Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Aima
Kort karma: 606
Likede indlæg: 5023

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 12. jan 2016, 02:14

Jeg ville ønske, jeg havde overskud til at kommentere mere, særligt hos jer, hvor det er lidt opad bakke, men jeg er selv en smule presset på overskudskontoen, klokken er er over tre, og jeg er først på vej i seng nu, min arbejdsdag sluttede først klokken et.

Mine mål for denne uge:
5 X træning
Spise nogenlunde ordentligt, intet slik/junk/kage/hvidt brød og den slags.
Huske håndcreme
Få ordnet de bryn(!!)

Ej, men hvor åndssvagt er det i øvrigt at irritere sig over bryn hver eneste gang man glor sig i spejlet, når det tager 30 sekunder at bestille en tid, et minut at smutte ned til bryndamen og 15 minutter at få dem farvet og plukket? Shit, hvor er det dumt jeg ikke bare har fået det ordnet, det har irriteret mig i to uger. Jeg gør det i morgen!
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 12. jan 2016, 06:23

Jeg har heller ikke det store overskud til at kommentere, men jeg læser det hele.

Håber at det hele bliver lysere for alle snart!

-

Jeg kan mærke at det er svært at stoppe med at snacke. Jeg prøver virkelig at holde mig i skindet. Men nøj hvor har jeg ondt af mig selv over at baby vågner kl 5/5.30/6. Det hjælper jo overhovedet ikke på energiniveauet at spise usundt, prøver jeg at sige til mig selv.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2470

Indlægaf Pandesteg » 12. jan 2016, 07:41

Lykke skrev:Jeg har heller ikke det store overskud til at kommentere, men jeg læser det hele.

Håber at det hele bliver lysere for alle snart!

-

Jeg kan mærke at det er svært at stoppe med at snacke. Jeg prøver virkelig at holde mig i skindet. Men nøj hvor har jeg ondt af mig selv over at baby vågner kl 5/5.30/6. Det hjælper jo overhovedet ikke på energiniveauet at spise usundt, prøver jeg at sige til mig selv.

Jeg kæmper virkelig også med snacktrang om aftenen, resten af dagen kører perfekt og jeg spiser lækker og varieret mad og er mæt og har i øvrigt ikke spist raffineret sukker den sidste uges tid, så synes godt den sukkertrang kunne forsvinde. Men klarer den som regel med et par tern mørk chokolade. Og så længe min vægt stadig bevæger sig nedad, så går det nok, tænker jeg. Selvom mit mål på helt klart er kun at spise snacks i weekenden!
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 12. jan 2016, 09:38

Tak for grønne kort, i er da også så søde. :kys:
Jeg havde en mindre sammenbrænding i går. Jeg kunne virkelig intet huske eller fornemme, og det var ret uhyggeligt. Jeg har simpelthen presset mig selv for hårdt på det sidste. Jeg har haft et halvt år med dage der oftest hed 8-19/20, selvmordet i omgangskredsen i december påvirkede mig, og så kom en eksamensperiode med kærlighedsproblemer og rigtig meget arbejde på mit studiejob samtidig med at jeg skulle læse. Samtidig forsøger jeg ihærdigt at finde noget nyt at bo i, hvilket bare føles umuligt. Jeg er simpelthen færdig - jeg droppede læsning i går eftermiddags og spillede et computerspil. I dag ligger jeg stadig i sengen her kl 10.30 - jeg tror simpelthen ikke jeg kan stå op og få gjort noget produktivt. Jeg skal mødes med min studiegruppe i morgen og vi skal snakke om eksamensstof, og så er der selve eksamen torsdag. Det er en bestået/ikke bestået, og jeg må gøre mit bedste og håbe på at bestå.
0
x
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 12. jan 2016, 12:50

Mine mål for næste etape:

Overholde ww alle dage, dog med lov til lidt slik fredag eller lørdag
Gå/løbe 20 km (ture til børnehaven tæller ikke med)
Mere vand
Overholde sengtid
3
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2016, 15:08

