Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1707

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jan 2016, 10:50

MyGirl skrev:
Oh yes, det er skønt er det! :stoned:

Føj da! :( :kram:
1
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3677

Indlægaf Novella » 9. jan 2016, 16:33

Så fik jeg lige trukket noget jern her til eftermiddag. Bl.a. 2x12 med 100 kg i squat *indsæt blæresmiley*. Det er godt i en maskine, så det tæller ikke rigtigt på samme måde som egentlig vægtløftning, men det gør vel noget godt for røven alligevel.

Jeg havde HERRElyst til sushi, men afholdt mig fra det pga risene. I stedet blev det til vegansk chiagrød, hytteost og noget rød karrykylling. Prøver at se, om jeg også får plads til den broccoli, jeg havde tænkt mig at dampe.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1707

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jan 2016, 17:16

^100 kg! Wåw! :worship:

___

Jeg fik den "eminente" idé at rydde op i ungernes tøj! En halv sæk til genbrug og to store poser med tøj, jeg vil forsøge at sælge. Så er det vist for længe siden, man har sorteret sidst :tie:

Så det er hele eftermiddagen gået med, sammen med tøjvask. Manden har ikke rørt sig ud af sengen hele dagen. Vi skulle have haft pariserbøf til aftensmad, men jeg render stadig rundt i slumretøj og mascaraklatter, så jeg skulle ikke lige ud og købe franskbrød. Hurra for rester i køleskabet. Jeg elsker biksemad! :-D
1
Kirstenkp
Kort karma: 4
Likede indlæg: 62

Indlægaf Kirstenkp » 9. jan 2016, 19:43

Nu har jeg siddet og læst op. Hold nu op hvor er jeg fuld af blandende følelser......

Det er på ingen måde lykkes mig at have fokus på mine mål i den forløbne uge. Har kun cyklet en gang (dog gået en del) og kosten har det heller været godt med....har virkelig den allerstørste nedturs stemning over at jeg så gerne vil noget og overhovedet ikke formår at holde fokus og gøre noget godt for mig selv :cuss:

Og så sidder jeg fuld af beundring og læser om hvordan I jonglere med flere børn (jeg har et), laaange arbejdsdage, eksamener osv og samtidigt træner, styrer kosten og passer godt på jer selv. Det er så sejt gået :gogo:

Nå, jeg vil altså ikke give op. Sidder og overvejer om jeg skal prøve at tælle kalorier i den kommende uge. For at få styr på den del af gamet.....
3
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 9. jan 2016, 22:23

Nåede at hoppe på motionscyklen og nappe 10 km. inden jeg skulle på arbejde - alternativet havde været 20 minutter mere med måsen solidt placeret i sofaen :D
2
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 9. jan 2016, 23:59

Jeg vejer mig ikke rigtigt, men min vægt er egentlig også fin stabil(ca 60kg). Til gengæld er jeg afhængig af sukker. Og brød. Så det er lidt hårdt at undvære. Eller sukkeret undværer jeg ikke helt, men der er skåret ned.

I dag er det lørdag, dvs svømning med datteren. Og så så man mig cykle med hende bagpå op og ned at Valby bakke. Puha. Jeg fortjente lige en cherry coke og en håndfuld tyrkisk peberbolscher bagefter. Og nu er jeg så sukkerhøj og kan ikke sove kl 01 :D
2
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 392

Indlægaf billiebean » 10. jan 2016, 08:52

billiebean skrev:Jeg har en følelse af at min krop efter en periode med både julemad og ledighed består af ca. 65% kagedej. Og det er jeg træt af.
Så nu skal det være slut med blødt blæver.

Jeg håber, at jeg i første etape kan:

- Begynde at spise skyr til morgenmad
- Vedligeholde at spise mindre kød og fede mælkeprodukter og mere groft grønt + andre proteinkilder
- Vedligeholde yogaen
- Tage til hård træning i FW min. 1 gang
- Komme i gang med at cykle på arbejde
- Jævnligt lave oilpulling

Tid til evaluering! Jeg føler, at jeg er godt på vej. Jeg har energi og elsker, at jeg igen cykler dagligt. Mht. kosten hjælper det helt klart at have fået et arbejde, så hverdagen er mere lagt i skema, så jeg ikke kedsomheds- eller impulsspiser usunde snacks mv. Jeg synes dog ikke, at jeg kan mærke, at jeg har tabt mig. Bruger mine bukser som målestok.

