ;)

Aftensmaden står på spidskålssalat med tahindressing og dukkah. Fra madbandittens blog.

Prøver at få drukket mere vand, synes bare tit det er svært at få timet så jeg ikke skal rende på toilet hele tiden.

En Tøjpakke er kommet til mig, dog leveret ret langt væk, men så kan vi snuppe endnu en gåtur i morgen.
Har sat et ugemål på 35 km i endomondo. Når det nok ikke. Men synes alligevel det er motiverende at arbejde hen imod noget.
4
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1083

Indlægaf MyGirl » 6. jan 2016, 19:42

Lykke skrev:Melder I ud til mennesker omkring jer at i 'er på kur'.

Mine nærmeste kolleger ved, jeg lever efter 5:2 (det er svært at skjule, at man ikke spiser hver anden dag).

Ellers ved min kæreste det selvfølglig, men jeg siger det ikke som sådan til folk. En del ved det dog nu, da jeg har tabt mig relativt meget, og mange har spurgt ind til det.

Når jeg er ude spiser jeg så også normalt, så der er ikke særlige hensyn, der skal tages der.
1
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 6. jan 2016, 20:30

Jeg har et arbejde, hvor jeg som oftest er i bevægelse en stor del af tiden, men i dag har jeg siddet i møder i 7 timer... Til gengæld har kosten været fornuftig og jeg har drukket friskpresset juice og fået lavet ryg/nakke/skulder-øvelser :)
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1710

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jan 2016, 20:33

MyGirl skrev:Ihhh, må jeg være med igen? :genert: Og så lidt midt i en etape, I know, men overlever sagtens ikke at ramme forsiden i denne omgang, hvis det er.

Selvfølgelig skal du være med igen!! Rigtig dejligt at se dig - og sejt kæmpet! :pompom:

Dine mål er ført ind.
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3473

Indlægaf Ballademager » 6. jan 2016, 20:36

Jeg har spist kage i kantinen OG fire stykker chokolade (har fået noget virkelig lækkert belgisk chokolade i gave, og NOGEN havde efterladt det på bordet, i stedet for at gemme det væk :blush: ). Straf i form af mavepine pågår as we speak. Ligner en spærreballon :genert:

På plussiden er aftenens træning. Det var en seriøst god playliste, som instruktøren havde med :banan: , og jeg var, i al ubeskedenhed, virkelig godt kørende :genert: Kan godt mærke, at jeg har trænet hele julen.
5
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Sund og/eller slank"