Fik flyttet et møde, så jeg kunne komme til cirkeltræning. Fååårk det var hårdt. Og fedt!
4
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2470

Indlægaf Pandesteg » 12. jan 2016, 18:58

Jeg har også tanket op på motionskontoen i dag. Cyklet 13 km, løbet 8 km og taget en times stram op-hold med træneren fra helvede (på den fede måde altså :D) nu kalder sofaen. God aften til alle!
6
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Ally » 12. jan 2016, 19:52

Jeg straffede crosstraineren i eftermiddags - og fik lavet et nyt program. Det er jeg ret spændt på. Så spændt, at jeg har planer om at køre det igennem i morgen.

Derudover nævnte fitnessinstruktøren faste som en mulighed for at få lidt gang i vægttabet. Min første tanke var @Guilded_Lily og de andre duller herinde, der faster, men der var tale om 8:16-faste og ikke 5:2-faste. Her til aften har jeg brugt tid på at læse om 8:16-faste og jeg skal overveje, om det er godt eller ej. Jeg talte også med to andre fitnessinstruktører, der var begyndt at praktisere fasten og de var meget imponerede og havde allerede opnået fine resultater.

For ja. Mascha-bogen er blevet kastet lidt over skulderen. Eller - ikke helt, for jeg vil stadig bruge bogen til inspiration. Faktisk er nogle af øvelserne på mit nye program taget fra Mascha-bogen. Ak ja. Det er ikke nemt at finde ud af, hvad der virker for én (læs: mig) mht. vægttab. Dog er en ting sikker, ligegyldigt om jeg følger det ene eller det andet, og det er, at jeg kan mærke motivationen. And that's important.
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 12. jan 2016, 19:57

Jeg har rent faktisk fået læst, men desværre også indtaget ret meget slik i den forbindelse. Det er okay for så vidt - i det mindste kværnede jeg ikke en pose chips. Jeg har også fået gået en lang tur. Nu skal jeg bare have en masse søvn - jeg har lagt mig i sengen og tænker at jeg skal sove tidligt.
2
x
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4093

Indlægaf Viskelæder » 12. jan 2016, 20:00

Jeg er det der sted lige nu, hvor jeg har lyst til at indtage en hel pakke brunkager (jeg har været besat af brunkager over julen, jeg ved ikke hvorfor?)....
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3455

Indlægaf Ballademager » 12. jan 2016, 20:13

Viskelæder skrev:Jeg er det der sted lige nu, hvor jeg har lyst til at indtage en hel pakke brunkager (jeg har været besat af brunkager over julen, jeg ved ikke hvorfor?)....

Det er svært at sige, men der er bare nogle ting, man kunne spise hele året.

Sådan har jeg det i øvrigt med gammeldags fastelavnsboller med creme (gærdej, ikke wienerbrød) :ivrig:
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2016, 20:15

Mht sukkertrang, så var jeg voldsomt påvirket af trang til sødt i laaaaang tid efter sukkerstoppet. Jeg endte med at give akupunktur en chance - og det virkede. Ikke som et mirakel, men klart bedre.
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2016, 20:16

Ballademager skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er det der sted lige nu, hvor jeg har lyst til at indtage en hel pakke brunkager (jeg har været besat af brunkager over julen, jeg ved ikke hvorfor?)....

Sådan har jeg det i øvrigt med gammeldags fastelavnsboller med creme (gærdej, ikke wienerbrød) :ivrig:

Nej nej neeeej - ikke tale om fastelavnsboller... Det er altså strengt :P
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3455

Indlægaf Ballademager » 12. jan 2016, 20:29

FruKuk skrev:
Ballademager skrev:

Nej nej neeeej - ikke tale om fastelavnsboller... Det er altså strengt :P

Åh, undskyld! :blush:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4093

Indlægaf Viskelæder » 12. jan 2016, 20:34

Ballademager skrev:

Årh ja. Min yndlingscafe her i Aalborg laver nogle, de kalder bedstemorboller. De er SINDSSYGE! :ivrig: :savl:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"