- Jeg er begyndt med skyr til morgenmad. Vil dog mikse/afveklse med A38 fremover. Både pga. konsistensen (skyr er godt nok tørt kl. 7 om morgenen) og for mælkesyrebakterier, som skyr ikke indeholder. Skyr mætter dog lidt bedre end A38.
- Der er en frokostbuffet på mit nye arbejde, hvor de ofte har fisk samt en art grøntsagsret foruden salater, så det er godt. Vi laver også mere grøn mad herhjemme, og jeg har føler ikke behov for kød. Kun i fredags faldt jeg i og købte en pizza med kylling og bacon (den var go'!) :fløjt:
- 2 gange yoga i FW. Dog ikke så meget hjemmeyoga. Vil gerne nå det i dag.
- Nej. Ingen hård træning.
- Er cyklet hver dag selv efter snestormen (savner at cykle!). Turen fra arbejde er udfordrende. Op ad bakke i 15 minutter.
- Nope. Jeg glemmer det.

Næste step er overordnet at blive i den gode rille og:

- Finde den rette morgenmadskombi af skyr, A38 mv. Morgenmad er vigtigt, så jeg ikke går kold kl 10.30.
- Spise 1 stk. frugt på arbejdet hver dag.
- Spise knækbrød med smøreost når jeg kommer fra arbejde. Ellers går jeg enten kold eller spiser chokolade om eftermiddagen.
- Drikke mere te og knap så meget kaffe på arbejde.
- Vedligeholde yoga - prioritere hjemmeyoga/afspænding.
- Prioritere cykelturen.
6
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2441

Indlægaf Pandesteg » 10. jan 2016, 10:06

Evaluering af Etape 1:

- 3 x holdtime i fitness - Det blev til 4 gange, så tjek
- 2 x løb á 8-10 km - Det blev også til 4 gange, iflg min app ca. 35 km i alt. Det kan jeg kun være tilfreds med :banan:
- 5 x cykle på arbejde - tjek. I sne og slud skal Pandesteg ud :-D
- lave madplan (nytårsforsæt :genert:)Tjek og det har fungeret SÅ godt! Håber meget vi kan fortsætte!
Senest rettet af Pandesteg 10. jan 2016, 10:08, rettet i alt 1 gang.
6
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2441

Indlægaf Pandesteg » 10. jan 2016, 10:08

Målsætning etape 2:

- 2 x hold i fitness
- 2 x løb
- 5 x cykle på arbejde
- begrænse snack-indtaget om aftenen (synes stadig jeg har lidt juleabstinenser)
- lave madplan
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10143

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. jan 2016, 10:23

- Sund og varieret madplan, som skal følges Tjek
- Kun 1-2 indkøbsture Tjek
- En daglig gåtur Tjek, fordi jeg de dage, hvor det var for koldt, lavede anden bevægelse hjemme
- Drikkevarer: Vand/te og mælk og mest af det første (søndag aften undtaget) Tjek
- Oprydning i diverse godter og foræring til andre, hvis de er for appellerende Tjek
- Have som klar hensigt at holde mig fra usunde snacks og i det hele taget undgå snacking, der reelt går ind og erstatter dele af måltider Tjek

Jeg vender tilbage med nye mål lidt senere.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. jan 2016, 11:04

Log_Lady skrev:Evaluering af etape 1:

- Minus sukker alle dage pånær fredag. Det kunne jeg godt have gjort bedre. Jeg har drukket masser af varm kakao. Det må stoppe fra næste uge.

Kender du denne her kakaodrik? Den er et ret godt kalorielet alternativ til kakao og kan laves med kogende vand eller varm mælk, som sagtens kan være fedtfattig. Nogle putter ahornsirup i, men det er ikke nødvendigt, synes jeg.

Drikken indeholder: Kakaobønneskaller, kanel, lakridsrod, karob, bygmalt, kardemomme, ingefær, nellike, Vanilje ekstrakt, sort peber

Billede
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 244

Indlægaf Alphilia » 10. jan 2016, 11:45

Etape 1 - evaluering

- Træne min 2 gange, gerne 3 (søndag, onsdag, søndag)
Jeg har været afsted 2 gange og satser på at komme afsted senere i dag
- Havregryn/-grød el ylette med fiberdrys til morgenmad istf brød med smør, i hvert fald på hverdage
tjek!
- Fornuftige madpakker med på arbejde
tjek!

Alt i alt er jeg ret tilfreds. Derudover har jeg været ret god til ikke at købe for meget "løst" brød/snolder/kaffe mm.
Der er bestemt plads til forbedringer, men det har hjulpet at have nogle overkommelige mål. Jeg er klar til etape 2!

Etape 2:
- Fortsætte med fornuftig morgenmad
- Træne 2-3 gange
- Huske vitaminer/kosttilskud og ingefærshot dagligt.
3
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3768

Indlægaf Sophaya » 10. jan 2016, 12:01

Evalueringstid:
Nok søvn - Nej. jeg har ikke sovet ordentligt siden nytår
Vitaminer hver dag - tjek
Sund mad og kun chips efter 48-timers eksamen tjek!
Prøve ikke at "stresse mig selv op" i mit hoved faktisk gået over al forventning - måske fordi jeg har haft andre ting at tænke på også
Masser af vand slet ikke nok.

Derudover fik jeg også gået et par ture på lige over 11 km sammenlagt. Det var rigtig godt.

Nye mål:
Søvn nok
Vitaminer hver dag
Mere vand
Mindst 1 lang gåtur
Forholdsvis sund mad
4
x
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 10. jan 2016, 12:28

Så vil jeg også evaluere :)

Meget mindre sukker - Tjek, det har holdt hårdt,
Men nøj det er lækkert. Kan mærke jeg får mere energi.
Bruge Lifesum - ja, indimellem. Synes heller ikke alt skal skrives ned, da det jo også skal være noget jeg skal holde for evigt.
Få trænet et par gange om ugen. Køber en stepbænk i dag som jeg vil bruge.

Tjek! Har trænet 2 gange på stepbænken. Håber baby vil tage en lang lur så jeg kan få trænet endnu engang. Ellers har jeg gået ture i denne uge. Nogle gode lange nogle.
Få lavet madplan. Tjek!
Få gået flere ture med barnevognen: Tjek!

Har faktisk tabt mig 3 kg i denne uge. Og der har også været plads til chokoladebolle og lidt Chips.

Mål for næste uge:

Fortsætte med at få gået ture med vognen.

Begrænse indtaget af usundt - har 4 sociale ting i den kommende uge og håber det ikke ødelægger alt det gode.

Få drukket mere vand.
6
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. jan 2016, 13:06

Jeg har prøvet at lave chiamarmelade, og det blev rigtig godt.
Det er mildere i smagen end sukkerfyldt syltetøj og marmelade, men på et stykke knækbrød med saltet smør trådte den fine, naturlige sødme rigtig frem. Og så er det virkelig let at lave!

Jeg hældte ca. 1 dl. frosne blåbær (de søde fra Rema) i en kop sammen med ½ spsk vand, hvorefter jeg gav blandingen 3-4 min. i mikroovnen. Bærrene var nu kogende og flydende, og heri rørte jeg ca. 1 spsk chiafrø. Den høje temperatur betød, at frøene sugede til sig af væden i lyntempo, men jeg vil mene, at man i hvert fald skal lave marmeladen et par timer, før den skal spises, så den kan nå at køle ned.
Opskriften rækker til tre stykker knækbrød.

Jeg nåede desværre ikke at tage et billede af mine madder, før jeg satte dem til livs, og nu er der kun en lille klat tilbage i kruset, men jeg indsætter lige et netbillede af en gang, tror jeg, hindbærmarmelade for at vise, at også konsistensen bliver helt marmelade-agtig. Min er så selvfølgelig bare mørkere, fordi jeg har brugt blåbær.

Billede
6
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Sund og/eller slank"